melkein loppuun kisatut autot mb volvo
melkein loppuun kisatut autot mb volvo
Isälle pitäisi joku asiallinen kulkupeli hommata, että pääsee eläkeläinen liikkumaan. Kokeilin varsin a4 bensa Audia mutta se ei oikein toimi huonokuuloisen kanssa. Lisäksi mitä olen itse sillä vähän ajanut niin ei ne taida nuo audit olla autoja ensinkään.
Iskin silmäni noihin vanhoihin kaliseviin volvoihin, v70 tdi, s70 tdi ja s80tdi. Muistissa on vielä ajat kun ne oli uudenkarheita ja kaliita. Nyt sellaisen voisi saada 1500-2000e budejitilla. Se reilun puolen miljoonan ajomäärä ei sinällään haittaisi kun kilometrejä tulisi jatkossa hiljalleen.
Mitkäs ne on miinat noissa ja palkonko niillä on hintaa? Laatikkovikaisia tuntuu olevan tarjolla paljon ja halvalla. Olen ajatellut myös sellaista jos käyttäisi laatkkon remontissa, tulisi ainakkin halvemmaksi kuin särkeä ensin itse se laatikko.
Sen tarkempia ehtoja ei tosiaan ole kuin että kulkine pitää olla auto ainakin suunilleen, eli siis vaikka volvo. Automaatti tai manuaali. Lisäksi kuulostaa bensan ostaminen olevan vanhalle dieselkuskilleniin myrkkyä, että antaa mielluummin maksaa sitä veroa. Varsinkin kun tuolla huonokuuloisen ajotavalla sitä bensaa menee melko reippaasti. Ehkö se automaatti olisi kuskin kanalta paras.
Neuvokaapa tietämätöntä. En etuvetoisista volvoista tiedä oikeastaan mitään ja takavetoiset on jo tuunattu ja pilattu sellaisiksi etten koske pitkällä tikullakaan.
Iskin silmäni noihin vanhoihin kaliseviin volvoihin, v70 tdi, s70 tdi ja s80tdi. Muistissa on vielä ajat kun ne oli uudenkarheita ja kaliita. Nyt sellaisen voisi saada 1500-2000e budejitilla. Se reilun puolen miljoonan ajomäärä ei sinällään haittaisi kun kilometrejä tulisi jatkossa hiljalleen.
Mitkäs ne on miinat noissa ja palkonko niillä on hintaa? Laatikkovikaisia tuntuu olevan tarjolla paljon ja halvalla. Olen ajatellut myös sellaista jos käyttäisi laatkkon remontissa, tulisi ainakkin halvemmaksi kuin särkeä ensin itse se laatikko.
Sen tarkempia ehtoja ei tosiaan ole kuin että kulkine pitää olla auto ainakin suunilleen, eli siis vaikka volvo. Automaatti tai manuaali. Lisäksi kuulostaa bensan ostaminen olevan vanhalle dieselkuskilleniin myrkkyä, että antaa mielluummin maksaa sitä veroa. Varsinkin kun tuolla huonokuuloisen ajotavalla sitä bensaa menee melko reippaasti. Ehkö se automaatti olisi kuskin kanalta paras.
Neuvokaapa tietämätöntä. En etuvetoisista volvoista tiedä oikeastaan mitään ja takavetoiset on jo tuunattu ja pilattu sellaisiksi etten koske pitkällä tikullakaan.
Viimeksi muokannut Perttu K, 11.1.2014 8:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Muuten se kyllä passaisi, mutta mistä löytäisin ruosteettoman. Lisäksi säilytys on lämpimässä kerrostalon tallissa. Se voisi olla väykylle kohtalokasta hyvin nopeasti. Lisäksi kun muistaa syksyisen sadattelun oman ostokkseni suhteen siitö miten auto voikaan olla noin ruma, niin ehkä jätän vöykkykortin käyttämättä.
Omakin väykkyostos odottaa vielä tallissa. Pitää vaihtaa kaikki kulutusosat moottorin etupäähän, hihnat kiristimet, polttoaineputket. Yllättävän työläs. Sitten olis maalarilla käynti va vikavalon sammutus.
Omakin väykkyostos odottaa vielä tallissa. Pitää vaihtaa kaikki kulutusosat moottorin etupäähän, hihnat kiristimet, polttoaineputket. Yllättävän työläs. Sitten olis maalarilla käynti va vikavalon sammutus.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Volvo kun ei ole puolimiljoonaa ajettuna lähellekään loppuun kisattu tosta peli....... viewtopic.php?t=48153
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/6053675
Niin ja jos riittää että on paku versio(1+1) niin ei huimaa verotkaan.....
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/6053675
Niin ja jos riittää että on paku versio(1+1) niin ei huimaa verotkaan.....
itellä on v70 "uudempi korinen" -01 vuoden 2.5tdi manuaalina... ostaessa oli 389tkm ja nyt on mittarissa 397tkm... syitä miksi tähän päädyin mersujen jälkeen oli se että mersuja kun ei ole w124 jälkeen tehty (on ollut w202, w203, w210) joista jäänyt huono fiilis ja teki mieli uudempaa käyttistä ton kirotun w203 kaveriksi arki ajoon... volvot kun vaan on paljon parempi korisia mitä vastaavan ikäiset väykyt suomessa todella mukavia matka autoja ja kulutuskaan ei ole paha isoksi autoksi.
voin kyllä suositella ainakin tuota 2.5tdi konetta ja manuaalia (automaatista kun itselläni ei ole kokemuksia näissä uudemmissa volvoissa) ja pumbalta olen saanut paljon kullan arvoisia vinkkejä volvojen suhteen
perus huolto osatkin tuohon on lähes saman hintaisia kun w124 mersuun mm. öljynsuodatin 7,49e ja mersuun 5,99e... etujarrupalat 26,90e ja taakse 21,90e
voin kyllä suositella ainakin tuota 2.5tdi konetta ja manuaalia (automaatista kun itselläni ei ole kokemuksia näissä uudemmissa volvoissa) ja pumbalta olen saanut paljon kullan arvoisia vinkkejä volvojen suhteen
perus huolto osatkin tuohon on lähes saman hintaisia kun w124 mersuun mm. öljynsuodatin 7,49e ja mersuun 5,99e... etujarrupalat 26,90e ja taakse 21,90e
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Noita syitäpä minäkin vähän mietin. Paljonko mahtaa olla verot noissa volvoissa?
Noista volvon automaateista sanoivat koraamolla, että toimii kunnes siihen vaihtaa öljyt. Ei yleensä muuten edes mene rikki. Wetterillä oli vaihdettu huuhtelemalla 12l öljyä ja kuukauden päästä oli aski sekaisin. Tämä yksilö tosin toipui uudella huuhtelulla. Öljy oli muuttunut kuukaudessa niin likaiseksi, ettei enää mennyt suodattimesta läpi. Ilmeisesti pitöisi vaihtaa kahdesti peräkkäin tai jättää vaihtamatta.
Noista volvon automaateista sanoivat koraamolla, että toimii kunnes siihen vaihtaa öljyt. Ei yleensä muuten edes mene rikki. Wetterillä oli vaihdettu huuhtelemalla 12l öljyä ja kuukauden päästä oli aski sekaisin. Tämä yksilö tosin toipui uudella huuhtelulla. Öljy oli muuttunut kuukaudessa niin likaiseksi, ettei enää mennyt suodattimesta läpi. Ilmeisesti pitöisi vaihtaa kahdesti peräkkäin tai jättää vaihtamatta.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Niin minäkin luulen. Taxeihin ilmeisesti vaihtavatkin huollossa öljyt. Yksityiskäytössä ollut laatikko jossa on ne 300tkm ajetut öljyt onkin tarkempi paikka. Luultavasti tuossa oli käynyt niin että uuden öljyn lisäaineet olivat liottaneet lootasta lian irti sen kuukauden aikana.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
verot vuodessa 324,03e pakuksi rekattuna. automaatissahan tuo öljynvaihto tuntuu olevan tärkeä juttu jonka takia itse ostin nimenomaan manuaalina kun vanhassa automaatissa kuulostaa aina olevan suurempi riski ja jos sillä laatikolla ei satu olemaan aikaisempaa huolto historiaa tuohon omaan manuaaliin tuli vaihdatettua laatikko öljyt heti ostaessa kun saattoi olla sen 390tkm rullatut öljyt kun ei nuo ihmiset niitä välttämättä vaihtele asentaja joka ne vaihtoi sanoi että omaansa on vaihtanut n. 60tkm välein laatikkoöljyt ettei siitä ainakaan haittaa ole
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Se on kyllä totta. Vielä jos vertaa mersun jakopäähän niin se jo verolta tuntuukin. Tuossa hintaluokassa se pitää kyllä muistaa ottaa huomioon.
Nettiauto on tarkkailussa. Katsotaan milloin tulee yksilö joka natsaa. Vakionopeussäädin saisi olla. Vaihteistoissa on puolensa, joten tyyppiä ei kannatane lyödä lukkoon.
Nettiauto on tarkkailussa. Katsotaan milloin tulee yksilö joka natsaa. Vakionopeussäädin saisi olla. Vaihteistoissa on puolensa, joten tyyppiä ei kannatane lyödä lukkoon.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
joo tuo jakopää iteltä unohtu mainita... siihen tuli ite kiinnitettyä huomiota kans ostaessa että pitäis olla reilusti kilsoja remmillä tai sitten hinta pitäis olla sen jakopäärempan verran edukkaampi... omassa taitaa olla vielä n.60tkm remmin vaihtoon vaikka tuli sinne jakopäähän heti ostaessa vaihdettua se "massa pyörä" uusiksi jolloin samalla tarkistettiin jakopään hilujen kunto... tuo massapyörä oli vissiin 800e luokkaa volvon liikkeessä, vw liikkeessä halvempi ja paikalliselta varaosaliikkeelta listahinta oli 225e mutta myivät sen johonkin 180e huiteille...
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tulipa tässä myös muita vaihtoehtoja tutkittua. Äkikseltään C-malli vuosituhannen vaihteesta vaikuttaa melko hyvälle. Cdi koneisena 200 voisi liikkua, tosin tässä tapauksessa suorituskyvyllä ei ole merkitystä, joten 220 on ihan yhtä pätevä. Sanoisin sopivan tarkoitukseen jopa volvoa paremmin, kun mikään iso ei auton tarvitse olla.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Volvojen laatikoista... Taksissa nyt toinen menossa. Eka s80 d3:na ja nyt v70 d4 awd:na.
Kun tuota s80:stä viimesestä huolosta hain biliasta, niin utelin kovasti mitä kaikkea olivat tehneet 250tkm aikana, koska auto oli hiano ja kiva ajaa niin halusin sitä ittelleni.
Eipä ollu laatikon öljyihin edes koskettu , alustaan ei ollut tarttenu pahemmin koskea. Ainoa mitä nyt enää muistan, oli 1 pyöränlaakeri vaihettuna.
Kun tuota s80:stä viimesestä huolosta hain biliasta, niin utelin kovasti mitä kaikkea olivat tehneet 250tkm aikana, koska auto oli hiano ja kiva ajaa niin halusin sitä ittelleni.
Eipä ollu laatikon öljyihin edes koskettu , alustaan ei ollut tarttenu pahemmin koskea. Ainoa mitä nyt enää muistan, oli 1 pyöränlaakeri vaihettuna.
Alle puolta miljoonaa kilometriä ei lasketa.
Nettiautosta löytyy aika hyvin nelimukisia c mersuja. Jostain syystä vähäruosteiset on yleensä näitä lucaspumpullisia. Cdi on ainakin halvasta päästä kovinkin kukkivia. Milainen kaasu on lucaksessa? Onko kuten rivipumpullisessa, jossa kaksi senttia poljinta painamalla kone ottaa rajoittimeen.
Siksi kysyn. Kun mitä ole omaani joskus lainannut, niin talvikeli ja huono kuulo ei sovi yhteen mersun kaasun kanssa. Ainakin manuaalissa pitäisi olla normaali kaasu.
Näiden suhteen pitäisi valita joko reilulla tonnilla asiallinen 500tkm ajettu 220d tai reilu tonni lisää vastaavaan cdi:hin.
Siksi kysyn. Kun mitä ole omaani joskus lainannut, niin talvikeli ja huono kuulo ei sovi yhteen mersun kaasun kanssa. Ainakin manuaalissa pitäisi olla normaali kaasu.
Näiden suhteen pitäisi valita joko reilulla tonnilla asiallinen 500tkm ajettu 220d tai reilu tonni lisää vastaavaan cdi:hin.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Tulikos se esp cdi:n myötä kaikkiin?
Siitä kaasupolkimesta huomasin sen, että kun omassa on se perinteinen eli kun painaa 1cm nin ilman kuormaa kone vetää kierrokset tappiin. Liukkallla tuo johtaa ainakin kuutoskoneella aivan hillittömiin ruokamultalöjtöihin mistäpä sitä kieroslukua tietää kun ei kuule ja kone ei tärise. Vanhat ukot ei kato mittareita, ei niitä katottu 60-luvullakaan vaan ajettiin lusikka pohjassa.
Siitä kaasupolkimesta huomasin sen, että kun omassa on se perinteinen eli kun painaa 1cm nin ilman kuormaa kone vetää kierrokset tappiin. Liukkallla tuo johtaa ainakin kuutoskoneella aivan hillittömiin ruokamultalöjtöihin mistäpä sitä kieroslukua tietää kun ei kuule ja kone ei tärise. Vanhat ukot ei kato mittareita, ei niitä katottu 60-luvullakaan vaan ajettiin lusikka pohjassa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Voi että syyhyttäis... Ei enään edes syyhytä740 GLE kirjoitti:Oli niin napakasti sanottu, että saanko tuohon copyrightin tulevissa keskusteluissa käytettäväksidealer kirjoitti:Vanhemmalle kuljettajalle automaatti on hyvä valinta
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Bentsiiniin se vähän kaatu tuo nykyisen kohtalo. Näkyy dieseli vielä olevan mieluisin.
Katotaan miten käy. Väyrynen can-väylineen ja volvo volkkarin koneella. Se on pitkä matka kotiin tuolle kalustolle. Toista se oli oikeille mersuille, joilla mersumiehen kusemakin oli 1000km luokkaa.
Katotaan miten käy. Väyrynen can-väylineen ja volvo volkkarin koneella. Se on pitkä matka kotiin tuolle kalustolle. Toista se oli oikeille mersuille, joilla mersumiehen kusemakin oli 1000km luokkaa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
[nettiauto]6290692[/nettiauto]
Kaverilla ois tuommonen, tulukaa ostaan tuo jos Oulun laite ei miellytä.
Tämän kuun alussa leimattu, hyväkulkuisen oloinen auto, hyvä ajaa. Kilometreihin ja ikään nähden varsin siisti sisältä ja päältä, jakopääkin laitettu just.
Kaverilla ois tuommonen, tulukaa ostaan tuo jos Oulun laite ei miellytä.
Tämän kuun alussa leimattu, hyväkulkuisen oloinen auto, hyvä ajaa. Kilometreihin ja ikään nähden varsin siisti sisältä ja päältä, jakopääkin laitettu just.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Siistin näköinen peli tuo on kuvissa. Se on vaan silleen, että meikäpoika kun lähteen auton ostoon, niin siinä ei pienet, eikä isommatkaan viat tunnu missään
Volvohan sieltä tuli. Yllättävän hyvälle tuollainen Volvokkari tuntui, melkeimpä autolle. Jos vaikka vertaa audiin, niin ero on kyllä valtava eikä audin hyväksi. Pelkästään punaiset mittarivalot ja kärvästä muistuttava ohjauspylväs saa voimaan pahoin. Volvo taas on sellainen standardiauto, jossa kaikki näkyy olevan kohdallaan. Volvo on autona vähän kuin Ylen selkokieliset uutiset.
Pikaisen nettiselailun perusteella löytyy myös volvon tyyppiviat, jotka siis tässäkin on. Lähtee huonosti käyntin kylmänä (yksi hehku oli pimeänä, mutta varmaan muutakin vikaa), takaluukku ei pysy auki, vänkärin sähkälasi liikkuu vain alaspäin ja pari nurkkaa oli myös osunut johonkin. Jostain kumman syystä tämä ei savua lainkaan, paitsi kaasu pohjassa.
Volvohan sieltä tuli. Yllättävän hyvälle tuollainen Volvokkari tuntui, melkeimpä autolle. Jos vaikka vertaa audiin, niin ero on kyllä valtava eikä audin hyväksi. Pelkästään punaiset mittarivalot ja kärvästä muistuttava ohjauspylväs saa voimaan pahoin. Volvo taas on sellainen standardiauto, jossa kaikki näkyy olevan kohdallaan. Volvo on autona vähän kuin Ylen selkokieliset uutiset.
Pikaisen nettiselailun perusteella löytyy myös volvon tyyppiviat, jotka siis tässäkin on. Lähtee huonosti käyntin kylmänä (yksi hehku oli pimeänä, mutta varmaan muutakin vikaa), takaluukku ei pysy auki, vänkärin sähkälasi liikkuu vain alaspäin ja pari nurkkaa oli myös osunut johonkin. Jostain kumman syystä tämä ei savua lainkaan, paitsi kaasu pohjassa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99