BMW 530d - Paistaa se päivä risukasaankin.
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Linjamuuntimella tässäkin joutuu ottamaan, tai sitten vahvistimella, jossa on korkeatasosisääntulo. Rainbow:ssa onneksi on. Katkaisin radiomodulilta kaiutinkaapelit, ja kytkin vahvistimen sen "väliin." Näin säästyin johtojen vedoilta oviin asti ja saan tarvittaessa tehtyä hienosäätöjä edelleen auton oman soittimen kautta. Tässähän on 16:9 Navi + karvalakkimallin stereot.
Erillissarja sopi ovien koteloihin suoraan, tosin kaiutinjohtoja joutui muokkaamaan oven sisällä hieman. Lisäksi porasin kaiutinkotelon kapeaan päähän n. 18 kpl 10mm reikiä hieman äänen tukevoittamiseksi. En tiedä oliko juuri tuolla toimenpiteellä suuri merkitys, mutta ääntä tuli lisää ylös ja keskialueelle huomattavasti. Jakosuotimetkin sai ovipahviin kiinnitettyä 3M:n kaksipuolisella teipillä sisäpuolelle. Sitä en tiedä miten Business CD:ssä on radiomoduli, jos vahvistin on auton takapäässä, niin ei ole johdotuksen kannalta iso homma.
Seuraava etappi on subwooferin asennus, tosin elementin joutunee jättämään esille. Ajatuksena olisi upottaa/piilottaa se tuonne takakontin oikeaan reunaan verhoilulevyn alle. Matalia ääniä kun eivät 5,25" kovin tuota.
Olisin muutaman kuvan laittanut lisää, mutta jostain syystä foorumin softa hylkii niiden lähettämistä.
Erillissarja sopi ovien koteloihin suoraan, tosin kaiutinjohtoja joutui muokkaamaan oven sisällä hieman. Lisäksi porasin kaiutinkotelon kapeaan päähän n. 18 kpl 10mm reikiä hieman äänen tukevoittamiseksi. En tiedä oliko juuri tuolla toimenpiteellä suuri merkitys, mutta ääntä tuli lisää ylös ja keskialueelle huomattavasti. Jakosuotimetkin sai ovipahviin kiinnitettyä 3M:n kaksipuolisella teipillä sisäpuolelle. Sitä en tiedä miten Business CD:ssä on radiomoduli, jos vahvistin on auton takapäässä, niin ei ole johdotuksen kannalta iso homma.
Seuraava etappi on subwooferin asennus, tosin elementin joutunee jättämään esille. Ajatuksena olisi upottaa/piilottaa se tuonne takakontin oikeaan reunaan verhoilulevyn alle. Matalia ääniä kun eivät 5,25" kovin tuota.
Olisin muutaman kuvan laittanut lisää, mutta jostain syystä foorumin softa hylkii niiden lähettämistä.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Business-CD:ssä ei o mitään erillistä radiomoduulia, vaan se on "perus soitin". Eli muunnossarjalla Bmw:n oma liitin muuttuu ISO liittimiksi.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
0-220 video ois kiva
Jaa, minkäkö verran lykätty syöttöjä, mitä sieltä pitäs löytyä?
Onko pakopuoli vakio, entäpä turbo? Onhan EGR poistettu kokonaan ?
jaa, olikohan vielä muuta kysyttävää. Niin, tietysti suuttimethan on kunnossa ettei hajoa oikeasti jotain sieltä.
Jaa, minkäkö verran lykätty syöttöjä, mitä sieltä pitäs löytyä?
Onko pakopuoli vakio, entäpä turbo? Onhan EGR poistettu kokonaan ?
jaa, olikohan vielä muuta kysyttävää. Niin, tietysti suuttimethan on kunnossa ettei hajoa oikeasti jotain sieltä.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Ihan vain bulkkiohjelma lyötiin sisään OBD:n kautta. Ei sen erikoisempia speksejä ole, mutta persdynon mukaan liikahtaa ihan eri tahtiin kuin ennen. DPF:kin taisi olla hieman tukkeessa, kun ekan vedon otin 0-180 täyskaasulla. Oli tanner nimittäin kohtalaisesti sinisenä. (Sekin pitäisi poistaa, kun tämän ikäisessä ei ole mitään merkitystä lain kannalta) Eräs Muuramelainen yritys tämän suoritti, luvut pitäisivät olla 230/510 tällä hetkellä. Mitään todisteita ei tästä ole esittää. EGR on tulpattu. Muuten auto on täysin vakio varusteiltaan & apulaitteiltaan.
Auto on käynyt kuin sukkasillaan koko ajan, ja Inpan mukaan korjausarvot olivat kaikkien suuttimien kesken todella hyvin linjassaan. Käyntiin lähtee hienosti, ei ole syytä mielestäni epäillä suutinpuolella minkäänlaista häikkää. Koitan pitääkin polttoainejärjestelmän iskussa, käytän Redlinen RL-2:sta joka toisessa tankillisessa.
Auto on käynyt kuin sukkasillaan koko ajan, ja Inpan mukaan korjausarvot olivat kaikkien suuttimien kesken todella hyvin linjassaan. Käyntiin lähtee hienosti, ei ole syytä mielestäni epäillä suutinpuolella minkäänlaista häikkää. Koitan pitääkin polttoainejärjestelmän iskussa, käytän Redlinen RL-2:sta joka toisessa tankillisessa.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Eli onko tuo sinun kulkine jo EURO3 päästöluokkanen?
En henk.koht. ole vielä yhdessäkään törmänny DPF:ään ilman M57N konetta, varaosalistalta kyllä löytyy DPF. Hieman epäilyttää ettei nyt vaan olisi 2x katalysaattorit. No vinkkinä kuitenkin, hakkaa koko putkisto tyhjäks saastelaitteista, hengittää mukavemmin ja moottorikin voi paremmin. Vaikka siellä alussa on se pilleri jarruna.
En henk.koht. ole vielä yhdessäkään törmänny DPF:ään ilman M57N konetta, varaosalistalta kyllä löytyy DPF. Hieman epäilyttää ettei nyt vaan olisi 2x katalysaattorit. No vinkkinä kuitenkin, hakkaa koko putkisto tyhjäks saastelaitteista, hengittää mukavemmin ja moottorikin voi paremmin. Vaikka siellä alussa on se pilleri jarruna.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Mikä polttoaineen syöttö tuollaises on?
http://www.bmwclub.fi/fi/engines/diesel/
Kaiketi tuosta edeltäjät on ollu jakajapumpulla ja olisko tuokin mutta mikä tuo 2002 esitelty on?
http://www.bmwclub.fi/fi/engines/diesel/
Kaiketi tuosta edeltäjät on ollu jakajapumpulla ja olisko tuokin mutta mikä tuo 2002 esitelty on?
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Aika moni näistä E39 facelifteistä oli ilmoitettu Saksassa jo lähtiessään Euro 3-tasoisiksi. Mutta keltaisella tarralla. Tässähän on nimenomaan jälkiasenteinen, ei-BMW-original DPF. Merkki taisi olla Twintec. Ja nimenomaan on asennettu yksi iso pönttö noiden alkuperäisten kahden katalysaattorin tilalle. On TÜV-todistukset ja kaikki, sekä vihreä tarra. Tai tuon tarran revitytin pois jo ajat sitten.
EDIT: Niin, ja onhan tämäkin commonrail. Taitaa ruiskutuspaineen osalta rajoittua tuonne 1350 bariin.
EDIT: Niin, ja onhan tämäkin commonrail. Taitaa ruiskutuspaineen osalta rajoittua tuonne 1350 bariin.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Nuo VP malliset on jakajapumpulla ja DDE malliset commonrail.et kirjoitti:Mikä polttoaineen syöttö tuollaises on?
http://www.bmwclub.fi/fi/engines/diesel/
Kaiketi tuosta edeltäjät on ollu jakajapumpulla ja olisko tuokin mutta mikä tuo 2002 esitelty on?
Alun x20d on siis VP44:lla, ikävä kyllä, en muista vuosilukua kun vaihtui cr koneeksi, mutta teholukemat nousi silloin.
Kaikki 3litran kutoset ja 4 litran kasit on siis cr koneita, (DDE).
Taitaa e46 olla ainut missä 2 litraista on ollu molempia, vp ja dde? Vai onko e39:ssä ollu lopussa cr koneena? VP44:sta ainskin. Ja e60 ja e90 on kaikki cr koneita.
Ja td ja tds:t tietty kaikki jakajapumpulla.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Okei. Tuli eilen illalla selattua ja tuo linkki oli ainut järkevä mitä löysin .
Ei tullu googlella vastaan pahemmin valitusta polttoainejärjestelmistä, vain muutama suutin vaihto löytyi. Toimiiko nuo Vp ja korkeapaineruiskutukset vai käykö bmw kuskit harvakseltaan netis .
(ainakin kerran oli topic missä piti tulla meseltä kysymään neuvoja kun ei bmw foorumit vastaa)
Ei tullu googlella vastaan pahemmin valitusta polttoainejärjestelmistä, vain muutama suutin vaihto löytyi. Toimiiko nuo Vp ja korkeapaineruiskutukset vai käykö bmw kuskit harvakseltaan netis .
(ainakin kerran oli topic missä piti tulla meseltä kysymään neuvoja kun ei bmw foorumit vastaa)
Vp44:ssä on samat murheet kuin muissakin sitä käyttävissä merkeissä; opel, vag, ford...
http://www.mtmhuolto.com/vp44.html
Cr:ssä sitten suutin hommat ja siirtopumppu taitaa olla yleisimmät viat.
http://www.mtmhuolto.com/vp44.html
Cr:ssä sitten suutin hommat ja siirtopumppu taitaa olla yleisimmät viat.
® Mesen Porkkana-klubi
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Aikalailla ajot ovat sujuneet ongelmitta, tosiaan katsastuskin oli ja meni.
Piti etupäähän uusia molemmin puolin alimmat & takimmaiset reaktiotangot, koska pallonivelet olivat väljistyneet. Kolisivat jo montuissa. Helppo homma murtohaarukan kanssa rasvamontussa, kuvia en muistanut ottaa. Leimaa tuli 06/2015 asti.
Jotta bemarimiehen elämä ei olisi liian helppoa, niin etujarrut ovat alkaneet taas puistamaan. Ilmeisesti keraamitahna ei toimi etupään liukutapeissa. Seuraavaksi old-fashion kuparitahnaa & herkistelyä tiedossa. On se aina tällaista, 124:ssä jumivat aina takajarrut, E39:ssä taas etujarrut.
Piti etupäähän uusia molemmin puolin alimmat & takimmaiset reaktiotangot, koska pallonivelet olivat väljistyneet. Kolisivat jo montuissa. Helppo homma murtohaarukan kanssa rasvamontussa, kuvia en muistanut ottaa. Leimaa tuli 06/2015 asti.
Jotta bemarimiehen elämä ei olisi liian helppoa, niin etujarrut ovat alkaneet taas puistamaan. Ilmeisesti keraamitahna ei toimi etupään liukutapeissa. Seuraavaksi old-fashion kuparitahnaa & herkistelyä tiedossa. On se aina tällaista, 124:ssä jumivat aina takajarrut, E39:ssä taas etujarrut.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Tulipa taas touhuttua auton, tai siis BMW:n kanssa. Liukutapit käytetty irti, puhdistettu & herkistelty. Tällä kertaa aitoa kuparitahnaa työnnetty tappeihin, katsotaan miten kestää. Ravistus ainakin pieneni huomattavasti, vielä pitänee käyttää levyt irti ja koittaa puhdistaa navat.
Toisekseen, pakoputki meinasi jäädä tienposkeen. Tai ainakin näin karkeasti ilmaistuna. DPF:n alimmainen kiinnike katkesi, ja pakoputki rupesi elämään DPF:n ja downpipen liitoksesta -> Liitos melkein ratkesi irti. Olisin tehnyt tilalle pelkän putken, mutta sopivaa ei siihen hätään sattunut löytymään. Laipoista otin mitat, seuraavaksi hommaan tarpeet. Kukaan muuten sattuis tietämään mistä sais ton GT2556V:n pakopuolelle sopivan laipan & muhvin kätevästi? Mulqvist?
Toisekseen, pakoputki meinasi jäädä tienposkeen. Tai ainakin näin karkeasti ilmaistuna. DPF:n alimmainen kiinnike katkesi, ja pakoputki rupesi elämään DPF:n ja downpipen liitoksesta -> Liitos melkein ratkesi irti. Olisin tehnyt tilalle pelkän putken, mutta sopivaa ei siihen hätään sattunut löytymään. Laipoista otin mitat, seuraavaksi hommaan tarpeet. Kukaan muuten sattuis tietämään mistä sais ton GT2556V:n pakopuolelle sopivan laipan & muhvin kätevästi? Mulqvist?
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
Jos jollain tarvetta esintyy niin tämmösiä saapi.
http://www.ecotune-scotland.co.uk/produ ... t_Downpipe
Omassa on tuommoinen ja meni heittämällä paikalleen.
http://www.ecotune-scotland.co.uk/produ ... t_Downpipe
Omassa on tuommoinen ja meni heittämällä paikalleen.
Ebayn kautta saa halvemmallakin, 3" suoraan tilalle käypäsiä. Aikanaan omaani otin tuollaisen samanlaisen kun siihen aikaan ei muita ollu tarjolla.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Äkkiseltään aika suolainen hinta tuo 255 puntaa, pitänee ihan taikinoida itse jonkinlainen dp jos ei muuten.
Jarrujen puistamiseen löydetty lääkettä, etutukivarsien etummaiset helathan ne olivat väsähtäneet ja halkeilleet. Helat uusittu, jarrujen puistaminen katosi. Auton pyöränkulmat lienevät tarkastusta vailla, kesärenkaiden uusimisen jälkeen ratti on aavistuksen vasemmalle kallellaan. Seurailemme tilannetta
Moottori tuli huollettua, suodattimet + öljyt n. 212500 km kohdalla, öljy oli aikalailla alarajalla, kertaakaan ei ollut tarvinnut lisätä. Peräöljytkin vaihtuivat samalla, vanhaa ölppää oli vielä reilusti jäljellä. Öljy oli läpikuultavan kellertävää eikä perän magneetteihin ollut tarttunut mitään. Parempi näin.
Syksyä vasten tiedossa jarrunesteiden vaihto sekä vaihteistoöljyjen puljaus. Samalla ottaisi työn alle vaihteensiirtoholkkien työstämisen, tämä kun tykkää hävittää vaihdekepistä "keskiasennon" puolilämpimällä moottorilla.
Ainiin, kerran oli tyhjännyt akkunsa lentokentän parkkipaikalle kuuden vuorokauden aikana. Syypää tähän lienee takaluukun johtosarja, kun välillä ajaessa kertoo takaluukun olevan auki, vaikka ei ole. Seuraavana to-do-listalla.
RATSUNI; Kuten jo aiemmin mainitsin; Norbert oli halunnut vihreän tuulilasitarran Saksassa, niin oli asennuttanut DPF:n jälkikäteen, vuonna 2010.
Jarrujen puistamiseen löydetty lääkettä, etutukivarsien etummaiset helathan ne olivat väsähtäneet ja halkeilleet. Helat uusittu, jarrujen puistaminen katosi. Auton pyöränkulmat lienevät tarkastusta vailla, kesärenkaiden uusimisen jälkeen ratti on aavistuksen vasemmalle kallellaan. Seurailemme tilannetta
Moottori tuli huollettua, suodattimet + öljyt n. 212500 km kohdalla, öljy oli aikalailla alarajalla, kertaakaan ei ollut tarvinnut lisätä. Peräöljytkin vaihtuivat samalla, vanhaa ölppää oli vielä reilusti jäljellä. Öljy oli läpikuultavan kellertävää eikä perän magneetteihin ollut tarttunut mitään. Parempi näin.
Syksyä vasten tiedossa jarrunesteiden vaihto sekä vaihteistoöljyjen puljaus. Samalla ottaisi työn alle vaihteensiirtoholkkien työstämisen, tämä kun tykkää hävittää vaihdekepistä "keskiasennon" puolilämpimällä moottorilla.
Ainiin, kerran oli tyhjännyt akkunsa lentokentän parkkipaikalle kuuden vuorokauden aikana. Syypää tähän lienee takaluukun johtosarja, kun välillä ajaessa kertoo takaluukun olevan auki, vaikka ei ole. Seuraavana to-do-listalla.
RATSUNI; Kuten jo aiemmin mainitsin; Norbert oli halunnut vihreän tuulilasitarran Saksassa, niin oli asennuttanut DPF:n jälkikäteen, vuonna 2010.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04