M103 Päästöistä hylsy ja käyntihäiriö
M103 Päästöistä hylsy ja käyntihäiriö
Morjensta pöytään, kävin maanantai aamusta konttorilla mersuni kanssa, kyseessä siis C124 300 12V. Muuten miltein kaikki reilassa mutta päästöt ampuivat aivan törkeästi yli sallittujen rajojen. Autossa on myös hiljattain alkanut ilmestymään mystinen käyntihäiriö joka ilmenee käynnistettäessä haaleaa konetta (70-80 astetta), ensin katoaa tyhjäkäynti ja kun konetta koittaa pitää kierroksilla hengissä niin alkaa yskiminen ja tuntuu käyvän vaihtelevasti 4-5 pytyllä. Noin 1-3 minuutin hengissä pitämisen jälkeen auto toimii taas aivan normaalisti, samoin kuin jos liikkeelle lähtee kylmällä koneella. Viat lienevät yhteydessä toisiinsa. Leimaus yrityksen jälkeen nyt vaihdettu virranjakajan kansi, pyörijä sekä tulpat.
Päästöt oli:
CO 3,35 jouto ja 3,37 kierroksilla
HC 152 jouto ja 167 kierroksilla
Lambda 0,94
CO2 11,70 ja kierroksilla 11,90
O2 1,23 jouto ja 0,97 kierroksilla
Mistäs seuraavaksi lähetään etsimään vikaa? Lambda?
Päästöt oli:
CO 3,35 jouto ja 3,37 kierroksilla
HC 152 jouto ja 167 kierroksilla
Lambda 0,94
CO2 11,70 ja kierroksilla 11,90
O2 1,23 jouto ja 0,97 kierroksilla
Mistäs seuraavaksi lähetään etsimään vikaa? Lambda?
Sama aihe, hylsy HC-päästöistä joutokäynnillä.
Syy hieman eri kuin Largella?
- tulpat 'uudet' 1 v
- pyörijä/vj-kansi 'uudet' 1 v
- tulpanjohdot 'uudet' 1 v
- alipaineletkut kertaalleen tutkittu, ei löydöksiä
- imuvuotoja imusrjan ympäristöstä haettu pilotilla tänään, ei reagointia
Päästöt:
Tulpat:
Missä vika?
Syy hieman eri kuin Largella?
- tulpat 'uudet' 1 v
- pyörijä/vj-kansi 'uudet' 1 v
- tulpanjohdot 'uudet' 1 v
- alipaineletkut kertaalleen tutkittu, ei löydöksiä
- imuvuotoja imusrjan ympäristöstä haettu pilotilla tänään, ei reagointia
Päästöt:
Tulpat:
Missä vika?
No, vaikuttaahan se mutta sitä ei kannata pyöritellä ilman pakokaasumittaria. Ei kohta lähe koko vekotin käymään...ChiquitaT kirjoitti:Ilmanputsarin kannesta läpi menevästä reijästä löytyy M3 kuusiokolosäätöruuvi, vaikuttaako se noihin joutokäynnin säätöihn (HC)?
Jos niin kumpaan suuntaan vähentää bens.syöttöä?
Minkähän verran re85 vaikuttaisi päästöihin m103 moottorissa? Jos sitä laittaisi vaikka fiftysixty tankkiin mittauksen ajaksi? Siis HC arvoihin.
Vaikka kuntoonhan se kannattaa laittaa säätämällä että saa tehot ja kulutuksen normaaliksi.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.