2.9td koneen piristys

Katso myös W202
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Minkäslainen patentti sulla oli käytössä siinä syöttöä lisätessä?
Avatar
JoniB
Viestit: 27
Liittynyt: 02.9.2006 23:21
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JoniB »

Ihan siis tuo perinteinen evry-modi. 200:n Ohmin vastus estämässä täydellisen oikosulun ja siinä kaverina 0-1:n KoHm:n potikka..

Ja jos liian pienelle ruuvaa potikasta vastuksen niin silloin sammuu täyskaasukiihdytyksessä..

Ja onhan tuo modi käytössä tälläkin hetkellä, mutta enemmän pitäisi saada irti..
Luonnollisesti :D
W210 290TurboDiesel
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Minäki oon alkanu miettiä, että onko se vauhtis ku rököttää, vai liika ahtopaine (1,7-1,8 ), vai pumpun "raja". Oliko nuissa puolentoista kilon ylipaineen ymmärtävä MAP:pi Aika terävä on se täräys, ei tule "hiipien". Mutta sammu tuo ei, eikä tee muutakaan ikävää vikatilaa. -95 212D kyseessä, se ei ehkä ossaa niin herkästi mököttää tuo ohjain kun Väykösessä. Toisaalta oire pahenee kun vaihde suurenee, viittais sikäli vauhtipyörän suunnille. Maltillisilla sääjöilläkin ihan metka kampe, eikä jää heti jalkoihin sillonkaan jos vaan pitoja on tarjolla.
Viimeksi muokannut Easy Rider, 20.1.2013 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vauhtipyörä se pohjaa jos siellä ykskaks tuntuu reipas tärinä vedätyksessä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mikä siis neuvoksi? :cry: Tahtoo kääntää nappulat kaakkoon. :ää: :supersad:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Saisko siihen vauhtipyörään jäykempiä jousia laitettua?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kone kirjoitti:Saisko siihen vauhtipyörään jäykempiä jousia laitettua?
OK48 jäykkyyksiset jouset, tai liuottaa kaikki rasvat pois ja ujuttaa vaikka lasiliimaa tms sikakittiä täyteen. :lol: Varmasti jäyköttyy, vaan ei taija kestää :? . Aikas lailla vissiin prässätty kiinni ettei jousia voi rukata tai muutakaan, saaneeko nuita ees punttiin. Keveemmäks sorvaaminenkin on tekemätön paikka.

Täytyy varakonneesta irrottoo ratas ja kahtua mistä se on tehty, ei ne ruuvit niin mahottomia ollu hinnaltaan jos takas joutuu punommaan..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Käsitinkö nyt siis asian oikein:

Autoa käynnistettäessä modi ei saa olla kytkettynä, ja sitävarten on katkaisija? Katkaisijalla auto on ns. vakio.

Ja kun halutaan lissää löylyä, niin katkaisijasta vain käännetään päälle, niin saadaan modaus päälle ja lissää puhkua?

Ja mistä näitä osia saa ostaa oulusta?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Juurikin näin, jos käynnistää katkaisija ON asennossa niin syttyy Edc merkkivalo ja tehot on kadoksissa.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

et kirjoitti:Vähä helpompi kun katkaisin.
http://www.biltema.fi/fi/Veneily/12-V/S ... ele-25230/
Ja tommoseen käyttöön ku riittää vähenpiki tehonkesto ni 4€ rele ajaa saman.


Täältä ainakin saa vastukset ja muut ele sälät.

http://www.fonecta.fi/yritykset/Oulu/22 ... oniikka+Oy
E46 330D & E46 328i
Avatar
antti86
valontuoja
Viestit: 976
Liittynyt: 12.8.2006 18:49
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

eikös kickdownin katkasija ois heleppo laittaa kaasupolkimen alle? ja sillähän sais lisätehon päälle aina kun sitä tarvii eli kaasupohjassa eikä siitä tarvis muuten sitte huolehtia. eikä varmasti ois käynnistäessä evrymoodi päällä.
S124 230TE EX
S124 250TDA 20V
S123 300TETA
W163 320E
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Eikä taitais tuo bilteman "erotusrele" toimia, taitaa olla ihan Diodi vaan? Vai miten muka diodi tuossa evrymodi kytkennässä toimis? :?

perus "neljän euron" rele mitä lisäpitkissä vaikka käytetään, on helppo laittaa ja toimii niinkuin pitää. Toki pienempikin "elektroniikka"rele käy myös. :)

Tuon kytkimen kun laittaa kaasupolkimen alle, eli siis mikrokytkimen tai sitten mopon takajarrun kytkin, "roikottaa" sitä jostain sieltä ylempää tai riippuen miten on tehty kaasupotikka, sprintterissähän se on esim konehuoneessa suht helpossa paikkaa, mopon jarruvalon kytkin ois siitä vielä kätevä, siinä kun on se jousi, niin voi ite säätää missäkohtaa astuu evry päälle, vaikka 4/5 kaasu tms :P
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Tuo bilteman laite vaatii että latausvirta nousee yli 13 ja jotain volttia niin kytkee päälle eli pitää hieman kaasutella että kytkee.

Helppo rakentaa itse mutta tuskin pääsee tuntipalkoille.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Eihän tavan releellä tarvi kuin johto laturin herätevirran nastasta releelle ja toinen maihin... :shock: Varmasti pääsee tuntipalkoille, 10 min homma max? Tai riippuu toki tuntipalkasta. :lol:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Jep, joku veto- tai päästöhidasteinen rele vai mitä onkaan autoreleet. Mulla tuo bilteman laite antaa virtaa penkin alle kakkosakulle. Katkaisee kun laskee 12,8V.
kölbertti
Viestit: 77
Liittynyt: 07.11.2011 20:43

Viesti Kirjoittaja kölbertti »

oisko joku haluka tekeen tollasen potikan ja myymään sen sopu hinnalla ku rupes kiinnostaan eikä ite saa aikaan ku oikosulun olkoon vaikka mitkä tiotit kyseessä :D
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

kölbertti kirjoitti:oisko joku haluka tekeen tollasen potikan ja myymään sen sopu hinnalla ku rupes kiinnostaan eikä ite saa aikaan ku oikosulun olkoon vaikka mitkä tiotit kyseessä :D
Missä päin asustat?
kölbertti
Viestit: 77
Liittynyt: 07.11.2011 20:43

Viesti Kirjoittaja kölbertti »

tässä pohjos-savossa vieremällä
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

jolle kirjoitti:Juurikin näin, jos käynnistää katkaisija ON asennossa niin syttyy Edc merkkivalo ja tehot on kadoksissa.
Ei vaan täällä mene noin.. Oisko sitte riittävän vanha versio tämän boksi kun ei ossaa nokkautua tuostakaan. Aivan sama miten paljon ajossa nuppia kääntää tai onko päällä ja vaikka tapissa kun käynnistää. Ei tule vikatilaa tai sammumisia. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kyllä tuossa meidän 312D:ssä ainakin tulee heti herja jos nappula on päällä, lähtee kyllä pois kun käynnistelee muutaman kerran.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jännä fiilis mennä tuolla 212D laatikolla 120 lasissa ratti vinossa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Ripa edellä?
Ite en enää talvirenkaita laita. Helpompi pitkä/korkea edetä kun puolikkaan vetäjällä ilman kärryä.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

et kirjoitti:Ripa edellä?
Kutakuinkin. Sutii niin kauan ku huolii tällä kelillä.

Lukon kun sais niin tietäs tarkemmin mitä se tekee millonkin, vaikka nyttenkin ottaa molemmilla tyhjää kun on syötöt kaakossa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Alkoi rintterin joku suutin naulaamaan kierroksilla niin ajattelin samalla laittaa isommat kärjet.

Bosion 591 kärjet ilmeisesti toimivat kohtuullisesti pykälää isomman ahtimen kanssa?

Vakioissa on 5x0,22 reiät
Noissa bosioissa olis 0.245 kokoiset reiät.


http://www.dieselkontor.de/product_info ... ts_id=3298
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

..........
Viimeksi muokannut Bomber4, 19.3.2017 9:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Bomber4 kirjoitti:Jos kärjet laitat niin nosta samalla avautumispainetta.
Wissin mukaan uusilla kärjillä 190-210 ja käytetyillä kärjillä 180-210 baria olisi sopiva.

Paljonko painetta kannattaa / uskaltaa nostaa?

Mitä hyötyä siitä saadaan?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ettei roisku kun huor4n ku5i se nafta pyttyyn. :idea: :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7158
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ja pumppu kosahtaa herkemmin.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

........
Viimeksi muokannut Bomber4, 19.3.2017 9:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”