Raskas kalusto
Ensimmäisenä täytyy sanoa että tämä on yksi foorumin mielenkiintoisimmasta ketjuista. Tulee usein luettua, vaikka en näistä vehkeistä niin paljoa ymmärräkkään.
...mutta asiaan : Kävin eilen ajamassa pakasta vedettyä Scania P360 säiliöautoa ja täytyy sanoa että on noi autot kehittynyt aika huimasti kymmenessä vuodessa! Oli tasasta kyytiä ja hienosti kulki. Tehoa nyt saisi olla enemmän, mutta kyllä se riittävän ripeästi liikkuu. Vaunuja näillä paloautoilla ei ole tarkoituskaan vedellä, joten 360 pollea riittää aika pitkälle. Opticruise oli positiivinen yllätys. En ole aikasemmin ajanut robottivaihteisella kuorma-autolla, mutta Allisonin automaatilla varustettuun Scaniaan verrattuna opticruise oli jopa erinomainen. Ja Allison on sentään huomattavasti kalliimpi laatikko..
Korityöt on tähän oli tehny Saurus ja säiliöt on nykyään komposiittia. Tilavuutta löytyy 10,7 kuutiota vettä ja 300l vaahtoa.
Käytössähän sen sitten näkee että millanen peli tämä nyt sitten loppujenlopuksi on. Tietotekniikkaa on ainaki paljon verrattuna 04-vuoden Scania sammutusautoon, mm. pumpun ohjaus tapahtuu nykyään kokonaan nappuloilla. Toivottavasti kaikki pelaa myös pakkasilla ja vuosienkin päästä...
Laitetaas nyt vielä kuva :
...mutta asiaan : Kävin eilen ajamassa pakasta vedettyä Scania P360 säiliöautoa ja täytyy sanoa että on noi autot kehittynyt aika huimasti kymmenessä vuodessa! Oli tasasta kyytiä ja hienosti kulki. Tehoa nyt saisi olla enemmän, mutta kyllä se riittävän ripeästi liikkuu. Vaunuja näillä paloautoilla ei ole tarkoituskaan vedellä, joten 360 pollea riittää aika pitkälle. Opticruise oli positiivinen yllätys. En ole aikasemmin ajanut robottivaihteisella kuorma-autolla, mutta Allisonin automaatilla varustettuun Scaniaan verrattuna opticruise oli jopa erinomainen. Ja Allison on sentään huomattavasti kalliimpi laatikko..
Korityöt on tähän oli tehny Saurus ja säiliöt on nykyään komposiittia. Tilavuutta löytyy 10,7 kuutiota vettä ja 300l vaahtoa.
Käytössähän sen sitten näkee että millanen peli tämä nyt sitten loppujenlopuksi on. Tietotekniikkaa on ainaki paljon verrattuna 04-vuoden Scania sammutusautoon, mm. pumpun ohjaus tapahtuu nykyään kokonaan nappuloilla. Toivottavasti kaikki pelaa myös pakkasilla ja vuosienkin päästä...
Laitetaas nyt vielä kuva :
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
824 jakarin alustalla joku vetin iso phohenix tai mikälie asuntoautio sakemannilla ollu parkis pitkälläsuoralla. Taitaa olla kuitenkin joku Concordian valmiste?
Nuo pikkujakarit heiluu niinku vanha printteri et ihmetyttää miksi maksaa monta sataatuhatta tuollaisesta soutuveneestä.
Mikä kone tuo 240hp on kun se ei pitäny sitä kamalaa 4cyl säksätystä?
Nuo pikkujakarit heiluu niinku vanha printteri et ihmetyttää miksi maksaa monta sataatuhatta tuollaisesta soutuveneestä.
Mikä kone tuo 240hp on kun se ei pitäny sitä kamalaa 4cyl säksätystä?
Tällaisia paloautovalmistajia Suomessa näköjään:OskuV kirjoitti: Korityöt on tähän oli tehny Saurus ja säiliöt on nykyään komposiittia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paloauto#P ... _valmistusWikipedia kirjoitti:Palo- ja pelastusajoneuvojen valmistus
Kiitokori Group hallitsee Suomen paloautomarkkinoita Saurus-autoillaan 80 prosentin markkinaosuudella. Puolustusvoimien toimituksiin erikoistunut oululainen Conlog tekee autoja muutamalla miljoonalla. Muita valmistajia ovat lappeenrantalainen Kulkeva 1,5 miljoonan euron myynnillä, ja tammelalainen Paja Viher-Vehmas.
Viime vuosina kaikki Suomessa myydyt paloautot ovat tietääkseni olleet tehty Scanian alustalle.
Kulkeva on mennyt muutama vuosi sitten konkurssiin, joten pottia jakaa käytännössä Saurus ja paja Viher-Vehmas. Ulkomaisia autoja on muutamia maahan tullut, mutta ilmeisesti laadussa on ollut sanomista. Pelastuslaitokset varmasti haluaisi kotimaiset korityöt, mutta Eu-säädösten takia hankinnat on kilpailutettava ja kaikki tarjoukset täytyy huomioida. Suurin osa autoista on Scanioita, varmaan 90%. Loput on sitten käytännössä kaikki Volvoja.
Volvo V70 Drive Ocean Race
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
A3 1.6TDi S-Tronic
Ex. Omega, Focus, W203 200cdi, V40, W211 270cdi, W209 500
Vensku_ kirjoitti:Pyöriä on!
Saisivatten sellasen säännöksen tehdä, että joku 445 tai 485:n single kelpais paripyörien tilalle. Ei tietenkään mikään 385:n riitä, mutta kyllä tuo leveä pitäis kelvata paripyörän tilalle.
Ois kova säästö polttoaineissa, ja tietääkseni 2x 295 tai 275:nko noissa kärreissä alkaa olee yleisin koko, ei paljoa tienkulutuksessa eroa esim 485:een, mutta polttoainekulussa kylläkin. 275:n on tosi raskas pyörä vetää.
http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?8439Metsäalan ammattilehti kirjoitti:Perävaunullisten ajoneuvojen paripyöräsääntö on edelleen tarpeen
Tuossa aikaisemmasta painonkorotuksesta. Teiden kunto ollut jo sillon huolena.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PCiRj8B6Yy8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PCiRj8B6Yy8[/youtube]
Tässä Auvisen Mikan uusi projekti etenee. Power Truck Show:ssa elokuussa näet lopputuloksen!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Puolustusvoimille kuorma-autot Scanialta. Hs:n juttu.
SISU SRH 450 "MAMMUT" Kuorma-auto, jonka ajamisesta kukaan ei pitänyt. Sisu Auto valmisti näitä "Mammutteja" ruotsalaiselle kaivosyhtiölle LKAB:lle 6 autoa. Veturissa 5 akselia, puoliperävaunussa 2 järeämpää akselia. Kuormauskyky 120 tonnia, kokonaispaino 170 tonnia. Moottorina Cumminsin 19-litrainen ja 600 hv.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=60ju35zmD7A[/youtube]
SISU SRH 450 "Bambino"
5-akselinen nuppiauto:
Mammut:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=60ju35zmD7A[/youtube]
SISU SRH 450 "Bambino"
5-akselinen nuppiauto:
Mammut:
Tuon Sisu K50SS:n voimanlähteenä oli Rolls-Royce C6-TFL 12,7-litraisena. Sama moottori löytyy mm. tästä Vickers VR180 Vigor-telatraktorista:
http://tractors.wikia.com/wiki/Vickers_VR_180
http://tractors.wikia.com/wiki/Vickers_VR_180
Huh huh, 495:n...Laaksonen kirjoitti:http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?8439Metsäalan ammattilehti kirjoitti:Perävaunullisten ajoneuvojen paripyöräsääntö on edelleen tarpeen
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kävin tämmöistä koittamassa. Aika kivasti men, kokonaispaino oli 47t.
Mun kohdalla karsinnat on nyt suoritettu ja seuraava etappi on välierät. Elokuussa finaali ja syyskuussa Göteborgiin kisaamaan maailman taloudellisimman kuski tittelistä. Katotaa kuin äijän käy.
Pääasia et voitin näitä ajokouluttajia jo karsinnoissa. Millasia opettajia nykyään on ku täytyy ite tulla näyttää miten ajetaan?
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8JhgP5Rrrmg[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EA7x9N1mZvA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wavHO6wZm_A[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EA7x9N1mZvA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wavHO6wZm_A[/youtube]
Arocsista jokin uusi versio kehitteillä:kondivo kirjoitti:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=alG1XMhZMwE[/youtube]
http://translate.googleusercontent.com/ ... -C3NsRUXTw
Toinen esittelytilaisuus: Alustajumppaa
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F5wZBNB2LmE[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F5wZBNB2LmE[/youtube]