w124 kattoluukku
w124 kattoluukku
W124 kattoluukkumurheet jatkuvat.En vielä ole ehtinyt tehdä mitään farkun kattoluukulle.Tuuletusasentoon avattaessa lähti tuollainen muovinen
l muotoinen pala irti.Palassa on numero 1247820138.En tiedä kuuluuko tuohon nostimeen?Luukku ei ole mennyt ihan tasaisesti kiinnikkään.Toinen reuna hieman alempana,kuin toinen.Sain luukun vielä kiinni,mutta nyt en ole uskaltanut aukaista.Täytyis saada osat valmiiksi,kun tuohon ryhtyy.
Jos jollain olis ehjät kaikki hilut kohtuuhintaan? Oma konsti vielä se millä saa purettua.
Perheeseen tuli äskettäin myös toinen lankku sedan malli.Koitan testata kattoluukkua,mutta en saanut sitä,kuin tuuletusasentoon auki.Onko näitä luukkua tehty myös "ei liukuvaa" mallia?Vai voiko vika olla jossain muualla?
Mielestäni kytkin ei liikkunut niin isoa liikettä,kuin toisessa autossa.Kokeilin monta kertaa,mutta katon sisään luukkua ei saanut,ainoastaan raolleen.
Mistä hakea siis vikaa.Saako verhoilun helposti ehjänä pois?
l muotoinen pala irti.Palassa on numero 1247820138.En tiedä kuuluuko tuohon nostimeen?Luukku ei ole mennyt ihan tasaisesti kiinnikkään.Toinen reuna hieman alempana,kuin toinen.Sain luukun vielä kiinni,mutta nyt en ole uskaltanut aukaista.Täytyis saada osat valmiiksi,kun tuohon ryhtyy.
Jos jollain olis ehjät kaikki hilut kohtuuhintaan? Oma konsti vielä se millä saa purettua.
Perheeseen tuli äskettäin myös toinen lankku sedan malli.Koitan testata kattoluukkua,mutta en saanut sitä,kuin tuuletusasentoon auki.Onko näitä luukkua tehty myös "ei liukuvaa" mallia?Vai voiko vika olla jossain muualla?
Mielestäni kytkin ei liikkunut niin isoa liikettä,kuin toisessa autossa.Kokeilin monta kertaa,mutta katon sisään luukkua ei saanut,ainoastaan raolleen.
Mistä hakea siis vikaa.Saako verhoilun helposti ehjänä pois?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
olisko näistä videoista apua https://www.youtube.com/user/Mercedesso ... ry=sunroof
ensimmäiset 6 siis kattoluukkuja koskevia
ensimmäiset 6 siis kattoluukkuja koskevia
Kyllä se kattoluukku ihan joka mallissa pitäisi saada ylös että auki kokonaan, aika monessa on kiskot rikki ja siks repsottaa luukkukin. muoviahan nekin on niin ei pakkasella paljon kannata vekslata
Multivirille tehtiin lankkuun parisen vuotta sitten kattoluukku remontti (ehyet kiskot), äkkiseltään muisteltuna kattoluukun verhoilu taisi olla ihan klipseillä kiinni että lähtee vetämällä irti (saattoi olla pari ruuviakin?) ja itse luukku oli jotenkin hankalasta sisäpuolelta/reunoilta kiinni ja lopuksi piti käännellä ja liu'uttaa kiskoilta pois.
tässä vielä ohjeet Mekassa
E: sitten myös jos ei kattoluukku sano mitään niin yleensä on vika kattoluukunmoottorissa mikä löytyy takakontin verhoilun takaa. muistaakseni sitä pystyy myös lenkkiavaimella pyörittämään niin saa auki/kiinni.
Multivirille tehtiin lankkuun parisen vuotta sitten kattoluukku remontti (ehyet kiskot), äkkiseltään muisteltuna kattoluukun verhoilu taisi olla ihan klipseillä kiinni että lähtee vetämällä irti (saattoi olla pari ruuviakin?) ja itse luukku oli jotenkin hankalasta sisäpuolelta/reunoilta kiinni ja lopuksi piti käännellä ja liu'uttaa kiskoilta pois.
tässä vielä ohjeet Mekassa
E: sitten myös jos ei kattoluukku sano mitään niin yleensä on vika kattoluukunmoottorissa mikä löytyy takakontin verhoilun takaa. muistaakseni sitä pystyy myös lenkkiavaimella pyörittämään niin saa auki/kiinni.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
w124 kattoluukku
Joo samanlainenhan se näyttää olevan,kun vertaa farkun luukkuun.
Nousee jämäkän oloisesti tuuletusasentoon.Tuo käyttökytkin ei vain liiku alaspäin,niinkuin toisessa ja jotenkin tahmeesti ylöskinpäin.
Epäilen siis,että itse kytkin on rikki.Itse systeemi varmaan kunossa ja moottori ainakin toimii.
Eli nyt tarvittain varaosaluukku,vaikka kaikkine hiluineen.
Itse luukkua ei tarvitse.Akuuntimmin olis tarvetta siis kytkimelle toiseen autoon ja toiseen autoon mekanismin osia.Luultavasti toisesta nostomekanismi poikki.
Tarjouksia pikaisesti!
Nousee jämäkän oloisesti tuuletusasentoon.Tuo käyttökytkin ei vain liiku alaspäin,niinkuin toisessa ja jotenkin tahmeesti ylöskinpäin.
Epäilen siis,että itse kytkin on rikki.Itse systeemi varmaan kunossa ja moottori ainakin toimii.
Eli nyt tarvittain varaosaluukku,vaikka kaikkine hiluineen.
Itse luukkua ei tarvitse.Akuuntimmin olis tarvetta siis kytkimelle toiseen autoon ja toiseen autoon mekanismin osia.Luultavasti toisesta nostomekanismi poikki.
Tarjouksia pikaisesti!
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2609
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
w124 kattoluukku
Nyt olis varaosaluukku valmiina.Täytyy ruveta miettimään,mistä alkaa purkamaan.Ohjeen mukaan täytyis ajaa luukku takaasentoon,että voi irroittaa verhouksen.Luukku vaan nyt tuntuu olevan hieman jumissa,että ihan suosiolla ei mene.Tietysti jos vähän uskaltaa avittaa.
Jos luukun avaa tuuletusasentoon,niin siitä ei varmaan saa mitään tehtyä?
Jos luukun avaa tuuletusasentoon,niin siitä ei varmaan saa mitään tehtyä?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w124 kattoluukku
Eli ei siis tarvi avata luukkua aukiasentoon?Täytys nähdä osaan missä on pari kappaletta tälläisiä l-mallisia muoviosia.Yksi palanen on tuossa pöydällä,mikä kesällä kimposi irti.(1247820138)
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w124 kattoluukku
Kyllä varmaan on juuri se,mikä on rikkoutunut.Katselin purkuluukusta mallia,näyttäis olevan pari kappaletta niitä.
Täytyy tässä hetki odottaa,kun laitan auton seisontaan,niin on enemmän aikaa tehdä tätä.Varmaan on kuivunut rasvat ajan saatossa,joten voitelukin tekis hyvää.Täytys ensin yrittää saada verhoilulevy pois...ehjänä.
Täytyy tässä hetki odottaa,kun laitan auton seisontaan,niin on enemmän aikaa tehdä tätä.Varmaan on kuivunut rasvat ajan saatossa,joten voitelukin tekis hyvää.Täytys ensin yrittää saada verhoilulevy pois...ehjänä.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 10.1.2014 23:42
Olen "törkeä" ja lainaan topiccia omien kattolukkumurheitteni kanssa...
Ongelma on seuraavanlainen. Luukku pelaa/liikkuu hyvin eikä takertele tai muuta, mutta luukun pysäytyskohdat ovat sekaisin.
Eli jos luukun avaa normaalisti taakse ja sitten sulkee sen, jää luukku noin 3-4cm auki etureunastaan. Menee kyllä kiinni jos käyttää katkaisijasta luukun nostoa, mutta sittenkään ei pysähdy automaattisesti oikein vaan nousee kokonaan ylös.
Samoin jos nostattaa siis luukun ylös takareunasta ja alkaa laskemaan sitä alas/kiinni, niin alaslaskua päällä pidettäessä luukku tulee alas ja sitten aukeaa(liukuu siis katon sisään) tuon 3-4cm.
Tässähän ny vaikuttais että ne mikrokytkimet eivät ole oikein säädöissään... Onko nämä kytkimet rakennettu sinne moottorin sisään takakonttiin vaiko miten?
Ja miten niiden säätö tehdään?
Ongelma on seuraavanlainen. Luukku pelaa/liikkuu hyvin eikä takertele tai muuta, mutta luukun pysäytyskohdat ovat sekaisin.
Eli jos luukun avaa normaalisti taakse ja sitten sulkee sen, jää luukku noin 3-4cm auki etureunastaan. Menee kyllä kiinni jos käyttää katkaisijasta luukun nostoa, mutta sittenkään ei pysähdy automaattisesti oikein vaan nousee kokonaan ylös.
Samoin jos nostattaa siis luukun ylös takareunasta ja alkaa laskemaan sitä alas/kiinni, niin alaslaskua päällä pidettäessä luukku tulee alas ja sitten aukeaa(liukuu siis katon sisään) tuon 3-4cm.
Tässähän ny vaikuttais että ne mikrokytkimet eivät ole oikein säädöissään... Onko nämä kytkimet rakennettu sinne moottorin sisään takakonttiin vaiko miten?
Ja miten niiden säätö tehdään?
w124 kattoluukku
Tuota täytyy kysellä näiltä viisaammilta.Itselle on tuo luukkuasia ihan uutta,vaikka autossa on vuosia ollutkin.
Täytyy tosiaan perehtyä oikein ajan kanssa.Ainakin yksi osa on varmuudella rikkoutunut,mikä jo selvisikin.Lisäksi voi olla "muovikiskoista,tai miksiköhän niitä sanotaan rikki.Eli nämä missä on lovet ja rulla kulkee....Luukku on jo pitkään vähän repsottanut,toinen takareuna vähän ylempänä.
Täytyy tosiaan perehtyä oikein ajan kanssa.Ainakin yksi osa on varmuudella rikkoutunut,mikä jo selvisikin.Lisäksi voi olla "muovikiskoista,tai miksiköhän niitä sanotaan rikki.Eli nämä missä on lovet ja rulla kulkee....Luukku on jo pitkään vähän repsottanut,toinen takareuna vähän ylempänä.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w124 kattoluukku
Eli meinasit,että etupäästä väännetään varovasti nipsuista auki.
Varaosaluukussa näytti olevan ehjiä,jos menee poikki.
Epäilisin tosiaan,että osat 29,joita ilmeisesti 2kpl täytyis vaihtaa osan 5 kanssa sekä mahdollisesti osa 8 molemmin puolin.Meinaatko siis,että saa nämä osat vaihdettua,kun siirtää verhoilun sivuun?
Ainakin pystyy rasvaamaan paremmin.Toisessakin lankussa täytyis tehdä puhdistus ja rasvaus,vaikka nyt toimiikin.
Taas saa kiittää ja kumartaa foorumilaisia!
Varaosaluukussa näytti olevan ehjiä,jos menee poikki.
Epäilisin tosiaan,että osat 29,joita ilmeisesti 2kpl täytyis vaihtaa osan 5 kanssa sekä mahdollisesti osa 8 molemmin puolin.Meinaatko siis,että saa nämä osat vaihdettua,kun siirtää verhoilun sivuun?
Ainakin pystyy rasvaamaan paremmin.Toisessakin lankussa täytyis tehdä puhdistus ja rasvaus,vaikka nyt toimiikin.
Taas saa kiittää ja kumartaa foorumilaisia!
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w124 kattoluukku
No niin,kattoluukku remontti tehty osittain.Verhoilulevy oli pakko vetää puoliväkisin alaspäin.Vaihtoehtoja ei ollut,kun luukku tuntui olevan jumissa.Verhoilu ei liikkunut taaksepäinkään.Kun sain verhoilun pois,alkoi jo paremmin näkemään.Sitten otin itse luukun pois. Kiskot olivat toiselta puolen kolmena kappaleena ja tämä kuvailtu takapalkki vääntynyt selväksi.
Onneksi oli koko luukku varaosina.Uusin molemmat puolen kiskot,takapalkin ja sen vedenohjauskuorun.Eli kaikki,missä oli näkyvää vikaa.
Nyt luukku toimii,mutta mistä johtuu se,että takapalkkia seuratessa,tahtoo jompi kumpi puoli mennä aina edellä?Eli lähtee vähän vinosti vetämään.Muuten luukku toimii,niinkuin pitääkin.Tuo vaan käy ennen pitkää kiskojen päälle.Palkissa on molemmin puolin kolme ruuvia.Näissä on jokin säätö.Kuinka pitäis oikein säätää?Katsoin tuollai nopeesti,että säätö olis niin,että vaijeri olisi keskellä.Lisäksi hieman kiristin,että palkissa olisi pieni
pingotus.En tiedä kuuluisko olla tiukalla vai löysässä?Noiden osien 29 alla on säätöruuvi.Tähän en koskenut,kun en tiedä.
Nyt vain täytyis saada verhoilulevy takaisin paikoilleen.Katon verhoiluja en kyllä lähde purkamaan.Saako verhoilua mitenkään pujotettua järkevästi paikoilleen?Mietin,että meniskö luukku hieman taka-asennossa,niin sais verhoilun katon kautta ujutettua.Täytys saada meneen vain noihin muoviklipsuihin.
Vanha verhoilu on vähän kauhtunut,joten jos täällä foorumillla olis myynnissä ehjä ja siisti sellainen.
Onneksi oli koko luukku varaosina.Uusin molemmat puolen kiskot,takapalkin ja sen vedenohjauskuorun.Eli kaikki,missä oli näkyvää vikaa.
Nyt luukku toimii,mutta mistä johtuu se,että takapalkkia seuratessa,tahtoo jompi kumpi puoli mennä aina edellä?Eli lähtee vähän vinosti vetämään.Muuten luukku toimii,niinkuin pitääkin.Tuo vaan käy ennen pitkää kiskojen päälle.Palkissa on molemmin puolin kolme ruuvia.Näissä on jokin säätö.Kuinka pitäis oikein säätää?Katsoin tuollai nopeesti,että säätö olis niin,että vaijeri olisi keskellä.Lisäksi hieman kiristin,että palkissa olisi pieni
pingotus.En tiedä kuuluisko olla tiukalla vai löysässä?Noiden osien 29 alla on säätöruuvi.Tähän en koskenut,kun en tiedä.
Nyt vain täytyis saada verhoilulevy takaisin paikoilleen.Katon verhoiluja en kyllä lähde purkamaan.Saako verhoilua mitenkään pujotettua järkevästi paikoilleen?Mietin,että meniskö luukku hieman taka-asennossa,niin sais verhoilun katon kautta ujutettua.Täytys saada meneen vain noihin muoviklipsuihin.
Vanha verhoilu on vähän kauhtunut,joten jos täällä foorumillla olis myynnissä ehjä ja siisti sellainen.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w124 kattoluukun verhous
Yksi asia vielä tuli mieleen tuosta verhouksen pujotuksesta.Kun luukkuosa kuitenkin lähtee nopeasti pois,vain neljä mutteria auki.Silloin sais pujotettua katon kautta sisään ja lykätty taakse "katon sisään".Tämän jälkeen täytyis laittaa luukku paikoileen.Jos nyt sitten lykkää verhoilua eteenpäin,niin millä saa muoviklipsut kohdilleen?Eikös pitäis tulla niihin metallisiin hahloihin?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 300 tdt aut-95
w124 250 aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 26.4.2014 16:41
Suurinpiirtein näin:
Ensin nostat luukun yläasentoon.
Sitten moottorista säätönuppi ulos ja n. 3 mm takaisin sisäänpäin = säätöasento.
Sitten käännät nupista niin että voit laittaa säätötikun paikalleen ja merkit on kohdakkain. Sitten säätönuppi takaisin sisään.
Jos ei tällä osu kohdalleen niin nupista säätäen myötäpäivään = luukku eteenpäin, vastapäivään = luukku taaksepäin. Jotain 45mm / kierros.
Ensin nostat luukun yläasentoon.
Sitten moottorista säätönuppi ulos ja n. 3 mm takaisin sisäänpäin = säätöasento.
Sitten käännät nupista niin että voit laittaa säätötikun paikalleen ja merkit on kohdakkain. Sitten säätönuppi takaisin sisään.
Jos ei tällä osu kohdalleen niin nupista säätäen myötäpäivään = luukku eteenpäin, vastapäivään = luukku taaksepäin. Jotain 45mm / kierros.
wiimax.fi
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 26.4.2014 16:41
joo, eikös sen tuolta säädöstä saa kohdilleen kun katkasijasta on kaikki asennot sekasin, ei pysähdu ollenkaan, eikä se kyllä kulje muutenkaan ihan sillee kun pitäis.dealer kirjoitti:Suurinpiirtein näin:
Ensin nostat luukun yläasentoon.
Sitten moottorista säätönuppi ulos ja n. 3 mm takaisin sisäänpäin = säätöasento.
Sitten käännät nupista niin että voit laittaa säätötikun paikalleen ja merkit on kohdakkain. Sitten säätönuppi takaisin sisään.
Jos ei tällä osu kohdalleen niin nupista säätäen myötäpäivään = luukku eteenpäin, vastapäivään = luukku taaksepäin. Jotain 45mm / kierros.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 26.4.2014 16:41
noniin, vähän yksin keskustelua mutta luukun sain toimimaan. saatöpyörä keskiasentoon, 3mm tappi sisään se säätö rulla tarvi kääntää niin monta kierrosta aukipäin että stoppas ja siitä vähän takasin päin. mulla oli menny niin paljon sekasin että sitä täyty varmaan 10 kierrosta kierittää. se vähän ihmetyttikin kun ei mitään oikeen tapahtunu alkuun, kun en tienny tota että se pyörä stoppaa jossain vaiheessa. luulin että pyörii ja pyörii vaan.