200cdi imusarjan irroitus
200cdi imusarjan irroitus
Läppien poisto ja imusarjan puhdistus olisi jossain välissä tiedossa niin mitä kaikkea tuosta pitää purkaa, jotta imusarjan saa nostettua pois? tarviiko remonttiin varata muuta kuin kasa pultteja akselien tilalle ja uuden imusarjan tiivisteen?
jätetäänkö läppiä ohjaava akseli roikkumaan vapaasti vai otetaanko kokonaan pois, egr on tarkoitus poistaa käytöstä puhdistuksen jälkeen.
jätetäänkö läppiä ohjaava akseli roikkumaan vapaasti vai otetaanko kokonaan pois, egr on tarkoitus poistaa käytöstä puhdistuksen jälkeen.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
jos sulla on tossa läpät ehjät niin otat akselin irti sähkömoottorista ja jumitat sen akselin sillain että on läpät auki ja siihen moottoriin sit liitin takas että se pyörii sit omiansa niin ei mee vikatilaan,turhaan niitä läppiä pois ottaa ja tukkii reijät kun ne voi yhtälailla vaan jumittaa .polttoaine putket joutuu irrottaan että saa sen tukin siitä kieräytetttyä pois imusarjan tieltä jne, kyllä se on aika simppeli homma kun vaan tarkasti kattoo että mitä tekee... ja sen egr:rä tarvii sit ohjelmoida pois,ei mekaanisesti, ja se imusarjan tiiviste niin siä on o-renkaan muotoset tiivisteet,ite en ainaka niitä vaihtanu vaan putsasin helvetin hyvin
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Ihme pomppimista nuissa, kun vielä 220 Vaparissa on muovinen imusarja. Joskaan siellä sellasta painetta ole, mut sit pikku CDI:ssa taas alumiinia (Prefaceissa), ja jos 270 CDI:ssa taas muovia.. =O
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
No nyt on remontti tehty, jokunen tunti vierähti kun ensimmäistä kertaa tolskasi. vielä oli läpät tallella melkein miljoonan ajetussa, oisko vaihdettu koko imusarja jossain vaiheessa uuteen? otin kuitenkin kaikki pois ja ruuvasin 12x25 pultit läppien tilalle.
öljymoskaa irtosi ihan kiitettävästi kanavista ja egr-venttiilistä, muuten oli ihan siistissä kunnossa.
Remonttiin ei muuta tarvinnut varata kuin imusarjan tiivisteet, termostaatti, uudet nesteet ja aikaa.
Muille vielä tiedoksi että ennen kun imusarjan saa nostettua pois pitää edestä purkaa egr-venttiili, termostaatti, railiputki, polttoainesuodatin ja ohjaustehostimen öljysäiliö. imusarjan läpi menee myös 4 johtoa jotka pitää irrottaa (öljypohjasta, kampiakselin asentoanturilta, läppien säätömoottorilta ja startilta)
öljymoskaa irtosi ihan kiitettävästi kanavista ja egr-venttiilistä, muuten oli ihan siistissä kunnossa.
Remonttiin ei muuta tarvinnut varata kuin imusarjan tiivisteet, termostaatti, uudet nesteet ja aikaa.
Muille vielä tiedoksi että ennen kun imusarjan saa nostettua pois pitää edestä purkaa egr-venttiili, termostaatti, railiputki, polttoainesuodatin ja ohjaustehostimen öljysäiliö. imusarjan läpi menee myös 4 johtoa jotka pitää irrottaa (öljypohjasta, kampiakselin asentoanturilta, läppien säätömoottorilta ja startilta)
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.