JSO:n 230ce -88
JSO:n 230ce -88
Tommonen tuli viime lauantaina omistukseen. Aattelin topicin pistää ku on muutama kysymys eikä jaksa monessa eri topicissa kysellä.
Eli kyseessä -88 vuoden 230ce, pikku pusun on saanut etukulmaan mutta eiköhän se kuntoon saada. Mittarissa 350tkm, korissa on pikkusen huonosti paikkailtuja ruostekohtia mut pohja yllättävänkin hyvä. Ihan perus varusteilla 4xsähkölasit, kattoluukku, keskuslukko ym eli kaikki tarpeelliset.
Kuvia:
Varaosa autossa odottaa facelift konepelti ja pitäis lokari kans hommata.
Sitten näihin kysymyksiin. Tosiaan yks sedan varaosa auto löytyy pihasta jossa on kauko-ohjaus keskuslukossa, pystyykö siirtään tähän coupeen jossa on pelkkä perus keskuslukko? Molemmissa on ihan alkuperäset kompuralla toimivat keskuslukot mutta sedaniin ilmeisesti jälkeenpäin laitettu tommonen kauko-ohjaus + häly. Mistähän tota kauko-ohjauksen ohjausboksia lähtis ettiin tuolta autosta? Tossa vielä kuva kauko-ohjaimesta
Perä on myös aika väljä kun kolisee vaihdetta vaihtaessa. Kyseessä on siis 230ce 5v manuaalilla, minkähän mallejen perä tohon menee suoriltaan? Välityksien puolesta kävis ehkä vähän lyhyemmätkin kun kierrokset on 100kmh vauhdissa n. 2000rpm. Vai onko jotain tehtävissä nykyselle?
Sitten vie pikanen kysäri tosta virtalukosta, onko yleistä että vetää kerrasta jumiin kun sedanissa näytti käyvän näin? Voiko virtalukon kuntoo jotenkin tarkistaa ettei nyt coupessakin kävis noin. Tai sitten vois vaan suosiolla hakee uuden.
Tosta "btcf approved" etukenosta pitäis kans päästä eroon, ilmeisesti jousikumien vaihdolla sais takapäätä alemmas?
Eli kyseessä -88 vuoden 230ce, pikku pusun on saanut etukulmaan mutta eiköhän se kuntoon saada. Mittarissa 350tkm, korissa on pikkusen huonosti paikkailtuja ruostekohtia mut pohja yllättävänkin hyvä. Ihan perus varusteilla 4xsähkölasit, kattoluukku, keskuslukko ym eli kaikki tarpeelliset.
Kuvia:
Varaosa autossa odottaa facelift konepelti ja pitäis lokari kans hommata.
Sitten näihin kysymyksiin. Tosiaan yks sedan varaosa auto löytyy pihasta jossa on kauko-ohjaus keskuslukossa, pystyykö siirtään tähän coupeen jossa on pelkkä perus keskuslukko? Molemmissa on ihan alkuperäset kompuralla toimivat keskuslukot mutta sedaniin ilmeisesti jälkeenpäin laitettu tommonen kauko-ohjaus + häly. Mistähän tota kauko-ohjauksen ohjausboksia lähtis ettiin tuolta autosta? Tossa vielä kuva kauko-ohjaimesta
Perä on myös aika väljä kun kolisee vaihdetta vaihtaessa. Kyseessä on siis 230ce 5v manuaalilla, minkähän mallejen perä tohon menee suoriltaan? Välityksien puolesta kävis ehkä vähän lyhyemmätkin kun kierrokset on 100kmh vauhdissa n. 2000rpm. Vai onko jotain tehtävissä nykyselle?
Sitten vie pikanen kysäri tosta virtalukosta, onko yleistä että vetää kerrasta jumiin kun sedanissa näytti käyvän näin? Voiko virtalukon kuntoo jotenkin tarkistaa ettei nyt coupessakin kävis noin. Tai sitten vois vaan suosiolla hakee uuden.
Tosta "btcf approved" etukenosta pitäis kans päästä eroon, ilmeisesti jousikumien vaihdolla sais takapäätä alemmas?
Onnittelut mainiosta autovalinnasta Ei siitä mihinkään pääse että 124 coupe on hieno auto Yleismallin kaukolukitus pitäisi pystyä laittamaan autoon kun autoon. Siinä varmaan on solenoidit ovissa ja se ohjausboksi jossain. Minulla on joku mersun kaukon boksi vänkärin jalkatilassa maton alla, sieltä vois äkkiä vilkaista? Voihan se olla vaikka jossain akun luona, tai sitten muualla, ei kai noista jälkiasennuksista muut tiedä kuin asentaja
Perä on varmaan 3,27 välityksellä ja w124 koristen perät käy ja vissiin w201 myös, vetarin laipat pitää tietysti olla oikean kokoiset vaan nekin on vaihdettavissa.
Virtalukko menee juurikin niin jumiin kun kuvailit, eikä sitä oikein mitenkään tarkistamaan pysty, se menee sitten kun on mennäkseen Uusi tarvike maksaa halvimmillaan 32€ mutta sitä ei pysty sarjoittamaan, pitää olla alkuperäisosa että saa sarjoitettua. Se orkkisosa sitten maksaa alkaen 91€...
terveisin vm-89 230CE 5v manuaali mesen omistaja
Perä on varmaan 3,27 välityksellä ja w124 koristen perät käy ja vissiin w201 myös, vetarin laipat pitää tietysti olla oikean kokoiset vaan nekin on vaihdettavissa.
Virtalukko menee juurikin niin jumiin kun kuvailit, eikä sitä oikein mitenkään tarkistamaan pysty, se menee sitten kun on mennäkseen Uusi tarvike maksaa halvimmillaan 32€ mutta sitä ei pysty sarjoittamaan, pitää olla alkuperäisosa että saa sarjoitettua. Se orkkisosa sitten maksaa alkaen 91€...
terveisin vm-89 230CE 5v manuaali mesen omistaja
Onhan toi, pitkästä aikaa ajelee mielellään vähän hiljempaa kun on niin mukava ajella Mutta onko siis solenoidit ovissa kun kummatkin on kerran alkuperäsellä keskuslukolla mutta toiseen vaan on lisätty kauko-ohjaus jälkiasenteisena? Ja mitä tarkotat tolla sarjottamisella? Sarjottamista en tarvi kun on nytkin virtalukkoon ja oviin eri avaimet. Taidan hakee coupeen uuden tohon coupeen ja siirtää vanhan tohon varaosa autoon niin saa senkin tarvittaessa käyntiin Toinen takaikkunakin pitäs saada kuntoon kun ei napista tapahdu mitään, samaan syssyyn vaihtaa kuskin ikkunankatkasija kun siinä ei valo pala ja häirittee kun kaikki muut sisävalot toimii
No en osaa sanoa onko siinä solenoidit, minulla on sillä lailla toteutettu kaukolukitus ( ei tosin toimi ) ja minun autosta on joku edellinen omistaja hävittänyt kaikki alkuperäisen alipainesysteemin osat... Se saattaa kyllä olla että se kaukolukitus ohjaa sitä alipainepumppua eli se ohjausboksi voi olla takapenkin allakin? Ja tuolleen se varmaan onkin nyt kun paremmin miettii. Pyöriikös se alipainepumppu kun kauko-ohjaimesta painaa, silloinhan se on aika selvä homma.
Niin tarvike lukkosylinteriä ei pysty sarjoittamaan samalle avaimelle, jos siis haluaisi saada yhdellä avaimella toimimaan kaikki lukot. Jos useampi avain ei haittaa niin ei siinä sitten mitään, hommaat sen tarvikelukon.
Niin tarvike lukkosylinteriä ei pysty sarjoittamaan samalle avaimelle, jos siis haluaisi saada yhdellä avaimella toimimaan kaikki lukot. Jos useampi avain ei haittaa niin ei siinä sitten mitään, hommaat sen tarvikelukon.
Sieltä välistäkö se ilman päästää? Kun on ihan sama vaikka olis takaikkuna tai vaikka kattoluukku auki niin heti menee ovet kiinni hienosti. Eli ei tarvi kiinni laitettavan oven ikkunan olla auki.
Niin ja jotenkin tuntuis laiskalta toi vehje, tuntu paljo pirteemmältä kaverin w201 2.0 bensalla kun toi mun w124 2.3 niinkun tuntu kyllä ex w202 1.8 bensallakin.. Jos pari kaveriakin on kyydissä niin joutuu 80 rajotuksilla ylämäkiin lyömään nelosta silmään kun ei vitosella jaksa vaikka joskus olin lukevinani että tätä konetta olis kehuttu vääntäväks. Vähän ehkä tuntuis vapaalla kaasuttaessa että kierrokset laskis hitaasti?
Niin ja jotenkin tuntuis laiskalta toi vehje, tuntu paljo pirteemmältä kaverin w201 2.0 bensalla kun toi mun w124 2.3 niinkun tuntu kyllä ex w202 1.8 bensallakin.. Jos pari kaveriakin on kyydissä niin joutuu 80 rajotuksilla ylämäkiin lyömään nelosta silmään kun ei vitosella jaksa vaikka joskus olin lukevinani että tätä konetta olis kehuttu vääntäväks. Vähän ehkä tuntuis vapaalla kaasuttaessa että kierrokset laskis hitaasti?
Viimeksi muokannut JSO, 03.2.2014 9:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniinno, mut kyllä toi tuntuis vähän heikosti kiihtyvän muutenkin mut kai toi sit painaa sen verran enemmän.. Tänään tuli vähän katteltua tota takaikkunaakin. Eli kytkimissä vika ei oo ainakaan kun kokeilin toisen puolen kytkimiä siihen. Tota ikkunoitten relettäkin vähän kattelin (siis se mikä on konehuoneessa, alumiini kuorella), kuuluuko sen lämmetä vähän? Kuoren otin pois niin näytti ainakin ehjältä ja kaikki muut ikkunathan toimii.
Tänään tuli vähä räplättyä, tommonen lista tuli nyt laitettua takaluukkuun kun tuli auton mukana, en nyt osaa sanoo onko parempi vai huonompi mut olkoon siinä sen aikaa että saan e-muovit hommattua.
Samalla tuli otettua purkuautosta lokarit irti siinä kun oli ruosteettomat ja muutenkin hyvin istuvat lokarit, ei uudet tarvikkeetkaan kalliit olis ollut mutta noi ainakin näytti istuvan hyvin eikä opiskelijana rahaa liikaa oo niin käytetään nyt nekin hyväks, pohjia tässä pikkuhiljaa pitää ruveta tekeen jos vaikka maalinki saisivat päälle joskus, jos huomenna ottais vielä nokkapellin kans irti
Ja pää syy tosiaan tälle kaikelle on toi pikku ruttu konepellissä ja repsikan lokarissa ja ite tykkään "e-keulasta" enemmän, niin ja tietenkin noi vähäiset ruosteet joita on joku joskus vähän huonosti paikkaillukkin. Ja tosiaan kuvan varaosa-auto on kaupan jos jotakuta kiinnostaa. Vm -94 200d 650tkm. Repsikan kylki takaa rutussa + takatukivarsi vääntyny kolarin seurauksena. Sisusta suht ehjä, myös kuskinpenkki (ei siis reunasta revennyt, lienee vaihdettu joskus?) ja ehjä airbag rattikin löytyy. Tekniikka toimii hyvin, ainoo vika on kytkimen pääsylinterin tiiviste joka ilmeisesti vuotaa kun "imasee" välillä polkimen pohjaan. Tosiaan etulokarit, umpiot ja konepelti puuttuu.
Samalla tuli otettua purkuautosta lokarit irti siinä kun oli ruosteettomat ja muutenkin hyvin istuvat lokarit, ei uudet tarvikkeetkaan kalliit olis ollut mutta noi ainakin näytti istuvan hyvin eikä opiskelijana rahaa liikaa oo niin käytetään nyt nekin hyväks, pohjia tässä pikkuhiljaa pitää ruveta tekeen jos vaikka maalinki saisivat päälle joskus, jos huomenna ottais vielä nokkapellin kans irti
Ja pää syy tosiaan tälle kaikelle on toi pikku ruttu konepellissä ja repsikan lokarissa ja ite tykkään "e-keulasta" enemmän, niin ja tietenkin noi vähäiset ruosteet joita on joku joskus vähän huonosti paikkaillukkin. Ja tosiaan kuvan varaosa-auto on kaupan jos jotakuta kiinnostaa. Vm -94 200d 650tkm. Repsikan kylki takaa rutussa + takatukivarsi vääntyny kolarin seurauksena. Sisusta suht ehjä, myös kuskinpenkki (ei siis reunasta revennyt, lienee vaihdettu joskus?) ja ehjä airbag rattikin löytyy. Tekniikka toimii hyvin, ainoo vika on kytkimen pääsylinterin tiiviste joka ilmeisesti vuotaa kun "imasee" välillä polkimen pohjaan. Tosiaan etulokarit, umpiot ja konepelti puuttuu.
Tänään tuli vuotava venttiilikopan tiiviste vaihdettua, nopee ja helppo homma tiedoksi vaan jos jollain tarvetta tehdä
Kone huone todellakin vaatis pesua ja muutenkin siistimistä mutta katotaan sitä sitten keväämmällä.
Mahtaakohan toi kaiuttimien potikka olla "kytketty pois" kun ei säädä kun takakaiuttimia? Ei siis kokonaan mutta niin että nyt menis soittimelle oikee 4ohmin kuorma eikä 2ohmia niinkun sillon kun etukaiuttimet on mukana? Jos näin niin tosta potikasta pelkästään takakaiuttimien ja soittimen välillä oo mitään haittaa varmaan? Ois ihan näppärä säilyttää kun alkaa hifejä laitteleen enemmän niin saa takakaiuttimet kytkettyä poies kun en niitä vahvistimelle laita ja jos takamatkustajia tulee niin voi sitten potikasta vääntää soimaan. Ennenkö piuhoja alan veteleen niin kysytään nyt valmiiks että onko tulipellissä valmista läpivientiä mistä sais tollasen 50mm2 johdon meneen? Entäs onko takaluukkuun jotain järkevää?
Edit. Mitähän ton varaosa-auton ehjästä airbag ratista vois pyytää? Ja kenelläkään tietoa mihin kaikkiin mersuihin sopii? Vm-94 w124 siis kyseessä.
Kone huone todellakin vaatis pesua ja muutenkin siistimistä mutta katotaan sitä sitten keväämmällä.
Mahtaakohan toi kaiuttimien potikka olla "kytketty pois" kun ei säädä kun takakaiuttimia? Ei siis kokonaan mutta niin että nyt menis soittimelle oikee 4ohmin kuorma eikä 2ohmia niinkun sillon kun etukaiuttimet on mukana? Jos näin niin tosta potikasta pelkästään takakaiuttimien ja soittimen välillä oo mitään haittaa varmaan? Ois ihan näppärä säilyttää kun alkaa hifejä laitteleen enemmän niin saa takakaiuttimet kytkettyä poies kun en niitä vahvistimelle laita ja jos takamatkustajia tulee niin voi sitten potikasta vääntää soimaan. Ennenkö piuhoja alan veteleen niin kysytään nyt valmiiks että onko tulipellissä valmista läpivientiä mistä sais tollasen 50mm2 johdon meneen? Entäs onko takaluukkuun jotain järkevää?
Edit. Mitähän ton varaosa-auton ehjästä airbag ratista vois pyytää? Ja kenelläkään tietoa mihin kaikkiin mersuihin sopii? Vm-94 w124 siis kyseessä.
samanlailla toimii tuo kaiuttimien säätörulla mullaki, ei vaikutusta etukaijuttimiin ollenkaan. en tiiä sitten onko rikki vai ei.
ja ei ne ohmit mihinkää muutu.
tulipellissä akun takana oli omassa ainaki reikä valviiman, meni helposti 50mm2 läpi kun otti sen kumisuojan sieltä, pistin toki uuen kumi jutun pellin ympärille että johot ei hankaudu poikki ja ota maihi.
ja ei ne ohmit mihinkää muutu.
tulipellissä akun takana oli omassa ainaki reikä valviiman, meni helposti 50mm2 läpi kun otti sen kumisuojan sieltä, pistin toki uuen kumi jutun pellin ympärille että johot ei hankaudu poikki ja ota maihi.
Juu toki läpivientikumi laitetaan. Mutta siis kun alkuperänen beckerin soitin on ollut 2kanavainen ja etu+takakaiuttimet on kytketty ton potikan kaa rinnan, nyt mietin että onko potikasta vaan poistettu etukaiutinjohdot niin sillohan kuorma olis oikeet 4ohmia ja potikasta saa näppärästi säädettyä takakaiuttimia ilman että tarvii soittimesta aina faderia kikkailla.