Kun kaikki muutkin niin.... ML 270cdi
Näyttää olevan sama onko reilua matka-ajoa vai seka-ajoa niin aina menee suunilleen 10L.soppa kirjoitti:Mitäs sulla menee 100km löpöä ilman tuota traileria+kaivuria?
Sekä mitä sulla menee niiden kanssa?
Mitein vain, että mitäköhän kesän asuntovaunu ajelut kuluttaa kun vaunu painaa n. 1400kg. Tuleekohan melkein normi maantiekulutuksella perässä?
Nyt on 4-pyöräzuumaus tehty ja autohan parani huomattavasti. Ennen se puolsi vain vasemmalle ja nyt se tuikkii kumpaakin suuntaan. Kiitos laitapuoli 275 renkaille ja suomen tiestölle. Oikein ku löytyy pätkä uutta asfalttia niin menee niinku autotkin.
20" valssit on kiillotuksilla tällä viikolla. Ei tehdä mitään peili että lakka tarttuu. Lakka niskaan, kumit päälle ja takas ajoon. Minä en ala käyttöauton vanteiden edessä joka päivä kumartelemaan että pysyvät peilipinnalla. "Sorvikiilto" ja sillä selevä.
20" valssit on kiillotuksilla tällä viikolla. Ei tehdä mitään peili että lakka tarttuu. Lakka niskaan, kumit päälle ja takas ajoon. Minä en ala käyttöauton vanteiden edessä joka päivä kumartelemaan että pysyvät peilipinnalla. "Sorvikiilto" ja sillä selevä.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Mulla on tossa amerikan "maasturissa" 35"x12.5x17 maastorenkaat ja on ihmeen hiljaset, ei vispa tärrää tai jollota. En muista merkkiä mutta on hyvät. 40" tekis mieliAki P kirjoitti:Niinpä. Nythän tuo on tuommonen "Kytymaasturi" Mitähän tuo mamma tuumais ku sais saunajakkaralta kiivetä autoon ja kuunnella sitä karkean BF-goodrichin rohinaa kauppareissulla tai työmatkallalaineracing kirjoitti:Oisko paha jos "MAASTOAUTOON" laittais maastorenkaat
No nuo 35" ois varmaan aika passelit möllin allelaineracing kirjoitti:Mulla on tossa amerikan "maasturissa" 35"x12.5x17 maastorenkaat ja on ihmeen hiljaset, ei vispa tärrää tai jollota. En muista merkkiä mutta on hyvät. 40" tekis mieliAki P kirjoitti:Niinpä. Nythän tuo on tuommonen "Kytymaasturi" Mitähän tuo mamma tuumais ku sais saunajakkaralta kiivetä autoon ja kuunnella sitä karkean BF-goodrichin rohinaa kauppareissulla tai työmatkallalaineracing kirjoitti:Oisko paha jos "MAASTOAUTOON" laittais maastorenkaat
Kyllä tähän autoon vois vaikka pikkuhiljaa tottua. Saksasta katellu samanlaista purkuun että ois pahan päivän varalle tavaraa ja sais noita pikku pisteosia vaihdella parempiin. 10L näkyy vievän ainetta seka-ajolla sama miten ajelee. Noin puolet matka-ajoa ja kärryä ei oo nyt tällä vedelty. Softa vois vähän tipauttaa janoa.
Kiva oli käyttää lapsia uimassa kun oli parkkipaikat hukassa hiekkarannalla. Hiekkadyynin väliin vaan rohkeasti. Vähän upotti renkaita mutta eipä ollu tungosta siinä kohtaa. Eipä oo ennen tullu talvea odoteltua
Kiva oli käyttää lapsia uimassa kun oli parkkipaikat hukassa hiekkarannalla. Hiekkadyynin väliin vaan rohkeasti. Vähän upotti renkaita mutta eipä ollu tungosta siinä kohtaa. Eipä oo ennen tullu talvea odoteltua
Nyt tuli autoon möyryä vähän mukavammin. Tehot nousi sen verran että oikein ku tietää miten ja missä niin sai laatikon vikatilaan. Sitten kun ei saanut laatikkoa häiriöön niin ampui coolerin päästä lämpötila-anturin irti pamauksen ja suhinan saattelemana
Auton tuntuma keveni ainaki tuhat kiloa
Kulutusta seuraillaan seuraavan reissun aikana.
Auton tuntuma keveni ainaki tuhat kiloa
Kulutusta seuraillaan seuraavan reissun aikana.
Tälle päivää uusiksi meni mm. moottorikumityynyt (aika yleinen vika näissä), tehostimen pumppu ja sitten löyty semmone kiva ylläri akun luota
Oli oikea "eurogloben erikoinen", oli kurannu akkuhappoa yli ja akkukotelon pohja syöpyny+ osa sisälokaria pintaruosteessa. Sitä sitte elvytetty ja tilalle tulee w203:n akkuteline pultattuna edellisen hitsatun tilalle + paljon ruosteenestomaalia ja kotelosuojaa.
Jospa siitä kohta sais tekemällä auton kun päältä vielä siistii. Voisko sanoa että kohtuullisen rempallaan oleva auto ollu vaikkei mitenkään huoltamatta ollu aiemminkaan. Kyllä tämmösen ylläpitoon pitää oma mersukorjaamo ollakin että pystyy pitämään. Perustekniikka onneksi vaikuttaa terveeltä ja muuten aika mieluinen auto käyttää.
Seuraavakin auto saattaa hyvinkin olla ML tai joku muu X164 sukuinen auto ilmajousilla
Oli oikea "eurogloben erikoinen", oli kurannu akkuhappoa yli ja akkukotelon pohja syöpyny+ osa sisälokaria pintaruosteessa. Sitä sitte elvytetty ja tilalle tulee w203:n akkuteline pultattuna edellisen hitsatun tilalle + paljon ruosteenestomaalia ja kotelosuojaa.
Jospa siitä kohta sais tekemällä auton kun päältä vielä siistii. Voisko sanoa että kohtuullisen rempallaan oleva auto ollu vaikkei mitenkään huoltamatta ollu aiemminkaan. Kyllä tämmösen ylläpitoon pitää oma mersukorjaamo ollakin että pystyy pitämään. Perustekniikka onneksi vaikuttaa terveeltä ja muuten aika mieluinen auto käyttää.
Seuraavakin auto saattaa hyvinkin olla ML tai joku muu X164 sukuinen auto ilmajousilla
Kyllä hiljeni aika paljon ja muuttui työkonemallista lähemmäs autoa.Mika.T kirjoitti:Hiljenikö moottorin jyrinä kuinka merkittävästi?
Mulla varmaan sama homma edessä kun sopivalla kaasulla moottorin jyrinä kuuluu varsin kovasti sisään, varsinkin risteyksistä kääntyessä ja samalla kiihdyttäessä.
Eipä tuon kyllä muutenkaan järin hiljainen vehe ole.
Mulla on muuten ylimääränen tyynysetti hyllyssä kun tilasin niitä läjän "tuolta"
Niin vaan joutu laittaan pikkuvanteet ja nastarattaat alle aika mopon näkönen mutta ihan asiallinen ajaa vaikka rengas edelleen 275 leveä. Pääsi vähän talvikeliin ajeleen ja ei taida enää keveyitä ja matalia 2-vetoautoja taloon tulla......? Liekkö kukaan koskaan perehtyny tuohon koripuolen vaimennukseen/ runkokiinnitykseen?
Aika kovasti tulee kaikenlaista nitinää koriin. Moottorityynyillä parani paljon mutta pitänee vielä tutkia nuo korin tyynytkin.
Tai sitten ajettavuus ja ääniongelmiin on yksi toinenkin ratkaisu..... W164 airmatic
Aika kovasti tulee kaikenlaista nitinää koriin. Moottorityynyillä parani paljon mutta pitänee vielä tutkia nuo korin tyynytkin.
Tai sitten ajettavuus ja ääniongelmiin on yksi toinenkin ratkaisu..... W164 airmatic
Jaa-a. Joskus auttanu ihan suodattimen vaihto. Toisinaan paineensäädin, tunnistin, suutin ???Mika.T kirjoitti:Oisko Akilla ideoita mistä lähetään vikaa hakemaan kun möllin paska sammuu kun kiihdyttää muutaman sekunnin reilulla puolella kaasulla.
Pahentunut melko nopeasti.
Staari sanoo että rail-paine ylittyy. <1450bar...
Omassa möllissä meinaa ajoittain herjata kaikkia luistonestoon liittyviä valoja ja vikana vas. taka anturi. Anturi kuulemma uus. Vika ilmenee vain näin kostealla kelillä. Johtosarjassa peruspaikassa ei näkyvää hiertymää ja parani toviksi aikaa kun oli töpseli abs yksiköltä irti ja kasattiin contact-sprayn kanssa.
Jos oikeen väkipakolla joku haluais itelleen tämmösen hyväliikkusen talviauton jossa varustetta suhteellisen kivasti niin saattasin heikolla hetkellä jopa luopua "lievän" ärräkuumeen kourissa.
Eli siis:
-ML 270cdia -02
-248tkm ajettu
-musta nahkasisusta muistipenkein
-bi-xenonit
-parkkitutkat
-vetokoukku irrotettava
-lasikattoluukku
-uudehko webasto
Kesän aikana saanut paljon uutta osaa: Ilmastoinnin kompura, parkkitutkia, remmia, rullaa, alapalloa, raidepäätä ym ym.
Eli siis:
-ML 270cdia -02
-248tkm ajettu
-musta nahkasisusta muistipenkein
-bi-xenonit
-parkkitutkat
-vetokoukku irrotettava
-lasikattoluukku
-uudehko webasto
Kesän aikana saanut paljon uutta osaa: Ilmastoinnin kompura, parkkitutkia, remmia, rullaa, alapalloa, raidepäätä ym ym.