E 290 TD tuli taloon ja nyt meni myös myyntiin
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
E 290 TD tuli taloon ja nyt meni myös myyntiin
Sattuipa silmiini paikallisen autoliikkeen ilmoitus vähän ajetusta (171 tkm) väykästä ja melkeinpä siltä istumalta suuntasin koeajolle, vaikka joskus olinkin pienessä mielessäni päättänyt, että W210 olisi mallisarja, jonka jättäisin suosiolla väliin. Työmatka-ajojen lisäännyttyä tarve pieniruokaisemmalle autolle kuin tuo nykyinen kulkine (Volvo 740, B230F) oli kuitenkin ilmeinen, joten periaatteista oli pakko tinkiä
Päällepäin auto vaikutti oikeinkin siistiltä, eikä ruoste ollut tehnyt korissa tuhojaan. Lokasuojien kaarissa näytti olevan vähän pintaruostetta, mutta muuten kulkine vaikutti oikein ryhdikkäältä. Sisätiloissa käytön jälkiä ei ollut nimeksikään ja koeajolenkki vain vahvisti vaikutelmaa siitä, että auto olisi ollut hyvällä pidolla. Alustasta ei kuulunut ylimääräisiä ääniä, vaikka kävin heittämässä pienen lenkin mukulakivikadulla, vaihteet loksahtelivat pykäläänsä asiaan kuuluvasti (juu, on siis manuaali... ) ja tehotkin tuntuivat olevan tallella. Eipä siis muuta kuin pienen tinkaamisen jälkeen nimet paperiin ja väykkä kotipihaan
Varusteita tuohon ei liiemmälti ole raaskittu ruksia, eli aika pitkälti perus-Elegancen varusteilla mennään:
Code Value
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
345 RAIN SENSOR
366U AZURITE BLUE - METALLIC
401A BLACK FABRIC / ANTHRACITE
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
550 TRAILER COUPLING
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONER
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
656 LIGHT ALLOY WHEELS, 10-HOLE
808 AEJ 97/1
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
Auto on 2005 tuotu Saksasta ja mukana seuranneiden papereiden ja katsastustodistusten mukaan nuo ajokilometrit voisivat jopa pitää paikkansa. Tarkoitus olisi seuraavaksi vaihdella vähän suodattimia ja uudet öljyt koneeseen, mutta mihinkään suurempiin remontteihin ei nyt näyttäisi olevan tarvetta. Aluksi meinasin, että kävisin itse nuo pyöränkaaret läpi, mutta koska auto muuten vaikuttaisi olevan tikissään ja saattaa viivähtää taloudessa jopa useamman vuoden ajan, niin voisihan nuo laitattaa ihan ammattilaisellakin. Jos jollakin tiedossa maalaria, jota voi suositella LPR:n seudulta, niin viestiä vaan tähän jatkoksi
Laitellaan kuvia, kunhan saan pestyä ja vahattua
Päällepäin auto vaikutti oikeinkin siistiltä, eikä ruoste ollut tehnyt korissa tuhojaan. Lokasuojien kaarissa näytti olevan vähän pintaruostetta, mutta muuten kulkine vaikutti oikein ryhdikkäältä. Sisätiloissa käytön jälkiä ei ollut nimeksikään ja koeajolenkki vain vahvisti vaikutelmaa siitä, että auto olisi ollut hyvällä pidolla. Alustasta ei kuulunut ylimääräisiä ääniä, vaikka kävin heittämässä pienen lenkin mukulakivikadulla, vaihteet loksahtelivat pykäläänsä asiaan kuuluvasti (juu, on siis manuaali... ) ja tehotkin tuntuivat olevan tallella. Eipä siis muuta kuin pienen tinkaamisen jälkeen nimet paperiin ja väykkä kotipihaan
Varusteita tuohon ei liiemmälti ole raaskittu ruksia, eli aika pitkälti perus-Elegancen varusteilla mennään:
Code Value
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
345 RAIN SENSOR
366U AZURITE BLUE - METALLIC
401A BLACK FABRIC / ANTHRACITE
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
550 TRAILER COUPLING
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONER
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
656 LIGHT ALLOY WHEELS, 10-HOLE
808 AEJ 97/1
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
Auto on 2005 tuotu Saksasta ja mukana seuranneiden papereiden ja katsastustodistusten mukaan nuo ajokilometrit voisivat jopa pitää paikkansa. Tarkoitus olisi seuraavaksi vaihdella vähän suodattimia ja uudet öljyt koneeseen, mutta mihinkään suurempiin remontteihin ei nyt näyttäisi olevan tarvetta. Aluksi meinasin, että kävisin itse nuo pyöränkaaret läpi, mutta koska auto muuten vaikuttaisi olevan tikissään ja saattaa viivähtää taloudessa jopa useamman vuoden ajan, niin voisihan nuo laitattaa ihan ammattilaisellakin. Jos jollakin tiedossa maalaria, jota voi suositella LPR:n seudulta, niin viestiä vaan tähän jatkoksi
Laitellaan kuvia, kunhan saan pestyä ja vahattua
Viimeksi muokannut prehistorik, 31.7.2017 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Nii ja jos ei raaski uutta tummenevaa laittaa, nii ulkopuolen peilinlasi tavallisena maksaa n 40 euroa. Itsellä on värit valahtaneet omasta peilistä, ja en kyllä paria sataa, tai enempi laita peilinlasiin vain siksi että se tummenee. Kuitenkin repsikanpuolen lasi on normaali, nii voi se toinenki si olla. Jollen mistää löydä ehjää käytettyä. =Ddealer kirjoitti:Onnea ostokselle.
Tämäon semmonen varuste että uusi sivupeilin lasi maksaa 510 euroa / Veho249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Toimikoon tämä myös virtuaalisena huoltokirjana - ja kädet kyynärpäitä myöten ristiin, ettei toista Big Crashia tapahdu
Tänään (171.200 km) vaihtui:
* öljyt ja suodatin
* apumiehen puolelle eteen uusi Bilsteinen jousi
* polttoaineen ylivuotoletkut
* moniurahihna
Vielä jos pyöräyttäisi tänään suvitassut alle ja pesisi enimmät pölyt pinnasta...
Tänään (171.200 km) vaihtui:
* öljyt ja suodatin
* apumiehen puolelle eteen uusi Bilsteinen jousi
* polttoaineen ylivuotoletkut
* moniurahihna
Vielä jos pyöräyttäisi tänään suvitassut alle ja pesisi enimmät pölyt pinnasta...
® Mesen Porkkana-klubi
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Peseminen ja kesärenkaiden vaihtoi jäi tälle päivälle ja eikös vain renkaiden pultteja kiristäessä yksi napsahtanut poikki, vaikken edes mielestäni mitenkään kovasti vääntänyt...
Tuossa nyt kuitenkin pari kuvaa pesun jäljiltä. Pientä pyörrettä pinnassa, mutta kevyt myllytys ja vahaus saa vielä odottaa.
Tuossa nyt kuitenkin pari kuvaa pesun jäljiltä. Pientä pyörrettä pinnassa, mutta kevyt myllytys ja vahaus saa vielä odottaa.
® Mesen Porkkana-klubi
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jotenkin jälkeenpäin hauskoja nämä tekstit "Turbodiesel", "Power steering", "5 speed", "Lambda sond" jne. Koitapas tänä päivänä ostaa tehostamaton vaparidiesel nelilovisella askilla uutena kaupasta. Ei taida saada edes Land Roveria, mikä on sinänsä yllättävää valmistusmaa huomioiden.
Raavi pois tuo teksti, ellei housut ole saappaan päältä väljät.
Toisaalta huvittaa nämä "CDI", "CRDI", "CDIT", "TDCI", "JTD" yms. viritelmät, ennen luki "D", ties heti mitä tankata kattomata ohjekirjasta.
Raavi pois tuo teksti, ellei housut ole saappaan päältä väljät.
Toisaalta huvittaa nämä "CDI", "CRDI", "CDIT", "TDCI", "JTD" yms. viritelmät, ennen luki "D", ties heti mitä tankata kattomata ohjekirjasta.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 07.1.2013 23:25
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Jaahas, mitäs täältä löytyykään... Tuo väri on kyllä todella hieno, myös luonnossa
Aloitusviestissä mainitun 740:sen tarina jatkuu tuolla.
Hitsi, tuo tummenevan peilin hintatieto oli huono juttu, itellä on semmoset ja talven aikana kuskin puoleinen ovipeili alkoi "valumaan" pahasti.
Aloitusviestissä mainitun 740:sen tarina jatkuu tuolla.
Hitsi, tuo tummenevan peilin hintatieto oli huono juttu, itellä on semmoset ja talven aikana kuskin puoleinen ovipeili alkoi "valumaan" pahasti.
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Huoletonta autoilua takana kuukauden päivät Ensimmäiset vertailukelpoiset kulutuslukematkin saatu: kulutus sekalaisessa kaupunkipyörittelyssä ja matka-ajossa 6.4 l/100 km. Ainakaan omiin korviin tuo ei kuulosta kovin suurelta..?
Dneproshinille kiitokset kaupoista ja huoletonta Vulv..., siis Volvoilua!
Dneproshinille kiitokset kaupoista ja huoletonta Vulv..., siis Volvoilua!
® Mesen Porkkana-klubi
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Tänään täytetty kylmästöinti ja kaikki muuten hyvin, mutta...
Flektit eivät kytkeydy päälle, minkä seurauksena kerryttää järjestelmään painetta
Ilmeisesti noista on mennyt näitä ohjainbokseja (varaosahaku tuntee myös nimellä jäähdytinpuhaltimen rele, osanumero A0255453232):
Mistäs tuota arvaa konepellin alta ruveta etsiskelemään ja mistä muualta voi vikaa voi jäljittää?
Flektit eivät kytkeydy päälle, minkä seurauksena kerryttää järjestelmään painetta
Ilmeisesti noista on mennyt näitä ohjainbokseja (varaosahaku tuntee myös nimellä jäähdytinpuhaltimen rele, osanumero A0255453232):
Mistäs tuota arvaa konepellin alta ruveta etsiskelemään ja mistä muualta voi vikaa voi jäljittää?
® Mesen Porkkana-klubi
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Jesh... Kauppareissulta autolle palatessa oli Väykän vieressä hätääntynyt täti, joka kertoi kolhineensa omalla autollaan Väykän keulaa. Ja olihan siinä etuloksussa lampun vieressä oikein kunnon painauma "Ei miulle ikinä oo sattunut muita kolareita kuin näitä parkkipaikkakolhuja!" Niinpä...
® Mesen Porkkana-klubi
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Tuo löytyy kuskinpuolen umpion alta, eli siis kuskin etupyörä irti ja sisälokasuoja niin alkaa löytyy. Wäyryssä taisi olla noin osimoilleen kuskin sumarin yläpuolla. Ensin kannattaa suoralla johdolla akun navoista virtaa flekteille että flektit on ehjät. Kuluosaa niidenkin hiilet. =)prehistorik kirjoitti:Tänään täytetty kylmästöinti ja kaikki muuten hyvin, mutta...
Flektit eivät kytkeydy päälle, minkä seurauksena kerryttää järjestelmään painetta
Ilmeisesti noista on mennyt näitä ohjainbokseja (varaosahaku tuntee myös nimellä jäähdytinpuhaltimen rele, osanumero A0255453232):
Mistäs tuota arvaa konepellin alta ruveta etsiskelemään ja mistä muualta voi vikaa voi jäljittää?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Kiitokset! Täytyypä tänään alkaa tutkailemaan tuota tarkemmin.jyriniemela kirjoitti:Tuo löytyy kuskinpuolen umpion alta, eli siis kuskin etupyörä irti ja sisälokasuoja niin alkaa löytyy. Wäyryssä taisi olla noin osimoilleen kuskin sumarin yläpuolla. Ensin kannattaa suoralla johdolla akun navoista virtaa flekteille että flektit on ehjät. Kuluosaa niidenkin hiilet. =)
® Mesen Porkkana-klubi
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
No, niin! Flektit lähtivät pyörimään, kun akusta tarjosi suoraan virtaa. Sulakkeet OK, paineanturikin samoin, joten vika sitten lienee juurikin tuossa ohjainboxissa. Siihen boxiin pääsee muuten käsiksi huoltoluukun kautta, eli etupyörää ja sisälokasuojaa ei välttämättä tarvitse lähteä irrottamaan. Boxille tuleva johto siirretty nyt paremmin käsiksi päästävään paikkaan konehuoneen puolelle ja uusi-käytetty boxi laitettu tilaukseen. Hintaa boxille jäi hulpeat 18 euroa postituskuluineen
MUOKS: Flektiongelma korjaantui tuolla boxin vaihdolla.
MUOKS: Flektiongelma korjaantui tuolla boxin vaihdolla.
Viimeksi muokannut prehistorik, 07.4.2015 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen Porkkana-klubi
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Tänään ennätin käyttää auton pajalla ja arvioituttaa nuo maanantaisen parkkipaikkakolhun vauriot. Paikallisen merkkiliikkeen kustannusarvio vaatimattomat 1.150 euroa Taidanpa kallistua käteiskorvauksen kannalle ja laitattaa tuon painauman samassa yhteydessä kuin nuo kaaretkin. Sen verran oli aikaa palvelua odotellessa tutkailla vitriinejä, että lippalakkien hintavertailuakin tuli tehtyä:
* Skoda-lippikset: 9 - 19 €
* Opel-lippikset: 12 - 19 €
* Citroen-lippikset: 12 - 19 €
* Mersu-lippikset: 25 - 39 €
* Skoda-lippikset: 9 - 19 €
* Opel-lippikset: 12 - 19 €
* Citroen-lippikset: 12 - 19 €
* Mersu-lippikset: 25 - 39 €
® Mesen Porkkana-klubi
Paljoko lie maksaa tuo logon painattaminen. Ainakaan me ei saatu sitä käyttöönprehistorik kirjoitti:* Mersu-lippikset: 25 - 39 €
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Tänään vaihtelin pihassa raitisilmasuodattimen vänkärin jalkatilaan ja ilmansuodattimen konehuoneen puolelle - molemmat taattua Motonet-laatua Kumpikaan ei ollut vallan kauheassa kunnossa, mutta kun eivät todellakaan liikoja maksa, niin joutihan nuo jo mennä vaihtoon. Lompakko keveni toimenpiteestä 39.80 €.
Huolettomia ajeluja takana n. 15 tkm. Kaaret pitäisi varmaan ottaa tänä keväänä käsittelyyn, alkavat jo olla sen verran rivon näköiset. Muuten koppa näyttäisi olevan kuosissaan.
Huolettomia ajeluja takana n. 15 tkm. Kaaret pitäisi varmaan ottaa tänä keväänä käsittelyyn, alkavat jo olla sen verran rivon näköiset. Muuten koppa näyttäisi olevan kuosissaan.
® Mesen Porkkana-klubi
- dneproshin
- Viestit: 378
- Liittynyt: 20.10.2013 23:32
- Paikkakunta: Joutseno
Laitoitko ihan aktiivihiilarin vai tavallisen? Itellä oli haasteita saada Motonetin "Professional parts Sweden" kabiinifiltteri ehjänä paikoilleen, se tiivistenauha reunalta hajosi suurinpiirtein katseesta...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
- prehistorik
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1875
- Liittynyt: 19.10.2010 11:12
- Paikkakunta: Nuija maalta
Näinhän se varmaan on. Tarttee nyt miettiä, mitä sen kanssa loppujen lopuksi tekee. Tuon hintaiseen kulkupeliin ei enää viittis ihan älyttömästi laittaa rahaa kiinni, mutta toisaalta olis kiva jos saisi sitä vähän siistittyä.kardaani kirjoitti:Etukaaret on vaihdettava. Etuloksun kulmassa jos on kuppaa, niin pitkäksi aikaa sitä kuntoon ei saa. Siitä pitää huolen kulman kolmikerroksinen prässätty pelti. Sisältä kun ruostuu, niin mitään ei voi asialle vaikka kuinka puunaisi.
Aktiivihiilisuodatin meni paikoilleen ja juurikin tuollainen "Professional parts Sweden" oli kyseessä. Alkuun vähän itsekin hämmästelin, pitäisikö tämän muka mahtua samaan koloon, josta olin hetkeä aiemmin ottanut vanhan suodattimen pois, mutta sopivasti kallistamalla se sujahti kivuttomasti paikoilleen. Enemmän haastetta oli saada ne valkoiset klipsit paikoilleen siitä muovihärpäkkeestä, joka tulee suodattimen alle Siinä piti jo välillä oikaista selkää ja käsikin ennätti eksyytyä rintataskulle, vaikka tovin aikaa on taas menty tupakattadneproshin kirjoitti:Laitoitko ihan aktiivihiilarin vai tavallisen? Itellä oli haasteita saada Motonetin "Professional parts Sweden" kabiinifiltteri ehjänä paikoilleen, se tiivistenauha reunalta hajosi suurinpiirtein katseesta...
® Mesen Porkkana-klubi