CLK VERTAILU APUA !!??
CLK VERTAILU APUA !!??
Noniin arvon tähtitieteilijät! Nyt puras clk ötökkä ja semmonen on pakko saada! Vaikka olenkin jo usiampia vuosia rassannu autonromuja leipäni eteen on silti mbn kompuratekniikka itselle täysin vierasta.
Suurin kysymykseni onkin 200 ja 230 kompressori koneiden erot, teknillisesti ja ennen kaikkea luotetavuus ja kestävyyserot noissa?
Mulla on nyt 2 vaihtoehtoa joista pitäs valita, alla tärkeimmät niistä.
Vaihtoehto 1:
MB CLK 230 kompressor 1999 man sport
Ajettu 270tkm
Manuaali ilmastointi
Kompura vaihdettu 259tkm kohdalla. Miksi, onko joku tyyppivika tms?
Vaihtoehto 2
MB CLK 200 kompressor 1999 man sport
Ajettu 226tkm
Automaatti ilmastointi.
Myyjä kertoi että kansipahvi mennyt ajossa, eli kansipahviremppa tehty juuri. Mikä tämän aiheutti, ei osannut sanoa.
Noissa kahdessa oikeastaan ratkaisevana erona pidän että toisessa manuaali ilmastointi ja toisessa automaatti.
Mutta tuo tekniikka se mietityttää että kumpiko ???
Apuja, kiitos
Suurin kysymykseni onkin 200 ja 230 kompressori koneiden erot, teknillisesti ja ennen kaikkea luotetavuus ja kestävyyserot noissa?
Mulla on nyt 2 vaihtoehtoa joista pitäs valita, alla tärkeimmät niistä.
Vaihtoehto 1:
MB CLK 230 kompressor 1999 man sport
Ajettu 270tkm
Manuaali ilmastointi
Kompura vaihdettu 259tkm kohdalla. Miksi, onko joku tyyppivika tms?
Vaihtoehto 2
MB CLK 200 kompressor 1999 man sport
Ajettu 226tkm
Automaatti ilmastointi.
Myyjä kertoi että kansipahvi mennyt ajossa, eli kansipahviremppa tehty juuri. Mikä tämän aiheutti, ei osannut sanoa.
Noissa kahdessa oikeastaan ratkaisevana erona pidän että toisessa manuaali ilmastointi ja toisessa automaatti.
Mutta tuo tekniikka se mietityttää että kumpiko ???
Apuja, kiitos
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
CLK 230K -99
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Jos muuten ei autojen kunnossa isompaa sanomista niin ehdottomasti tuo 230 mihin on ahdin vaihdettu.
Itsellä c200 kompura, oli jo ostaessa vuonna 2007 tiedosssa, että tuon kompuran kesto on noin 250000 km +/- no. silloin oli mittarissa 140000 km ja ajattelin ettei tää ole itsellä niin pitkään.
No tuossa tuo on edelleen 240000 mittarissa ja ahdin alkaa kuulostaa siltä, että jotain tarvis tehdä.
Perusmoottori tuon ikäisessä 200/230 on luja vanhanliiton M111 kaksirivisellä ketjulla.
Itsellä c200 kompura, oli jo ostaessa vuonna 2007 tiedosssa, että tuon kompuran kesto on noin 250000 km +/- no. silloin oli mittarissa 140000 km ja ajattelin ettei tää ole itsellä niin pitkään.
No tuossa tuo on edelleen 240000 mittarissa ja ahdin alkaa kuulostaa siltä, että jotain tarvis tehdä.
Perusmoottori tuon ikäisessä 200/230 on luja vanhanliiton M111 kaksirivisellä ketjulla.
Juu, kyllä alkaa vaakakuppi oleen pohjassa 230 puolesta!Cool Hand Saku kirjoitti:Jos muuten ei autojen kunnossa isompaa sanomista niin ehdottomasti tuo 230 mihin on ahdin vaihdettu.
Itsellä c200 kompura, oli jo ostaessa vuonna 2007 tiedosssa, että tuon kompuran kesto on noin 250000 km +/- no. silloin oli mittarissa 140000 km ja ajattelin ettei tää ole itsellä niin pitkään.
No tuossa tuo on edelleen 240000 mittarissa ja ahdin alkaa kuulostaa siltä, että jotain tarvis tehdä.
Perusmoottori tuon ikäisessä 200/230 on luja vanhanliiton M111 kaksirivisellä ketjulla.
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
CLK 230K -99
nuissaki taitaa suurin syy kompura rikkoihin olla ku ei vaiheta oljyjä... koittakapa ajaa samoilla moottori oljyillä 250tkm nii ihimetellään että paskoja ku ei kestä... 230 ite ottasin
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Kertoisiko joku minulle ja muillekin kiinnostuneille miten öljynvaihto jatkaa tuon Eaton M62 laakereitten kestoikää.jupi kirjoitti:nuissaki taitaa suurin syy kompura rikkoihin olla ku ei vaiheta oljyjä... koittakapa ajaa samoilla moottori oljyillä 250tkm nii ihimetellään että paskoja ku ei kestä... 230 ite ottasin
(Asiaa selvittelin kun kiinnosti, totesin: antaapa olla, jos joku kertoo faktaa, seison korjattuna. )
ne o avoimet laakerit ja se öljy on sellasta siirappia ku sil o ajettu 250tkm. Niin mitähä niille käy kun kuivana pyörittelee tuhansia tunteja.
Akselin takapäässä on neulalaakerikupit jotka kestää paremmin.
Mitä tulee 200 ja 230 kompressoriin, ni eihä niis oo mitää eroa teknisesti muutaku porauksen koko, jossain kehitysmaaversioissa 200K on 163hv mutta yleensä tehot on sama n. 190hv.
Ja jos vaan mahollista, ni osta 320, toi kompura o älytön nuhapumppu. tai miksei 430 jos oikee innostaa. sillä se auto tuntuu jo iha autolta.
C208 ei ole sitten coupe, siitä ei aukea takalasit.
Jos ny o iha pakko kompura valita ni ehottomasti se josta ahdin on jo vaihdettu.
Akselin takapäässä on neulalaakerikupit jotka kestää paremmin.
Mitä tulee 200 ja 230 kompressoriin, ni eihä niis oo mitää eroa teknisesti muutaku porauksen koko, jossain kehitysmaaversioissa 200K on 163hv mutta yleensä tehot on sama n. 190hv.
Ja jos vaan mahollista, ni osta 320, toi kompura o älytön nuhapumppu. tai miksei 430 jos oikee innostaa. sillä se auto tuntuu jo iha autolta.
C208 ei ole sitten coupe, siitä ei aukea takalasit.
Jos ny o iha pakko kompura valita ni ehottomasti se josta ahdin on jo vaihdettu.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Kiitosta kiitosta paljon näistäkin. 32o jäi unholaan isomman kulutuksen takia, ei minkään muun, tai no onhan siinä enempi huolletaavaakin ku sylintereitä pari enempi
edit: niin ja eipä sattunu äkkiseltään silmään 320 manuaalia nettiautosta, en tykkää automaatista.
edit: niin ja eipä sattunu äkkiseltään silmään 320 manuaalia nettiautosta, en tykkää automaatista.
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
CLK 230K -99
eipä niis oo iso kulutusero. sen vaa sanon, että jossai vaihees se harmittaa kun ostaa menevän näköisen auton eikä se silti mene mihkää ja kuulostaaki aivan onnettomalta.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Näinhän se on, mutta jos olisin hakemassa autoa jossa pitää olla saundia ja tehoa että kerkiää niin en edes harkitsisi 4sylinteristä pirssiä. Ja syksyn tullen pitää vaihtaa taas, sitä ku on talvet ajellu nelivetosilla yleensä aina niin semmonen se pitää olla, ei siitä pääse mihinkään. Kuluva "talvi" on mennyt vajaa vetoisella ja saa olla kyllä viiminen semmonen talviSergey kirjoitti:eipä niis oo iso kulutusero. sen vaa sanon, että jossai vaihees se harmittaa kun ostaa menevän näköisen auton eikä se silti mene mihkää ja kuulostaaki aivan onnettomalta.
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
CLK 230K -99
No ihan kun tuo 320 nyt niiden pörinöiden ansiosta olis yhtää sen kummoisempi menokone kuin kompurakaan 230K varsinkin hihnapyörän vaihdolla ja softauksella huomattavasti miellyttävämpi ajeltava, johtuen joustavammasta vääntöaälueesta ja kulutus varsinki nurkkapyörityksessä ihan eri luokkaa. Jos niillä äänillä nyt on jotain merkitystä nii 8 on ainoa vaihtoehto.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Jos meinaa ajella muutakin kuin tallista pihalle puunattavaksi-takaisin talliin niin kompura ainut vaihtoehto.Itellä vähän yli 50 000km.takana 200 CLKlla jostain ihme syystä,yleensä tullee ajeltua mökkiöljyllä kulkevilla laitteilla.
Varmaan asiaa auttaa että 95 e.tä kulunut keskimäärin 7,8l./100 km.
Joku tuossa kirjoitteli että coupessa pitää laskea alas takalasit,CLS ja WV passat cc on niitä oikeita coupeja sillä kriteerillä mutta vähän kalliimpia.
Ilmastointi kun on kunnossa niin aika vähän tarviaa aukoa niitä etummaisiakaan laseja
Aikoinaan tuli kerran w209:llä hulluteltua ja laskettua hetkeksi kaikki lasit alas,oltiin Saksan alpeilla Panoramastrassella kurvailemassa.
Nyt kun on tuo 208 niin pyrkinyt välttämään siellä käyntiä
Varmaan asiaa auttaa että 95 e.tä kulunut keskimäärin 7,8l./100 km.
Joku tuossa kirjoitteli että coupessa pitää laskea alas takalasit,CLS ja WV passat cc on niitä oikeita coupeja sillä kriteerillä mutta vähän kalliimpia.
Ilmastointi kun on kunnossa niin aika vähän tarviaa aukoa niitä etummaisiakaan laseja
Aikoinaan tuli kerran w209:llä hulluteltua ja laskettua hetkeksi kaikki lasit alas,oltiin Saksan alpeilla Panoramastrassella kurvailemassa.
Nyt kun on tuo 208 niin pyrkinyt välttämään siellä käyntiä
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Mie kävin ennen tuon 230k koneisen ostoa kokeilemassa myös 320 koneista versiota ja totesin eron niin mitättömäksi, ettei tuosta kuutoskoneesta juuri iloa ole. Jos enemmän menohaluja kaipaa niin sitte se ois kasikoneinen oltava (ehkä vielä joskus...).
Ja jos ei kerran automaattia halua niin nuo neloskoneiset lienee ainut vaihtoehto, noita isompia ei taida manuaalina olla olemassakaan.
Ja jos ei kerran automaattia halua niin nuo neloskoneiset lienee ainut vaihtoehto, noita isompia ei taida manuaalina olla olemassakaan.
Noniin! 17h tien päällä ja mersa kotipihalla, piti vähän kauempaa hakia
Erittäin postitiivinen yllätys oli "huoltokirja" ! Entinen omistaja rustannut pieneen ruutuvihkoon kaikki huollot ja remontit, osineen, osanumeroineen päivineen omalta omistusajaltaan. Kaiken lisäksi kaikista teetetyistä remonteista ja ostetuista osista kaikki kuitit/paperit nätisti mapissa!
Mikäli edellinen omistaja sattuu tätä lukemaan ja tunnistaa itsensä niin jatka samaa rataa tulevaisuudessakin, arvostan!
Sitten asiaan, tosiaan semmonen 750km oli ostopaikalta kotia matkaa ja siinä kerkesi huomaamaan että kiihdytys/ohitustilanteissa esiintyi nykimistä/pätkimistä/puutumista. Aikani juttuja selasin eri portaaleissa ja tulin siihen tulokseen että ilmamassamittari vaihtoon tai vähintään puhdistus heti alkuun. Kuten todettu jo aikaisemmin, tämä moottori on itselle suhteellisen vieras. Jostain olin lukevinani että se mittari kannattaisi jopa siirtää lähemmäksi kaasuläppäkoteloa, onko kukaan tehnyt tätä? Muutoin mieluinen kampe ja hyvin huollettu kyllä. Vasta oli kaikki jarrut, iskarit ja ohjauksen niveletki laitettu uutta niin ei tarvi kuluvia osiakaan murehtia
Erittäin postitiivinen yllätys oli "huoltokirja" ! Entinen omistaja rustannut pieneen ruutuvihkoon kaikki huollot ja remontit, osineen, osanumeroineen päivineen omalta omistusajaltaan. Kaiken lisäksi kaikista teetetyistä remonteista ja ostetuista osista kaikki kuitit/paperit nätisti mapissa!
Mikäli edellinen omistaja sattuu tätä lukemaan ja tunnistaa itsensä niin jatka samaa rataa tulevaisuudessakin, arvostan!
Sitten asiaan, tosiaan semmonen 750km oli ostopaikalta kotia matkaa ja siinä kerkesi huomaamaan että kiihdytys/ohitustilanteissa esiintyi nykimistä/pätkimistä/puutumista. Aikani juttuja selasin eri portaaleissa ja tulin siihen tulokseen että ilmamassamittari vaihtoon tai vähintään puhdistus heti alkuun. Kuten todettu jo aikaisemmin, tämä moottori on itselle suhteellisen vieras. Jostain olin lukevinani että se mittari kannattaisi jopa siirtää lähemmäksi kaasuläppäkoteloa, onko kukaan tehnyt tätä? Muutoin mieluinen kampe ja hyvin huollettu kyllä. Vasta oli kaikki jarrut, iskarit ja ohjauksen niveletki laitettu uutta niin ei tarvi kuluvia osiakaan murehtia
ELÄMÄ ON SITÄ MITÄ TEET SIITÄ !
CLK 230K -99
CLK 230K -99