W204 220 CDI (OM646) -08 - termarin vaihto
W204 220 CDI (OM646) -08 - termarin vaihto
Pitäisi vaihtaa termari kun ei lämmöt nouse kylmien ilmojen alettua edes 80.
Näyttäisi olevan suhteellisen helpossa paikassa tuo termari. Onko tuossa jotakin erityistä mitä pitäisi huomioida?
En ole vielä kontannut auton alla, eli mitä löytyy tyhjennys proppu/hana?
Onko tuolle termarille jokin kiristysmonentti?
Muuta? Lohkolämmittimen asennuksen yhteydessä tuli selville että nestettä joutuu lisäämään jälkikäteen, kun jää ilmaa järjestelmään mikä poistuu vähitellen.
Näyttäisi olevan suhteellisen helpossa paikassa tuo termari. Onko tuossa jotakin erityistä mitä pitäisi huomioida?
En ole vielä kontannut auton alla, eli mitä löytyy tyhjennys proppu/hana?
Onko tuolle termarille jokin kiristysmonentti?
Muuta? Lohkolämmittimen asennuksen yhteydessä tuli selville että nestettä joutuu lisäämään jälkikäteen, kun jää ilmaa järjestelmään mikä poistuu vähitellen.
Noniin,
Huomasin kans heti kun tänne kylmään Suomeen tultiin että maantieajossa laskee lämmöt 60 asteeseen ja paikallaan nousee 80:iin. Termari sökö melko varmasti
. Jotenkin tulee semmoinen kuva kun googlettaa Mersun termareista että aika yleinenkin juttu?
Huomasin kans heti kun tänne kylmään Suomeen tultiin että maantieajossa laskee lämmöt 60 asteeseen ja paikallaan nousee 80:iin. Termari sökö melko varmasti

Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Nojoo, näin me ajateltiinkin että pakko tuon termarin on vaikuttaa ku oli hiljattain tehty iso huolto ja auto näin muutenkin tuntui olevan ehjä!tuikku kirjoitti:.
Joo, alle 80 asteen ei anna kylmällä ilmalla kaikkea tehoa.
Kesäkelillä taisi yleisesti raja olla kuudessa kympissä.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Itse ei ole tarvinut 3 CDi:n kohdalla vaihtaa kuin kerran termari, joten johtuisiko tämä "tyyppivika" korjaamoiden suhtautumisesta asiaan, kun kolmessa paikassa (merkkiliike mukaan lukien) sanottiin että 60C on ihan normaali lämpötila
älä turhaan vaihda, vaan laita pahvia syylärin eteen 


S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Sama täällä. Nokka tukossa melkein kokonaan mutta lämmöt ei nouse juuri yli 60 asteen 12 km työmatkalla ja lämmitin tohisee koko ajan.
Ihmettelin kylmää ylävesiletkua, mutta kun en muutakaan enää keksinyt, niin vaihdoin sen termostaatin. Yhden koeajon perusteella tuntui auttaneen.
Ihmettelin kylmää ylävesiletkua, mutta kun en muutakaan enää keksinyt, niin vaihdoin sen termostaatin. Yhden koeajon perusteella tuntui auttaneen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: W204 220 CDI (OM646) -08 - termarin vaihto
Mistä kohtaa tuon termostaatin löytää. Onko siinä paisuntasäiliön lähettyvillä. Sitten on se iso laakea suojamuovi , miten se kuuluu ottaa pois, ettei mene rikki.
Re: W204 220 CDI (OM646) -08 - termarin vaihto
Ylävesiletkun moottorin päässä.
Re: W204 220 CDI (OM646) -08 - termarin vaihto
Minulla C200 CDI , vm 08 , sama paikka kait , entä se iso muovi