jussaP:n mannekopat
jussaP:n mannekopat
Josko sitä tohtis jo luokitella tuon oman w123 240d:n "pito autoksi" kun se on jo itselläni ollut reilun vuoden... kohta vois jopa kehua että 1,5v joka on pitkä aika meikäläiselle omistaa yks ja sama auto kuten varmaan moni foorumilainen on huomannutkin Moni tätä on koittanut ostatella vaan ei kummene myydä kun sitten tulis vaan ostettua tilalle paljon huonokuntoisempi aihio niin sama panostaa tähän tehdään nyt topikkia tästä jos jotakuta sattuis kiinnostaa seurata tämän mersun vaiheita. Auto on tosiaan vm-81 ja ollut 2012 lokakuuhun asti ensimmäisellä omistajalla jyväskylän seudulla, ostaessa mittarissa oli 570tkm ja itse ehdin 2013 kesän aikana pyöräyttää mittariin 580tkm...
Varusteita autoon ei ole liiemmin ruksailtu, ainut varuste jonka itse olen huomannut on sähköinen kattoluukku
itse tullut tehtyä autoon pikku muutoksia mm. pyöreät etuvalot vaihtunut kanttisiin koska miellyttävät enempi omaa silmää ja ainahan ne saa vaihdettua takaisin jos tulee katumapäälle... maski vaihtunut ja hillitysti madallettu kuitenkin auton ajo-ominaisuudet säilyttäen ja takavalojen alle tuli vaihdettua kromilistat samoin tuulilasin etupuolelle vaihtui kromi ritilät... coupen koko krominen takapuskurikin löytyy jo mutta vielä pitäisi sille löytää kaveriksi etupuskuri... muutokset olen koittanut tehdä auton alkuperäisyyttä kunnioittaen niin että saa halutessaan muutettua ulkokuoren alkuperäiseksi.
sitten jonkinverran kuva saastetta tarjolle.
tommonen se oli osto kunnossa
muutaman liuskan ne oli painoja vaatinu pinnattujen renkaitten kaveriksi
vanne projektia...
valmiina 7x16"
ens kesäksi työn alla taakse 9x16" borbetit..
kevään 2013 ensimmäiset ajot...
tommosilla amg aeroilla tuli jonkin aikaa rullattua vaan katosi ne vähätkin 240D:n tehot niin päädyin takaisin 16" borbetteihin...
Varusteita autoon ei ole liiemmin ruksailtu, ainut varuste jonka itse olen huomannut on sähköinen kattoluukku
itse tullut tehtyä autoon pikku muutoksia mm. pyöreät etuvalot vaihtunut kanttisiin koska miellyttävät enempi omaa silmää ja ainahan ne saa vaihdettua takaisin jos tulee katumapäälle... maski vaihtunut ja hillitysti madallettu kuitenkin auton ajo-ominaisuudet säilyttäen ja takavalojen alle tuli vaihdettua kromilistat samoin tuulilasin etupuolelle vaihtui kromi ritilät... coupen koko krominen takapuskurikin löytyy jo mutta vielä pitäisi sille löytää kaveriksi etupuskuri... muutokset olen koittanut tehdä auton alkuperäisyyttä kunnioittaen niin että saa halutessaan muutettua ulkokuoren alkuperäiseksi.
sitten jonkinverran kuva saastetta tarjolle.
tommonen se oli osto kunnossa
muutaman liuskan ne oli painoja vaatinu pinnattujen renkaitten kaveriksi
vanne projektia...
valmiina 7x16"
ens kesäksi työn alla taakse 9x16" borbetit..
kevään 2013 ensimmäiset ajot...
tommosilla amg aeroilla tuli jonkin aikaa rullattua vaan katosi ne vähätkin 240D:n tehot niin päädyin takaisin 16" borbetteihin...
Viimeksi muokannut jussaP, 07.3.2015 20:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
kiitti nuo 7,5" borbetit kiillotin viime talvena tuolla autoglymin metal polishilla
nyt nuita 9" oon kiillottanu bilteman kiillotus setillä jolla ainakin alustavien testien perusteella tuli vielä kiiltävempi ja tarkotus olis vielä kiillottaa samalla bilteman setillä nuo eteen tulevat 7,5"... kyseessähän on siis tälläinen setti: http://biltema.fi/fi/Tyokalut/Hiomatarv ... saa-20811/
tänään tuli haalittua pikku cooleri jos sitä sais aikaseksi huomena mallattua paikalleen
nyt nuita 9" oon kiillottanu bilteman kiillotus setillä jolla ainakin alustavien testien perusteella tuli vielä kiiltävempi ja tarkotus olis vielä kiillottaa samalla bilteman setillä nuo eteen tulevat 7,5"... kyseessähän on siis tälläinen setti: http://biltema.fi/fi/Tyokalut/Hiomatarv ... saa-20811/
tänään tuli haalittua pikku cooleri jos sitä sais aikaseksi huomena mallattua paikalleen
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- Karvanaama
- Viestit: 851
- Liittynyt: 10.9.2011 14:20
- Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.
pariviikkoa ollut tallissa levällään niin ei oo ollu liikenteessä (toivottavasti siis on pysynytkin tallissa muuten on piripäät ajanu ilman öljyjä) eli ei oo ainakaan mun toimesta ollut ajossaKarvanaama kirjoitti:Näinkömää tämän Kokkolassa .. öö.. viimeviikolla?
Ainakin kovasti saman oloinen oli.
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Pakko kyl sanoo et eikö noissa 123:ssa oo tilaa keulassa et sais koolerin piiloon..? Itelle pomppii nii silmille... Komiahan tämä kampe muuten on...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
otin kaverilta testille yhen pikku coolerin joka oli tarkotus saaha maskin taa "piiloon" vaan ei saanu mahtumaan kun öljynlauhdutin vie sieltä tilaa niin joutu tekeen tommosen ratkasun muutenki turhan aralla paikalla tuo cooleri vaan minkäs teet tänään tuli ajeltua n. 100km koeajoa ja tuntus pelaavan kohtuudella. öljyä vaan tippaseen suodatin jalan juuresta niin se pitäs alkaa laittamaan ja syyläriin tuli joku kolhu niin seki alko vuotamaan
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
vois tuota omasta saaha semmosella 80-luvun "hippilipalla" coolerin peittoon kyllä mää sen tosiaan mieluusti jollaki peittäsin vaan piti se tuonne tökästä ettei tartte leikkoa mistään paloja pois jos haluaa joskus laittaa orkkis kuosiin
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
tänään kävin hakemassa pitkään odotetun paketin matkahuollosta jossa oli coupen etupuskuri ja puinen tuhkakuppi+lämmönsäätimen ympärys... vielä pitäis saaha se koelaudan puulista jos semmonen löytyy sopuhintaan niin saa tarjota
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
coolerin paikkaa oon koittanu miettiä moneen kertaan ennen asennusta ja asennuksen jlk mutta en oo raaskinu mistään leikata paloja pois että olis saanu coolerin peittoon... tuosta jos haluaa purkaa turbo kamppeet pois joskus niin ei pitäs juurikaan jäädä näkyville mitään "vaurioita" ainoastaan tuohon valmiiksi kieroon hiekkapeltiin laitoin coolerin kiinnikkeet kiinni kun ajattelin että sen olis joutunu jokatapauksessa uusimaan mikäli olis jättäny coolerin pois... kunhan tästä kuume taudista selviää niin pitäis alkaa tekemään nuo vanteet loppuun jotta sais laitattaa kumit paikalleen ja sen jälkeen olis suunnitelmissa siistiä nuo coupen puskurit ja ruostesuojata sisäpuolelta ennen asennusta
mukava nähdä että tämänkin auton taivalta seurataan ja annetaan palautetta
mukava nähdä että tämänkin auton taivalta seurataan ja annetaan palautetta
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Jes, mää seurailen kans, vaikken täälä paljoa pölisekään
Onpas kyllä komia lämpömittari, pitääpä ruveta itekki metästään vastaavaa...
Onpas kyllä komia lämpömittari, pitääpä ruveta itekki metästään vastaavaa...
W 140 S320 '95, ~465 000 km (ajossa 07/24 -->)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 123 200D '84 > 635 000 km (seisoo ja ruostuu)
W 126 300SE '90, ~707 000 km (seisoo ja ruostuu)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
nyt olis vanteet kumeja vaille... vaikka tuola ylempänä olevasa kuvasa näyttää että huuli olis kiillotettu niin se on kuitenkin hopealla maalattu niin oli jokunen työtunti poistella maalit, hioskella huulet ja saaha ne kiiltämään mutta nyt ne saa itelle kelvata jos jollakin valittamista vanteiden siisteydestä niin saapi tulla ihan vapaasti siistimään
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi