Shatterin 200cdi
Takaoven sähkölasikin rupesi pelaamaan kun vähän näpräsi, eilen tuli postissa uusi moottori kun aikaisemmin mittailin että virtaa tulee mutta moottori ei puhu mitään.
noh, nykäsin heti aamusta ovipahvin irti ja ripustin uuden moottorin johtojen jatkoksi eikä siltikään antanut pihaustakaan... lisää mittailua uusien patterien löydyttyä yleismittariin ja kah, maajohdossakin kulkee 6.3V? johto poikki ja oveen kiinni niin johan alko suriseen komiasti
eipä tajunnu (vieläkään) niin perinpohjin tutkia ja mittailla ensimmäisellä kerralla että ois välttyny turhalta ostokselta vaan ompahan varalla toimiva moottori
niin joo ja onko tuossa väykyn hammastangossa jokin tietty kohta mistä alkaa ajan myötä vuotamaan ja onnistuukohan korjata vai meneekö koko tangon uusimiseksi koko homma? on nimittäin innostunut hörppimään tehostinöljyä säiliöllisen viikkoon. länttiä tekee kuskinpuolen renkaan taakse.
E: alvadissa näkyy olevan hammastankoja alk. 400e ja 6kk takuuta, onkohan ihan käytettyjä vai kunnostettuja? onhan tuolla hintaa kuitenkin..
ebaysta sais käytettyjä vähän reiluun 200euroon posteineen, oliko näissä hammastangoissa muuta eroa kuin pistoke parametriohjaukselle? olin lukevinani jostain että joissain saattaa olla erimittaisia raidetankoja
noh, nykäsin heti aamusta ovipahvin irti ja ripustin uuden moottorin johtojen jatkoksi eikä siltikään antanut pihaustakaan... lisää mittailua uusien patterien löydyttyä yleismittariin ja kah, maajohdossakin kulkee 6.3V? johto poikki ja oveen kiinni niin johan alko suriseen komiasti
eipä tajunnu (vieläkään) niin perinpohjin tutkia ja mittailla ensimmäisellä kerralla että ois välttyny turhalta ostokselta vaan ompahan varalla toimiva moottori
niin joo ja onko tuossa väykyn hammastangossa jokin tietty kohta mistä alkaa ajan myötä vuotamaan ja onnistuukohan korjata vai meneekö koko tangon uusimiseksi koko homma? on nimittäin innostunut hörppimään tehostinöljyä säiliöllisen viikkoon. länttiä tekee kuskinpuolen renkaan taakse.
E: alvadissa näkyy olevan hammastankoja alk. 400e ja 6kk takuuta, onkohan ihan käytettyjä vai kunnostettuja? onhan tuolla hintaa kuitenkin..
ebaysta sais käytettyjä vähän reiluun 200euroon posteineen, oliko näissä hammastangoissa muuta eroa kuin pistoke parametriohjaukselle? olin lukevinani jostain että joissain saattaa olla erimittaisia raidetankoja
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Ei oo hammastangoissa muuta eroo ku se töpseli... Meillä kahta mallia kaupan ja niillehän saapi vuoden takuun ellei toimittajalla oo luvattu pidempää takuuta... JA eihän toi meillä maksa kunnostettu ku sen 330€... Stefat sieltä yleensä korkkaa ja vittumainen vaihella ite... Eikös se SV22 tehny siitä jonku topicinki ku purki vanhan..?
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Ollaampa pekkovee yhteyvessä tuonnempana jos saa aikaseksi rueta vaihtamaan.
mökkireissu Oulujärvelle oli täynnä jännitystä kun rengas puhkesi terävästä kivestä ja vararengaskin oli melkein tyhjä kun sen kontista kaivoi alle tuossa äsken kotiuduttua kokeilin paikata kamelinpaskalla mutta tuntuu että vieläkin karkaa ilmaa jostain välistä, oli kuitenkin vähän suurempi reikä vrt. ruuviin/naulaan
mökkireissu Oulujärvelle oli täynnä jännitystä kun rengas puhkesi terävästä kivestä ja vararengaskin oli melkein tyhjä kun sen kontista kaivoi alle tuossa äsken kotiuduttua kokeilin paikata kamelinpaskalla mutta tuntuu että vieläkin karkaa ilmaa jostain välistä, oli kuitenkin vähän suurempi reikä vrt. ruuviin/naulaan
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Mittaristoon tuli vihdoin uudet johdinkaapelit. lämpömittari rupesi toimimaan, mutta vaihde/kello näyttö pysyi uudellakin kaapelilla puoleksi pimeänä.. tarkemmin kun tutki niin näytöstä oli irronnut johtimet vanhan kaapelin mukana pitää tilata vielä kokonaan uusi näyttö niin saa kaikki pelaamaan
loppujenlopuksi yllättävän simppeli homma ja onnistuu kyllä kaikilta jos vaan viitsii vaivaitua, hommalle tuli hintaa 5,70e kun tilasi johdinkaapelit ebaysta ja aikaa meni ensimmäistä kertaa ihmettelevällä vajaa tunti. hyvät taksat on kyllä pojilla mittaristohuollossa kun pikselikorjaukset maksaa toista sataa
loppujenlopuksi yllättävän simppeli homma ja onnistuu kyllä kaikilta jos vaan viitsii vaivaitua, hommalle tuli hintaa 5,70e kun tilasi johdinkaapelit ebaysta ja aikaa meni ensimmäistä kertaa ihmettelevällä vajaa tunti. hyvät taksat on kyllä pojilla mittaristohuollossa kun pikselikorjaukset maksaa toista sataa
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Mittaristo asiaa jatkaen, tilasin kokonaan uuden näytön kellolle/vaihdenäytölle niin seki pitäisi saada elvytettyä kun saapuu laatikkoon
tänään öljyjä tarkastaessa kuului taas tuttu supsuttava ääni.. koppa pois ja nyt vuotaa 2. pytyn suutin kolmonen kävi tiivistyksessä kuukausi takaperin ja silloin kun suuttimien juuret kasteli niin 2. suutin muodosti muutamia kuplia epäsäännöllisesti, parisen tuhatta kesti ajella ja leves käsiin.
tänään öljyjä tarkastaessa kuului taas tuttu supsuttava ääni.. koppa pois ja nyt vuotaa 2. pytyn suutin kolmonen kävi tiivistyksessä kuukausi takaperin ja silloin kun suuttimien juuret kasteli niin 2. suutin muodosti muutamia kuplia epäsäännöllisesti, parisen tuhatta kesti ajella ja leves käsiin.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Mistäs tilasit ja onko arvokasta hommaa? Tee kunnon projektiselostus vaihtohommasta, niin tämmönen tyhmempikin ymmärtää jos päättää alkaa projektiin.Shatter kirjoitti:Mittaristo asiaa jatkaen, tilasin kokonaan uuden näytön kellolle/vaihdenäytölle niin seki pitäisi saada elvytettyä kun saapuu laatikkoon
Ebaysta löytyy, pelkät johdinkaapelit on 6€ postitettuna. näyttöjä saa joko yksitellen, paketissa kumpikin pienempi tai sitten kaikki kolme ja hinta on parisen kymppiä. isoa näyttöä ei tosin ole tarvetta uusia koska se ei mene rikki kuten pienemmät.
pienemmissäkin ainut vika on johdinkaapelien liimapinnan huononeminen vanhemuuttaan ja täten ei enää saa kunnolla kosketusta >> pikselivika.
omasta mielestä paljon helpompi homma tilata suoraan uusi näyttö koska ei ole montaa euroa kalliimpi ja samalla poistaa mahdollisuuden rikkoa vanhan näytön kaapelin vaihdossa. jäljelle ei jää kuin mittariston purku ja johdinkaapelin kiinnittäminen piirilevyyn.
pitää vielä muutama tehdä lisää kokeiluksi niin voisi melkein tilata varastoon pienen määrän ja korjata muiltakin pientä korvausta vastaan
tällä viikolla pitäisi näyttö saapua itselle niin yritän muistaa dokumentoida vaihdon kunnolla
pienemmissäkin ainut vika on johdinkaapelien liimapinnan huononeminen vanhemuuttaan ja täten ei enää saa kunnolla kosketusta >> pikselivika.
omasta mielestä paljon helpompi homma tilata suoraan uusi näyttö koska ei ole montaa euroa kalliimpi ja samalla poistaa mahdollisuuden rikkoa vanhan näytön kaapelin vaihdossa. jäljelle ei jää kuin mittariston purku ja johdinkaapelin kiinnittäminen piirilevyyn.
pitää vielä muutama tehdä lisää kokeiluksi niin voisi melkein tilata varastoon pienen määrän ja korjata muiltakin pientä korvausta vastaan
tällä viikolla pitäisi näyttö saapua itselle niin yritän muistaa dokumentoida vaihdon kunnolla
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Näyttö oli saapunut ja asentelinkin sen jo paikalleen, nyt on kaikki pikselit taulussa mutta vähän jäi häiritsemään väriero kun tilatussa näkyi olevan erivärinen tausta niin on kirkkaampi/enemmän kellertävä vrt. alkup, pitää koittaa jotain keksiä tuohon ongelmaan.
vähän jäi moitittavaa ebayn halpanäytöstä kun oli muka pakattu suojapussiin ja silti oli kolme koko näytön mittaista naarmua, ei onneksi näy kun on paikallaan
vähän jäi moitittavaa ebayn halpanäytöstä kun oli muka pakattu suojapussiin ja silti oli kolme koko näytön mittaista naarmua, ei onneksi näy kun on paikallaan
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Kieltämättä, aika harvassa nykyjään väykyt missä on kaikki näytöt kunnossa. aina puuttuu vähintään muutama pikseli jostain nurkastatrotanen kirjoitti:On toi vaan fiksun näköinen kun kaikki näytöt ja taustavalot pelaa. Eipä tuossa tosiaan pahemmin eroa näy.
E: Aiheeseen liittyen tietääkö kukaan mitenkä tuo vaihteenvalitsin on toteutettu mittaristoon, mahdollisesti ohjelmoitu? sillä mietin kun manuaalissa ei ole kuin pelkkä kello niin onko ero lähinnä biteissä eikä johdinkaapelissa/näytössä? ei nimittäin ole ainakaan ebayssa sattunut silmään että kaapeleissa lukisi automaatti taikka manuaali.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Jaahas, seuraavana oiskin sitten hammastangon vaihto kun uusi löysi tiensä perille matkahuollon kautta, kiitokset vielä pekkoveelle
Ennen kun alottelee vaihtamaan niin semmosta mietiskellyt tässä että eihän tuossa hydrauliletkun banjoliittimessä ole mitään kummempia jippoja ettei saa enää pitämään aukaisun jälkeen tms, jos siitä hulauttaa vanhat nesteet ulos, uusi tanko paikalleen ja nesteet sisään.
nyt on uutta tehostinöljyä litran purkki, ei varmaan kovin paljoa enempää imase vaikka onkin ihan tyhjillään?
E: niin ja etuvakaajaankin sai uudet osat kun käytin pajalla että irrottavat pultin. kuopissa kolinat hävisi suht hyvin, vielä kuuluu vaimea klopina jotenka alapallot seuraavaksi.
Ennen kun alottelee vaihtamaan niin semmosta mietiskellyt tässä että eihän tuossa hydrauliletkun banjoliittimessä ole mitään kummempia jippoja ettei saa enää pitämään aukaisun jälkeen tms, jos siitä hulauttaa vanhat nesteet ulos, uusi tanko paikalleen ja nesteet sisään.
nyt on uutta tehostinöljyä litran purkki, ei varmaan kovin paljoa enempää imase vaikka onkin ihan tyhjillään?
E: niin ja etuvakaajaankin sai uudet osat kun käytin pajalla että irrottavat pultin. kuopissa kolinat hävisi suht hyvin, vielä kuuluu vaimea klopina jotenka alapallot seuraavaksi.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Eikä kestä kiittää, samoin vaan !
Eip oo banjossa ihmeitä, jos on kupariset tiivisteet niin ne voip käyttää lämpiminä ennen asennusta, esim toholla niin että väri hieman muuttuu
Muistapa ilmatessa etupyörät ilmaan tai raidepäät irti, kääntelet rauhaksiin laidasta toiseen, jotta pahimmat pulputukset saat pois, ennenkuin paat käyntiin, muuten on vaahtona liemet
Ja ratin sidot niin kiinni ettei pyörähdä edes vahingossa kun ahjusakseli on päästetty irti... !!!!
Eip oo banjossa ihmeitä, jos on kupariset tiivisteet niin ne voip käyttää lämpiminä ennen asennusta, esim toholla niin että väri hieman muuttuu
Muistapa ilmatessa etupyörät ilmaan tai raidepäät irti, kääntelet rauhaksiin laidasta toiseen, jotta pahimmat pulputukset saat pois, ennenkuin paat käyntiin, muuten on vaahtona liemet
Ja ratin sidot niin kiinni ettei pyörähdä edes vahingossa kun ahjusakseli on päästetty irti... !!!!
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Perhana, sain lämpömittarin pelaamaan nätisti ja täysin tasaisesti puristus -menetelmällä ja uudella taustavalolla, mutta kello on ja pysyy pimeänä.... saakos ton mittaritaulun irti piirilevystä vai kuinka näytön mahtuu vaihtamaan. Ja kuinka tuo johdin on liitetty piirilevyyn / näyttöön?Shatter kirjoitti:tällä viikolla pitäisi näyttö saapua itselle niin yritän muistaa dokumentoida vaihdon kunnolla
Kun otat ensin kuoret pois mittaristosta niin sen jälkeen otat viisareista kiinni, pyöräytät vastapäivään ja nostat samalla niin irtoaa. viisarit kun on poissa edestä taustalevy on parilla klipsillä reunoilta.
kuvasta poiketen älä nosta valkoistakehikkoakin tai repäiset johtimet irti piirilevystä, itsellä kävi lapsus ensin irroita musta kehikko niin saat käännettyä näytöt pois valkoisesta kehikosta, joka irtoaa lopuksi kun aukaisee klipsit takapuolelta.
johtimet on ihan liimalla kiinni näytöissä/piirilevyssä, aika välttämätön olla T-päällä oleva juotin. helppo kun laittaa kirkkaalla teipillä ensin johtimet kohdalleen ja sen jälkeen sulattaa varovasti liiman vielä kolvilla. varovasti sitten ettei sulata liikaa tai menee koko johdin rikki. pari sekuntia kerrallaan ja kokeilee vaikka välissä.
E: niin ja tosiaan jos ei sillä vaahtomuovikikalla ala pikselit näkymään niin mitä todennäköisimmin kaapelista on pettänyt liimat näytön puolelta taikka sitten vioittunut johtimet kokonaan, kannattaa tarkastaa valoa vasten kunnolla niin ei käy kuten täällä että toimi uudella kaapelilla tismalleen saman verran kuin vanhallakin kun ei näytössä toiminut johtimet
E: kasaus vaiheessa viisarit painetaan vain paikalleen, niissä tuntuu vasteet kumpaankin suuntaan kun pyörittelee niin se pitää säätää niin että alavaste on aina nollan kohdalla, varaudu että joutuu vielä säätämään että saa täysin kohdalleen kun käyttää paikallaan ja kokeilee.
kuvasta poiketen älä nosta valkoistakehikkoakin tai repäiset johtimet irti piirilevystä, itsellä kävi lapsus ensin irroita musta kehikko niin saat käännettyä näytöt pois valkoisesta kehikosta, joka irtoaa lopuksi kun aukaisee klipsit takapuolelta.
johtimet on ihan liimalla kiinni näytöissä/piirilevyssä, aika välttämätön olla T-päällä oleva juotin. helppo kun laittaa kirkkaalla teipillä ensin johtimet kohdalleen ja sen jälkeen sulattaa varovasti liiman vielä kolvilla. varovasti sitten ettei sulata liikaa tai menee koko johdin rikki. pari sekuntia kerrallaan ja kokeilee vaikka välissä.
E: niin ja tosiaan jos ei sillä vaahtomuovikikalla ala pikselit näkymään niin mitä todennäköisimmin kaapelista on pettänyt liimat näytön puolelta taikka sitten vioittunut johtimet kokonaan, kannattaa tarkastaa valoa vasten kunnolla niin ei käy kuten täällä että toimi uudella kaapelilla tismalleen saman verran kuin vanhallakin kun ei näytössä toiminut johtimet
E: kasaus vaiheessa viisarit painetaan vain paikalleen, niissä tuntuu vasteet kumpaankin suuntaan kun pyörittelee niin se pitää säätää niin että alavaste on aina nollan kohdalla, varaudu että joutuu vielä säätämään että saa täysin kohdalleen kun käyttää paikallaan ja kokeilee.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Nyt on uusi hammastanko paikallaan, mutta joku kusas asennusvaiheessa kun ratti on 90 astetta kierossa oikealle ja läväyttää abs/esp/bas valot tauluun kun lähtee ajamaan.
ratti oli hirtettynä koko asennuksen ajan yhteen kohti ja hahlot laitoin kohdakkain akselilla niin miten on mahdollista että noin paljon heittää? nyt jos rattiakselin pyöräyttää suoraan niin ei saa enää paikalleen sillä hammastangon akselissa oleva muovinen ohjari tms mikä tulee rattiakselin hahloon ei enää passaa yhteen.
onko tuossa rattiakselissa merkitty keskikohta vai pitääkö se vain jollain ilveellä punnertaa suoraan? mistä anturista tuo osaa lukea että on akseli väärin? saman lopputuloksenhan saa silläkin jos kulmat on päin persettä niin rattikin on kierossa. kulmat ei ole muuttunut kun vaihdoin raidetangot vanhasta uuteen.
ratti oli hirtettynä koko asennuksen ajan yhteen kohti ja hahlot laitoin kohdakkain akselilla niin miten on mahdollista että noin paljon heittää? nyt jos rattiakselin pyöräyttää suoraan niin ei saa enää paikalleen sillä hammastangon akselissa oleva muovinen ohjari tms mikä tulee rattiakselin hahloon ei enää passaa yhteen.
onko tuossa rattiakselissa merkitty keskikohta vai pitääkö se vain jollain ilveellä punnertaa suoraan? mistä anturista tuo osaa lukea että on akseli väärin? saman lopputuloksenhan saa silläkin jos kulmat on päin persettä niin rattikin on kierossa. kulmat ei ole muuttunut kun vaihdoin raidetangot vanhasta uuteen.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Ei kai se tanko mistään mitään välitä, eli asentotieto tulnee ohjauspyörylän spiraalilta, tai näin mä oon sen tulkinnu
Tanko meni ilman mitään päitä Shatterille, ja nyt voip tietty olla että sulla on jotenkin eri mittaiset päät kuin tuoosa purkuautossa, tarvikeosien mittaeroa ?? Sähän ilmeisesti tuuppasit sinne omat päät plus sisäpäät, eli asetukset niisä lie alkuperäiset sun autoon
Ei muuta kuin auraukset silmämääräisesti nyt kohilleen, päitä säätämällä, kato vaan se ratin asento takasin suoraks "oikeaan" suuntaan, eli vasenta tankoa pidennät ja oikeaa lyhennät, ÄLÄ SIIRRÄ ohjausakselista
Hammastangon Keskiasennon näki muistaakseni jostain merkistä, sv22 vois muistaa...
Edit: tuolla kuvaa, loppupäässä topiccia
viewtopic.php?t=45435&highlight=
Tanko meni ilman mitään päitä Shatterille, ja nyt voip tietty olla että sulla on jotenkin eri mittaiset päät kuin tuoosa purkuautossa, tarvikeosien mittaeroa ?? Sähän ilmeisesti tuuppasit sinne omat päät plus sisäpäät, eli asetukset niisä lie alkuperäiset sun autoon
Ei muuta kuin auraukset silmämääräisesti nyt kohilleen, päitä säätämällä, kato vaan se ratin asento takasin suoraks "oikeaan" suuntaan, eli vasenta tankoa pidennät ja oikeaa lyhennät, ÄLÄ SIIRRÄ ohjausakselista
Hammastangon Keskiasennon näki muistaakseni jostain merkistä, sv22 vois muistaa...
Edit: tuolla kuvaa, loppupäässä topiccia
viewtopic.php?t=45435&highlight=
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Asia selvisi, jostain syystä tässä uudessa tangossa kohdistusmerkki ja ohjari oli erillään reilun sentin kun vanhassa ohjari ja kohdistusmerkki oli samassa linjassa. Laitoin rattiakselin samaan linjaan kohdistusmerkkien kanssa niin sattui aikalailla kohdalleen eikä enää valita pari booria oisi voinu vielä ottaa eteenpäin kun jäi ratti hitusen kieroon, korjaantunee tosin suuntauksessa kun on niin pieni heitto.
Nyt pysyy nesteetkin sisässä, vanhassa tangossa ei stefa ollutkaan rikki kuten luulin vaan vuoti kirjaimellisesti joka liitoksesta en sen tarkemmin jaksanut tutkia kun heitin romukuormaan.
E: tuossapa vielä mahottoman laadukasta off-fokusta tangosta, kuvassa uusi tanko missä ohjari ja kohdistusmerkki ovat erillään kun vanhassa molemmat oli samassa linjassa.
Nyt pysyy nesteetkin sisässä, vanhassa tangossa ei stefa ollutkaan rikki kuten luulin vaan vuoti kirjaimellisesti joka liitoksesta en sen tarkemmin jaksanut tutkia kun heitin romukuormaan.
E: tuossapa vielä mahottoman laadukasta off-fokusta tangosta, kuvassa uusi tanko missä ohjari ja kohdistusmerkki ovat erillään kun vanhassa molemmat oli samassa linjassa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Mistäköhän johtuu ajoittaiset "kovat" vaihdot pintakaasulla ajaessa? yleisimmin ilmenee kun lipuu vaikkapa kaupungissa niin vaihtaa pienemmälle hirveällä rykäisyllä, samanlainen mitä lankussa jos on paineet tapissa
samaan kategoriaan voisi laittaa kyllä senkin kun kääntyy risteyksestä ja lähtee kiihdyttämään niin joko menee normaalisti samalla vaihteella mikä oli jo silmässä tai sitten jos äly keksii vaihtaa pienemmälle niin tulee semmonen ärsyttävä parin sekunnin katkos että ei ole mikään vaihde päällä/eikä vastaa kaasuun vasta kun menee se pienempi vaihde päälle
samaan kategoriaan voisi laittaa kyllä senkin kun kääntyy risteyksestä ja lähtee kiihdyttämään niin joko menee normaalisti samalla vaihteella mikä oli jo silmässä tai sitten jos äly keksii vaihtaa pienemmälle niin tulee semmonen ärsyttävä parin sekunnin katkos että ei ole mikään vaihde päällä/eikä vastaa kaasuun vasta kun menee se pienempi vaihde päälle
Viimeksi muokannut Shatter, 29.8.2014 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Voiskohan tuo vakkarin katkominen yli 120 vauhdissa ja pakin luistaminen rasituksessa johtua kyb-venttiilistä kun välillä menee pitkästikin vakkari päällä ja sitten välillä heittää vähän väliä pois päältä. käyttääkö pakkikin kyb-venttiiliä? pakki kytkeytyy hyvin ja tasamaalla pelaa moitteetta, mutta jos ylämäkeen peruuttaa niin vaatii huomattavasti enemmän kaasua ja kierroksetkin pomppaa korkealle, sama tapahtui myös nosturilta pois lähtiessä kun ei jaksanut luiskan yli mennä ilman että otti kunnon vauhdit, kierrokset kyllä nousee mutta ei vaan liiku.
vähän kiikunkaakun alkaako vaihtamaan myös kybin öljynvaihdossa kun pistokekin on kuiva ja omalla tuurilla menee johdinlevy varmasti rikki
viimeisimmät öljynvaihdot näytti olevan 2006 / 622tkm ja 2009 / 688tkm. nyt ajettu 769tkm
vähän kiikunkaakun alkaako vaihtamaan myös kybin öljynvaihdossa kun pistokekin on kuiva ja omalla tuurilla menee johdinlevy varmasti rikki
viimeisimmät öljynvaihdot näytti olevan 2006 / 622tkm ja 2009 / 688tkm. nyt ajettu 769tkm
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Öljytikun kävin hakemassa vaihtoa ajatellen ja pitihän se heti koeajaa, kuumilla öljyillä oli aikalailla puolessa välissä 80C merkkiä. metallihilettä tms ylimääräistä ei öljyissä näkynyt, mitä nyt tikun mukana ylös tulee. väri alkaa jo kylläkin olemaan rusehtava ja haisee ihan järkyttävälle
enskuussa meneekin vaihtoon moottori ja peräöljyt niin samalla vaihtaa myös laatikkoon, josko se alkais sen myötä vaihteleen pehmeämmin.
enskuussa meneekin vaihtoon moottori ja peräöljyt niin samalla vaihtaa myös laatikkoon, josko se alkais sen myötä vaihteleen pehmeämmin.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Kuvaa lainaten oisko ollut noin 61mm paikkeilla kuumilla öljyillä onko kuinka millilleen tuo määrä että jos sinne nyt vaikka lisäisi sen verta että on juuri ylämerkissä niin onko vaihdoissa yhtään eroja?
Aikaisemmin ollut käsitys että öljymäärä oikeaoppisesti tarkistettuna pitää tehdä testerin kanssa jotta näkee laatikon lämmöt, toiset sitten sanoo että ei ole niin justiin kunhan on kuumana 80C merkin välissä ja oulun mb-osallakin pojat meinasi että eivät sielläkään katso kuin pelkästään tikulla, testerillä kikkailua sitten vasta 7G laatikon kanssa.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Jäälin mersuparantolassa piipahdettu, pihasta poistuttiin vähän liukkaammin kun sai bitit oikeaan järjestykseen. kiitokset Tapsalle
Vähän vaisuksi jäi ohjelmoitunakin, eikä myöskään ahda kunnolla kun lähtee paikaltaan. saatiin hätäsesti paikallistettua vika väärään suuttimeen 2. pytyssä (613 alkunen), huomenna olisi tarkotus jumpata oikea tilalle ja kattoa josko alkaisi pelaamaan paremmin.
yhdellä pytyllä hitusen ontuu ja kylmänä yksi pytty rouskuttaa aika miehekkäästi, josko sekin johtuisi juuri tuosta suuttimesta
päivitellään tuloksia huomenna.
E: painemittarin näpräsin niin max ahdot on ~1.5bar kuten pitääkin, mutta paikaltaan lähtiessä ei ahda 0.7baria enempää kun vasta kakkoselta eteenpäin
Vähän vaisuksi jäi ohjelmoitunakin, eikä myöskään ahda kunnolla kun lähtee paikaltaan. saatiin hätäsesti paikallistettua vika väärään suuttimeen 2. pytyssä (613 alkunen), huomenna olisi tarkotus jumpata oikea tilalle ja kattoa josko alkaisi pelaamaan paremmin.
yhdellä pytyllä hitusen ontuu ja kylmänä yksi pytty rouskuttaa aika miehekkäästi, josko sekin johtuisi juuri tuosta suuttimesta
päivitellään tuloksia huomenna.
E: painemittarin näpräsin niin max ahdot on ~1.5bar kuten pitääkin, mutta paikaltaan lähtiessä ei ahda 0.7baria enempää kun vasta kakkoselta eteenpäin
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.