Avantgarde alustan korotus.
Avantgarde alustan korotus.
Tuli olo kuin aidanseipäällä kun kurkkasin ajatuksella autoni takajousia. Sehän ei todellakaan ole macpherson tyyppinen toteutus. Miten sinne sitte mitään korkeus-säädettävää työntää alle?.
Coilover alustat ilmoitetaan esim. Madallus etu/taka: 30-65 / 30-50.
Onko tuo ilmoitus, että alkup. korkeudesta miinus 30mm.-miinus 65mm. jne.
Eli, en saa coilover sarjalla autoni korkeammalle, vaan ainoastaan matalammalle.?
Coilover alustat ilmoitetaan esim. Madallus etu/taka: 30-65 / 30-50.
Onko tuo ilmoitus, että alkup. korkeudesta miinus 30mm.-miinus 65mm. jne.
Eli, en saa coilover sarjalla autoni korkeammalle, vaan ainoastaan matalammalle.?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Avantgarde alustan korotus.
On semoisia sarjoja missä tulle säädeltävä pala takajousen jompaan kumpaan päähänruf kirjoitti:Tuli olo kuin aidanseipäällä kun kurkkasin ajatuksella autoni takajousia. Sehän ei todellakaan ole macpherson tyyppinen toteutus. Miten sinne sitte mitään korkeus-säädettävää työntää alle?.
Coilover alustat ilmoitetaan esim. Madallus etu/taka: 30-65 / 30-50.
Onko tuo ilmoitus, että alkup. korkeudesta miinus 30mm.-miinus 65mm. jne.
Eli, en saa coilover sarjalla autoni korkeammalle, vaan ainoastaan matalammalle.?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Sitä haetaan, että auto olisi käytettävämpi omiin tarkoituksiin. Auton mataluus aiheuttaa päänvaivaa. Alustan tiukkuuskin ärsyttää.dealer kirjoitti:Mitä haetaan ? Classicin jousilla nousee jonkin verran.
Asiaa pengottuani ratkaisu on tämä. Classic/elecance jouset ja iskarit, ja jos Konin FSD iskarit on normaaliajossa pehmeämmät, niin sitten FSD:t alle. Renkaan profiilin korotus ehkä vielä, niin eiköhän ala olemaan ominaisuudet itselle kohdallaan.
Nämä muutokset jos ei auta tai ei toimi, niin auto vaihtuu toiseen.
Autoon asennettu Classic jouset. Keula nousi 30mm, ja perä 15mm. Hyvä tuli, pääsee paremmin mökille ja poiskin. Alusta jäi yhtä kovaksi, mutta tuntuu hyvälle kun joustovaroja on enemmän. Samalla vaihettiin raidetangonpäät, eteen ylempi tukivarsi ja taakse narinahelat. Hyvä tuli mutta niin oli laskukin kova.
Auto w203 facelift avantgarde. Autoon asennettiin "2 punaisella maalitäplällä" merkatut classic jouset. En tiedä noiden täplien merkitystä, jotain merkitystä niillä kuulemma on. Jousien vaihto ei mielestäni pehmentänyt kyytiä ollenkaan.
Takajousten vaihto on yksinkertainen toimenpide vs. etujousiin. Eteen tarvitaan sellainen jousipuristin joka todellakin puristaa jousen pitkältä matkalta ihan linttaan. Ei toimi sellaiset peruspuristimet.
Tämän ikäisissä autoissa alustasta löytyy suurella todennäköisyydella jotain muutakin korjattavaa, ota tämä huomioon aloittaessasi remontin. Mm. narinahelat takaa jne.
Takajousten vaihto on yksinkertainen toimenpide vs. etujousiin. Eteen tarvitaan sellainen jousipuristin joka todellakin puristaa jousen pitkältä matkalta ihan linttaan. Ei toimi sellaiset peruspuristimet.
Tämän ikäisissä autoissa alustasta löytyy suurella todennäköisyydella jotain muutakin korjattavaa, ota tämä huomioon aloittaessasi remontin. Mm. narinahelat takaa jne.
Alusta on hyvässä kunnossa, edellinen omistaja pitänyt hyvänä ja vaihtanut osaa, bilsteinit ja jousetkin vaihdettu viime keväänä, eli uutta vastaavat.
Asianmukaiset jousipuristimet hommattu jne (löytyi heti foorumin hakukomennolla asiaa aiheesta)
Hankalin homma tuntuu olevan iskareiden ja jousien hommaus, kun varaosaliikkeestään todetaan että alustoissa ei ole eroa
Asianmukaiset jousipuristimet hommattu jne (löytyi heti foorumin hakukomennolla asiaa aiheesta)
Hankalin homma tuntuu olevan iskareiden ja jousien hommaus, kun varaosaliikkeestään todetaan että alustoissa ei ole eroa

Taakse vaihtelin eilen iskarit ja lisäsin korkeimman (17mm.) kumin, että saan takapään korkeammalle. Perä nousikin 4-5cm. Alunperin lokasuojan kaari oli 1cm. ylempänä kuin renkaan yläreuna. Nyt kaari on maasta 70cm ja renkaan ja kaaren väli 5cm. korkeudella, sentti jos vielä korkeamalla, niin olisi liian korkealla, nyt on hyvä.
Oli ilo työskennellä kun auto oli nosturilla. Miten sitä onkin pärjännyt ennen?, ai niin, vein autoni aina ennen korjaamolle, jos oli tiedossa konttaamista.
Oli ilo työskennellä kun auto oli nosturilla. Miten sitä onkin pärjännyt ennen?, ai niin, vein autoni aina ennen korjaamolle, jos oli tiedossa konttaamista.
Viimeksi muokannut ruf, 14.2.2015 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alustan toimivuus testattu täydellä kuormalla. 4-aikuista ja heidän viikonlopun ajalle matkatavarat+ suksiboksissa neljät sukset ja oiheistavarat. Auto ääriään myöten täynnä.
Auton ryhti lasti päällä on normaali, kuin ei olisikaan lastia päällä vs. alkup. alustaan. Ajettavuus erinomainen, iskari jaksaa hyvin pitää jousen liikkeet aisoissa.
Tyhjänä alusta on jämäkkä, ei pompota, eikä lyhentyneestä ulosjoustosta huolimatta iske rakenteita ääriulosasentoon.
Tällainen maltillinen alustan korotus toi sellaisenkin positiivisen asian, kuin autoon istuminen ja poistumiseen, helpottuvat huomattavasti.
Auton käytettävyys nousi ihan eri tasolle.
OT: Kulutus normaalilla talvisella kelillä, otanta 400km. huomattava kulutuksen nousu vs. tyhjänä ajellessa. +1.8l/100km. Osansa tekee kulutukseen 6v. käyttämättömyys.
Auton ryhti lasti päällä on normaali, kuin ei olisikaan lastia päällä vs. alkup. alustaan. Ajettavuus erinomainen, iskari jaksaa hyvin pitää jousen liikkeet aisoissa.
Tyhjänä alusta on jämäkkä, ei pompota, eikä lyhentyneestä ulosjoustosta huolimatta iske rakenteita ääriulosasentoon.
Tällainen maltillinen alustan korotus toi sellaisenkin positiivisen asian, kuin autoon istuminen ja poistumiseen, helpottuvat huomattavasti.
Auton käytettävyys nousi ihan eri tasolle.
OT: Kulutus normaalilla talvisella kelillä, otanta 400km. huomattava kulutuksen nousu vs. tyhjänä ajellessa. +1.8l/100km. Osansa tekee kulutukseen 6v. käyttämättömyys.