Konepellin saranoiden säätö

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Konepellin saranoiden säätö

Viesti Kirjoittaja PK »

Onko noissa kuinka paljon korkeussuunnassa säätövaraa?

Pelti räpsähti talvella vauhdissa auki ja pelti ja saranat meni solmuun. Saranat vaihdettiin heti ja uusi pelti nyt. Pelti jää huomattavan korkealle takalaidasta, ehkä jonkun kaksi senttiä yli lokasuojien tason. :?

Mihin koloseen se lokasuojan sisällä oleva jousi kannattaa laittaa ja miksi on niin monta vaihtoehtoa?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Eiköhän ne jouterin koloset ole jousten kireyssäätö.. Eli siis "miten hyvin pelti pysyy/ponnahtaa auki". Laita siis sopivaan kohtaan. :wink:
(semmonen säätö on ainakin W123:n takaluukussa :roll: )

Pellin takareunassa taitaa olla korkeussäätövaraa noin sentti... Löysäät niitä saranan ja pellin yhdistäviä pultteja, liikutat pellin sopivaan kohtaan ja kiristät pultit. Pyydä kaveri avuksi.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

On siinä konepellin ja saranan liitoksessa vähän pelivaraa, mutta paljon enemmän löytyy saranan toisesta päästä. Elikkä sisälokari pois ja 13mm hylsällä ja räikällä kolmea pulttia löysälle ja kaveri painamaan peltiä alas. Pikkuisen ahtaat paikat, mutta onnistuu kyllä. Painaisin reilusti alas jotta hienosäätöä voi tehdä niillä yläpään pulteilla.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”