W208 230K - Yleistä ihmettelyä
W208 230K - Yleistä ihmettelyä
Joop, elikkäs CLKssa meni sitten ölleä glykolin sekaan ja kone (2,3 Kompura) lykkää sitä sinne jatkuvasti lisää. Nyt herääkin kysymys että onko tolle muita vaihtoehtoja kuin paskaksi mennyt kansipahvi (tai lohjennut kansi, tai lohko...)? Öljyt näyttävät sentään normaaleilta. Vielä.
Jatkokysymyksenä, osaako kukaan foorumilainen kertoa missä tuota kannattaisi Kuopion suunnalla käyttää pajalla? Ensimmäinen kansirempan hinta-arvio oli rapeat 1.5-2k, onko mistään mahdollista saada halvemmalla?
Jatkokysymyksenä, osaako kukaan foorumilainen kertoa missä tuota kannattaisi Kuopion suunnalla käyttää pajalla? Ensimmäinen kansirempan hinta-arvio oli rapeat 1.5-2k, onko mistään mahdollista saada halvemmalla?
Viimeksi muokannut Sampa, 26.1.2014 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Päivitellääs tätä.
Auto ollut sitten tän viikkoa pajalla. Kansipahvi oli ollut ns. kypsä, eli siellähän se vika toivottavasti oli. Samalla kuitenkin huomasivat että jakoketju on venynyt. Auton mittarissa on about 187tkm. Onko tuo millään tapaa normaalia tai edes mahdollista tolla ajomäärällä, vai onko Saksan myyjä kusettanut edellistä omistajaa rankasti? Tietysti sikäli ihan jees että toikin tuli vaihdettua samalla, mutta ottaahan se vähän päähän kun vähän ajetusta maksoi preemiota (ja samalla pistää pelkäämään milloin vaihdelaatikko leviää)...
Auto ollut sitten tän viikkoa pajalla. Kansipahvi oli ollut ns. kypsä, eli siellähän se vika toivottavasti oli. Samalla kuitenkin huomasivat että jakoketju on venynyt. Auton mittarissa on about 187tkm. Onko tuo millään tapaa normaalia tai edes mahdollista tolla ajomäärällä, vai onko Saksan myyjä kusettanut edellistä omistajaa rankasti? Tietysti sikäli ihan jees että toikin tuli vaihdettua samalla, mutta ottaahan se vähän päähän kun vähän ajetusta maksoi preemiota (ja samalla pistää pelkäämään milloin vaihdelaatikko leviää)...
sitte tolla on ajettu yli puol miljoonaa jos jakoketju liian venyny... Ku noissa M111 koneissa EI ole ollu ketjuongelmia kaksrivisen ketjun ansiosta, kuten näissä uudemmissa M271 tyypin yksrivisissä...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Näin olen antanut kanssa itseni käsittää. Kuitenkin, auton kunto muuten on linjassa km-lukeman kanssa, mikä pistää hieman ihmettelemään (ja toisekseen, kuka hitto rullaa puoli milliä bensa-autolla)? Onko noissa mitään mikä voisi ketjua venyttää ennenaikaisesti tms? Tietysti turhaa spekulointiahan tämä sinällään on kun auto on omissa nimissä jo jonkun aikaa ollut ja vika tuli ajoissa huomattua, mutta mutta...
Miksi pitikään mennä luopumaan W124:sta?
Miksi pitikään mennä luopumaan W124:sta?
W208 230K - Yleistä ihmettelyä
Noniin. Jatkoa tämän veijarin kanssa seikkailulle.
Edellisestä viestistä on tullut jokunen tonni rullailtua öljyt ja nesteet ovat tiettävästi pysyneet omilla puolillaan. Öljyä jonkin verran paisarissa vielä on, mutta tokko tuo tuolla leipää kiljuu, putsailee tuon sitten "kevväämmällä". Nyt on alkanut kuitenkin pari juttua ihmetyttää.
Toisessa ketjussa oli juttua noista MAFfin cleanereista. Tosiaan, tässä kun tyhjäkäynti hieman humppasi niin päätin avata sen ja putsailla. No, tosiaan, se auttoi hetkeksi. Nyt kuitenkin tuttu säätö on tullut takaisin, ja aloin tässä miettimään josko tilaisi uuden anturin. Haluaisin kuitenkin kysyä arvon foorumiväeltä, voiko noin sadan euron hintaan eBaysta saatava MAF olla tosiaan aito Bosch, kuten linkin myyjä väittää http://www.ebay.de/itm/Orig-Bosch-MAF-M ... 1e82e7736f?
Ja toinen juttu. Autosta on alkanut takapäästä viime viikkoina kuulumaan kolahdus aina välillä kaasua tai jarrua painettaessa. Kuitenkaan kaivon kansien tms kohdalla kolahtelua ei ole, eli mahtaako vika olla vetarin/perän puolella vai mistä kannattaisi lähteä metsästämään?
P.S. Paljon muilla tälläinen 230K syö soppaa? Noin 10l ellei enemmänkin satasta kohden tuntuu kaupungissa aika rajulta, vaikka automaatti kyseessä onkin.
Edellisestä viestistä on tullut jokunen tonni rullailtua öljyt ja nesteet ovat tiettävästi pysyneet omilla puolillaan. Öljyä jonkin verran paisarissa vielä on, mutta tokko tuo tuolla leipää kiljuu, putsailee tuon sitten "kevväämmällä". Nyt on alkanut kuitenkin pari juttua ihmetyttää.
Toisessa ketjussa oli juttua noista MAFfin cleanereista. Tosiaan, tässä kun tyhjäkäynti hieman humppasi niin päätin avata sen ja putsailla. No, tosiaan, se auttoi hetkeksi. Nyt kuitenkin tuttu säätö on tullut takaisin, ja aloin tässä miettimään josko tilaisi uuden anturin. Haluaisin kuitenkin kysyä arvon foorumiväeltä, voiko noin sadan euron hintaan eBaysta saatava MAF olla tosiaan aito Bosch, kuten linkin myyjä väittää http://www.ebay.de/itm/Orig-Bosch-MAF-M ... 1e82e7736f?
Ja toinen juttu. Autosta on alkanut takapäästä viime viikkoina kuulumaan kolahdus aina välillä kaasua tai jarrua painettaessa. Kuitenkaan kaivon kansien tms kohdalla kolahtelua ei ole, eli mahtaako vika olla vetarin/perän puolella vai mistä kannattaisi lähteä metsästämään?
P.S. Paljon muilla tälläinen 230K syö soppaa? Noin 10l ellei enemmänkin satasta kohden tuntuu kaupungissa aika rajulta, vaikka automaatti kyseessä onkin.
No jos kulutukseen vertailua haluat nii mulla toi 180K vie kyläpyörittelyssä ajotietokoneen mukaan 10,6 nyt... Viime talvena meni 12,4 sataselle... JA mulla on vielä manuaali... Mut toi sun kulutus kuulostaa ihan normaalille, se remmiahdin siellä vastustaa ja nostaa kulutusta pikkasen vapaasti hengittävään verrattuna...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Kannattaa ensialkuun nostaa peräpäätä ilmaan ja väännellä jollain rautatangolla takakelkkaa alaspäin.Jos välystä havaittavissa noissa etummaisissa kumeissa niin vaihto onnistuu kyllä ihan hallin lattialla.
Pari tunkkia kyllä tarvitsee, toinen pullotunkki.
Eli perä ilmaan ja pyörä pois.Yksi kappale torx-kantaisia pultteja irti.Sitten isolla tasapäämeisselillä tms.alkaa kampeamaan limppua kelkasta ylöspäin.Heti kun saa vähän rakoa niin jäteöljyä siihen rakoon ja kuumailmapuhaltimella lämpöä perään.Ja juuri siitä raosta lämmittää, kohta kun öljy kuumenee kääntyy limppu sieltä kuin itsestään pois.
Sitten sipaisee kelkasta hiomapaperilla ettei jää mitään roinaa uuden tielle.
Uuden kumin kun käsittelee Fairyllä niin menee hyvin paikalleen (kai muukin astianpesuaine käy..)Pullotunkilla nostaa kelkan paikalleen ja uusi pultti kiinni, thats it.
Pari tunkkia kyllä tarvitsee, toinen pullotunkki.
Eli perä ilmaan ja pyörä pois.Yksi kappale torx-kantaisia pultteja irti.Sitten isolla tasapäämeisselillä tms.alkaa kampeamaan limppua kelkasta ylöspäin.Heti kun saa vähän rakoa niin jäteöljyä siihen rakoon ja kuumailmapuhaltimella lämpöä perään.Ja juuri siitä raosta lämmittää, kohta kun öljy kuumenee kääntyy limppu sieltä kuin itsestään pois.
Sitten sipaisee kelkasta hiomapaperilla ettei jää mitään roinaa uuden tielle.
Uuden kumin kun käsittelee Fairyllä niin menee hyvin paikalleen (kai muukin astianpesuaine käy..)Pullotunkilla nostaa kelkan paikalleen ja uusi pultti kiinni, thats it.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Kattava vastaus, kiitos tästä! Sitten tyhmä kysymys: millä pirun nimellä noi nimenomaiset puslat löytyvät kaupasta? Motonetistä löytyy "Takapalkin/vetopyörästön etu/alahela" tai "Takapalkin takakumityynysarja (1/auto)" ja vastaavasti Alvadissa olisi tukivarren tai kallistuksenvakaajan helat, onko joku/jotkut näistä kys. puslat?kilander kirjoitti:Kannattaa ensialkuun nostaa peräpäätä ilmaan ja väännellä jollain rautatangolla takakelkkaa alaspäin.Jos välystä havaittavissa noissa etummaisissa kumeissa niin vaihto onnistuu kyllä ihan hallin lattialla.
Pari tunkkia kyllä tarvitsee, toinen pullotunkki.
Eli perä ilmaan ja pyörä pois.Yksi kappale torx-kantaisia pultteja irti.Sitten isolla tasapäämeisselillä tms.alkaa kampeamaan limppua kelkasta ylöspäin.Heti kun saa vähän rakoa niin jäteöljyä siihen rakoon ja kuumailmapuhaltimella lämpöä perään.Ja juuri siitä raosta lämmittää, kohta kun öljy kuumenee kääntyy limppu sieltä kuin itsestään pois.
Sitten sipaisee kelkasta hiomapaperilla ettei jää mitään roinaa uuden tielle.
Uuden kumin kun käsittelee Fairyllä niin menee hyvin paikalleen (kai muukin astianpesuaine käy..)Pullotunkilla nostaa kelkan paikalleen ja uusi pultti kiinni, thats it.
No joo, kaippa se on sitten vaan uskottava että vähän tehtaan ilmoittamia enemmän menee. Toisaalta, onhan toi teho mukavaa ja polttoainettahan saa asemalta...RoopeK kirjoitti:No jos kulutukseen vertailua haluat nii mulla toi 180K vie kyläpyörittelyssä ajotietokoneen mukaan 10,6 nyt... Viime talvena meni 12,4 sataselle... Shocked Rolling Eyes JA mulla on vielä manuaali... Mut toi sun kulutus kuulostaa ihan normaalille, se remmiahdin siellä vastustaa ja nostaa kulutusta pikkasen vapaasti hengittävään verrattuna...
Noniin, ongelmat jatkuu. Pakkasten hellitettyä sentään kolinatkin hävis itsestään, mutta nyt on tullut vaihteistopäänvaivaa tilalle. Eli, mikä ihme voi aiheuttaa sitä että ylämäkeen mentäessä ja kaasua lisätessä kierrokset lähtevät nousemaan ja laatikko alkaa luistattamaan (niin, tomaatti siis tosiaan kyseessä) kunnes se viskaa vaihteen pois päältä eikä suostu palauttamaan sitä ilman pysäköintiä ja virtojen pois käyttämistä? Tämä on käynyt nyt kerran totaalisesti ja kerran siten että laatikko sai lopulta vaihdettua pienemmälle. Kalliskin vika luvassa...?
voihan se toki olla muutaki.. käyttää starin päässä että mitä vikakoodia antaa ja öljypohja pois nii näkee onko metallia pohjalla sun muuta.. ei selviä 200€ jos vapaakytkin paskana
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Jälleen kerran vaivaan teitä tietäjiä.
Eli, tuli tuossa otettua mittaristo pois yhden peitelevyn paikalleen laittamista varten. Eipä siinä mitään, helppo homma. Menikö ko Strömsössä? No ei. Nyt mittarit eivät toimi, SRS-valo ei pala, ASR/BAS/jarru/öljynpaine/jäähdytysneste-herjat sen sijaan palavat ja ulkolämpömittari ei näytä mitään. Mitähän tulin munanneeksi? Sulakkeet vilkaisin konehuoneesta, ne ok. Onko tuossa mittaristossa sisällä jotain sulaketta tms? Sivuhuomiona mittariston takana olevasta tilasta löytyi 2-pinninen n. 0.5cm x 1.5cm kokoinen liitin, jota ei kyllä tiettävästi irroitettu mistään, mahtaako tuo liittyä asiaan? Ei se kyllä lähellekään mittaristoa ainakaan ylety...
Eli, tuli tuossa otettua mittaristo pois yhden peitelevyn paikalleen laittamista varten. Eipä siinä mitään, helppo homma. Menikö ko Strömsössä? No ei. Nyt mittarit eivät toimi, SRS-valo ei pala, ASR/BAS/jarru/öljynpaine/jäähdytysneste-herjat sen sijaan palavat ja ulkolämpömittari ei näytä mitään. Mitähän tulin munanneeksi? Sulakkeet vilkaisin konehuoneesta, ne ok. Onko tuossa mittaristossa sisällä jotain sulaketta tms? Sivuhuomiona mittariston takana olevasta tilasta löytyi 2-pinninen n. 0.5cm x 1.5cm kokoinen liitin, jota ei kyllä tiettävästi irroitettu mistään, mahtaako tuo liittyä asiaan? Ei se kyllä lähellekään mittaristoa ainakaan ylety...
Ja koska nekropostailu on kivaa, nostetaanpas vanhaa threadia ylöspäin. Ihmeen vaivattomasti tässä ollaankin menty, mutta tuossa kesäjammeja vaihdellessa havaitsin että etuiskarit olivat sitten korkanneet. Nyt olen sitten tässä uusia metsästellyt, ja eBaysta löytyikin passelin hintaiset Monroen Reflexit. W202:n tosin, mutta useammaltakin sivulta varmistettuna samat kuin W208:ssa, joten mikäpäs siinä sitten. Kyseisissä iskareissa oli kuitenkin maininta, "For vehicles with increased ground clearance", joka sai aikaan hieman hämmennystä. Mahtaisiko joku osata siis kertoa, tarkoittaako tämä siis oikeasti jotain korotettua alustaa, vai käyvätkö tuolla tekstillä olevat iskarit Elegancen vakioalustaan? Vastaavasti, jos jollakulla on vinkkejä hyvistä ja edukkaista iskareita, niitä otetaan vastaan. Eipä noi Bilsteinin B4:tkaan toki KL:sta maksa kuin 93€ per puoli, mutta kuitenkin...