270cdi korkea kulutus

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
Antti L.
Viestit: 75
Liittynyt: 09.4.2006 10:25
Paikkakunta: Joensuu

270cdi korkea kulutus

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Laitetaan tällekkin foorumille.. Eli 270cdi, jossa myös kulutus tässä lähiaikoina on tuntunut nousseen normaalia suuremmaksi. Tämä tuntuu myös lämpiävän hitaasti, vaikka termostaatti kunnossa. Lisätty jopa letkutermari, mutta ei se nopeuta asiaa yhtään..

Eilen testerillä tutkin asiaa, niin tuomitkaapa ketkä näiden kanssa päivittäin taistelee. Vaikuttaisi renkaat loppu tai sitten mäntä pistiäinen muuttanut koneeseen.

Kuuman koneen "puristusmittaus"

Kuva

Samalta hetkeltä korjauskertoimet
Kuva

Ja "kylmän" koneen kertoimet.. Kakkosessa oli -4 tai jotain heti alkuun mutta kerkesi pienentyä ennen arvojen yläsottoa.
Kuva

Puristusmittauksessa kylmässä koneessa tuo kolmosen ero muihin oli 8-9 rpm, oltiin suuruusluokassa 220rpm. Mitä nuo arvot kertovat yleensä, pitäisikö olla matalat vai pienet? Erotus ei saisi olla yli 8 rpm, joten pitäisi tehdä oikea puristusmittaus. Vai onko tämä jo selvä tapaus, sydän auki ja todetaan vauriot?!
w111 220 Seb Coupe
w115 280E
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

No miten se käy? Alakerrassa jos jotain vikaa on niin kyllä luulis ääntävån tai käynti ei ainakaan tasaista. Ja eikös tuo puristuspaine ero saata johtua hyvin siitä että suuttimissa eri paksuiset tiivisteet tai jotai reikää kairattu syvemmäksi?

Kulutus jos nousee niin putki tukossa? Huollot tehty? Imusarja?
C250TDT -98
Avatar
Antti L.
Viestit: 75
Liittynyt: 09.4.2006 10:25
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

Tässä tehtiin "nopea" renkaiden vaihto männille ja todettiin alakerta kunnossa olevaksi. Vielä ei selvää diagnoosia suuntaan tai toisen osaa sanoa, kun männät ja renkaat oli ok. Kolmessa oli minor detail, kun renkaiden katkot samassa kohdin mutta ei oikein uskota siihen. 1 ja 3 suuttimet heitin ristiin, niin pitää huomenna tutkia testerillä onko muuttunut tilanne. Remppa meni tänään sen verran pitkälle iltaan, että ei kiinnosta tutkia enempää. Kestihän tuo läjässä vielä 70km kun ajelin kotia pajalta.. :lol:

AKi P:lle kiitoksia kommenteista, vaikka ei niissä kangissakaan eroa ollutkaan.
w111 220 Seb Coupe
w115 280E
Tyramies
Viestit: 22
Liittynyt: 26.2.2014 22:21
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tyramies »

Et kertonut kulutuslukemia? Tietokoneen mukaan vai se oikea tankki täyteen, 100km ajoa ja uudestaan tankki täyteen ja katsotaan paljon meni sisään?
Itselläni on sama w210 e270 diesel mersu, ilman lastua kulutti 5.5-6.8 ja kun lastutettiin niin samantien nousi kulutus yli 6.5 AINA...Nämä lukemat kesällä ja talvella turha toivoa alle 8 lukemia kaupunkiajossa... Tosin jos sulla kulutukset vaikkapa yli 10 litraa satkulla maantiellä niin sitten varmaan lähtisin polttoaineen syöttöä tutkimaan...

niin ja oma vm. 2000 ja ajettu 480tkm.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”