Tuulilasin pyyhkimen päällyskopan irroitus

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Tuulilasin pyyhkimen päällyskopan irroitus

Viesti Kirjoittaja topias »

W124:n kasaus on entisöinnin jälkeen meneillään. Auto on 200 bensa ja valmistunut 03/1986. Ajettu 266000km. Tuulilasin pyyhin mekanismeineen on vielä asentamatta. Kannattaisi nyt ilmeisesti rasvata sen ylös-alas mekanismi, jotta se ei sitten myöhemmin hidastu tai ihan kokonaan jumitu. En saa suosiolla sitä päällä olevaa muovikoppaa kuitenkaan pois. 2 kopan alla olevaa ruuvia olen irroittanut kuten myös pyyhkimen varren. Onko se koppa jotenkin liimattu vielä paikoilleen, vai mikä siinä jumittaa? Onko siellä vielä muitakin ruuveja piilossa? Väkivaltaa en viitsisi ihan ensimmäisenä konstina kuitenkaan käyttää. Katselin juuri hetki sitten tällä palstalla olleen ulkomaisen videon aiheesta. Siinä se koppa lähti helposti pois ihan sormilla vääntämällä. Taisi olla kuitenkin eri korimallin mersu, koska tuulilasin alapuolen listat ja ritilät olivat erilaisia kuin omassa autossani. Hyviä vinkkejä otan kiitollisuudella sekä nöyryydellä vastaan.
tomppaa
Viestit: 56
Liittynyt: 27.12.2007 11:33
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja tomppaa »

http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... min_huolto

Mekassa hyvä ohje,ite tein just omaan rasvauksen.
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Kiitokset postistasi "tomppaa"ja samalla mielenkiinnostasi asiaani kohtaan! Ongelmani on vain se, että en saa sitä perkuleen päällyskoppaa pois paikoiltaan väkivaltaa käyttämättä. Jotta pääsisin rasvaamaan niitä tankoja ja samalla koko ylös-alas mekanismia, niin pitäisi ensin saada se harmaa ja koko mekanismin peittävä päällyskotelo jollakin konstilla irti ja siten vipuvarret esille rasvausta varten.

Jostakin aiheeseen liittyvältä palstalta olen lukenut, että samainen voitelu voidaan tarvittaessa tehdä myös koteloa purkamatta. Oliko se sitten Mese-palsta vai ollut? Miten tuo homma sitten käytännössä tehdään, niin en sitten tiedä.
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

autodidakti
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Kiitos linkeistä "felmit"! Noilla kuvilla ja selityksillä pitäisi asian hoitua jo huomenissa. Tänään oli muuta mukavaa puuhaa ihan koko päiväksi, joten en vielä ehtinyt asiaa hoitaa.
topias
mainosmestari
Viestit: 2000
Liittynyt: 19.7.2012 11:15

Viesti Kirjoittaja topias »

Nyt on koppa sitten auki ja kaikki osat puhdistettu. Hyvältä näyttää hammasratas mukaan lukien. Mitä rasvaa tuonne sisälle olisi syytä laittaa? Kelpaako tavallinen vaseliini rattaaseen ja ylös-alas akselin varteen ja mitä noihin valkoisiin nylon/muovisiin liukupintoihin?
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Muoviosille on omaa rasvaa
rasvat kannattaa olla sellaista, joka toimii pakkasellakin
autodidakti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”