Ohjaustehostin

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sakemanni
Viestit: 78
Liittynyt: 23.8.2011 10:36

Ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Sakemanni »

Eli ohjaustehostimen korvakkeista yksi rikki, onko miten vaarallista?
Ehjää pumppua kattelin varaosahausta mutta en löytänyt käypää, ja sielläkin suurimmasta osasta korvakko poikki.

Tälläsen numeron löysin paikallaan olevasta pumpusta, 210 466 02 01.
Mottina om605, auto vm:93.
Onkohan tuohon jo vaihettu pumppu, vai onko alkuperäinen.
W124 E250 D 20V
Avatar
Sakemanni
Viestit: 78
Liittynyt: 23.8.2011 10:36

Viesti Kirjoittaja Sakemanni »

Onkos näissä mersun tehostajissa miten paljon eroa toisiinsa nähden.
Tandem pumppu on ainakin erikseen. Mites onko noilla paineilla käytännön merkitystä
ajossa, löysin kahta eri painetta 95bar ja 110bar tehostajia?
W124 E250 D 20V
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Ittelläni on om605 koneen kyljessä ihan om602 koneen tehostin,ei mitään hirveitä eroja tule ratin kääntelyyn jos bar määrä muuttuu :wink: Eli ei muutakuin jostakin vanhemmasta pumppua kylkeen ja kovaa ajoa :wink: En tiedä joudutko remmin uusia jos sattuisi pituus muuttumaan :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

Semmosen eron huomasin kun oli eri baarisia pumppuja ittellä,paikallaan raskaampi käännellä matalampi tehoinen :lol: muuten samanlaisia.vaihtanut tuohon omaan kääpiöön varmaan 5 tai 6 pumppua(aina korvakko poikki) :evil: toi remmin pituus saattaa muuttua kuten terho mainitsi.kokeilemaan :wink:
mihinä kuhuna mies
Avatar
Sakemanni
Viestit: 78
Liittynyt: 23.8.2011 10:36

Viesti Kirjoittaja Sakemanni »

Okei, kiitti tiedoista.
Ruvetaan etsimään ehjää pumppua. :D
W124 E250 D 20V
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Paineputkea on kahdenkokoisella kierteellä. Kannattaa tarkistaa että tulee sopiva pumppu.

Yksi katkennut korvakko tuli korjattua Tigillä, hyvin onnistui. :idea:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

jaa onko niitä useemmalla kierrekoolla :? eipä ittellä ole tullut vastaan :roll:farkusta,sedanista ynm.oon niitä ruuvaillut omaani ja kaikki olleet samalla putkella.
mihinä kuhuna mies
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

-93 300D:ssä oli isommalla kierteellä kuin -88 250D:ssä.

300D:täkin on ollut molemmilla putkilla, täältä löytyi pienemmällä kierteellä varustettu 300D:n putki jolloin sai 250Deen pumpun sopimaan paikalleen. Simpukan kierre oli sama molemmissa putkissa.
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”