Nyt on FIKSUA robottia, kääntyvää teliä, ehjää perälautaa, fiksumpaa sijoittelua vähä kaikessa yms... Ei voi kun nauttia työnteosta "iltatähden" loisteessa.
Mersussa on 400:n euro 6 kone, Renussa oli 420 dci, liekö euro 3 vai 4? 2005 vuotinen kuitenkin... Ja voimaa on muuten paljon enempi ku Renussa! Vaikkei tuolla nyt hyökätä kuitenkaan, mutta katotaan sitte ku on vähä enempi kuin 1000km mittarissa, kun paikat herkistyy..
Koko putki meni vaihdossa, eli enää ei oo kärrejä meijän firmassa, hommat kuivuu kasaan, tai siis kuormien määrät...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Jos joku on ihmetellyt, minne ovat hävinneet Vammaksen tiehöylät, niin kerrottakoon, että niiden tuotanto siirtyi Veekmas-nimiselle kiteeläisfirmalle aikoinaan. Moottorina 8,3 ltr Cummins: http://www.veekmas.fi/app/kone/show_specs/-/kid/8
Ja jenkit omistaa nykyään kun täällä ei osata arvostaa omaa bisnestä, suomalaisuutta ja laatua. Sitte isännät muualta niin alkaa rattaat pyörimään, kuten Rautaruukin myyntikin.
Veekmas kirjoitti:Veekmas Ky perustettiin vuonna 1982 ja Veekmas Oy vuonna 1984. Yhtiön osakkaina oli koko Halttusen silloinen nelihenkinen perhe.
Veekmas Oy:stä tuli samalla Pohjoismaiden ainoa tiehöylien valmistaja
Yhtiö omistaa nyt tuoteoikeudet Lokomo-, Lännen-, Nord-Verk-, Mattsson-, Vammas- ja Veekmas-tiehöyliin.
Onko tässä hinta kohdallaan? Varusteet olis ainakin suoraan bulk-kuljetuksiin valmiina. Mun silmään siistin näköinen peli ja jos olis kaks vuotta sitten ollu tällainen myynnis niin olisin lähteny katsomaan kyseistä autoa. Takateli, tehokas moottori ja pieni ajomäärä. Luulis olevan pitoauto vielä? http://www.mascus.fi/kuljetuskalusto/ka ... b6nhh.html
siistin näköinen,hyvillä varusteila,keppi lootalla varmasti olis autoa pitkäksi aikaa nurkka ajoon.
missähän ajossa ollu kun 10v ikää ja noin vähän kilsoja?
minun työpaikalta saman ikäisiä miljoona enemmän ajettuja menee poistoon eikä nekään täysin resuja ja loppu ajettuja ole,aktiivi ura vain rupee olemaan loppu suorilla.
eivät ole enää hinnan kiroissa,etenkin jos köntässa ostaa useamman.
taitaa mennä suurin osa maihin joissa ei vebastoa tarvita ja kuskitkin on enemmän ruskettunut
kaaleppi 70 kirjoitti:siistin näköinen,hyvillä varusteila,keppi lootalla varmasti olis autoa pitkäksi aikaa nurkka ajoon.
missähän ajossa ollu kun 10v ikää ja noin vähän kilsoja?
minun työpaikalta saman ikäisiä miljoona enemmän ajettuja menee poistoon eikä nekään täysin resuja ja loppu ajettuja ole,aktiivi ura vain rupee olemaan loppu suorilla.
eivät ole enää hinnan kiroissa,etenkin jos köntässa ostaa useamman.
taitaa mennä suurin osa maihin joissa ei vebastoa tarvita ja kuskitkin on enemmän ruskettunut
Ei tuossa välttis oo mitään mystistä taustalla. Ajo on vaan menny jollekin muulle ja auto jätetty pihaan? Tuossa on tehokas GHH Randin Silu 650 tai 700 -kompura, jolle voi jo laskea kymppitonnin. Tuo kompura voi jämähtää, jos sitä ei käytetä niin se pitäis testata varovasti. Kyllähän niitä saa sitten liotettua taas toimintakuntoiseksi. Meillä on samanlainen, se on ruuvikompura ja hiljainen käynniltään. Suurin meteli tulee, kun puhallettava matsku liikkuu siiloon.
joo,jäi toi kompura kokonaan huomioimatta sen kanssa hintakin taitaa olla kohdillaan.
ja oishan se kätevää hiekkapuhalluksenkin kannalta kun olis riittävän iso liikuteltava kompura harraste hommiin,auton käyttö astekin nousisi.
c-klasse laitahan kuvaa siitä nykyisestä kantti lampustasi.
Pitäis maalauttaa puskuri ja etupelli ja laitattaa nimi tuohon valaistavaan linjakilpeen. Lisäksi kärrys olis pari paikkamaalattavaa kohtaa, onhan se vuosimallia 90´. Kärryssä ei oo enää nostoteliä, mikä ei haittaa mua yhtään. Mitään sen kummempaa tälle tuskin tarvii tehdä, muutaku vaihdella öljyjä ja rasvata nippoja.
ihan asiallisen näköinen putki koko valkeena,varmasti asiansa ajaa,nykyään kun moni laittaa heti uutta ja kiiltävää vaikka hyvä käytetty olisi järkevämpi valinta.
itsekin kantti lampussa noin 10v viikot aikanaan viettänyt,olisi se vaan iso harppaus kun äffä mallista noihin siirryttiin,oli ensimmäinen kuorma auto missä piti käyttöohje kirja kaivaa esille että osasi laitteita käyttää.
kaaleppi 70 kirjoitti:olisi se vaan iso harppaus kun äffä mallista noihin siirryttiin,oli ensimmäinen kuorma auto missä piti käyttöohje kirja kaivaa esille että osasi laitteita käyttää.
-Valitettavasti on tälläkin foorumilla myönnettävä, että Volvo on raskaassa kalustossa edelläkävijä, verraten esim. muihin -93 vuoden kuorma-autoihin:
Mercedes SK
Man F90
Scania 143
Sisu SM
oli tuo Volvo FH todella uuden ja uljaan näköinen.
Taidanpa lähteä Pirkanhoviin päivystämään Rekka-convoy saapuu sinne torstaina puolenpäivän aikohin. Lisa Kelly pistäytyy varmaankin sisällä Teboilin huoltsikalla.
Jos vaikka pääsis juttusille Härmäläisille ei anneta etulyönti mahdollisuutta!
kaaleppi 70 kirjoitti:ihan asiallisen näköinen putki koko valkeena,varmasti asiansa ajaa,nykyään kun moni laittaa heti uutta ja kiiltävää vaikka hyvä käytetty olisi järkevämpi valinta.
itsekin kantti lampussa noin 10v viikot aikanaan viettänyt,olisi se vaan iso harppaus kun äffä mallista noihin siirryttiin,oli ensimmäinen kuorma auto missä piti käyttöohje kirja kaivaa esille että osasi laitteita käyttää.
Siis joo, onhan tuo ihan nykypäivää käytön keveydessä. On comfort -istuin, toimiva ilmastointi yms. Ei tunnu mitenkään pahasti antiikkiselta. Toki uusis on paremmat valot, hiljaisempaa hytissä ja koneita ei tartte laulattaa niinku tässä.
Onhan tuo Volvon hytti ollu aikanaan varmaan hyvä, mutta kyllä se oli aika kauan samanlainen. Yhtä automiestä alkoi kyllästyttää kun oli ollu kanttilamppu ja kaks viirusilmää. Vaihtoi heti uuteen malliin ku niitä rupes saamaan ku kaappien kulmat alkoi ahdistaa otsaa.
Meidän ajoihin ei kallista systeemiä voi laittaa, kun ei oo kuljetusala päätoimena vaan pikemminkin oman toiminnan tukena ja sitten rahtiajoa, jos ehtii/jaksaa. Kyllä mä tänään kävin yhden rahtikeikan heittämäs kun ei oikein kukaan muukaan ehtiny/halunnu . En olis 10v sitten uskonu ajelevani pitkää autoa missään määrin!
Jos joskus vaihdan autoa niin hommaan seuraavan makaavilla säiliöillä ja ehkäpä 2+2 -akselisena sen vetoauton. Puoliperään ei oikein enää huvita siirtyä, kun kuormakoko pienenis.