Riittävän tilava auto kuudelle hengelle? Hinta max. ~6ke
Riittävän tilava auto kuudelle hengelle? Hinta max. ~6ke
Laitoin tämän muiden merkkien puolelle, kun mersujen puolella ei välttämättä ole kovin montaa vaihtoehtoa näillä spekseillä. Toki mersujakin saa ehdottaa.
Eli, perheessä on yhteensä kuusi henkeä, joista kaksi on alle 4v (=kaksi turvaistuinta tai vastaavaa). Nyt pitäisi löytää kuljetusväline, joka nielaisisi sisään tuon lihasmassan ja sen lisäksi jonkin verran myös matkatavaraa. Isoja lastenvaunuja ei enää ole, pelkät pienemmät rattaat.
Muita speksejä on oikeastaan vain ilmastointi. Kilometrejä tulee n. 25tkm vuodessa.
Mitäs riittävän huolettomia pelejä näillä spekseillä saisi?
Eli, perheessä on yhteensä kuusi henkeä, joista kaksi on alle 4v (=kaksi turvaistuinta tai vastaavaa). Nyt pitäisi löytää kuljetusväline, joka nielaisisi sisään tuon lihasmassan ja sen lisäksi jonkin verran myös matkatavaraa. Isoja lastenvaunuja ei enää ole, pelkät pienemmät rattaat.
Muita speksejä on oikeastaan vain ilmastointi. Kilometrejä tulee n. 25tkm vuodessa.
Mitäs riittävän huolettomia pelejä näillä spekseillä saisi?
Viimeksi muokannut Andy, 10.1.2014 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki on suhteellista, merkki kuin merkki; niitä on kappalemääräisesti "paljon" myynnissä. Ei niissä kaikissa ole jotain tiettyä vikaa, niitä vaan tulee myyntiin, kuten kaikkia muitakin automerkkejä ja malleja.
Tuossa jotain: http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/chry ... 5236880612
Juttua: http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... b89f36f8e7
Tuossa jotain: http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/chry ... 5236880612
Juttua: http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... b89f36f8e7
Meillä ajeltiin ongelmitta Trans Sportilla,tosin niissä on joitakin tyyppivikoja. Luultavasti mukavin vaihtoehto matkustaa, eikä ajoltaankaan toivoton. Noilla kilometreillä sitä nippanappa jaksaa vielä tankatakin.
Käytettävyyden takia kannattaa etsiä sellainen jossa erillispenkit kaikille matkustajille. Tavaratilaa on reilusti enemmön kuin krantvojakkerissa.
Kuudella tonnilla löytynee jo niitä viimeisiä nelivetojakin.
Käytettävyyden takia kannattaa etsiä sellainen jossa erillispenkit kaikille matkustajille. Tavaratilaa on reilusti enemmön kuin krantvojakkerissa.
Kuudella tonnilla löytynee jo niitä viimeisiä nelivetojakin.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Itselläni on tunnetusti kokemusta Chevy Transsportista. Siinä taatusti riittää tilat kuudella ja matkatavaroille. Ainakin kannentiivisteet ja imusarjan tiivisteet ovat heikkoja. Joillain niistä on mädäntynyt myös helmoja, mutta senhän nyt ostaessa pystyy tsekkaamaan. Nelivetoversioissa on heikot takaperät ja sitä myöten lisää kustannuksia.
Kulutus niissä ei ole mitenkään erityisen suuri, vähän reilulla kympillä menee reilullakin ajolla. Ja taatusti toimii 95E:llä.
Moparit on kuulemma tarkkoja laatikkoöljyistä eli suomi-huolloilla voi olla laatikkovikaisia aika paljon. Alustan osia tuon kokoisissa autoissa menee aivan takuuvarmasti, oli kenen hyvänsä tekemiä.
Haluan tietysti suositella myös Chevrolet Tahoeta. Saa samalla vähän rintakarvoja.
Kulutus niissä ei ole mitenkään erityisen suuri, vähän reilulla kympillä menee reilullakin ajolla. Ja taatusti toimii 95E:llä.
Moparit on kuulemma tarkkoja laatikkoöljyistä eli suomi-huolloilla voi olla laatikkovikaisia aika paljon. Alustan osia tuon kokoisissa autoissa menee aivan takuuvarmasti, oli kenen hyvänsä tekemiä.
Haluan tietysti suositella myös Chevrolet Tahoeta. Saa samalla vähän rintakarvoja.
Tjaa, eipä ole tuollaiset "transut" koskaan tulleet mieleen. Nettiautossa näyttäisi olevan myynnissä parin sada tuhannen tuntumassa ajettuja, joissa olisi hiljan tehty (valmiiksi) kansiremontti.
Onkos noissa jotain muita kalliita tyyppivikoja? Mitäs tuossa mahtaa olla kulutus talvisin?
Onkos noissa jotain muita kalliita tyyppivikoja? Mitäs tuossa mahtaa olla kulutus talvisin?
hessut81 kirjoitti:Minulla kans ollut kohta kolmevuotta Chevrolet transport ja on kyllä pelannut loistavasti. On tilaa ja kulutus kohtuullinen, kesäkelillä matka-ajossa pääsee alle 8l.
Trans Sporteista en mitää tiedä, ja siksi katsoinkin Nettiautosta.
Hintahaarukaksi laitoin 4000-6000, tässä kolme ensimmäistä:
Hintahaarukaksi laitoin 4000-6000, tässä kolme ensimmäistä:
290000 kmja tyyppiviat on korjattu:
-yli 5000€ remonttikuitit.
-.mm.moottoriremontti.11/2012
258000 kmMoottoriremontista 4000e kuitit !
211000 kmTyyppivika eli koneremppa tehty 10/2009 161tkm kohdalla (3000€/kuitti on).
Minulla meni juuri 200 tkm paikkeilla kannen ja imusarjan tiiviste. Töitä siinä oli aika lujasti ja muistelen, että tuli maksamaan reilut 2 000 euroa. Vaihdelaatikon toimintaa kannattaa tarkkailla kokeillessa, koska siinä GM:n laatikossa (4T65E) on usein rempattavaa, josta ei selviä alle 3 000 helpostikaan. Se on tarkka öljyistään. Toimiessaan se on oikein hieno aski.
Tasonsäädön kompura kannattaa testailla. Jos se käy lähes jatkuvasti, vuotaa systeemi jostain.
Auto tyhjäkäynnille ja kuskin puolen takarenkaan viereen kuuntelemaan. Surahtelee silloin tällöin kunnossa ollessaan.
Tavaratilan sivupaneelissa on napit ja ulosotto, jos haluaa testata toimiiko ollenkaan.
Laatikko kuuluu vaihtaa koko lailla huomaamatta, mersun loota ehjänäkin nykii tähän verraten häiritsevästi.
Sivuoven sähkökäyttö reistaa melko varmasti. Helpoin tapa korjata on siirtyä manuaalikäyttäjäksi.
Helmat ruostuu kuin väyrynen,niinkuin tuolla jo sanottiin
12-14 litran kulutuksiin talvella kaupungissa saa varautua, vaikka maantiellä menee pienelläkin.
Tulpanvaihto ja muutamat muut huollot on tilapulan vuoksi melko haastavia.
Ja tulipa eteen mitä vaan, Metro-autossa ei kannata asioida. Osien ja huollon hinnoittelu näihin on siellä melko mielenkiintoinen.
Auto tyhjäkäynnille ja kuskin puolen takarenkaan viereen kuuntelemaan. Surahtelee silloin tällöin kunnossa ollessaan.
Tavaratilan sivupaneelissa on napit ja ulosotto, jos haluaa testata toimiiko ollenkaan.
Laatikko kuuluu vaihtaa koko lailla huomaamatta, mersun loota ehjänäkin nykii tähän verraten häiritsevästi.
Sivuoven sähkökäyttö reistaa melko varmasti. Helpoin tapa korjata on siirtyä manuaalikäyttäjäksi.
Helmat ruostuu kuin väyrynen,niinkuin tuolla jo sanottiin
12-14 litran kulutuksiin talvella kaupungissa saa varautua, vaikka maantiellä menee pienelläkin.
Tulpanvaihto ja muutamat muut huollot on tilapulan vuoksi melko haastavia.
Ja tulipa eteen mitä vaan, Metro-autossa ei kannata asioida. Osien ja huollon hinnoittelu näihin on siellä melko mielenkiintoinen.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
jos 25tkm tulee vuodessa niin en kyllä harkittisikaan mitään pensakoneista
ja muutenkin kaikki jenkki valmisteiset autot on surkeita niitä ei saada kuntoon merkkiliikkeessäkän alle kuukaudessa puhumattakaan korjaamo laskun suuruudesta
lisäksi niin sanotut tila autot on kuitenkin ahtaita tietusti jos on notkea niin saahan ne tenavat sidottua turvaistuimiin
itse harkitsisin jotain tuollaista esimerkiksi
http://www.nettiauto.com/volkswagen/caravelle/6139768
ja muutenkin kaikki jenkki valmisteiset autot on surkeita niitä ei saada kuntoon merkkiliikkeessäkän alle kuukaudessa puhumattakaan korjaamo laskun suuruudesta
lisäksi niin sanotut tila autot on kuitenkin ahtaita tietusti jos on notkea niin saahan ne tenavat sidottua turvaistuimiin
itse harkitsisin jotain tuollaista esimerkiksi
http://www.nettiauto.com/volkswagen/caravelle/6139768
Tämä "tila-autojen" ahtaushan se yksi ongelma onkin. Kun laittaa 6-7 penkkiä käyttöön, niin muuta tilaa ei sitten juuri olekaan... Nyt kuitenkin budjetti sanelee suurimman sanan ja sen puitteissa on tyydyttävä johonkin.
25tkm vuotuisella ajomäärällä iso bensakone ei ole parhaimmillaan...
25tkm vuotuisella ajomäärällä iso bensakone ei ole parhaimmillaan...
xr kirjoitti: lisäksi niin sanotut tila autot on kuitenkin ahtaita tietusti jos on notkea niin saahan ne tenavat sidottua turvaistuimiin
itse harkitsisin jotain tuollaista esimerkiksi
http://www.nettiauto.com/volkswagen/caravelle/6139768
Solution:Andy kirjoitti:Tämä "tila-autojen" ahtaushan se yksi ongelma onkin. Kun laittaa 6-7 penkkiä käyttöön, niin muuta tilaa ei sitten juuri olekaan...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=l5cNa-NIoxA[/youtube]
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ja mulla sit taas ei ole oikein pahaa sanottavaa zafirasta. Kolme vuotta sellanen ajossa oli.kohmelo kirjoitti:Älä KOSKAAN sotkeudu opel sintraan tai zafiraan.Itsellä oli sintra jonka kanssa oli yhtä taistelua.Se kun on niitä gm:n sekasikiöitä eli ns.jenkki opeli.Zafirassa taas on sähkövikoja aivan helvetisti(2 kaverilla ollut)
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Ränt vojakkerin tavaratila kun istuinpaikat on seittemälle:
Ja tavaratillaa ko penkit viiele:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 860532673c
(ei liittäny kuvaa suohraan niin pistin linkkinä)
Mitä nuita tila-autoja olen tutkaillu niin paremmat tavaratilat nuissa ryslereissä on kuin muissa.
Ja tavaratillaa ko penkit viiele:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 860532673c
(ei liittäny kuvaa suohraan niin pistin linkkinä)
Mitä nuita tila-autoja olen tutkaillu niin paremmat tavaratilat nuissa ryslereissä on kuin muissa.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi