pierburkilla varustettu tenava röpöttellee neuvoja kaivataan
pierburkilla varustettu tenava röpöttellee neuvoja kaivataan
w201 kakslitranen pierburgin kaasarilla varustettuna, käy vähän miten sattuu. auto seisonut 4vuotta pihalla ajamattomana. ennen ajoon ottoa vaihdettu suodatimmet ja uudet pensat. ajettu nyt 450km josko se ois elpyny kun seisonut niin kauan ---> ei vaikutusta.
-ei tyhjäkäyntiä kuin parin sekunnin ajan sekin humpaa ja miettii sammuisko kokonaan
- kierroksia ottaa kyllä mutta niitäkin tosi vaivalloisesti ja röpöttellee
-käyntiin lähtee kun hetken starttaa ja pumppaa kaasua.
YJ-rele on vaihdettu myös uuteen.
kaasari on purettu ja puhdistettu vuotokohtia ei ole löytynyt. mikä avuksi.
ja kaasari on se pierburg 2 e e..
-ei tyhjäkäyntiä kuin parin sekunnin ajan sekin humpaa ja miettii sammuisko kokonaan
- kierroksia ottaa kyllä mutta niitäkin tosi vaivalloisesti ja röpöttellee
-käyntiin lähtee kun hetken starttaa ja pumppaa kaasua.
YJ-rele on vaihdettu myös uuteen.
kaasari on purettu ja puhdistettu vuotokohtia ei ole löytynyt. mikä avuksi.
ja kaasari on se pierburg 2 e e..
ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
nykybensa wanhenee hetkessä, minkäikäistä bensaa sulla siellä nyt on ??
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
ootko laittanu siihen pierupurkkiin korjaussarjaa? sitä saa, eikä ollu muutama vuosi sitten pahan hintanenkaan
yks, mikä vois olla, niin väljä kaasuläpän akseli! se tekee juuri tuota.. joskus korjaantuu hetkeksi kun laittaa oikein paksua vaseliinia siihen juureen...
sitten tietty ois joku korvauskaasari, ei ole mulla ainakaan ikinä purkit toiminu hyvin..
onkos kipuna kaikille kahtottu? ettei olis nii jotta kolmella käy?

yks, mikä vois olla, niin väljä kaasuläpän akseli! se tekee juuri tuota.. joskus korjaantuu hetkeksi kun laittaa oikein paksua vaseliinia siihen juureen...
sitten tietty ois joku korvauskaasari, ei ole mulla ainakaan ikinä purkit toiminu hyvin..
onkos kipuna kaikille kahtottu? ettei olis nii jotta kolmella käy?
Viimeksi muokannut potox, 26.4.2014 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
topikin tekijän antama koodi kaasuttimeen pierburg 2 e e
tästä linkistä löytyy kuva, niin mihinkä sinne se öljy laitetaan??
http://www.gaznik.pl/gazniki_zdjecia/pi ... e/gora.jpg
mullakin tuommonen varastossa ja sopivaa paikkaa en löytäny vaikka kuinka yritin kahtoa
tästä linkistä löytyy kuva, niin mihinkä sinne se öljy laitetaan??
http://www.gaznik.pl/gazniki_zdjecia/pi ... e/gora.jpg
mullakin tuommonen varastossa ja sopivaa paikkaa en löytäny vaikka kuinka yritin kahtoa

® Mesen linttaklubi
Eipä taida olla tuossa kaasuttimessa luisteja, eikä siis sitä vaimenninöljyäkään.
Vähä vaarallista leikkiä kaukoparantajaa, mutta röpötys viittaisi turhan rikkaaseen seokseen ja tämän voisi aiheuttaa liian korkea bensan taso kohokammiossa => kohon sulkemaksi tarkoitettu neulaventtiili vuotaa.
Tarkista ensimmäiseksi bensan pinta kohokammiossa ja säädä se tarvittaessa paikoilleen. Vasta tämän jälkeen voi aloittaa muiden säätöjen teon.
Yleisohjetta bensapinnan mittaamiseen en voi antaa, kun ovat aikalailla kaasutinkohtaisia. Mutta apu löytyy kirjastosta (säätöarvot tms. opuksista löytyy tiedot). Samasta opuksesta löytyy kaikki muukin kaasuttimen säätötiedot.
Vähä vaarallista leikkiä kaukoparantajaa, mutta röpötys viittaisi turhan rikkaaseen seokseen ja tämän voisi aiheuttaa liian korkea bensan taso kohokammiossa => kohon sulkemaksi tarkoitettu neulaventtiili vuotaa.
Tarkista ensimmäiseksi bensan pinta kohokammiossa ja säädä se tarvittaessa paikoilleen. Vasta tämän jälkeen voi aloittaa muiden säätöjen teon.
Yleisohjetta bensapinnan mittaamiseen en voi antaa, kun ovat aikalailla kaasutinkohtaisia. Mutta apu löytyy kirjastosta (säätöarvot tms. opuksista löytyy tiedot). Samasta opuksesta löytyy kaikki muukin kaasuttimen säätötiedot.
miten tuo pensan pinta sitten oikea oppisesti tarkistetaan että kuin paljon siellä pitää olla..
jos jostain löytyis karkiat säätö arvot tuolle kaasarille nii vois linkittää sais sen nyt kohilleen ja sitten käyttäs pakokaasu letkun nokassa sääjättämässä kunnolla

jos jostain löytyis karkiat säätö arvot tuolle kaasarille nii vois linkittää sais sen nyt kohilleen ja sitten käyttäs pakokaasu letkun nokassa sääjättämässä kunnolla

ruma on luja mutta ei nuin luja tarvis olla.
-
- purkukuraattori
- Viestit: 225
- Liittynyt: 23.10.2010 19:38
apuja ois tässä
hei, jos sulla kaasarina peiruburg 2e-e malli,niin luultavammin vika on moottorin lämpötunnistimessa,eli se kannattaa tarkistaa ja vaihtaakkin. ja vieläpä jos ajossa tekee sellasta että alkaa nykkimään kun kaasua pitää pohjassa,niin vika on tuossa.
nimim. mersuja omistanut useampiakin.
nimim. mersuja omistanut useampiakin.