Hintaa voi selittää V70 II tapauksessa se, että vasen puoli on niin ahdas vaihtaa, että ainakin minun sormilla jää vaihtamatta ilman purkuoperaatiota.urpo2 kirjoitti:Oma v70 käväisi huollossa ja pyysin samalla vaihtamaan hiipuneen xenonin. D2R poltin vaihtotöineen 110€.
Pappilan kulkuneuvot. Skoda ja Toyota yhteensoppii...
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
http://www.universalstone.eu/
Pinttynyttä jarrupölyä...
Universalstonella käsiteltynä pikaisesti koko vanne. Kaikki puolien välit olivat vastaavasti pinttyneet kuin tuossa ylemmässä kuvassa.
Työn alle menee vielä tuon toisen molemmat vanteet. Käsittämättömän helppoa puhdistamista, eikä ahista henkeä tms.
Vihreeseen kävin ostamassa tämmöset talvirenkaat kokoa 205 55 16".
http://www.goodyear.eu/fi_fi/tires/pass ... ce-arctic/
Pinttynyttä jarrupölyä...
Universalstonella käsiteltynä pikaisesti koko vanne. Kaikki puolien välit olivat vastaavasti pinttyneet kuin tuossa ylemmässä kuvassa.
Työn alle menee vielä tuon toisen molemmat vanteet. Käsittämättömän helppoa puhdistamista, eikä ahista henkeä tms.
Vihreeseen kävin ostamassa tämmöset talvirenkaat kokoa 205 55 16".
http://www.goodyear.eu/fi_fi/tires/pass ... ce-arctic/
Taas sotken Pappin kirjotuksia, mutta laitanpa tähän yhen jutun jonka hoksin.
JOS sattuisi käymään niin ikävästi että avaimen kakeosan kuori rikkoutuisi niin uuden saa kohtuullisen edullisesti vaikka tuolta http://stores.ebay.co.uk/TOPFOBS
Vaihto on simppeli homma, paristo oli irti pari minuuttia ja kasattu kake toimii niinkuin ennenkin ilman sen kummempia rituaaleja.
JOS sattuisi käymään niin ikävästi että avaimen kakeosan kuori rikkoutuisi niin uuden saa kohtuullisen edullisesti vaikka tuolta http://stores.ebay.co.uk/TOPFOBS
Vaihto on simppeli homma, paristo oli irti pari minuuttia ja kasattu kake toimii niinkuin ennenkin ilman sen kummempia rituaaleja.
En tiedä, minkä tasoisesta BSR testeristä on puhe, mutta tuo minulla oleva saattaisi olla sinun kannaltasi kohtuullisen kiinnostava, koska se keskustelee myös viimeisten vuosikertojen suorakylkisen V70:n kanssa. Ainakin 1999 alkaen ja ainakin bensavaparit.Pappi kirjoitti:Vrcf.n puolella olisi myynnissä yksi bsr.n testeri, mutta ei kehtois ihan niin paljoa laittaa rahaa kiinni. Toki, jos merkissä pysyy niin samahan tuo olisi ostaa kerralla kunnollinen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Voihan nenä! Meillä on näköjään Rouvalla ihan helppoheikin taksat, kun on tähän saakka vaihdellut kotikadulla polttimoita useampaankin pattikylkiseen sen jälkeen, kun oman S60:n kanssa harjoitteli taivuttelemaan käpälänsä umpion sisään. Vasemmalle puolelle ei tosin useimpien naistenkaan kädet mahdu.Pappi kirjoitti:Halavalla oot Urpo päässyt. Kaverilta veloittivat muistaakseni yli 200€ vastaavasta operaatiosta. Asentajakin oli vielä oikein kiitellyt korjaamolla vaihtotyön ihanuutta.
S80 keulakappale on juuri ne muutamat sentit tilavampi, ettei polttimon vaihdossa ole mitään poikkeuksellista.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa mukava ajella noilla uusilla nastarenkailla töihin. En voi kuin ihmetellä renkaiden hiljaisuutta. Sopivasti sateli uutta lunta ja maisema verhoutui valkoiseen huntuun. Muusta liikenteestä ei ollut haittaa, joten sai ajella rauhassa.
Testeissäkin tuota Goodyearin rengasta on melun osalta kehuttu. Pitänee kävästä jossain suljetulla alueella kokeilemassa tuota sivuttaispidon rajaa, kunhan tulee mahdollisuus.
Pientä kuumeilua on ollut ilmassa kuluneella viikolla, mutta nyt ei pidä antaa pirulle pikkusormea
Testeissäkin tuota Goodyearin rengasta on melun osalta kehuttu. Pitänee kävästä jossain suljetulla alueella kokeilemassa tuota sivuttaispidon rajaa, kunhan tulee mahdollisuus.
Pientä kuumeilua on ollut ilmassa kuluneella viikolla, mutta nyt ei pidä antaa pirulle pikkusormea
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
http://www.partsforvolvosonline.com ?740 GLE kirjoitti:Meni jo, mutta seuraavaa kertaa varten "jossain päin Britanniaa" oli firma, joka myy Volvon osia kohtuullisemmalla hinnalla myös nettikaupassa.
Tilanne päivitys viime päivien tapahtumiin... Kuukausien tapahtumista ei toinna kirjoitella, olen pitänyt tarkoituksella "taukoa". Tuli lähdettyä vielä töiden ohessa koulun penkille, joten tekemistä on riittänyt. Siihen puusavotat ja muut mukavat...
TDI sai perjantaina uuden kodin Iisalmen avainvaunun vaihtoautovalikoimasta. Viimenen kuva likaisena ennen luovutusta.
419tkm ajetun verhoilua...
Autokauppiaan kanssa sovittiin, että imuroin ja vaihdan tuon öljyt ennen luovutusta pois. Saapi seuraava omistaja siivotun auton. Peräkonttiin jätin muistoksi vuoden 2011 hintalapun.
Hyvitys oli sellainen, että päätin vaihtaa reilusti tuoreempaan. Meillä oli kauppiaan kanssa 300e näkemysero hyvityksestä. Näin ollen kauppa oli helppo meille molemmille. Uutukainen menee vielä huoltoon avainvaunun piikkiin, joten saan homma OK.
Yökylässä kävi V70 2.4d (163hp) geartronic. Auton rekisteröity vuonna 2007, mutta huoltokirjassa on maininta mallivuosi 2008. Näin ollen kantakortissa on merkintä CLASSIC.
Kuvat on kivoja.
On lippoo ja roileria, tummoo lasia ja erikoisvannetta... Mittarissa oli ostohetkellä lukema 385tkm. Autolla on 2 entistä omistajaa. Ensin ollunna taksissa joensuussa ja sitten tuossa iisalmessa työmatka-ajossa välillä iisalmi-kuopio-iisalmi. Huoltokirja ja historia oli sellainen, että uskalsin tuon ostaa. Mietin kyllä, mitä muuta tuolla rahalla olisi saanut. Esim uudehkon Kian tms reilusti vähemmillä metreillä, mutta olisinko tykännyt sellaisella ajaa... Tuskin.
Elämässä pitää olla vähän jännitystä. Minulle auto on ensimmäinen geartronic ja kokemukset ovat ainakin näin parin päivän kokemuksen perusteella positiiviset. Katsotaan nyt, miten kulutuksen käy. Entinen omistaja on ajanut tuolla noin 6-7ltr väliin, joten uskoisin pääsevän samoihin lukemiin.
Entisen TDI:n olisin vaikka uskaltanut myydä sukulaiselle, sen verran hyvässä kunnossa lähti minulta. Toki jotain sipistelyä siinäkin olisi jo ollut, mutta täytti tarpeen ja palveli uskollisesti 70tkm matkan. Hetken istuin kuskin paikalla ennen luovutusta pois ja totesin, että kiitos.
Päivitellään taas kun tulee jotain mieleen.... Kevättä kohti hymyssä suin
TDI sai perjantaina uuden kodin Iisalmen avainvaunun vaihtoautovalikoimasta. Viimenen kuva likaisena ennen luovutusta.
419tkm ajetun verhoilua...
Autokauppiaan kanssa sovittiin, että imuroin ja vaihdan tuon öljyt ennen luovutusta pois. Saapi seuraava omistaja siivotun auton. Peräkonttiin jätin muistoksi vuoden 2011 hintalapun.
Hyvitys oli sellainen, että päätin vaihtaa reilusti tuoreempaan. Meillä oli kauppiaan kanssa 300e näkemysero hyvityksestä. Näin ollen kauppa oli helppo meille molemmille. Uutukainen menee vielä huoltoon avainvaunun piikkiin, joten saan homma OK.
Yökylässä kävi V70 2.4d (163hp) geartronic. Auton rekisteröity vuonna 2007, mutta huoltokirjassa on maininta mallivuosi 2008. Näin ollen kantakortissa on merkintä CLASSIC.
Kuvat on kivoja.
On lippoo ja roileria, tummoo lasia ja erikoisvannetta... Mittarissa oli ostohetkellä lukema 385tkm. Autolla on 2 entistä omistajaa. Ensin ollunna taksissa joensuussa ja sitten tuossa iisalmessa työmatka-ajossa välillä iisalmi-kuopio-iisalmi. Huoltokirja ja historia oli sellainen, että uskalsin tuon ostaa. Mietin kyllä, mitä muuta tuolla rahalla olisi saanut. Esim uudehkon Kian tms reilusti vähemmillä metreillä, mutta olisinko tykännyt sellaisella ajaa... Tuskin.
Elämässä pitää olla vähän jännitystä. Minulle auto on ensimmäinen geartronic ja kokemukset ovat ainakin näin parin päivän kokemuksen perusteella positiiviset. Katsotaan nyt, miten kulutuksen käy. Entinen omistaja on ajanut tuolla noin 6-7ltr väliin, joten uskoisin pääsevän samoihin lukemiin.
Entisen TDI:n olisin vaikka uskaltanut myydä sukulaiselle, sen verran hyvässä kunnossa lähti minulta. Toki jotain sipistelyä siinäkin olisi jo ollut, mutta täytti tarpeen ja palveli uskollisesti 70tkm matkan. Hetken istuin kuskin paikalla ennen luovutusta pois ja totesin, että kiitos.
Päivitellään taas kun tulee jotain mieleen.... Kevättä kohti hymyssä suin
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Eikös GT ole sama AW55-50 kuin normaalissa tuon ikäisessä perusautomaatissakin, mutta vain eri käyttöliittymällä?Pappi kirjoitti:Elämässä pitää olla vähän jännitystä. Minulle auto on ensimmäinen geartronic
Eli yhtä hyvä tai huono kuin AW automaatti yleensäkin. Öljynvaihdot ajallaan ja oikeilla litkuilla...
Ei koske enää tätä kevättä, mutta oikein kovilla pakkasilla kannattaa säleikön lisäksi tukkia alempi ilmanotto, koska poikittaismoottorin jatkeena ajoviimassa oleva automaatti ajaa muuten pakkasohjelmalla ilman turbiininlukkoa aika pitkään.
Tuohon korimalliin on ohjelmoitu Volvon DNA.
P.S. Ehditkö käyttää taakkatelineitä suorakylkisen katolla
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Kesärenkaiden vaihto alkoi lupaavasti...
Onneksi tuon sain pihdeillä pois... Toisesta sarjasta vahvempi hylsy tilalle ja homma jatkui.
Ilta-auringon kanssa kilpaa kiiltäen... "pikapesun" jälkeen.
Kesävanteiksi valikoitui Original TilbeHör "Titan" tyyppiset vanteet. Näiden saatavuus alkaa olla kortilla, mutta kiitos Pumballe
Mitä kävin ajamassa pikkusen niin ei täristä saati vatkaa... Ranteiden vetelyä kokeillaan huomenna kun taas pitää lähteä töihin. Ajellaan sivistyneesti jonossa kuin köyhän talon porsaat auringon nousuun
Onneksi tuon sain pihdeillä pois... Toisesta sarjasta vahvempi hylsy tilalle ja homma jatkui.
Ilta-auringon kanssa kilpaa kiiltäen... "pikapesun" jälkeen.
Kesävanteiksi valikoitui Original TilbeHör "Titan" tyyppiset vanteet. Näiden saatavuus alkaa olla kortilla, mutta kiitos Pumballe
Mitä kävin ajamassa pikkusen niin ei täristä saati vatkaa... Ranteiden vetelyä kokeillaan huomenna kun taas pitää lähteä töihin. Ajellaan sivistyneesti jonossa kuin köyhän talon porsaat auringon nousuun
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Eilen oli oikein kokoontumisajot pihassa.
Hoppeeseen tuli vaihdettua jalkatilan verhoilu kun entisessä oli sen verran käytön jälkeä....
A: Joko entiset kuljettajat eivät ole tottuneet automaattiin ja kytkimen puuttumiseen
B: Korkeakorkoiset talvikengät olivat tehneet tehtävänsä.
Verhoilun vaihto oli oli helppo homma... Pari pulttia auki ja kynnyslista irti. Sorapihalla semmonen vartin homma.
Tuo verhoilu pisti silmään jo ostaessa, mutta onneksi sain hommattua uuden veroisen osan purkuautosta. Sävykin sattui kerralla kohdalleen. Uuden hintaa ei edes kehdannut kysyä. Nettikaupasa näytti olevan useita satasia.
Sinällään hyvä, että auto on malliltaan yleinen. Tuommosia purkuosia saa hommattua ja kun luottokauppias osaa sanoa hinnat rahteineen kerralla niin kaupanteko on helppoa.
Nyt vois miettiä pesuhommia ihan omaksi iloksi.
Hoppeeseen tuli vaihdettua jalkatilan verhoilu kun entisessä oli sen verran käytön jälkeä....
A: Joko entiset kuljettajat eivät ole tottuneet automaattiin ja kytkimen puuttumiseen
B: Korkeakorkoiset talvikengät olivat tehneet tehtävänsä.
Verhoilun vaihto oli oli helppo homma... Pari pulttia auki ja kynnyslista irti. Sorapihalla semmonen vartin homma.
Tuo verhoilu pisti silmään jo ostaessa, mutta onneksi sain hommattua uuden veroisen osan purkuautosta. Sävykin sattui kerralla kohdalleen. Uuden hintaa ei edes kehdannut kysyä. Nettikaupasa näytti olevan useita satasia.
Sinällään hyvä, että auto on malliltaan yleinen. Tuommosia purkuosia saa hommattua ja kun luottokauppias osaa sanoa hinnat rahteineen kerralla niin kaupanteko on helppoa.
Nyt vois miettiä pesuhommia ihan omaksi iloksi.
Kylillä käydessäni aattelin tarjota Hopeeta leimalle. Kerroin konttorilla, että viimesellä kalareissulla rytkäytin johonkin heittoon ja nyt häviää eturenkaasta sisäkulma... Liekkö jotain välystä tullut tms.
Normisetti katsastuksen suhteen. Alusta on OK ja leima paperiin. Hiukkasloukkukin tuntui sen verran hönkivän, että päästöiksi mitattiin 0.7.
Kävin sitten korjaamolle varaamassa ajan nelipyöräsuuntaukseen kun viikon päästä ois taas lähettävä kohti kalavesiä Samalla voisi ostaa uudet kesärenkaatkin, mutta kahtoo nyt.
Normisetti katsastuksen suhteen. Alusta on OK ja leima paperiin. Hiukkasloukkukin tuntui sen verran hönkivän, että päästöiksi mitattiin 0.7.
Kävin sitten korjaamolle varaamassa ajan nelipyöräsuuntaukseen kun viikon päästä ois taas lähettävä kohti kalavesiä Samalla voisi ostaa uudet kesärenkaatkin, mutta kahtoo nyt.
Kait se on aika arpapeliä... joillakin toimii maailman tappiin ja joillakin hajoaa.
Huoltohistoriassa on merkinnät huolloista ja juuri ennen minulle tuloa tuohon on vaihdettu litkut. Liekkö sitten lopun edellä onhan tuossa jo metrejä takana. Nyt mittarissa 395tkm.
Tänään käytin tuon nelipyöräsuuntauksessa ja asentaja tuumasi, että käväse nyt yks kalareissu ja palaa asiaan mikäli ei miellytä tai renkaat kuluu. Äkkiseltään tuntui, että ajotuntuma parani huomattavasti. Mittauspöytäkirja on tuolla autossa. Alku ja lopputilanne.
Pisteet tässä vaiheessa työn suorittaneelle korjaamolle.
Huoltohistoriassa on merkinnät huolloista ja juuri ennen minulle tuloa tuohon on vaihdettu litkut. Liekkö sitten lopun edellä onhan tuossa jo metrejä takana. Nyt mittarissa 395tkm.
Tänään käytin tuon nelipyöräsuuntauksessa ja asentaja tuumasi, että käväse nyt yks kalareissu ja palaa asiaan mikäli ei miellytä tai renkaat kuluu. Äkkiseltään tuntui, että ajotuntuma parani huomattavasti. Mittauspöytäkirja on tuolla autossa. Alku ja lopputilanne.
Pisteet tässä vaiheessa työn suorittaneelle korjaamolle.
Tässä on ihan nyt faktaakin tuosta automaattivaihteiston öljynvaihdosta.
Ote huoltotarjouksesta
"Suositeltavia lisätöitä:
- jarrunesteen vaihto 65€ huollon yhteydessä. Jarrunesteiden vaihtoväli suositus on 2 vuotta.
- automaattivaihteiston öljynvaihto 189€. Vaihteistoöljyn vaihtoväli suositus 80 000 km.
- Ilmastointilaitehuolto 149€. Huoltoväli suositus 2 vuotta.
Hinnat sisältävät tarvittavat työt ja osat. "
Hinnat "sinisen tiskin".
Ote huoltotarjouksesta
"Suositeltavia lisätöitä:
- jarrunesteen vaihto 65€ huollon yhteydessä. Jarrunesteiden vaihtoväli suositus on 2 vuotta.
- automaattivaihteiston öljynvaihto 189€. Vaihteistoöljyn vaihtoväli suositus 80 000 km.
- Ilmastointilaitehuolto 149€. Huoltoväli suositus 2 vuotta.
Hinnat sisältävät tarvittavat työt ja osat. "
Hinnat "sinisen tiskin".
Hopeeseen on tehty ilmastointihuolto viime kesänä. Pitää kahtoa kummalla tulen nyt elokuussa käymään.
Tuo Sinisen hinta sisältää seuraavat työt:
"• Ilmastointilaitteen kylmäaine: talteenotto ja uudelleen täyttö, väriaineen lisäys tarvittaessa
• Ilmastointilaitteen kompressoriöljy: talteenotto ja uudelleen täyttö
• Lauhdutin: tarkastus ja puhdistus tarvittaessa
• Ilmastointilaitteen putket, letkut ja komponentit moottoritilassa: tarkistus
• Raitisilmasuodatin: tarkistus ja vaihto tarvittaessa (suodatin veloitetaan erikseen)
• Akku: lepojännitteen ja varaustilan tarkistus
• Lisälaitehihna: tarkistus ja vaihto tarvittaessa (hihna veloitetaan erikseen)
• Ilmastoinnin ohjausyksikkö: tarkistus, vikamuistin lukeminen ja nollaus
• Ilmastointi- ja lämmityslaite: toiminnan ja tehon tarkistus"
Nuo vikakoodien luvut yms onnistuu omallakin kalustolla. Tarkastukset pystyy tekemään myös itse ja raitisilmasuodatin on sama vaihtaa kun alkaa purkamaan hanskalokeron alapuolta auki.
Lisätyönä tuohonkin huoltoon tarjotaan "Ilmastointikanavien puhdistuskäsittely 59€".
Tänään lähden kohti "kalavesiä". Voipi bongata vitostiellä iisalmen yläpuolella ja tiellä nro 78.
Tuo Sinisen hinta sisältää seuraavat työt:
"• Ilmastointilaitteen kylmäaine: talteenotto ja uudelleen täyttö, väriaineen lisäys tarvittaessa
• Ilmastointilaitteen kompressoriöljy: talteenotto ja uudelleen täyttö
• Lauhdutin: tarkastus ja puhdistus tarvittaessa
• Ilmastointilaitteen putket, letkut ja komponentit moottoritilassa: tarkistus
• Raitisilmasuodatin: tarkistus ja vaihto tarvittaessa (suodatin veloitetaan erikseen)
• Akku: lepojännitteen ja varaustilan tarkistus
• Lisälaitehihna: tarkistus ja vaihto tarvittaessa (hihna veloitetaan erikseen)
• Ilmastoinnin ohjausyksikkö: tarkistus, vikamuistin lukeminen ja nollaus
• Ilmastointi- ja lämmityslaite: toiminnan ja tehon tarkistus"
Nuo vikakoodien luvut yms onnistuu omallakin kalustolla. Tarkastukset pystyy tekemään myös itse ja raitisilmasuodatin on sama vaihtaa kun alkaa purkamaan hanskalokeron alapuolta auki.
Lisätyönä tuohonkin huoltoon tarjotaan "Ilmastointikanavien puhdistuskäsittely 59€".
Tänään lähden kohti "kalavesiä". Voipi bongata vitostiellä iisalmen yläpuolella ja tiellä nro 78.
Lomalla näyttää Hopeeseen tulevan kilometrejä aika kivasti...
Huomenna muuttokuorman vienti Jyväskylään.
Tässä vähän dataa molemmista.
Vihreen tankkauksia ja käppyröitä missä on ajettu. 22tkm takana.
Tuohon pienimpään tankkaukseen suhtaudun todella varauksella, mutta ei vaan löytyny kuittia tms, joka olisi passannut tuohon väliin. No, sielläpä kaunistaa todellisuutta.
Hopeesta samoja. Tuota tankkausten jakautumista ei vielä ole saatavilla.
Itse olen tyytyväinen, koska molemmilla ajetaan alle sen mitä tehdas noille on ilmoittanut.
Käytiin heittämässä kaverin kanssa mökillä keikka ja tuumasi siinä kyydissä ollessaan, että lupsakka kyyti ja näyttää lähtevänkin kun tarvis vaatii. No, kaikkeen tottuu.
Etttä semmosta... Pyörät pyörii ja karavaani kulkee...
Huomenna muuttokuorman vienti Jyväskylään.
Tässä vähän dataa molemmista.
Vihreen tankkauksia ja käppyröitä missä on ajettu. 22tkm takana.
Tuohon pienimpään tankkaukseen suhtaudun todella varauksella, mutta ei vaan löytyny kuittia tms, joka olisi passannut tuohon väliin. No, sielläpä kaunistaa todellisuutta.
Hopeesta samoja. Tuota tankkausten jakautumista ei vielä ole saatavilla.
Itse olen tyytyväinen, koska molemmilla ajetaan alle sen mitä tehdas noille on ilmoittanut.
Käytiin heittämässä kaverin kanssa mökillä keikka ja tuumasi siinä kyydissä ollessaan, että lupsakka kyyti ja näyttää lähtevänkin kun tarvis vaatii. No, kaikkeen tottuu.
Etttä semmosta... Pyörät pyörii ja karavaani kulkee...