Onkohan vaikea peruutettava kun kita on noin lähellä teliä? Kortin ajoin tuollaisella vasikkayhdistelmällä mallia Baltia. Sitä ei saa linkuttaa, menee paikat rikki. Näin ainakin varoiteltiin kovasti!Ville500 kirjoitti:Tolla systeemillä saa lisää metrejä...C-Klasse kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=kXlVf2zYSrE
Siinäpä hieman erilainen modulimittainen. Brinkman Trans Holland tehny ilmeisesti vasikanvetoautosta dollyllä ja standardi ppv:llä.
Raskas kalusto
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Luin tuosta tänään. Muistaakseni oli 650hv ja 49t ek painolla. Yhdistelmän kokonaispainolla 250t.Laaksonen kirjoitti:Silvastin kilpailijalle Vuorsola OY:lle vielä vanhanmallinen SLT:
http://www.vuorsola.fi/ajankohtaista.php?itemid=76
-Mahtaakohan olla oikein 650 hv
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Noilla Mersun lavetinvetureilla on kai vuosien saatossa ollut monia valmistuspajoja: 80-luvulla Mersu teetti noita sveitsiläisellä Nutzfahrzeuggesellschaft Arbon & Wetzikonilla (NAW, ent. Saurer), noilta ajoilta tuli tunnetuksi myös saksalainen Titan, jonka tekele tuo Vuorsolan veturikin on. Nykyiset Actros/Arocs SLT:t tehdään Ranskan Molsheimissa (missä Bugattikin, kunta kuului Saksalle ennen 1. maailmansotaa) CTT:llä (Custom Tailored Trucks).
Näin mennään Mersun tyukkiautolla haastavissa olosuhteissa:
Näin mennään Mersun tyukkiautolla haastavissa olosuhteissa:
GTC Motorsportin McLaren F1(katuauton) traileri LeMansissa veturinaan Scania:
https://www.facebook.com/#!/McLarenF1Gtr
https://www.facebook.com/#!/McLarenF1Gtr
Tuleekohan joku Arocsiin perustuva erikoisversio? Tuskin sentään Volvo ja Sisumaista valmis pakettia... Ja miks valmista Arocsia tarvis enää piilotella...
Toi on kyl vähä niinku Antosin ja Arocsin välimalli?
Toi on kyl vähä niinku Antosin ja Arocsin välimalli?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Valtran iso malli, joka tottelee mersumaisesti tunnusta S ilmestynyt suomalaisillekin sivuille:
http://www.valtra.fi/products/tractors/1692.asp
http://www.valtra.fi/products/tractors/1692.asp
Tuo runko-ohjauksen ja kääntyvien etupyörien yhdistelmä oli aikoinaan jo Vammas Major -kaivureissa:
Nykyinen yritys Patria Vammalan yksikkö valmistaa puolustusteknologiatuotteita. Suurin osa valmistavasta liiketoiminnasta Vammalassa on myyty Komas Oy:lle.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vammas
Nykyinen yritys Patria Vammalan yksikkö valmistaa puolustusteknologiatuotteita. Suurin osa valmistavasta liiketoiminnasta Vammalassa on myyty Komas Oy:lle.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vammas
Herlevillä tekeillä ensi kesäksi uusi vetotraktori:
https://www.facebook.com/diesellandia/p ... =1&theater
-ja onhan heilläkin tähdellistä kalustoa:
...ja naiskauneutta:
https://www.facebook.com/diesellandia
https://www.facebook.com/diesellandia/p ... =1&theater
-ja onhan heilläkin tähdellistä kalustoa:
...ja naiskauneutta:
https://www.facebook.com/diesellandia
Sisu aikoo ostaa tehtaan Serbiasta
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1402652327KL kirjoitti:Sisu Auto suunnittelee serbialaisen Fabrika Automobila Pribojin (FAP) ostoa. Raskaasti tappiollisen tehtaan omistaa Serbian valtio. Valtio on jo jonkin aikaa etsinyt ostajaa tehtaalle. Sisu on aloittanut neuvottelut kaupasta hiljattain ja haluaa solmia sopimuksen syksyyn mennessä.
”Maailmalle on pakko mennä. FAP on yksi palanen isossa kuviossa, jota rakennamme”, sanoo Sisu Auton toimitusjohtaja ja omistaja Timo Korhonen.
Korhosen mukaan tehdas on heikossa hapessa, mutta siitä olisi suoraa hyötyä Sisulle.
”Venäjä on ollut hieman vaikea markkina viime aikoina. Serbialla ja Venäjällä on tullisopimus, joka helpottaisi vientiämme itänaapuriin”.
Vuonna 1952 perustettu FAP työllistää tällä hetkellä 1000 ihmistä. Se on tehnyt linsensillä muun muassa kiinalaisia kuorma-autoja, Mercedes-Benzin NG-sarjaa ja busseja sekä myös Mercedeksen, Cumminsin ja MAN:n moottoreita.
Tällä hetkellä FAB:n tärkein tuote on Mercedeksen SK-mallisto. Tehdas vie tuotteitaan Egyptiin ja muualle Afrikkaan.
Tässä serbialaisen FAPin Mersu-kloonista tehty kilpuri:Laaksonen kirjoitti:Aikoinaan on kilpakuormureissa moottorin tilavuus ollut vapaa, koska tässä SK-kilpurissa väitetään olevan 18,2-litrainen V10-teollisuusmoottori (OM 423 LA):
http://www.trucksplanet.com/catalog/model.php?id=968
http://en.wikipedia.org/wiki/Fabrika_automobila_Priboj
MAN ja M-B kehiitivät aikoinaan yhdessä 70-luvun alussa V-moottoreiden sarjan, joista isoimpana normaalikäytössä 15.953 cm3 OM403/D 2530:
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... 403/OM_404
lavetinveturina turbolla 400 hv
http://www.armyvehicles.dk/man40400.htm
Myöhemmin MANilta tuli 18,3-litrainen V10, jolla rikottiin sarjatuotantokuorma-autoissa 600 HV:n raja:
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... 403/OM_404
lavetinveturina turbolla 400 hv
http://www.armyvehicles.dk/man40400.htm
Myöhemmin MANilta tuli 18,3-litrainen V10, jolla rikottiin sarjatuotantokuorma-autoissa 600 HV:n raja:
Tässä kaavio, joka näyttää Mersun kuorma-autojen tehokehityksen vuosien saatossa:
(Ylempi viiva näyttää huipputehoa, alempi keskitehoa)
http://link.springer.com/article/10.100 ... 946#page-1
-Huomioitavaa, että 650 hv löytyy vain Titanin tekemästä SLT-lavetin veturista.
(Ylempi viiva näyttää huipputehoa, alempi keskitehoa)
http://link.springer.com/article/10.100 ... 946#page-1
-Huomioitavaa, että 650 hv löytyy vain Titanin tekemästä SLT-lavetin veturista.
Yksi Sisun lukuisista moottorivalmistajista Mack saanut uuden logon:
www.iepieleaks.nl/new-mack-logo/
merkki on nykyisin Volvon omistuksessa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mack
www.iepieleaks.nl/new-mack-logo/
merkki on nykyisin Volvon omistuksessa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mack
Tässä ensimmäiset ääninäytteet tuosta:
https://www.facebook.com/diesellandia#! ... =2&theater
https://www.facebook.com/diesellandia#! ... =2&theater
Tänään bongasin 7-akselisen PPV-yhdistelmän Shellin parkista. Oli Huhtalan väreissä. Ensiksi oli tavallinen 3-akselinen teli ja sitten neljäs akseli ppv:n takapäässä samalla tavalla kuin Norjan-mallin puoliperävaunuissa. Jos oikein oon ymmärtäny niin sen kokonaismassa olis ainakin 60t, ehkä enemmänkin.
Ihan mielenkiintoinen auto tulevaisuudessa, koska puolikkaan vetoauto on niin halpa ostaa ja ppv-yhdistelmä on paljon helpompi uusia esim. jos kärry on loppu niin ei haittaa, etitään jostain uus tilalle ja vetoauto omalla vuorollaan.
Ihan mielenkiintoinen auto tulevaisuudessa, koska puolikkaan vetoauto on niin halpa ostaa ja ppv-yhdistelmä on paljon helpompi uusia esim. jos kärry on loppu niin ei haittaa, etitään jostain uus tilalle ja vetoauto omalla vuorollaan.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Mun mielstä ois hienoa, kun Suomessakin lopetettaisiin toi puolikkaiden pituussäänöstely yms, tulis Ruotsin (ja norjan?) malli, että pituusraja on sama kuin täysperälle, painot nyt sit mitä lie, kääntyvyyssäännökset täyttynee kun ensimmäiset akselit on sen verran edessä ja takana lienee kääntyviä. Ois Kiva kun edes perus 13,8 metriseen sais laittaa nokkaveturin, vaikka jenkkipelin.C-Klasse kirjoitti:Tänään bongasin 7-akselisen PPV-yhdistelmän Shellin parkista. Oli Huhtalan väreissä. Ensiksi oli tavallinen 3-akselinen teli ja sitten neljäs akseli ppv:n takapäässä samalla tavalla kuin Norjan-mallin puoliperävaunuissa. Jos oikein oon ymmärtäny niin sen kokonaismassa olis ainakin 60t, ehkä enemmänkin.
Ihan mielenkiintoinen auto tulevaisuudessa, koska puolikkaan vetoauto on niin halpa ostaa ja ppv-yhdistelmä on paljon helpompi uusia esim. jos kärry on loppu niin ei haittaa, etitään jostain uus tilalle ja vetoauto omalla vuorollaan.
Ja nimenomaan ois helppoa, jos autokin sattuu hajoamaan kesken kuorman, niin ei oo vaikea vaihtaa, ja kuorman saa helposti perille sitte uudella autolla.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Tuo hytti näyttäisi olevan vanhemmasta NG-mallista (perusrakenne sama, sivuikkunan alareuna erilainen), moottori taasen Axorissa käytetty 12-litrainen OM 457 LA R6.Konepörssi kirjoitti:Tehtaan nykyinen päätuote on lisenssillä valmistettava Mercedes-Benz SK -kuorma-automallisto.
http://www.fap.co.rs/fap/home%20eng.htm