Vanne-topic (vapaa kaikille vanteille)
muutaman kerran yrittäny päästä helpolla ja kattonu et on senverta hyvässä kunnossa et ei viiti puhaltaa, mutta kun sitä aikasa jynssäilee ni löytyy niitä hapettuman alkuja varsinkli sisäpiolelta.
helpoin ja nopein tie on just puhallus (jos mahdollista kunnon järeät laitteet) välihionta pohjamaali välihionta pintamaali ja lakka.
pohjamaalina vaikka Nor-Maalin Epocoat 21 HB, helppo ja pehmyt hioakkin vaikka ruiskasis paksummalti samalla voi "oikasta" pikku kolotkin
pintaan käy sit mikä huvittaa.
helpoin ja nopein tie on just puhallus (jos mahdollista kunnon järeät laitteet) välihionta pohjamaali välihionta pintamaali ja lakka.
pohjamaalina vaikka Nor-Maalin Epocoat 21 HB, helppo ja pehmyt hioakkin vaikka ruiskasis paksummalti samalla voi "oikasta" pikku kolotkin

pintaan käy sit mikä huvittaa.
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
Hmm..saiskohan noi vanhat lakat tosiaan tinnerillä tms. pois ?! Meinaan, itseasiassa muuta "virhettä" noissa vanteissa ei mielestäni ole kuin noi edellisen omistajan lakat. Säästyisi meinaa aika paljolta (hiekkapuhallus ja maalaus). Raaputtamalla noi paikoin irtoilee, mutta raaputtelu jättää jnk verran naarmua, niin ei oikeen viittis. Ja tietty noissa lipoissa on virhettä, mutta ne saavat viilaa, paperia ja kiillotustaepk kirjoitti:ei missään nimessä, jos ne on yhtä hyvässä kunnossa mitä tuo kuvan vanne niin jollain 300-400 aloittaa ja lopettaa vaikka 600.
Jos on jotain monttuja tms niin ne voi karkeemmalla niiltä osin.
edit, ja ottaa noi edellisen omistajan lakat pois jollain tinnerillä tms, varoo vaan ettei pehmennä itse kunnon maalia keskilätystä.

Tossa muutama kuva yhdestä vanteesta lippa viilattuna ja hiottuna 320 asti. Vanne pesty kaavalla liukkari --> pienpoisto (mm.painoliimojen poisto) --> liukkari --> lentoruosteen poisto (IronX) --> liukkari. Pesuvälineenä mikrokuitu hanska ja piukempiin paskoihin annoin tiskiharjaa.




Joo, on luultavasti spraypullosta. Tinnerillä just hankailen ja liuottelen, ei tunnu olevan vaikutusta =/ Asetonitoopi odottaa vieressä... Jotain vinkkiä, jos jollakulla olis, et millä toi irtoo ?!epk kirjoitti:jep , hiekkapuhaltaa noita ei kannata, eikä kyl keskilättyykään maalata ellei parit kiven iskut niissä haittaa. Puleeraamalla saat kiillon takas keskiöihin.
Veikkaan että lakka on spray pullosta, joten milläs se lähtee turvallisimmin ? joku tietää.
Käsin kiillottelin, kun kone varastossa, niin #101 Megulla tota keskiötä ja isompia naarmuja pois. Täytys varmaan kone kaivaa varastosta

Viimeksi muokannut teggiz, 19.1.2014 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Asetonilla lähti melkosen hyvin, mutta...ton kellertävän lakan alla oli jotain röpelöä/kupruilua, joka maaliksi paljastui, kun kellertävä lakka oli poistettu. Oli yritetty ilmeisesti paikkamaalata jotain tosta. Pohjamaalia ei ilmeisesti ollut, alumiini paistoi melkein heti tosta alta.
Taidanpa sitten pitäytyä vanhassa suunnitelmassa
Meinaan samassa kohtaa etupuolta koko vannetta samanlaista ton lohkeilevan lakan alla. Tota kupruilua ilmeisesti juuri sen takia, ettei paljaaseen alumiiniin oltu laitettu alumiinille sopivaa pohjamaalia ? Riittäiskö, että noi kupruilevat kohdat hioo pohjaan asti ja loput etupuolesta karhentaa, ja sitten alumiinille sopiva pohjamaali koko vanteen pintaan ja väri päälle ?

Taidanpa sitten pitäytyä vanhassa suunnitelmassa

En usko että sopii. Viisaammat valaiskoon, mutta eihän 124:sta oo saanu edes 14" vanteilla?reverend kirjoitti:Käykö 14" barokit -86 W124:seen? Jossain tästä oli juttua, vaan en löytänyt....
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Katsellessani Williamsin tämän kauden F1-auton teknisiä tietoja:
http://www.williamsf1.com/Team/Car/Technical-Spec/
törmäsin itselleni entuudestaan outoon japanilaiseen vannemerkkiin:

http://www.rayswheels.co.jp/
Vannevalmistajista saksalaisella ATS:llä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Auto_Techn ... beh%C3%B6r
ja italialaisella Fondmetallilla on ollut oma F1-talli:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Fondmetal
Mersun nykyisin F1:ssä käyttämä vannemerkki on

http://www.mercedesf1.com/en/car/f1-w05/
http://www.williamsf1.com/Team/Car/Technical-Spec/
törmäsin itselleni entuudestaan outoon japanilaiseen vannemerkkiin:

http://www.rayswheels.co.jp/
Vannevalmistajista saksalaisella ATS:llä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Auto_Techn ... beh%C3%B6r
ja italialaisella Fondmetallilla on ollut oma F1-talli:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Fondmetal
Mersun nykyisin F1:ssä käyttämä vannemerkki on

http://www.mercedesf1.com/en/car/f1-w05/

Motegin tekninen johtaja Luigi Lucaora kertoo tarkemmin formula-auton vanteelle asetettavista vaatimuksista.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtm ... sittelyssa
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtm ... sittelyssa

Joo kyllä siinä on lueteltu laatuvanteiden merkkejä. Rays on vanha firma, tehnyt alkuperäiseen Skylineen kevytmetallivanteet jo 60 luvulla ennen kuin varsinainen Rays niminen firma perustettiin 70 luvun alussa (tehnyt Nismo vanteet "aina")
Rays on tehnyt Williams F1 tallille vanteita jo vuosikausia
Kansanmalleja Rays myy nimellä VOLK racing. Eikä oo halapoja nekkää.
Rays on tehnyt Williams F1 tallille vanteita jo vuosikausia

Kansanmalleja Rays myy nimellä VOLK racing. Eikä oo halapoja nekkää.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
emmäämuista muutaku että ne o brasiliasta kotoisin. Ennen niil oli cooleja nimiä kuten just Mexico mut nykyää ne menee B1 B2 B3 jne nimillä, ja tuo malli ei enää saa lipalla, ja malli on B3.
Pesasin noi RS:t ja eipä niille tarvi tehä muutaku tasoittaa kiilto ja pistää takas kasaan. Vois koittaa vetää vähä karkeammalla kiillotusaineel ja sitten lakata nuo.

Pesasin noi RS:t ja eipä niille tarvi tehä muutaku tasoittaa kiilto ja pistää takas kasaan. Vois koittaa vetää vähä karkeammalla kiillotusaineel ja sitten lakata nuo.

I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Nyt olis sitten vuorossa noiden Styling III lippojen kiillotus. Lipat hiottu 2000 asti ja pitäisi pinta saada peiliksi. Pärjääkö tolla Laikat.comin Menzerna 480F:llä ja kangaslaikalla ? Päälle ajattelin lopuksi vetää tota Mothersin Mag & Alumiumia, kun sitä on kovasti kehuttu. Saako ylläolevin tuottein peilipintaa ? Vai riittäiskö pelkkä se Motonetin alottelijoiden paketti peilipintaan ?
onko kellään kokemuksia noista Daren DR-RS:stä, onko ne purettavat samanlailla ku aidotki RS:t? Ossaako kukkaan sanua että paljonko suurinpiirtein tulis postikuluja jos tilais tuolta ne http://www.wheelbasealloys.com/alloy-wh ... ts/16-inch vai oisko sama tilata suomesta ku tuolla ois tuohon hintaan http://www.jh-sound.fi/dare-wheels-dr-r ... old-rivets?
sen näkee hinnast aonko ne aidosti purettavat vai ei. Yksi osa maksaa alkaen 200e. siis 3 osaa + asennustarvikkeet (pultit alk. 1e/kpl, mahdollinen O-rengas tms. tiivistys), eli yksi vanne alkaen 600-700e. Mitä noi daret maksaa? Siitä helppo laskea, maksaako 700e kpl vai 600e sarja?
Helppoa matematiikkaa kun sen oivaltaa.
Helppoa matematiikkaa kun sen oivaltaa.
Viimeksi muokannut Sergey, 05.3.2014 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.