APUVA, takajarrusatulan kiinnitysrunko ja sököt kierteet
APUVA, takajarrusatulan kiinnitysrunko ja sököt kierteet
Eli oli alempi pultti vedetty väärille kierteille ja aukaistessa tuli vanhat kierteet mukana Mitäs vaihtoehtoja tuossa nyt olisi? Saako tuonne edes uusia kierteitä, kun siitä jarrusatulanrungosta ei mahdu ainakaan isompi pultti läpi?
Ylempi pultti kiristyi ongelmitta oikeaan kireyteen mutta alempi pultti pyörähti jo kun sitä koitti saada 80Nm kireyteen, joten kärsiikö tuolla nyt edes ajaa yhtään? Inan pidempää pulttia ja putkiteippiä kokeiltu jo epätoivoissa, mutta eihän se mitään niilläkään pitänyt.
Ylempi pultti kiristyi ongelmitta oikeaan kireyteen mutta alempi pultti pyörähti jo kun sitä koitti saada 80Nm kireyteen, joten kärsiikö tuolla nyt edes ajaa yhtään? Inan pidempää pulttia ja putkiteippiä kokeiltu jo epätoivoissa, mutta eihän se mitään niilläkään pitänyt.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2561
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Helicoil / Recoil / V-coil tms. kierresisäke, eli kierteen korjaus uudella alkuperäisen kokoisella. Tarvittavat työkalut löytynee likimain joka korjaamolta. Eikä pitäis maksaa mansikoita, varsinkin jos saat irto osan vietyä verstaalle.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Helicoileihin törmäsin jo itsekkin, mutta sarjat sen hintaisia, että pitää miettiä pitääkö ulkoistaa tuo homma, ammatilainen tuskin yli tuntia tuota veistelee? Uskoisin että tuolla kehtaa kuiteskin muutaman kilsan ajella kun toisessa pultissa ei mitään ongelmaa ja tämä huonokin siellä nyt ainakin jotenkin pysyy.
Liimataanko tuota "vieteriä" kiinni noissa helicoileissa tai mitään, vai miten se siellä pysyy?
Liimataanko tuota "vieteriä" kiinni noissa helicoileissa tai mitään, vai miten se siellä pysyy?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2561
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Ei liimata. Uusi kierre on sen verran isompi halkaisialtaan että kerran asennettua ei ehjänä saa pois. Käytännössä jos kaikki menee hyvin, on uusi kierre vartissa paikallaan. Viikoittain korjailen noilla kierteitä.
Siihen en ota kantaa että kestääkö ajaa yhdellä ruuvilla vai ei.
Siihen en ota kantaa että kestääkö ajaa yhdellä ruuvilla vai ei.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2561
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Kiitoksia selventävistä vastauksista! Ei menny viikonloppu ihan pilalle, kun ei nyt niin hirveästi viehättäisi alkaa koko napaa irrottamaan/vaihtamaan
Semmonen juttu vielä, että tuollainen normaali 17mm lenkillä aukeava pulttihan taitaa olla M10? Onko näissäkin 1,25 normaali hienokierre, kun näkyi olevan 1,0 nousullakin, mikä taitaa olla joku speciaalimpi juttu?
Niin ja onnistuuhan tuo ns. ei-läpireikään, siis lähinnä se vieterin poikkaisu lopuksi?
Semmonen juttu vielä, että tuollainen normaali 17mm lenkillä aukeava pulttihan taitaa olla M10? Onko näissäkin 1,25 normaali hienokierre, kun näkyi olevan 1,0 nousullakin, mikä taitaa olla joku speciaalimpi juttu?
Niin ja onnistuuhan tuo ns. ei-läpireikään, siis lähinnä se vieterin poikkaisu lopuksi?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2561
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
http://www.vaakkutech.net/kierretaulukko.html
M10 x 1 lienee yleisin hienokierre, jos noita voi jotenkin järjestykseen pistää. Kammalla sen selvittää minuutissa mikä nousu on.
Onnistuu myös umpireikään.
M10 x 1 lienee yleisin hienokierre, jos noita voi jotenkin järjestykseen pistää. Kammalla sen selvittää minuutissa mikä nousu on.
Onnistuu myös umpireikään.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65