Nuoren neidin Caarina E 1,6xli -94
Paljonkohan noille tulisi tähdissä eroa jossain uusimmassa Euro NCAP- testissä, veikkaan että 0,2 tähteä
Toki onhan nuo Saabit ja Vollet turvallisia ei sitä käy kieltäminen.
Toki onhan nuo Saabit ja Vollet turvallisia ei sitä käy kieltäminen.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Saa noita viiden NCAPin autojakin jo pikkuhiljaa tonnilla, jos se on pääasia:ou812 kirjoitti:Paljonkohan noille tulisi tähdissä eroa jossain uusimmassa Euro NCAP- testissä, veikkaan että 0,2 tähteä
Toki onhan nuo Saabit ja Vollet turvallisia ei sitä käy kieltäminen.
[nettiauto]6130762[/nettiauto]
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kyllähän tuollaisella ajelee taajama-ajot ja muut pienet kulkemiset siinä ku muillakin. Hyvä aloittaa vanhalla koslalla autoilut ettei elämä tunnu liian helpolta. Saa tienata ja parantaa autoa sitten. Mä aloitin kans aika huonolla kalustolla mutta siitä on sitten pikkuhiljaa paranneltu asemia.
Kun multa on kysytty vinkkiä ekaksi autoksi, oon suositellu IV-korin Golfia mielellään 1.6 bensana, mutta ne on monen mielestä turhan arvokkaita ku kakkos- tai kolmosauto ei sais maksaa juuri mitään. Vuoden 2001 tai 2002 Golfis on kuitenkin jo hyvät turvavarusteet (tuurilla jopa ESP), ajettavuus ja mahdollisesti ilmastointi. Semmoisella voi lähteä ajettavuutensa puolesta jo pitkällekin matkalle.
Kun multa on kysytty vinkkiä ekaksi autoksi, oon suositellu IV-korin Golfia mielellään 1.6 bensana, mutta ne on monen mielestä turhan arvokkaita ku kakkos- tai kolmosauto ei sais maksaa juuri mitään. Vuoden 2001 tai 2002 Golfis on kuitenkin jo hyvät turvavarusteet (tuurilla jopa ESP), ajettavuus ja mahdollisesti ilmastointi. Semmoisella voi lähteä ajettavuutensa puolesta jo pitkällekin matkalle.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Meillä oli tyttärellä ensiautona VW Polo, jota täälläkin myin sitten, kun se oli taas palvellut perheen kakkosautonakin vuoden. Jos ekan auton kanssa alkaa miettimään jokaista saatanallista onnettomuutta, joka voi tapahtua, on niille ostettava ensikulkineeksi Leopard 2A6, niitä saa nyt alennuksella Hollannista.
Carina on varmasti ihan ässä ensiautoksi. Alun tarkoituksena on opettaa ne tarkoiksi ja varomaan vaaroja. Jos niille antaa panssarivaunun alkuun, ne eivät opi koskaan varomaan. Tärkeintä on, että se kärry lähtee käyntiin aina, kun sitä tarvitaan ja toiseksi tärkeintä, ettei joka kerta itketä, kun ottaa osumaa parkkihallissa.
Hirvikolarista vielä, että isäni oli joksus 1970-luvulla hirvikolarissa apparin paikalla Ladassa. Auto meni aivan pillunpäreiksi, mutta molemmat ukot selvisivät naarmuitta. Tuurista se on viime kädessä kiinni, eikä törmäystestin tuloksista.
Carina on varmasti ihan ässä ensiautoksi. Alun tarkoituksena on opettaa ne tarkoiksi ja varomaan vaaroja. Jos niille antaa panssarivaunun alkuun, ne eivät opi koskaan varomaan. Tärkeintä on, että se kärry lähtee käyntiin aina, kun sitä tarvitaan ja toiseksi tärkeintä, ettei joka kerta itketä, kun ottaa osumaa parkkihallissa.
Hirvikolarista vielä, että isäni oli joksus 1970-luvulla hirvikolarissa apparin paikalla Ladassa. Auto meni aivan pillunpäreiksi, mutta molemmat ukot selvisivät naarmuitta. Tuurista se on viime kädessä kiinni, eikä törmäystestin tuloksista.
Jjep. Tottakai tonnilla voi ostaa auton jossa on kaikenlaisia turvavarusteita. Itse en laske liki 20 vuotta vanhalle airbagille juurikaan arvoa. Ja ruostevauriot ovat varmasti tullanneet rakenteen tuoman turvallisuuden jo aikoja sitten.
Tottakai on hyvä,jos ensiautoksi voidaan ostaa törmäystestivoittaja, mutta hengissä me kaikki ollaan, vaikka on ajeltu vähän huonommillakin vekottimilla.
Itse aloitin autoilun D-mallin Kadettilla. Se ei ole ollut uutenakaan niin hyvä ja turvallinen auto kuin topicin Kaarina nyt.
Tuo on erinomainen ensiautoksi.
Tottakai on hyvä,jos ensiautoksi voidaan ostaa törmäystestivoittaja, mutta hengissä me kaikki ollaan, vaikka on ajeltu vähän huonommillakin vekottimilla.
Itse aloitin autoilun D-mallin Kadettilla. Se ei ole ollut uutenakaan niin hyvä ja turvallinen auto kuin topicin Kaarina nyt.
Tuo on erinomainen ensiautoksi.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Minä taas arvostaisin turvallisuutta ensiautossa. Erot on kuitenkin aika isoja uusien ja vanhojen kesken.. Eihän ne tämän vuosituhannen autot nyt niiiin kalliita enää ole. Tässä vanha filmi Volvosta ja Rellusta: http://youtu.be/emtLLvXrrFs?t=5m9s Ja melko kovahan tuo Volvokin on samanikäisiin japseihin verrattuna.
Eihän tuollanen Carina varmaan ihan huonoimmasta päästä siltikään turvallisuudessa. Kumpikohan olisi kovempi, w124 ja Caarina?
Eihän tuollanen Carina varmaan ihan huonoimmasta päästä siltikään turvallisuudessa. Kumpikohan olisi kovempi, w124 ja Caarina?
Turvallisuusmielessä priorisoisin sen Leopardin. Siinä on ominaisuuksia, jotka turvaavat lapsen elämää myös raiskaajan, juopon, terroristin ja muiden riskien suhteen. 125 millinen kanuuna ja 70 tonnin paino takaavat turvallisen menon myös yöllisellä nakkioskilla.
Se on käsittääkseni saanut kaikenlaisissa testeissä ihan hyvät lukemat. Silloin tällöin eteen tulevissa telamiinoissa sen turvallisuus lyö laudalta uusimmankin auton. Erilaisten mutiaisten hyökkäykset nuorten suomalaisten tyttöjen kimpuun on helpompi torjua vakiovarustukseen kuuluvalla konekiväärillä kuin uuden Micran turvatyynyllä.
Mahdollisessa ojaanajossa Leopardin kuusipisteturvavyöt ja löymätön turvakori ovat korvaamattoman tärkeitä. Telaketjujen puhkeamattomuus ja ominaisuudet lumessa turvaavat verrattomalla tavalla nuorison liikkumista.
Se on käsittääkseni saanut kaikenlaisissa testeissä ihan hyvät lukemat. Silloin tällöin eteen tulevissa telamiinoissa sen turvallisuus lyö laudalta uusimmankin auton. Erilaisten mutiaisten hyökkäykset nuorten suomalaisten tyttöjen kimpuun on helpompi torjua vakiovarustukseen kuuluvalla konekiväärillä kuin uuden Micran turvatyynyllä.
Mahdollisessa ojaanajossa Leopardin kuusipisteturvavyöt ja löymätön turvakori ovat korvaamattoman tärkeitä. Telaketjujen puhkeamattomuus ja ominaisuudet lumessa turvaavat verrattomalla tavalla nuorison liikkumista.
Mites sit jos muksu on ajanut mopolla ja kevarilla muutaman vuoden? Se se vasta turvatonta on ollu. Eli pitäskö laittaa nekin pannaan vain turvallisuuden nimissä?
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ihan sata varmasti kaikki haluaisi muksuillensa uudet ässämersut tai geet tai ml:ät että ois turvallista, tän foorumin käyttäjistä varmaan harvalla on mahdollisuutta siihen.Jiin kirjoitti:Nyt joudun pyörtämään puheeni näiden viestien ansiosta. On aivan oikein että ensiauto on mahdollisesti turvaton tai huono ajaa, oikeastaan se on jopa suotavaa. Jos kolari sattuu niin oppiipahan!
Ps. Hienoo jos sulla on mahiksia siihen
Tää on just sitä pumpulissa kasvattamista. Kävellenkin voi jäädä auton alle. Varmaan todennäkösempikin vaihtoehto kuin hirvikolari. Ja eihän se vanhempien homma ole sitä autoa ostaa!laineracing kirjoitti:Ihan sata varmasti kaikki haluaisi muksuillensa uudet ässämersut tai geet tai ml:ät että ois turvallista, tän foorumin käyttäjistä varmaan harvalla on mahdollisuutta siihen.Jiin kirjoitti:Nyt joudun pyörtämään puheeni näiden viestien ansiosta. On aivan oikein että ensiauto on mahdollisesti turvaton tai huono ajaa, oikeastaan se on jopa suotavaa. Jos kolari sattuu niin oppiipahan!
Ps. Hienoo jos sulla on mahiksia siihen
Kesätöillä minä autorahat tein. Neljä kuukautta joutusin lainailemaan mutsin autoa, enne ku rahat riitti mersun ostoon. Ja sitä ennen oli kolme kesää rahaa jo säästetty. 17vuotiaana sain ilta ja viikonloppu töitä, joka jelppasi huomattavasti auton hankinnassa. Haluan nähdä sen 18veen ketä ostaa useamman tonnin turvallisen auton omasta lompakostaan, omalla työnteollaan saaduilla rahoilla!
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Kurjaahan se on aloittaa autoilu ilman ESPtä yms.turvavarusteita.Aikoinaan 1978 mallin 100A datsunissa ei sellaisia tarvittu kun tuli ajettua niin varovasti
Oma isä kun aloitti autoilun -60luvulla ei ollut nopeusrajoituksia , turvavöitä, talvirengaspakkoa..
Niin ne ajat muuttuu.
Oma isä kun aloitti autoilun -60luvulla ei ollut nopeusrajoituksia , turvavöitä, talvirengaspakkoa..
Niin ne ajat muuttuu.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ville500:n kanssa samaa mieltä siinä, että omilla rahoilla saa autoilunsa aloittaa. Itse minä olen ajokortti-ja autorahat tienannut. Vaimo myös.
Melkoisen todennäköisesti myös meidän lapset saa tehdä niin. Kaikessa rauhassa vaan niin turvallista kuin mihin varat riittää.
Melkoisen todennäköisesti myös meidän lapset saa tehdä niin. Kaikessa rauhassa vaan niin turvallista kuin mihin varat riittää.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
vanha koppasella escortilla oli se hieno vehje 1600 kentillä ja niillä pienillä viriosilla,mihin oli varaa mutta omistani maksoin ei turvavehkeitä ensinkään kankkusen jalat ja omat ranteet nuo tienesti paikat tuntuu olevan lujassa vaan tänä päivänä,jos nuori haluaisi itte rahoitta edes osaa autostaan.
mihinä kuhuna mies
Voihan se vanhakin kinneri olla turvallinen, kun ei ihan heppoisinta ja keveintä kotteroa anna / hanki lapselle ensiautoksi. Voi niitä aikoja ja autoja; 100 amppeerin Datsuni - niin vain niillä pärjättiin. Taisi olla sitä luonnon evoluutiota, kun vähänkään reippaamman kolarin jälkeen ei ollut mitään kiirettä sairaalaan. Usein oli vielä takapenkkikin täysin miehitetty.
Meillä poika sai aloittaa autoilun 850 Volvolla saatesanoin, että jos pysyt talven tällä tiellä etkä kolaroi saat Mesen. Volvo seisoo nyt pihassa odotellen paaliin lähtöä ja Mesestä ei näe kuin harvoin takavalot.
Tuo Volvohan on koeteltua (valitettavasti) turvatekniikkaa, mutta kyllä bensaa paloi vajaan vuoden aikana "ajoharjoittelussa".
Meillä poika sai aloittaa autoilun 850 Volvolla saatesanoin, että jos pysyt talven tällä tiellä etkä kolaroi saat Mesen. Volvo seisoo nyt pihassa odotellen paaliin lähtöä ja Mesestä ei näe kuin harvoin takavalot.
Tuo Volvohan on koeteltua (valitettavasti) turvatekniikkaa, mutta kyllä bensaa paloi vajaan vuoden aikana "ajoharjoittelussa".
Viritetyllä Minillä aloitin eikä turvavöistä ollut tietoakaan. Sitten kun esikoinen alkoi tehdä tuloaan, piti panostaa turvallisuuteen ja alla oli 100A ja pikku-corolla jonka kautta viritettyyn MKI Sportti-Ekkeriin. Toivottavasti poikanen pääsee aloittamaan pikkuisen turvallisemmin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Jos en ihan väärin muista niin kummittelis semmoinen kuin XUX-63kondivo kirjoitti:Muistakko rekkariaXUX63 kirjoitti:Viritetyllä Minillä aloitin
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Ei muistaakseni itelläkään takaluukku auennu avaimella omassa ex-narinassa. Onneksi on vipu sisäpuolella mistä aukesi semmosilla ilmoilla että tarkeni ulkona olla. Rekkaripolttimoitten vaihto on ihan hauskasti suunniteltu. Häätyyp repiä se verhoilupanneeli takaluukusta irti että pääsee käsiksi. Tiedoksi vain tulevaisuutta ajatellen.
Hyvän näkönen kampe ja varmasti vallan mainio ensiautoksi. Itekki kelpuuttaisin vielä moisen, ei jääny kakan maku suuhun, olihan omalla ajettu päälle 100tkm enemmänki. Ainut mikä tympi, että öljyn kulutus oli 1l/1000km kohti. Bensamäärän tarkastus ja öljyn lisäys meininkiä. Sillon ku alko venttiilit roklaamaan niin tiesi hakea teboililta litran pänikän gold-äässiä ja purkillinen koneeseen, tikkuun kahtomatta. Sen verran monesti tuon toimenpide piti tekasta että alko hahmottamaan tilannetta. Männänrenkaitahan nuo monet eppäili, että oisivat menny. Tai nostajan kumet. Tiiä tuota, opiskelijabudjetilla tuli edullisemmaksi vaihtaa autoa ja "vahinko" kiertämään.
Oma oli GLi-varusteltu. Eihän siinä vissiin muuta eroa taida tuohon xli:hin olla, ku kiekkamittari ja sähköllä pellaavat peilit, lämmitys tietenni peileissä myös. Taisipa tuulilasissaki olla lämmitys, ainaki alalaidassa. Muistaakseni.
Rattaitten vaihon yhteydessä kannattaa olla pakissa varulta useampi pinnapultti valmiina. Omaan eemeliin nuo motonetin pinnapultit ei passannu, boorit oli vähän erilaiset. Piti hakia Juhan Autosta soppelit ja meni heittämällä paikalleen.
Mitästä muuta, eipästä..
Käyppä huvikses "suljetulla alueella" pommittamassa, että alkaako tiivisteet viheltämään siellä 140kmh hujakoilla. Lienee ominaisuus, jokaisella carinalla jolla ajanu, niin viheltää. Välillä melkosen kovaakin, riippuu tietenni mihin nopeusmittarin uskaltaa viiä.
Hyvän näkönen kampe ja varmasti vallan mainio ensiautoksi. Itekki kelpuuttaisin vielä moisen, ei jääny kakan maku suuhun, olihan omalla ajettu päälle 100tkm enemmänki. Ainut mikä tympi, että öljyn kulutus oli 1l/1000km kohti. Bensamäärän tarkastus ja öljyn lisäys meininkiä. Sillon ku alko venttiilit roklaamaan niin tiesi hakea teboililta litran pänikän gold-äässiä ja purkillinen koneeseen, tikkuun kahtomatta. Sen verran monesti tuon toimenpide piti tekasta että alko hahmottamaan tilannetta. Männänrenkaitahan nuo monet eppäili, että oisivat menny. Tai nostajan kumet. Tiiä tuota, opiskelijabudjetilla tuli edullisemmaksi vaihtaa autoa ja "vahinko" kiertämään.
Oma oli GLi-varusteltu. Eihän siinä vissiin muuta eroa taida tuohon xli:hin olla, ku kiekkamittari ja sähköllä pellaavat peilit, lämmitys tietenni peileissä myös. Taisipa tuulilasissaki olla lämmitys, ainaki alalaidassa. Muistaakseni.
Rattaitten vaihon yhteydessä kannattaa olla pakissa varulta useampi pinnapultti valmiina. Omaan eemeliin nuo motonetin pinnapultit ei passannu, boorit oli vähän erilaiset. Piti hakia Juhan Autosta soppelit ja meni heittämällä paikalleen.
Mitästä muuta, eipästä..
Käyppä huvikses "suljetulla alueella" pommittamassa, että alkaako tiivisteet viheltämään siellä 140kmh hujakoilla. Lienee ominaisuus, jokaisella carinalla jolla ajanu, niin viheltää. Välillä melkosen kovaakin, riippuu tietenni mihin nopeusmittarin uskaltaa viiä.
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Juu kiitos vinkeistä. Juu tuon öljynkulutusta kummastelin. Lisäsin kun oli tikussa kolmannes jäljellä ja noin tonni ajettu. Tulpat vaihdoin sekä H4 polttimot. Silicoonipuikolla tiivisteet.
Joo ovet alkaa "lepattaa" jo 120ssä ihan julkisellakin radalla. Mulla ei tuota tuskaa testata.. tarviisko karmeja painottaa sisäänpäin. Jostain kinneristä aikoja sitten niin tein. Ja se auttoi vähän kestämään pitempään nopeuksissa.
Öljynkulutus kyllä yllätti tuossa kansan pitoautossa. Öljyn visko muuttuu seuraavassa vaihdossa paksumpaan pykälällä. Sillä Mersunkin kone vähensi kulutusta.
Joo ovet alkaa "lepattaa" jo 120ssä ihan julkisellakin radalla. Mulla ei tuota tuskaa testata.. tarviisko karmeja painottaa sisäänpäin. Jostain kinneristä aikoja sitten niin tein. Ja se auttoi vähän kestämään pitempään nopeuksissa.
Öljynkulutus kyllä yllätti tuossa kansan pitoautossa. Öljyn visko muuttuu seuraavassa vaihdossa paksumpaan pykälällä. Sillä Mersunkin kone vähensi kulutusta.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Pikkusen karmeja vääntää polvea vasten että saa karmit tiukemmin koria vasten.
Sen jälkeen ei suhise edes 190kmh:ssa Sen se 1.6 E carina menee kun on hyvä rata.
Tuo 4 AF-E kone vanhemmiten syö kyllä pikkusen öljyä. Ei se haittaa kun tietää tarkistaa ja lisäillä tarpeenvaatiessa. Venavarsien kumit uusimalla loppuu.
Sen jälkeen ei suhise edes 190kmh:ssa Sen se 1.6 E carina menee kun on hyvä rata.
Tuo 4 AF-E kone vanhemmiten syö kyllä pikkusen öljyä. Ei se haittaa kun tietää tarkistaa ja lisäillä tarpeenvaatiessa. Venavarsien kumit uusimalla loppuu.