om 651 termostaatin toiminta
om 651 termostaatin toiminta
Auto w204, vm.2012, moottori om651.Termostaatin toimina outoa.
Hellesäällä moottorin lämpiäminen hitaampaa kuin pakkasella.Lämpenee
n.8 km:n matkalla 80 asteeseen,putoaa nopeasti n.70:een,nousee hitaasti taas n80,taas alas n70.Tätä jatkuu joskus jopa 40 km:n matkan.Vakkari päällä ajettuna.Isossa ylämäessä lämmöt nousee normaaliin ja pysyy sitten siellä kuten pitääkin.Paikalline MB huolto ei osaa sanoa onko termostaatin toiminta normaalia vai ei.Em. oireilu tapahtuu silloin ku auto on seissyt esim.yön yli tallissa tai ulkona ja ulkolämpötila yli +15.
Hellesäällä moottorin lämpiäminen hitaampaa kuin pakkasella.Lämpenee
n.8 km:n matkalla 80 asteeseen,putoaa nopeasti n.70:een,nousee hitaasti taas n80,taas alas n70.Tätä jatkuu joskus jopa 40 km:n matkan.Vakkari päällä ajettuna.Isossa ylämäessä lämmöt nousee normaaliin ja pysyy sitten siellä kuten pitääkin.Paikalline MB huolto ei osaa sanoa onko termostaatin toiminta normaalia vai ei.Em. oireilu tapahtuu silloin ku auto on seissyt esim.yön yli tallissa tai ulkona ja ulkolämpötila yli +15.
Tuttu ominaisuus.. Tuo C180 CDI tekee usein lämpimällä kelillä samantapaisia oikkuja. Ensin lämmöt käy noin 80c jonka jälkeen vajoavat asteittain 70c ja nousee takaisin 80c. Seilaa yleensä kolme-neljä kertaa tuon välin ja sen jälkeen nousevat normaaliin 85-90c ja pysyvät siellä.
Tämä tosiaan tapahtuu vain lämpiminä kesäpäivinä ja vain päivän ensimmäisen lämpimäksiajon aikana. Nyt on pari kertaa tehnyt myös vauhdikkaan ohituksen jälkeen sen, että lämmöt on notkahtaneet 85-70-85.
Tutkittu huollossa, mutta mitään vikakoodeja ei staari antanut. On kuulemma melko monimutkainen tuon om651:n jäähdytys kun siinä on mm. se sähköohjattu säleikkö maskin takana ja termostaatti ja vesipumput kaikki on sähköohjattuja.
Tämä tosiaan tapahtuu vain lämpiminä kesäpäivinä ja vain päivän ensimmäisen lämpimäksiajon aikana. Nyt on pari kertaa tehnyt myös vauhdikkaan ohituksen jälkeen sen, että lämmöt on notkahtaneet 85-70-85.
Tutkittu huollossa, mutta mitään vikakoodeja ei staari antanut. On kuulemma melko monimutkainen tuon om651:n jäähdytys kun siinä on mm. se sähköohjattu säleikkö maskin takana ja termostaatti ja vesipumput kaikki on sähköohjattuja.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Taitaa tuo om651:n jäähdytys olla niin monimutkainen kun ei huoltokaan
tiedä miten sen pitäis toimia.Minulla auto ollut uudesta asti,ajettu 30 tkm. Vuoden on paikallinen huolto koittanut etsia vastausta em."ongelmaan".
Termostaatti on vaihdettu jo kahdesti hitaan lämpenemisen takia.
Esim. n.+8 asteen ulkolämpö ja maantieajoa ,niin moottorin lämpiäminen
normaaliin vaatii n 20 km:n ajon,mutta lämmön seilaamista ei tapahdu.
tiedä miten sen pitäis toimia.Minulla auto ollut uudesta asti,ajettu 30 tkm. Vuoden on paikallinen huolto koittanut etsia vastausta em."ongelmaan".
Termostaatti on vaihdettu jo kahdesti hitaan lämpenemisen takia.
Esim. n.+8 asteen ulkolämpö ja maantieajoa ,niin moottorin lämpiäminen
normaaliin vaatii n 20 km:n ajon,mutta lämmön seilaamista ei tapahdu.
Tämän kohdalla ei ole vielä edes vaihdettu mitään, kun valitin asiasta viime syksynä ja oireet katosivat kelien viiletessä. Nyt ne kuitenkin alkoivat uudelleen kun kesä tuli ja tämäkin lämpenee suhteessa ilman lämpötilaan hitaammin kesällä kuin talvella. Auto otettu käyttöön ihan loppuvuodesta -12 ja ajettu nyt n.110tkm, mutta oireet ilmenivat ensi kerran jo viime keväänä, jolloin mittarissa oli n.30tkm.
Toinen veemäinen ominaisuus on kierrosten outo nyhtäminen ja joskus nypyttäminen myös liiikkeelle lähdettäessä. Tähänkään ei ole vikaa löytynyt kun ilmenee täysin sattumanvaraisesti eikä jätä mitään vikamuistiin. Tämä nyhtäminen ilmenee kuitenkin vain pitkän maantieajon jälkeen.
Pitäiskö tähän sanoa, että W203 oli viimeinen oikea mersu..
Toinen veemäinen ominaisuus on kierrosten outo nyhtäminen ja joskus nypyttäminen myös liiikkeelle lähdettäessä. Tähänkään ei ole vikaa löytynyt kun ilmenee täysin sattumanvaraisesti eikä jätä mitään vikamuistiin. Tämä nyhtäminen ilmenee kuitenkin vain pitkän maantieajon jälkeen.
Pitäiskö tähän sanoa, että W203 oli viimeinen oikea mersu..
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
Minun autoon on vaihdettu kaksi suutinta ja korkeapainepumppu.
Moottoriöljy rupes lisimään huolestuttavasti viime talvena.
Ostin auton elokuussa 2012,ensimmäinen termostaatti vaidettiin jo 11/2012 ja toinen 7/2013.Olen ajanut mersuilla jo yli 20 vuotta mutta tämä on eka jossa on ollu enemmälti murheita.Tosin tämä on eka ihan uutena hankittu.
Moottoriöljy rupes lisimään huolestuttavasti viime talvena.
Ostin auton elokuussa 2012,ensimmäinen termostaatti vaidettiin jo 11/2012 ja toinen 7/2013.Olen ajanut mersuilla jo yli 20 vuotta mutta tämä on eka jossa on ollu enemmälti murheita.Tosin tämä on eka ihan uutena hankittu.
2010 200 cdi ja sama moottorin lämpökäytös.
Taitaa johtua +5 asteen jälkeen ilmastoinnin päällä olosta, jolloin syylärin flekti pyörii koko ajan pitäen syylärissä olevan nesteen tosi viileänä. -> Termari aukeaa, kylmät liemet koneeseen jolloin lämmöt heittää jonkin aikaa.
Ei ole itseä häirinnyt, talvella työntää lämmintä sisään nopeammin kuin moni bensa vaikka lämpömittari hitaasti nouseekin ja kesällä lämmöt pysyy nätisti alle 95.
Jos ei nestettä häviä, niin aika loistavasti toi mun mielestä pelaa?
Taitaa johtua +5 asteen jälkeen ilmastoinnin päällä olosta, jolloin syylärin flekti pyörii koko ajan pitäen syylärissä olevan nesteen tosi viileänä. -> Termari aukeaa, kylmät liemet koneeseen jolloin lämmöt heittää jonkin aikaa.
Ei ole itseä häirinnyt, talvella työntää lämmintä sisään nopeammin kuin moni bensa vaikka lämpömittari hitaasti nouseekin ja kesällä lämmöt pysyy nätisti alle 95.
Jos ei nestettä häviä, niin aika loistavasti toi mun mielestä pelaa?
juhal kirjoitti:Ketjun aiheena ollut lämpöjen seilaaminen on ominaisuus,ei vika.
Tähän sain vahvistuksen Veholta.
Mä oon aika satavarma että saksalainen ingenjööri ei tuota sellaiseksi ole suunnitellut, mutta näköjään tuollainen siitä tuli...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
2012 C 200 cdi lämmöt
Hei
Onko normaalia, että auton lämmöt nousee ekan parin km:n aikana n. 60 asteeseen ja siitä ylöspäin todella hitaasti? 12 km työmatkalla ei nouse yli 80 ja pidemmän matkan jos rullaan ilman kaasua niin näyttäisi lämmöt laskevan hiukan. Jostain olen lukenut, että tuossa olisi sähköllä toimiva ritilä maskin takana, onko totta ja eikö silloin tarvi maskia peittää? edellisessä skodassa se tuli peitettyä talvisin. Auto ollut aamusin 1,5-2 h töpselissä.
Toinen asia, välilä tuntuu tyhjäkäynnillä kierroslukumittari heiluvan pikkusen, ei tunnu penkissä mutta mittarista sen näkee. tekee sitä ajossa tasakaasulla joillakin kierroksissa, ei tyhjäkäynnillä muistaakseni.
Onko normaalia, että auton lämmöt nousee ekan parin km:n aikana n. 60 asteeseen ja siitä ylöspäin todella hitaasti? 12 km työmatkalla ei nouse yli 80 ja pidemmän matkan jos rullaan ilman kaasua niin näyttäisi lämmöt laskevan hiukan. Jostain olen lukenut, että tuossa olisi sähköllä toimiva ritilä maskin takana, onko totta ja eikö silloin tarvi maskia peittää? edellisessä skodassa se tuli peitettyä talvisin. Auto ollut aamusin 1,5-2 h töpselissä.
Toinen asia, välilä tuntuu tyhjäkäynnillä kierroslukumittari heiluvan pikkusen, ei tunnu penkissä mutta mittarista sen näkee. tekee sitä ajossa tasakaasulla joillakin kierroksissa, ei tyhjäkäynnillä muistaakseni.
Autolla on ajettu vasta reilu 15000 km. Malli on C 200 CDI, autamaatti ja vm. 2012. 7 vaihteinen automaatti tuossa on. Oikeat öljyt siellä varmaankin on koska veholla ollut huollossa lokakuussa. Esittelyautona ollut niin siksi vähän ajettu.204 kirjoitti:Laita jokin suoja maskiin.
Voi auttaa,
Onko vaihteistoon vaihdettu öljyt ja suodatin ?
Mikä malli ja muutkin tiedot auttaa vastauksen antamiseen.
Huom,oikeanlaiset öljyt laatikkoon.
Onko 5vai7vaihteinen,jos on automaatti.
Nyt on tullut ajettua pahimmillaan -32 asteen pakkasella muutama tuhat kilometriä ja yllättäen termostaatti toimii kuten pitääkin. Lämmöt pysyy -30 asti 90 asteessa matka ajossa ja 25 km matkalla lämpeneekin täysiin lämpöihin kunhan on pari tuntia pidetty roikassa. Edelleenkin lämpeneminen on hidasta 70-80km/h vauhdeilla normaalissa työmatka-ajelussa. Muutenkin auto toimii pakkasella kuin palmun alla, ei nitinää tai vaihdelaatikon luistamista.
Sain veholta termarin toimintaan liittyen lisätietoa. Termarissa on magnettiventtiili/säädin joka säätelee sitä. Tavoitteena pienentää polttoaineen kulutusta jollain tapaa.Lapa kirjoitti:Nyt on tullut ajettua pahimmillaan -32 asteen pakkasella muutama tuhat kilometriä ja yllättäen termostaatti toimii kuten pitääkin. Lämmöt pysyy -30 asti 90 asteessa matka ajossa ja 25 km matkalla lämpeneekin täysiin lämpöihin kunhan on pari tuntia pidetty roikassa. Edelleenkin lämpeneminen on hidasta 70-80km/h vauhdeilla normaalissa työmatka-ajelussa. Muutenkin auto toimii pakkasella kuin palmun alla, ei nitinää tai vaihdelaatikon luistamista.