Halpa & Luotettava, Italialainen pakettiauto?
Halpa & Luotettava, Italialainen pakettiauto?
Otsikko kertoo kaiken
On käynyt niin, että W211 massiivinen kuljetuskapasiteetti on käynyt pieneksi. Eikä siinä, tai perheen toisessa liikuttimessa ole vetokoukkua. No isällä on työkaluna -00 Peugeot Boxer, 1.9 turpodiissellillä, jota onkin tullut ahkerasti lainattua kuljetustarpeisiin.
Nyt olisi kuitenkin tarkoitus hommata omalle pihalle tommonen "raksapaku" niin ei tarveis koko ajan ajella lainailee toisten autoja. Toi Boxeri on ainakin omistajan puheiden mukaan ollut pirun huoleton viimeiset 2v ja 40tkm, iskarin yläpäät, lasinpyyhkijää ja öljyhuoltoa. Ja omasta mielestä ihan kiva ajaa - hyvä ajoasento ja etenemiskyky näin talvellakin.
Miinuksena sitten krooninen lasin halkeilu alareunasta (ilmeisesti tyyppivika), polttoainemittarin sekoilu, lukkojen jäätyminen, puhditon moottori ja Italialainen tinkimätön laatu
Miten noiden moottoreiden kanssa, onko joku noista (2.0 HDI, 1.9TD, 2.8HDI, 2.5D, 2.3JTD) huonompi, parempi kuin muut?
Kaikki mielipiteet, kokemukset, mutuilut, faktat yms. tervetulleita.
Mitä foorumilaiset itse laittais raksapakuksi 4k€ budjetilla? Ja C-kortti löytyy.
On käynyt niin, että W211 massiivinen kuljetuskapasiteetti on käynyt pieneksi. Eikä siinä, tai perheen toisessa liikuttimessa ole vetokoukkua. No isällä on työkaluna -00 Peugeot Boxer, 1.9 turpodiissellillä, jota onkin tullut ahkerasti lainattua kuljetustarpeisiin.
Nyt olisi kuitenkin tarkoitus hommata omalle pihalle tommonen "raksapaku" niin ei tarveis koko ajan ajella lainailee toisten autoja. Toi Boxeri on ainakin omistajan puheiden mukaan ollut pirun huoleton viimeiset 2v ja 40tkm, iskarin yläpäät, lasinpyyhkijää ja öljyhuoltoa. Ja omasta mielestä ihan kiva ajaa - hyvä ajoasento ja etenemiskyky näin talvellakin.
Miinuksena sitten krooninen lasin halkeilu alareunasta (ilmeisesti tyyppivika), polttoainemittarin sekoilu, lukkojen jäätyminen, puhditon moottori ja Italialainen tinkimätön laatu
Miten noiden moottoreiden kanssa, onko joku noista (2.0 HDI, 1.9TD, 2.8HDI, 2.5D, 2.3JTD) huonompi, parempi kuin muut?
Kaikki mielipiteet, kokemukset, mutuilut, faktat yms. tervetulleita.
Mitä foorumilaiset itse laittais raksapakuksi 4k€ budjetilla? Ja C-kortti löytyy.
-12 H1N1 Peugeot Boxer HDi
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
1.9TD moottorin vaivana on kannentiivisteviat ja JTD moottorien murheita taas kampiakselin hihnapyörä, jossa on jonkinlainen kumivaimennin ja on kuulemma kallis osa vaihtaa sekä EGR:n ansiosta tukkeutuva imusarja. Särkyessään hihnapyörä katkaisee hihnan ja katkennut hihna rikkoo mennessään milloin mitäkin. Hihnapyörä kuulemma kyllä varoittaa hyvissä ajoin ennen särkymistä mm. ravistamalla konetta sammutettaessa ja ääntelemällä moottorin käydessä.
Mulla olis myytävänä 2.0JTD Scudo, jos kiinnostaa.
[nettiauto]6213300[/nettiauto]
Mulla olis myytävänä 2.0JTD Scudo, jos kiinnostaa.
[nettiauto]6213300[/nettiauto]
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
1.9D ja 1.9td malleissa rupiaa venttiilit kantamaan, tais olla viissatkun remppa ulukomuistista kun teetettiin isännän 1.9D experttiin n, 145tkm kohdalla.
kampiakselin limppu on 1.9d mallissakin se kuminen mikä antautuu, saa vaihtaa mielellään joka jakopään vaihossa, söi melkein remmin poikki 120tkm kohdalla, onneksi oli sopivasti jakopää remonttiin aika ettei kerennyt katketa.
eipä tuosa muita ihmeitä oo, mitä nyt vaihelootia on joissain yksilöissä mennyt, tosin kilometrejäkin ollut yli 250tkm.
muuten kohtuullisia vermeitä. 1.9 ilman turboa en suosittele ottamaan, ei oo kiireellisen miehen auto, kyllä se kaiken on tähän asti vetänyt perässä ja painoakin on ollut raakasti
itelle jos kahtelisin jonkun kyseisistä (scudo, expert, jumpy, ovat täysin samoja, eri merkki keulalla) niin 1.9TD ensimmäisiä malleja, pystyy pumppuakin ruuvaamaan ja tehoa saa tarpeeksi pakuun. (porsi loota 15tkm jälkeen kaverilla) eivätkä oo enää hinnoissaan.
kampiakselin limppu on 1.9d mallissakin se kuminen mikä antautuu, saa vaihtaa mielellään joka jakopään vaihossa, söi melkein remmin poikki 120tkm kohdalla, onneksi oli sopivasti jakopää remonttiin aika ettei kerennyt katketa.
eipä tuosa muita ihmeitä oo, mitä nyt vaihelootia on joissain yksilöissä mennyt, tosin kilometrejäkin ollut yli 250tkm.
muuten kohtuullisia vermeitä. 1.9 ilman turboa en suosittele ottamaan, ei oo kiireellisen miehen auto, kyllä se kaiken on tähän asti vetänyt perässä ja painoakin on ollut raakasti
itelle jos kahtelisin jonkun kyseisistä (scudo, expert, jumpy, ovat täysin samoja, eri merkki keulalla) niin 1.9TD ensimmäisiä malleja, pystyy pumppuakin ruuvaamaan ja tehoa saa tarpeeksi pakuun. (porsi loota 15tkm jälkeen kaverilla) eivätkä oo enää hinnoissaan.
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
® Mesen Coupeklubi
Noniin, kannentiiviste viat näyttääkin olevan suht yleisiä, mitä nyt nettiauton ilmoista ja googletuksista sain selville. Toisaalta aika vähän romua purettavana kansirempassa, niin ei mikään tekemätön paikka pitäis olla.Väsynyt Mies kirjoitti:1.9TD moottorin vaivana on kannentiivisteviat ja JTD moottorien murheita taas kampiakselin hihnapyörä, jossa on jonkinlainen kumivaimennin ja on kuulemma kallis osa vaihtaa sekä EGR:n ansiosta tukkeutuva imusarja. Särkyessään hihnapyörä katkaisee hihnan ja katkennut hihna rikkoo mennessään milloin mitäkin. Hihnapyörä kuulemma kyllä varoittaa hyvissä ajoin ennen särkymistä mm. ravistamalla konetta sammutettaessa ja ääntelemällä moottorin käydessä.
Mulla olis myytävänä 2.0JTD Scudo, jos kiinnostaa.
[nettiauto]6213300[/nettiauto]
Komee Scudo, mutta kokonsa puolesta ei mätsää - tarttis melkeen olla kokoa pienin Ducato, tai vaikka isompikin tietty.
Juups, melkeen turpollinen tarttis olla. Paljonko noista saa lisää pumppua ruuvaamalla? Vaikka ei se päätarkotus kilpaa oo ajellakaan, mutta tietty aina extraa, jos kärry täynnä pihakiviä tulee kevyemmin perässäNozzz kirjoitti:1.9D ja 1.9td malleissa rupiaa venttiilit kantamaan, tais olla viissatkun remppa ulukomuistista kun teetettiin isännän 1.9D experttiin n, 145tkm kohdalla.
kampiakselin limppu on 1.9d mallissakin se kuminen mikä antautuu, saa vaihtaa mielellään joka jakopään vaihossa, söi melkein remmin poikki 120tkm kohdalla, onneksi oli sopivasti jakopää remonttiin aika ettei kerennyt katketa.
eipä tuosa muita ihmeitä oo, mitä nyt vaihelootia on joissain yksilöissä mennyt, tosin kilometrejäkin ollut yli 250tkm.
muuten kohtuullisia vermeitä. 1.9 ilman turboa en suosittele ottamaan, ei oo kiireellisen miehen auto, kyllä se kaiken on tähän asti vetänyt perässä ja painoakin on ollut raakasti Rolling Eyes Laughing
itelle jos kahtelisin jonkun kyseisistä (scudo, expert, jumpy, ovat täysin samoja, eri merkki keulalla) niin 1.9TD ensimmäisiä malleja, pystyy pumppuakin ruuvaamaan ja tehoa saa tarpeeksi pakuun. (porsi loota 15tkm jälkeen kaverilla) eivätkä oo enää hinnoissaan.
Miten tuo 2.5 turpodiisseli, onko ihan täys susi? Ilmeisesti Sofim 8140, ja todella moneen kikottimeen istutettu motti. Olisi meinaan ihan kohtuu siisti Ducato tuolla kys. moottorilla tarjolla;
[nettiauto]6214180[/nettiauto]
Tietty joku rintteri tai variokin kävis enemmän ku hyvin, mutta hinnat karkaa
-12 H1N1 Peugeot Boxer HDi
ei tollasia ducatoja turhaan myytäs suunillee euroopan eniten ellei se olis oikeesti hyvä vehje... Kattoo vähä millasia ne o ni koria ei oo enää olemassakaan ni kone vaa käy
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tuo Pösön 1,9D kone on kyllä yksi kestävimpiä dieseleitä mitä on. Niillä kyllä päästelee 400-500tkm lähes ongelmitta. Toki huonompia yksilöitä voi olla niinkuin kaikissa koneissa mutta luja tuo on. Kyllä niitä Mersun koneisiinkin kannentiivisteitä vaihdellaan puolessa miljoonassa Isäukolla on kolmas 1,9 menossa ja enemmän on ollut remppaamista kahdessa OM603:ssa kuin noissa Pösöissä.
® Mesen Porkkana-klubi
2,5 turbo on ihan hyvä moottori, samaa lohkoa (ivecon) käytetään 2,8 hdi koneessakin.
Mitä itsellä nyt tulee mielen noista niin
-etupään tukivarsien puslat ( jos on välystä voimansiirrossa niin tarkista nuo puslat jotka on halvat ja helpot vaihtaa.
Iskarin yläpään laakerit, jos ohjaus jää panttaamaan käännöksen jälkeen jompaan kumpaan suuntaan tai rytisee niin nuo laakerit uusiksi.
Vaihdelaatikko noissa vanhemmissa malleissa, jtd koneiden myötä laatikosta ei tarvitse enää ressata ( tai on siinäkin omat huolensa). Tuo vanha laatikkohan on alunperin 4 vaihteinen johon on 5 lisätty ja sen voitelu perustuu roiskevoiteluun. Käytönnössä siis jos 5 tuntuu olevan välystä tai siten rahisee tai ulvoo niin 5 remppaa tulossa. Toisaalta taas sitten rempan jälkeen toimii maailman tappiin jos osaa saan ajaa niin kuin vanhalla ducatolla kuuluu eli laatikkoon liikaa öljyä ja 5 käytetään vasta 90 jälkeen
Muuta noista italiaanosita, ovet löysät eivätkä mene uutenaankaan kunnolla kiinni, liukuoven saranat ja puslat kuluu. Etuovien yläreunaista suhisee, tämä voi korjata niin että kaveri pitämään ovea auki ja toinen vääntää oven yläreunaa sisäänpäin niin menee taas hetken aikaa ilma suhinoita
Hyvä työkaluja hintaansa nähden jos löytää hyvin pidetyn yksilön, harvat vaan on...
Mitä itsellä nyt tulee mielen noista niin
-etupään tukivarsien puslat ( jos on välystä voimansiirrossa niin tarkista nuo puslat jotka on halvat ja helpot vaihtaa.
Iskarin yläpään laakerit, jos ohjaus jää panttaamaan käännöksen jälkeen jompaan kumpaan suuntaan tai rytisee niin nuo laakerit uusiksi.
Vaihdelaatikko noissa vanhemmissa malleissa, jtd koneiden myötä laatikosta ei tarvitse enää ressata ( tai on siinäkin omat huolensa). Tuo vanha laatikkohan on alunperin 4 vaihteinen johon on 5 lisätty ja sen voitelu perustuu roiskevoiteluun. Käytönnössä siis jos 5 tuntuu olevan välystä tai siten rahisee tai ulvoo niin 5 remppaa tulossa. Toisaalta taas sitten rempan jälkeen toimii maailman tappiin jos osaa saan ajaa niin kuin vanhalla ducatolla kuuluu eli laatikkoon liikaa öljyä ja 5 käytetään vasta 90 jälkeen
Muuta noista italiaanosita, ovet löysät eivätkä mene uutenaankaan kunnolla kiinni, liukuoven saranat ja puslat kuluu. Etuovien yläreunaista suhisee, tämä voi korjata niin että kaveri pitämään ovea auki ja toinen vääntää oven yläreunaa sisäänpäin niin menee taas hetken aikaa ilma suhinoita
Hyvä työkaluja hintaansa nähden jos löytää hyvin pidetyn yksilön, harvat vaan on...
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Noniin, vajaa vuosi siinä sitten menikin Välissä mulla oli leimaton CDI vitokin pihassa, mutta kun huomasin peltitöiden laajuuden, lähti vito kiertoon
Loppujen lopuksi tuli kokonaan luotuttua henkilöautosta, kun pakettiautolle alkoi olla vähän joka päivä tarvetta, ja tämmöinen sitten tulikin hankittua; https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... ED0%218940
Eli -12 Boxeri, 2.2 HDI:llä ja 32tkm ajettuna. Kaikin puolin ihan mukava laitos, joskin ei ihan edellisen 211 tasolle pääse ajomukavuudessa. Mutta on se vaan vapauttavaa, kun ei tarvii henkilöautoa ahtaa täyteen, ja kärry perässä liihottaa.
Muutamaa PA sprintteriäkin tuli käytyä katsomassa, mutta ei vaan hinta & specsit kohdanneet tälläkertaa. Kuorma-autoja olisi parikin sopivaa ollut, mutta kun motaria tarttis körötellä päivittäin
Loppujen lopuksi tuli kokonaan luotuttua henkilöautosta, kun pakettiautolle alkoi olla vähän joka päivä tarvetta, ja tämmöinen sitten tulikin hankittua; https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... ED0%218940
Eli -12 Boxeri, 2.2 HDI:llä ja 32tkm ajettuna. Kaikin puolin ihan mukava laitos, joskin ei ihan edellisen 211 tasolle pääse ajomukavuudessa. Mutta on se vaan vapauttavaa, kun ei tarvii henkilöautoa ahtaa täyteen, ja kärry perässä liihottaa.
Muutamaa PA sprintteriäkin tuli käytyä katsomassa, mutta ei vaan hinta & specsit kohdanneet tälläkertaa. Kuorma-autoja olisi parikin sopivaa ollut, mutta kun motaria tarttis körötellä päivittäin
-12 H1N1 Peugeot Boxer HDi
Vuosi täynnä Bokserilla Öljyt & ilmansuodatin vaihtu 45tkm kohdalla, ja lasinpesunestettä lisätty säännöllisesti. Lasinpesunesteelle ei ole varoitusvaloa, eli sen loppuminen tulee usein yllätyksenä Nyt mittarissa jotain 64tkm ja täytyisi taas vähän öljyjä ja ilmansuodatinta, polttoainesuodatinta yms vaihdella.
Yllätykseksi tauluun syttyi vähän aikaa sitten huoltovalo, joka tietenki paloi jatkuvasti, eikä sitä saanut mitenkään sammutettua. No se sammui noin 1000km jälkeen ja kerkesin jo unohtaa sen, kunnes tänään syttyi öljynpaineen merkkivalo No se onneksi vilkkui parikymmentä sekuntia, ja indikoi öljyjen olevan vaihtokunnossa.
Mersuissa onnistuu yleensä helposti huoltojen nollaus, mutta tässä ei. Mitkään googlella löytyneet ohjeet ei toimi, ja merkkihuollon mukaa onnistuu vain heidän testerillään. Milläs tuon huollon nyt sitten nollaisi? Onnistuuko tuo jollain yleismallin "nollaajalla" tai autocomilla tai vastaavalla?
Yllätykseksi tauluun syttyi vähän aikaa sitten huoltovalo, joka tietenki paloi jatkuvasti, eikä sitä saanut mitenkään sammutettua. No se sammui noin 1000km jälkeen ja kerkesin jo unohtaa sen, kunnes tänään syttyi öljynpaineen merkkivalo No se onneksi vilkkui parikymmentä sekuntia, ja indikoi öljyjen olevan vaihtokunnossa.
Mersuissa onnistuu yleensä helposti huoltojen nollaus, mutta tässä ei. Mitkään googlella löytyneet ohjeet ei toimi, ja merkkihuollon mukaa onnistuu vain heidän testerillään. Milläs tuon huollon nyt sitten nollaisi? Onnistuuko tuo jollain yleismallin "nollaajalla" tai autocomilla tai vastaavalla?
-12 H1N1 Peugeot Boxer HDi