Paavo välttyi lukulaseilta silmäleikkauksella
Paavo välttyi lukulaseilta silmäleikkauksella
Isäukon taannoin hankkima Väyrynen sai tänään pienen valojen parantelun...
Aseina haalistumista vastaan käytin Schollin karvalaikkaa, oranssia ja sinistä CG Hex-logic laikkaa sekä Schollin S3 Gold, S17+ ja S30+ aineita, päälleen lamput saivat Dodo Juicen Supernatural Infinity pinnoitteen.
Alussa oli maidonsävyiset umpiot:
Kiillottelun jälkeen näyttivät he tältä:
Ja pinnoite päällään:
Raporttia valotehon parannuksesta kuuluu joko tänään illalla tai sitten ensiviikon alussa...
Aseina haalistumista vastaan käytin Schollin karvalaikkaa, oranssia ja sinistä CG Hex-logic laikkaa sekä Schollin S3 Gold, S17+ ja S30+ aineita, päälleen lamput saivat Dodo Juicen Supernatural Infinity pinnoitteen.
Alussa oli maidonsävyiset umpiot:
Kiillottelun jälkeen näyttivät he tältä:
Ja pinnoite päällään:
Raporttia valotehon parannuksesta kuuluu joko tänään illalla tai sitten ensiviikon alussa...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Tottakai se on paljon terävämpi koska siitä on hiottu harmaus pois, pelkällä myllytyksellä ei lähde niin helpolla koska umpion "lasi" on täynnä pientä koloa vaikka näyttää ja tuntuu tasaiselta. Hiomalla sen saa sileäksi helpommintrotanen kirjoitti:mutta katsoppas kuinka paljon terävämpi heijastus on vesihiotussa umpiossa
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Pidän silti eroa melko suurena, laikalla ajelu oli samanlainen molempiin umpioihin. Varaa olisi vieläkin ottaa paperilla, katsotaan kuinka nopeasti alkaa sumentua ennen uutta hiomista.
Kuinkas toi vaihto onnistuu?
1. Ebaysta originaalit Ksenon -umpiot "edullisesti"?
2. Kytkentä. Saako johtoihin adaptereita vai kuinka?
3. Korkeuden säätö. Saako jollain orkkisnumerolla säätöosat ja onko niille paikat?
Joihinkin Volkkareihin, esim mk IV -Golffiin homma onnistuu näin. Mutta kuinkas Väykkyyn?
Eipä tuossa kylläkään paljon aikaa, rahaa tai vaivaa ole. Ja oman käden jäljen näkee heti.Mou kirjoitti:Kauheaata vaivaa näette vanhojen halogeni-umpioiden takia. Uutta xenoniumpiota tilalle.
Kuinkas toi vaihto onnistuu?
1. Ebaysta originaalit Ksenon -umpiot "edullisesti"?
2. Kytkentä. Saako johtoihin adaptereita vai kuinka?
3. Korkeuden säätö. Saako jollain orkkisnumerolla säätöosat ja onko niille paikat?
Joihinkin Volkkareihin, esim mk IV -Golffiin homma onnistuu näin. Mutta kuinkas Väykkyyn?
mä vaihoin OEM xenonit omaan. Mitään välikappaleita, adaptereita tms ei tarvinut. johtosarjan liittimet piti vaihtaa eli halogeeniumpiosta ottaa se (ks kuva). ja sitten itse korkeudensäätömoottori kans piti vaihtaa ilmanpainetoimiseen. Eli halogeeniumpiosta otat osat ja laitat ne xenonumpioon. mitään ei siis tarvi ostaa lisäksi jos käyttää vanhoista.
Itse työ oli aivan suopraviivaista BOLT-ON hommaa, menikö siihe puoli tuntia kun veti kupin kahvia välissä. Se oli tosissaa nii suoraviivainen ja nopee temppu, että en ees kuvia ehtiny ottamaan. Yks löyty...
Itse työ oli aivan suopraviivaista BOLT-ON hommaa, menikö siihe puoli tuntia kun veti kupin kahvia välissä. Se oli tosissaa nii suoraviivainen ja nopee temppu, että en ees kuvia ehtiny ottamaan. Yks löyty...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Nonniin, otimpa työn alle tuon oman Paavon umpiot:
Lähtötilanne:
Tonnisen paperin jälkeen:
2000:sen jälkeen:
Myllytettynä ja pinnoitettuna Optimum Opti-Coat 2.0:lla:
Työvaiheita oli toki pari enemmän kuin kuvia, vesihioin 1000-1500-2000-2500, myllytin ja sitten pinnoitin. Nyt saa yön yli pinnoite kuivua ja kovettua ja huomenna joskus iltapäivällä tuikku paikalleen ja toinen puoli sitten ensi viikonloppuna.
Lähtötilanne:
Tonnisen paperin jälkeen:
2000:sen jälkeen:
Myllytettynä ja pinnoitettuna Optimum Opti-Coat 2.0:lla:
Työvaiheita oli toki pari enemmän kuin kuvia, vesihioin 1000-1500-2000-2500, myllytin ja sitten pinnoitin. Nyt saa yön yli pinnoite kuivua ja kovettua ja huomenna joskus iltapäivällä tuikku paikalleen ja toinen puoli sitten ensi viikonloppuna.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Ja toinen puoli sai saman käsittelyn eilen...
Alkutilanne:
Tonnisella hiottuna:
Hiottu 1000-1500-200-2500:
Kiilloitettuna ja pinnoitettuna:
Pitkän lasi alkaa olemaan jo siinä kunnossa ettei hiomalla saanut kaikkea pois kun ei uskaltanut ihan mielinmäärin hioskella, siihen jäi hieman kiveniskukoloa mutta kyllä sekin nyt vähän parempi on kun harmaus on poissa.
Lamppua irrottaessa katkesi tottakai yksi kiinnitysruuvi reikään ja siinä sitten sen kanssa taistellessa sain yhden umpion kiinnikkeenkin rikottua. Alhaalta sen reunassa olevan... No eiköhän siihen jonkun patentin saa väsättyä...
Alkutilanne:
Tonnisella hiottuna:
Hiottu 1000-1500-200-2500:
Kiilloitettuna ja pinnoitettuna:
Pitkän lasi alkaa olemaan jo siinä kunnossa ettei hiomalla saanut kaikkea pois kun ei uskaltanut ihan mielinmäärin hioskella, siihen jäi hieman kiveniskukoloa mutta kyllä sekin nyt vähän parempi on kun harmaus on poissa.
Lamppua irrottaessa katkesi tottakai yksi kiinnitysruuvi reikään ja siinä sitten sen kanssa taistellessa sain yhden umpion kiinnikkeenkin rikottua. Alhaalta sen reunassa olevan... No eiköhän siihen jonkun patentin saa väsättyä...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi