LYBRA
Eilen tipahti luukusta kirje tullilta. Yleiseksi pyyntihinnaksi oli saatu 3907 euroa ja vertailuajoneuvo oli Peugeot 406. Vähennysten jälkeen vähittäismyyntiarvoksi tuli 2734 euroa, josta veroprosentti oli 35% kun päästöt on 199 g. Elikä veroa menee 957 euroa, joka on 17 euroa enemmän kuin syksyllä tehdyssä päätöksessä, jonka peruutin kun ei ollut varmuutta auton kohtalosta. Silloin vähittäismyyntihinta oli kalliimpi, mutta taas veroprosentti matalampi.
Ensi viikolla veron maksu ja sitten jossain vaiheessa kilvet autoon.
Ensi viikolla veron maksu ja sitten jossain vaiheessa kilvet autoon.
Viimeksi muokannut VMTD, 25.12.2012 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Päivämäärällä 4.4. tuli haettua Lybra talvisäilöstä ja saman tien kesärenkaat alle, sekä paikallisen korjaamon pakokaasutestin jälkeen katsastukseen. Leima tuli ilman huomautettavaa.
Sitten talliin huoltoa tekemään, puolitoista vuotta odottaneet osat saivat vihdoin töitä. Suurin syy hihnan vaihtoon oli epätietoisuus jakohihnalla pyörivän vesipumpun kunnosta, vaikka suositus Suomessa on 60tkm/3v. niin olisin ajellut hihnalla vielä jonkin aikaa, vaikka edellisestä vaihdosta on yli 4 vuotta, kilometrejä kuitenkin vain 11 tkm.
Samalla vaihdoin ajoittain raksuttavan ajoituksenmuuntimen, kun sellainen oli myös varastossa. Halvempi vaihtoehto olisi korjaussarjan asentaminen, mutta tällä kertaa uusittiin koko härpäke.
Vaihtotyön tein oikeaoppisesti heittokellolla ja nokka-akselien lukituspaloilla, moni tekee omat merkinnät hihnapyöriin ja käyhän se niinkin.
Sitten talliin huoltoa tekemään, puolitoista vuotta odottaneet osat saivat vihdoin töitä. Suurin syy hihnan vaihtoon oli epätietoisuus jakohihnalla pyörivän vesipumpun kunnosta, vaikka suositus Suomessa on 60tkm/3v. niin olisin ajellut hihnalla vielä jonkin aikaa, vaikka edellisestä vaihdosta on yli 4 vuotta, kilometrejä kuitenkin vain 11 tkm.
Samalla vaihdoin ajoittain raksuttavan ajoituksenmuuntimen, kun sellainen oli myös varastossa. Halvempi vaihtoehto olisi korjaussarjan asentaminen, mutta tällä kertaa uusittiin koko härpäke.
Vaihtotyön tein oikeaoppisesti heittokellolla ja nokka-akselien lukituspaloilla, moni tekee omat merkinnät hihnapyöriin ja käyhän se niinkin.
Viimeksi muokannut VMTD, 14.4.2013 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Toissapäivänä vaihtui 100 000 mittariin.
Jokunen aika mittariston ollessa irti vakionopeussäätimen asennuksen yhteydessä, syttyivät turvatyynyjen merkkivalot. Sitä en tiedä onko tuolla mitään yhteyttä vai syttyivätkö jonkun muun syyn vuoksi.
Jokunen aika mittariston ollessa irti vakionopeussäätimen asennuksen yhteydessä, syttyivät turvatyynyjen merkkivalot. Sitä en tiedä onko tuolla mitään yhteyttä vai syttyivätkö jonkun muun syyn vuoksi.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
Lybra tuli vietyä talvisäilöön Tiistaina ja samalla noudin kesän vuokralla olleen 155 takaisin käyttöön.
Lybraan tuli tänä kesänä kilometrejä 15253 km, keskikulutus 7,2 l/100km.
Huolto ja korjauskuluja tuli hihnanvaihto ajoituksenmuuntimineen 350 euroa, josta hihnarempan osuus 150 euroa.
Kaksi kertaa tein öljynvaihdon, joiden kulut oli yhteensä 53 euroa.
Moniurahihnan kiristimen uusin 100500 km 55,00 euroa ja pakoputken jousto-osan 101800 km 29,00 euroa.
Keväällä syttyneet turvatyynyjen valot kuitattiin viime Sunnuntaina kaverin läppärillä.
Lybraan tuli tänä kesänä kilometrejä 15253 km, keskikulutus 7,2 l/100km.
Huolto ja korjauskuluja tuli hihnanvaihto ajoituksenmuuntimineen 350 euroa, josta hihnarempan osuus 150 euroa.
Kaksi kertaa tein öljynvaihdon, joiden kulut oli yhteensä 53 euroa.
Moniurahihnan kiristimen uusin 100500 km 55,00 euroa ja pakoputken jousto-osan 101800 km 29,00 euroa.
Keväällä syttyneet turvatyynyjen valot kuitattiin viime Sunnuntaina kaverin läppärillä.
Alfa 166 2.4 JTD -00, Alfa 155 1.7 TS- 95, SAAB 9000 CDi -96, CS 2,0t -97
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Vaan entäpä maamoottorin siiva joka on niitattu päät ristiin, eli Möbiusnauhaksi, kumpikin puoli kulluu tasaseen vaikka se pyörii vain kahden siivapyörän ympäri.
Möbiusnauhassa on muuten vain yks lape ja yks kantti ja jos sen leikkaa keskeltä ympäriinsä halki se ei mene kahtia. Leveys kapenee puoleen ja pituus tuplautuu, mutta yks päättymätön hihna se on edelleen.


Möbiusnauhassa on muuten vain yks lape ja yks kantti ja jos sen leikkaa keskeltä ympäriinsä halki se ei mene kahtia. Leveys kapenee puoleen ja pituus tuplautuu, mutta yks päättymätön hihna se on edelleen.

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Nämä on varmaan tulevaisuuden klassikoja, mutta nyt ne pitäs hamstrata. Mutta ei vaan ole varaa! 

ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.