Matti H ja Sammale-Rimera UGGly
Matti H ja Sammale-Rimera UGGly
Jeespoks. Varoituksen sana: Topikki sisältää kuvasaastetta. Ja paljon. Mutta siitähän te pirulaiset varmaan tykkäättekin!
Sairaalla tavalla alkanu tuosta autosta tykkäämään ja taidankin sen yrittää leimatakkin vuoden vaihteessa. Nyt sitten aletaan pikkuhiljaa kattelee jarruosia ja laitella muutenkin leimakuntoon, ettei tarvisi ku käyä ja näyttää.
Joku varmaan muistaakin, kun tuossa kesällä kyselin että hyövännekkö telalla maalata. Ilmeisesti ei oisi hyövänny, mutta toisaalta mittää en kyllä kadukkaan. Tai ehkä maalauksen laatua, mutta sen nyt voi ens kesänä vetästä ruiskulla uusiksi jos siltä tuntuupi.
Eli, auton historiaa tiiän sen verran, että tämä kampe tuli isävainaalle Oulusta kolmisen vuotta sitten kesällä ja siellä kävin potkimassa renkaita ja kojolla, sekä tinkaamassa tankin täyteen polttoainetta ja ei muutaku kytkin jalkaan liikettä ja Oulusta kohti Puolankaa. Isäntä tällä ei juuri hirveitä ajanu kolmen vuojen aikana, himpun päälle 330tkm oli laukattu kun tuli taloon. Sitten kevättalvella '14 isäukko nukku poies ja auto jäi. Velipojalle ei auto kelvannu ja perinnönjaossa oli kaks vaihtoehtoa. Auto jää tai auto ei jää. Auto sitten jäi. Nyt mittarista löytyy rapiat 355tkm, josta itte jo varmaan höylänny likipitäen kymppitonnin. Tekniikkana kuulemma pommin kestävä ja idiootti varma GA16DE, kilowatteja muistaakseni lappusissa sen verran, että heposia on joskus ollut 102 kpl, eli jottain 75kW se äkkiä tekkeepi? Ja ikäähän tälle pamahtaa vuoden vaihteessa tasan 20v.
Kaikki alkoi siitä kun, mä lopputil.. Eiku. Tästä:
Ihan, ihan orikinellinä (vielä , lukuunottamatta pöläreitä ja wunderpaumia)
Vielä kun auto oli orkkiskunnossa, niin alko tympästä nuo takavalot, kun kontin osat oli auringonpolttamat ihan täysin. Hiekkapaperilla lähin hiomaan ja hienonnin paperin lopussae muistaakseni tonniseen vesihiomapaperiin. Alotin siis ihan P320 paperilla. Lopussaki lakka päälle ja yllätyin oikeasti, että tuli kuin uudet.
Ennen:
Jälkeen:
Tarkat lukijat hoksii, että siinähä on eri umpiot. Kyllä. Sama lähtökohta oli molemmissa. En tuosta ehjemmästä hoksinu ottaa alotuskuvaa. Mutta idea varmasti tuli selville?
Sitten, kun piti tällä lähtä taittamaan matkaa kohti Savonlinnaa (itseasiassa kuva 1. on Savonlinnasa otettu), täällähän sitten repsahti tuo kylkilista kuskinovesta kokonaan irti. Joten ajelin sitten Joensuun kautta takasi kotikonnuille ja Joensuun Biltemasta koukkasin parit toffeelaikat matkaan ja nysväsin muutkin listat pois. Ja eipä tietenkään puhelimesta löytynynnä kuvaa kun on liimakki hiottu poies ja ei siten kaikenlisäksi muistanu upata kuvia nettiinkään. No, jokainen kyllä tietää miltä listan alla olevat liimat näyttää. Varmaankin?
No, sitten tapahtui jotain hemmetin outoa. 30h samoilla silmillä ja työmaalta kotio ja hiomatyyny kouraan.
Yön yli otin lepoa ja aamuvarhasella tela ja paukkupurkki kouraan ja....
Huomaa, että on vielä kostea pinta, mutta pitihän sitä heti kosketuskuivana lähtä kylille vouhottamaan. Voi helevetti sentään..
Sitten alko tympästä nuo takavalojen hyökkäävyys silmille, joten ei kun samaa ajovalokalvoa mitä on etusissakin niin takasiin myös, alaosien punanen vähemmän punaseksi:
Tarkat lukijat huomaavat jotain puuttuvan tuolta mallimerkinnän tyköä. Kyllä.
Onhan tähän pitäny tehä kaikennäköstä pikkufiksausta ja ymmärtäähän sen. Ensin katosi kaikki takavalot ja se fiksattiin kuntoon. Sitten alko etuvalot temppuilemaan ja eiku touhuamaan uusia H4-kantoja.
Valot kyllä pätkii vieläki, ilmeisesti relevika. Korjataan kun ajamiselta maltetaan.
Auton sisusta näköjään joskus oli tämän näkönen:
Nyt se on tämän näkönen:
Ratin ympäriltä tuo nave on revitty hiiteen, ei oikein natsannu omaan silmään. Kaveri sen keksi siihen laittaa mutta melkein yhtä nopiasti se lähti poieski.
Mittaristossa oli ennen kello:
Nyt siellä on rundimittari ja digidigikello. Hinta naurettavat 20e toimituksineen
Kuvassa saattaa olla tuotesijoittelua.
No van.. Milles mää sitten..
No vaikka tällä. Kommelluksia on sattunut:
Ensin meni musta pyöreä ja takasi kotiinpäin nilkuttaessa meni se varallakin ollut musta pyöreä:
Oli muuten viimeset 10km mielenkiintosta ajettavaa.
Ja vaurioitta ei selvinny:
Joten ei muutaku päivänvalossa nastarenkaat autotallista ja nypläämään nastoja irti (jos joltain löytyy 185/65R14 nastarattaat halavalla ni tarjoa!)
Sitten alko jo illat hämärtyä joten tuli viisaammaksi laitella lisää valoa pienelle ihmiselle joka pimeydessä vaeltaa:
Ja ei. Ei helevetissä voi laittaa orkkismustia kirkkailla lasilla olevia lamppuja keulaan. Hyi. Hyihyihyi. Ku muutenkin keulasta puolikkaillakin kajastaa keltasta:
Romeon (Kleinspitz) hyväksymä.
Tuon etupuskurin retkahdusen korjasin parilla itseporautuvalla ruuvilla ja autotallista löytyneellä vetonivelen suojakumin lemmarilla. Ja lisävalotki pellaa todistetusti, tottakai:
Kevennys:
Emännän autoon piti tehdä myös lisävalojumppaa. Ilme kertoo kaiken:
Sitten, yksinään ku kämpillä katteli seiniä ja erehyin sit kattoon pihalle:
ja huomasin että siellähän on kirkas ilima eikä tule vettä kuin saavista kaatamalla, joten:
Muut laittelee Greddyjä ja Bilsteinin tarroja. Minä länttäsin Sentencedin ässän. Sopii ku räkä nokkaan.
Tuosta navehommasta vielä sen verran, että tuota naveverkkoa tilailin varustelekalta parin metrin soiron ja heitin sen kattoon. Ja hattuhyllylle. Ei näköjään oo kunnollista kuvaa, mutta mää sen touhuan tässä lähiaikoina.
Vielä loppuun pari huumoripläjäystä:
Juujuu, laitan kyllä kunhan käyn taas Puolangalla kikkailemassa.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin. Päivittelen kun jotain jänskää taas sattuu tekemään.
Piru, mulle tuli pääkipiä tätä tehdessä. Kaikki myötätunto lukijoille.
Sairaalla tavalla alkanu tuosta autosta tykkäämään ja taidankin sen yrittää leimatakkin vuoden vaihteessa. Nyt sitten aletaan pikkuhiljaa kattelee jarruosia ja laitella muutenkin leimakuntoon, ettei tarvisi ku käyä ja näyttää.
Joku varmaan muistaakin, kun tuossa kesällä kyselin että hyövännekkö telalla maalata. Ilmeisesti ei oisi hyövänny, mutta toisaalta mittää en kyllä kadukkaan. Tai ehkä maalauksen laatua, mutta sen nyt voi ens kesänä vetästä ruiskulla uusiksi jos siltä tuntuupi.
Eli, auton historiaa tiiän sen verran, että tämä kampe tuli isävainaalle Oulusta kolmisen vuotta sitten kesällä ja siellä kävin potkimassa renkaita ja kojolla, sekä tinkaamassa tankin täyteen polttoainetta ja ei muutaku kytkin jalkaan liikettä ja Oulusta kohti Puolankaa. Isäntä tällä ei juuri hirveitä ajanu kolmen vuojen aikana, himpun päälle 330tkm oli laukattu kun tuli taloon. Sitten kevättalvella '14 isäukko nukku poies ja auto jäi. Velipojalle ei auto kelvannu ja perinnönjaossa oli kaks vaihtoehtoa. Auto jää tai auto ei jää. Auto sitten jäi. Nyt mittarista löytyy rapiat 355tkm, josta itte jo varmaan höylänny likipitäen kymppitonnin. Tekniikkana kuulemma pommin kestävä ja idiootti varma GA16DE, kilowatteja muistaakseni lappusissa sen verran, että heposia on joskus ollut 102 kpl, eli jottain 75kW se äkkiä tekkeepi? Ja ikäähän tälle pamahtaa vuoden vaihteessa tasan 20v.
Kaikki alkoi siitä kun, mä lopputil.. Eiku. Tästä:
Ihan, ihan orikinellinä (vielä , lukuunottamatta pöläreitä ja wunderpaumia)
Vielä kun auto oli orkkiskunnossa, niin alko tympästä nuo takavalot, kun kontin osat oli auringonpolttamat ihan täysin. Hiekkapaperilla lähin hiomaan ja hienonnin paperin lopussae muistaakseni tonniseen vesihiomapaperiin. Alotin siis ihan P320 paperilla. Lopussaki lakka päälle ja yllätyin oikeasti, että tuli kuin uudet.
Ennen:
Jälkeen:
Tarkat lukijat hoksii, että siinähä on eri umpiot. Kyllä. Sama lähtökohta oli molemmissa. En tuosta ehjemmästä hoksinu ottaa alotuskuvaa. Mutta idea varmasti tuli selville?
Sitten, kun piti tällä lähtä taittamaan matkaa kohti Savonlinnaa (itseasiassa kuva 1. on Savonlinnasa otettu), täällähän sitten repsahti tuo kylkilista kuskinovesta kokonaan irti. Joten ajelin sitten Joensuun kautta takasi kotikonnuille ja Joensuun Biltemasta koukkasin parit toffeelaikat matkaan ja nysväsin muutkin listat pois. Ja eipä tietenkään puhelimesta löytynynnä kuvaa kun on liimakki hiottu poies ja ei siten kaikenlisäksi muistanu upata kuvia nettiinkään. No, jokainen kyllä tietää miltä listan alla olevat liimat näyttää. Varmaankin?
No, sitten tapahtui jotain hemmetin outoa. 30h samoilla silmillä ja työmaalta kotio ja hiomatyyny kouraan.
Yön yli otin lepoa ja aamuvarhasella tela ja paukkupurkki kouraan ja....
Huomaa, että on vielä kostea pinta, mutta pitihän sitä heti kosketuskuivana lähtä kylille vouhottamaan. Voi helevetti sentään..
Sitten alko tympästä nuo takavalojen hyökkäävyys silmille, joten ei kun samaa ajovalokalvoa mitä on etusissakin niin takasiin myös, alaosien punanen vähemmän punaseksi:
Tarkat lukijat huomaavat jotain puuttuvan tuolta mallimerkinnän tyköä. Kyllä.
Onhan tähän pitäny tehä kaikennäköstä pikkufiksausta ja ymmärtäähän sen. Ensin katosi kaikki takavalot ja se fiksattiin kuntoon. Sitten alko etuvalot temppuilemaan ja eiku touhuamaan uusia H4-kantoja.
Valot kyllä pätkii vieläki, ilmeisesti relevika. Korjataan kun ajamiselta maltetaan.
Auton sisusta näköjään joskus oli tämän näkönen:
Nyt se on tämän näkönen:
Ratin ympäriltä tuo nave on revitty hiiteen, ei oikein natsannu omaan silmään. Kaveri sen keksi siihen laittaa mutta melkein yhtä nopiasti se lähti poieski.
Mittaristossa oli ennen kello:
Nyt siellä on rundimittari ja digidigikello. Hinta naurettavat 20e toimituksineen
Kuvassa saattaa olla tuotesijoittelua.
No van.. Milles mää sitten..
No vaikka tällä. Kommelluksia on sattunut:
Ensin meni musta pyöreä ja takasi kotiinpäin nilkuttaessa meni se varallakin ollut musta pyöreä:
Oli muuten viimeset 10km mielenkiintosta ajettavaa.
Ja vaurioitta ei selvinny:
Joten ei muutaku päivänvalossa nastarenkaat autotallista ja nypläämään nastoja irti (jos joltain löytyy 185/65R14 nastarattaat halavalla ni tarjoa!)
Sitten alko jo illat hämärtyä joten tuli viisaammaksi laitella lisää valoa pienelle ihmiselle joka pimeydessä vaeltaa:
Ja ei. Ei helevetissä voi laittaa orkkismustia kirkkailla lasilla olevia lamppuja keulaan. Hyi. Hyihyihyi. Ku muutenkin keulasta puolikkaillakin kajastaa keltasta:
Romeon (Kleinspitz) hyväksymä.
Tuon etupuskurin retkahdusen korjasin parilla itseporautuvalla ruuvilla ja autotallista löytyneellä vetonivelen suojakumin lemmarilla. Ja lisävalotki pellaa todistetusti, tottakai:
Kevennys:
Emännän autoon piti tehdä myös lisävalojumppaa. Ilme kertoo kaiken:
Sitten, yksinään ku kämpillä katteli seiniä ja erehyin sit kattoon pihalle:
ja huomasin että siellähän on kirkas ilima eikä tule vettä kuin saavista kaatamalla, joten:
Muut laittelee Greddyjä ja Bilsteinin tarroja. Minä länttäsin Sentencedin ässän. Sopii ku räkä nokkaan.
Tuosta navehommasta vielä sen verran, että tuota naveverkkoa tilailin varustelekalta parin metrin soiron ja heitin sen kattoon. Ja hattuhyllylle. Ei näköjään oo kunnollista kuvaa, mutta mää sen touhuan tässä lähiaikoina.
Vielä loppuun pari huumoripläjäystä:
Juujuu, laitan kyllä kunhan käyn taas Puolangalla kikkailemassa.
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin. Päivittelen kun jotain jänskää taas sattuu tekemään.
Piru, mulle tuli pääkipiä tätä tehdessä. Kaikki myötätunto lukijoille.
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Hyvinhä se maaluu onnistu, sopiva mattapinta, eipä häikäse toisten arkoja silimiä, ei ees mese miittien jälkeisinä aamuina
Hakemuksetta katson ko kulkineen olevan lintta-tarran arvoinen.
Päätöksestä EI voi kukaan valittaa, ja jos valittaakin niin valituksia voi esittää kuninkaitten eriössä...yksinään
Hienompi tuo on ku minun maalaus....telalla ja peltikattomaalilla
Vaan hiihoomista se minunki maaluu tarvii, joten 1000:sella vesihiomapapreilla koko kulkine käytävä läpitte.
Hakemuksetta katson ko kulkineen olevan lintta-tarran arvoinen.
Päätöksestä EI voi kukaan valittaa, ja jos valittaakin niin valituksia voi esittää kuninkaitten eriössä...yksinään
Hienompi tuo on ku minun maalaus....telalla ja peltikattomaalilla
Vaan hiihoomista se minunki maaluu tarvii, joten 1000:sella vesihiomapapreilla koko kulkine käytävä läpitte.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Olen kattonut yhtä ameriikan auto-ohjelmaa. Siinä ne maala ensin auton ja alkavat vasta sitten hiomaan sitä maalattua autoa. Ainakin ohjelmassa näytetään hiomista aina vasta maalamisen jälkeen, mutta kaippa ne sitä ennen maalaustakin vähän hiovat.
Aika monivaiheista on niillä sen vasta maalatun auton hiominen. Viimeinen karkeus on 6000. Kyllä ne sitten tv-kuvassa ainakin näyttävät hienoilta.
Aika monivaiheista on niillä sen vasta maalatun auton hiominen. Viimeinen karkeus on 6000. Kyllä ne sitten tv-kuvassa ainakin näyttävät hienoilta.
Itsehän siis hioin tuon bilteman hiomatyynyillä. Karkeimmalla mahollisella ja pesu liuotinpesulla kahteen kertaan ennen maalausta. Tuli ihan välttävä
Vai että linttatarra vai linttaklubin jäsenyys? Kenelle laitan tiedot?
Vai että linttatarra vai linttaklubin jäsenyys? Kenelle laitan tiedot?
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Nii, ja mullahan on semmotteinen visio että kattelis käännettyt pellivantehet ens kesäksi ja samalla tois autua alaspöin vähintän riittävästi
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Tuoooota, alottele vaikka kasikymppiselläpupetti kirjoitti:Hienompi tuo on ku minun maalaus....telalla ja peltikattomaalilla
Vaan hiihoomista se minunki maaluu tarvii, joten 1000:sella vesihiomapapreilla koko kulkine käytävä läpitte.
Pupetin pirssin väri on muuten aika komia sekin, semmonen ferrar... eikun ferrexinpunainen. Ihan oikeasti sopii satalankkuun.
Tuossa taas puhelimesta kattelin kuveja koneelle asti. Tässä pari sinnepäin olevaa kuvaa tuosta navesta.. Joten kuvasaastetta poikosille luvassa.
Tai, no, niin.. Hantin puolelta otettu. Puhelimen näytöllä auringonpaisteessa näytti ihan jees, mutta ei kyllä. Jotain siitä saa nyt irti mutta parempiki voisi olla. Rapulapäissään ei ainakaan nyt jaksa lähtä kikkaileen ulkopuolelle.
Ja keulasta päin. Tuota naveahan piti laitella aurinkolippoihinkin. Leikkasin sitten nuo alaosat siihen malliin, etteivät roiku pahemmin haitolla kun lippaa joutuu käyttämään.
Hattuhylly:
Vaihekeppiki piti jemmata
Sitten ku tuosa kaverin pajalla tulee käytyä suunnittelemassa visioita ja sen semmosta. Toiselle kaverille sitten whatsapissa laitoin tämän kuvan:
Ja vastaus oli "Piruku oisi komia nissani mutta volovo eessä"
Hetihan se piti ruveta huumoria repimään ja kaverille kuvasaastetta whatsappi täyteen.
Joten tästä lähtee Matti ja Matin kuvaussessiot, jotka onnistuivat, not.
Ensinnäki oli lipparolla eessä
Sitten vani
Sitten joku kusilaitupaatti
Ja kun lopussaen oisi ollu jo puhelimen näytölläkin hyvästi...
.. niin ei..
Kovinkaan monen auton maalipinnalle en ite näin laittaisi, mutta tälle nyt voi tehä ihan mitä tahansa. Ja mitenniin itsetunnon pönkittämistä näitten edellisten jälkeen?
Ja omaan silimään näyttää ihan hyvältä myös ristauksen toiselta puolen.
Olipase taas työmaa laitella nämä. Mutta olkaatten hyvejä.
Tai, no, niin.. Hantin puolelta otettu. Puhelimen näytöllä auringonpaisteessa näytti ihan jees, mutta ei kyllä. Jotain siitä saa nyt irti mutta parempiki voisi olla. Rapulapäissään ei ainakaan nyt jaksa lähtä kikkaileen ulkopuolelle.
Ja keulasta päin. Tuota naveahan piti laitella aurinkolippoihinkin. Leikkasin sitten nuo alaosat siihen malliin, etteivät roiku pahemmin haitolla kun lippaa joutuu käyttämään.
Hattuhylly:
Vaihekeppiki piti jemmata
Sitten ku tuosa kaverin pajalla tulee käytyä suunnittelemassa visioita ja sen semmosta. Toiselle kaverille sitten whatsapissa laitoin tämän kuvan:
Ja vastaus oli "Piruku oisi komia nissani mutta volovo eessä"
Hetihan se piti ruveta huumoria repimään ja kaverille kuvasaastetta whatsappi täyteen.
Joten tästä lähtee Matti ja Matin kuvaussessiot, jotka onnistuivat, not.
Ensinnäki oli lipparolla eessä
Sitten vani
Sitten joku kusilaitupaatti
Ja kun lopussaen oisi ollu jo puhelimen näytölläkin hyvästi...
.. niin ei..
Kovinkaan monen auton maalipinnalle en ite näin laittaisi, mutta tälle nyt voi tehä ihan mitä tahansa. Ja mitenniin itsetunnon pönkittämistä näitten edellisten jälkeen?
Ja omaan silimään näyttää ihan hyvältä myös ristauksen toiselta puolen.
Olipase taas työmaa laitella nämä. Mutta olkaatten hyvejä.
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
No täältä:Matti H kirjoitti: Vai että linttatarra vai linttaklubin jäsenyys? Kenelle laitan tiedot?
viewtopic.php?t=49396
Ja liitä se tänne:
viewtopic.php?t=13768&start=1650
Kyllä se aloitan ihan 800:sella, sitte tonnisella, kun en aio hioa kun muutamia kohtia paremmaks, jää loppu sitte enskeväälle, kun tässä talven aikana saa tietää sen "kaappi" mersun kohtalon, jotta teenkö tarjouksen vai enkö.
Jos tarjouksen teen niin tulee tämä 124:nen myyntiin, hintaa en vielä tiedä, mutta ei se sillä ole pilattu, eikä kyllä muutenkaan ole, mitään turhaa hilpettä en mersuun laita, kun ei niitä tarvita.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Se mikä on päältä korea, on sisältä mätä.
Säikähin ihan ku raivasin peräkonttia yks päivä.
Sieltähän löyty REIKÄ
Eihän se oo ku vartti aikaa ja kemppiliimaa.
Eikä siinä vielä kaikki. Myös etuloksu on aika haperossa kunnossa.
"Kehuista" päätellen UGGly on suuttunu.
Yks päivä kävin taas kaverin tykö pajalla ja autosta ku hyppäsin pois ni jumankauta ku käry kävi. Savun hälvettyä tunkkasin auton perseen ylös ja takarengasta pyörittelemään. Ei siellä sen kummempaa ollu ku jarrut vähä otti lämpöä.
Sitten on alkanu taas tuo kuskinpuolen etuvalo temppuilemaan. Eilettään ku lähtiissä kattoin ni pelasi, ajelin Savonlinnan kylille kaupan pihaan niin oliki pimeänä. Kävin otto.maatilla asioimassa ja tämän puolen minuutin aikana valo taas paloi normaalisti. Ihme härveli.
Tässähän siis nuo valot syttyy kun auton rymäyttää tulille. Jos valo ei pala silloin, niin kääntää viiksestä pitkien aktivoinnin päälle ni jo pellaa. Ei oikein voi kovin montaa vikapaikkaa olla. Sulakkeen nyt vaihdoin joutessaan ni sai lievästi hapettuneen tilalle uuden. Rele, johdot tai itte viiksi loppusa eellä. Miksei virtalukonpohjaki voisi olla.
Olipa kans yks päivä melko sitkas lähtemään käyntiin. Startti pyöritti oikein vouuuuvouuuu ja meinasin jo että nytkö se loppu. Kattelin siinä että oisko jääny joku luukku raolleen. Olihan se, peräkontti. Siellä onneks tillottaa ledi ja auto seiso sen parisen päivää etten ees kattonu sitä päin. Oisi normaali t10 ollu ni oisi voinu olla hiljasta poikaa.
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Haaaaudihau jälleen.
Otinpa maanantaina Hassanin/UGGlyn alle ja ajelin kotikonnuille Puolangalle. Matkan tekoa kesti hyvin Joensuuhun asti. Siellä mäni putki poikki.
Tai, no ei nyt ihan kokonaan mutta 30km ennen Puolankaa alko pitämään semmosta röpeltämistä että pysty ennää ajamaan kaheksaakymppiä.
Ei muutako vähä hoohooässää kumitötteröihin ja takapönttö alas.
Kivasti siitä ratkennu.
Kävimpä sitten puoliksi romahtaneessa navetassa (lato) ja...
... sieltä lyöty tällatteinen.
Sovittelua Oisippa leuhka.
Japaninpoijjan liimamassa näköjään taas valuma-asteella. Tuota mää en ymmärrä..
No emmää tuota putkea tuohon laittele. Hajen jostain puuilosta parinkympin meteliräminäpöntön ja vähän kutistetta ja pääsee halavemmalla ku ostamalla uuen motonetistä (RoopeK, tillaappa rimeraan putkea ja myö halavemmalla ko simonssin 20cm jatkopala ni tuun heti hakemaan )
No, putki vuotavana kutostietä pitkin pahennusta aiheuttaen Kajjjaaniin. Kajjjaanin ekkoissa liikennevaloissa piti tehä äkkipysäys (vaihtu justaasa sopivasti) ja meinasi köntsätki tulla housuun ku tuli yks arveluttava ääni melko puskista. Päivällä sitten putkiepisodin jälkeen etupää ylös ja ratas poies.
Voi kilinvit..pr..k..le..s..t..na..
Ei sitten pintaa paloissa yhtään. Kuukaus sitte oli sentti ja en minä niin paljoa oo jarrutellu että sentti ois menny muutamassa tuhannessa kilometrissä. Ihan niinku ei ois muutaki rahan menoa (talvirenkaat esim) ni vielä tuoki piti.. No, Kajjjaaniin loppuviikosta tätin kyyillä ja takasi ni pittää käyä vierailemassa paikallisessa varaosapuljussa.. ..
Tästä suivaantuneena, päätin että saatana olokoot perkele. En osta metriäkään kemppilankaa tai yhtäkään hitsauspuikkoa. Aikasemmassa postauksessa oleva reikä kummitteli siis takaraivossa.. Joten kaivelin autotallista jonku auton vanahan lattiamaton ja leikkasin siitä parit palaset ja linttasin näin. Kajjjaanin reissulla ostan niin paksua alustamassaa että alapuolelta ei näy etes itseporautuvien ruuvien kärkiä..
Tarkka hoksaa, että tuossaha on alempana tuommonen peukalonpään kokonen reikä. Oli.
Muutaman tupakin ja parin oluen jälkeen mietiskelin että millestä alakais..
No, vararatasta ku ei ole ja takalattian matto putoaa varapyöränkoteloon. Joten minähän nohevana kaivelin entisen pihakeinun lattian talon kupeelta ja..
Ja tuli hyvä. Kestää.. tai ainaki kesti satakilosen ukon istumisen tuossa. Ja on parempi ku uus, vaikka nuo rimat ei nyt ihan vaateriin sattunukkaan mutta eipä niitä kukkaa näje.
Pitihän niitä riman pätkiä toki vähän muokata ennen ku nakkasi paikalleen.
Ja olihan se muuten kylymä. Aamutupakki rutiininomaseti t-paita ja bokserit päällä. Melko vihaseen sai katella haalaria ja lakkia päähän. Lakkia ja Kuningasideaa lainaten "Pohjolan lempeät (kylmät) tuulet vastaa uuaauaa"
Ja illasta ku käväsi saunasta jäähyllä ni voi prkl..
Saa voivotella.
Otinpa maanantaina Hassanin/UGGlyn alle ja ajelin kotikonnuille Puolangalle. Matkan tekoa kesti hyvin Joensuuhun asti. Siellä mäni putki poikki.
Tai, no ei nyt ihan kokonaan mutta 30km ennen Puolankaa alko pitämään semmosta röpeltämistä että pysty ennää ajamaan kaheksaakymppiä.
Ei muutako vähä hoohooässää kumitötteröihin ja takapönttö alas.
Kivasti siitä ratkennu.
Kävimpä sitten puoliksi romahtaneessa navetassa (lato) ja...
... sieltä lyöty tällatteinen.
Sovittelua Oisippa leuhka.
Japaninpoijjan liimamassa näköjään taas valuma-asteella. Tuota mää en ymmärrä..
No emmää tuota putkea tuohon laittele. Hajen jostain puuilosta parinkympin meteliräminäpöntön ja vähän kutistetta ja pääsee halavemmalla ku ostamalla uuen motonetistä (RoopeK, tillaappa rimeraan putkea ja myö halavemmalla ko simonssin 20cm jatkopala ni tuun heti hakemaan )
No, putki vuotavana kutostietä pitkin pahennusta aiheuttaen Kajjjaaniin. Kajjjaanin ekkoissa liikennevaloissa piti tehä äkkipysäys (vaihtu justaasa sopivasti) ja meinasi köntsätki tulla housuun ku tuli yks arveluttava ääni melko puskista. Päivällä sitten putkiepisodin jälkeen etupää ylös ja ratas poies.
Voi kilinvit..pr..k..le..s..t..na..
Ei sitten pintaa paloissa yhtään. Kuukaus sitte oli sentti ja en minä niin paljoa oo jarrutellu että sentti ois menny muutamassa tuhannessa kilometrissä. Ihan niinku ei ois muutaki rahan menoa (talvirenkaat esim) ni vielä tuoki piti.. No, Kajjjaaniin loppuviikosta tätin kyyillä ja takasi ni pittää käyä vierailemassa paikallisessa varaosapuljussa.. ..
Tästä suivaantuneena, päätin että saatana olokoot perkele. En osta metriäkään kemppilankaa tai yhtäkään hitsauspuikkoa. Aikasemmassa postauksessa oleva reikä kummitteli siis takaraivossa.. Joten kaivelin autotallista jonku auton vanahan lattiamaton ja leikkasin siitä parit palaset ja linttasin näin. Kajjjaanin reissulla ostan niin paksua alustamassaa että alapuolelta ei näy etes itseporautuvien ruuvien kärkiä..
Tarkka hoksaa, että tuossaha on alempana tuommonen peukalonpään kokonen reikä. Oli.
Muutaman tupakin ja parin oluen jälkeen mietiskelin että millestä alakais..
No, vararatasta ku ei ole ja takalattian matto putoaa varapyöränkoteloon. Joten minähän nohevana kaivelin entisen pihakeinun lattian talon kupeelta ja..
Ja tuli hyvä. Kestää.. tai ainaki kesti satakilosen ukon istumisen tuossa. Ja on parempi ku uus, vaikka nuo rimat ei nyt ihan vaateriin sattunukkaan mutta eipä niitä kukkaa näje.
Pitihän niitä riman pätkiä toki vähän muokata ennen ku nakkasi paikalleen.
Ja olihan se muuten kylymä. Aamutupakki rutiininomaseti t-paita ja bokserit päällä. Melko vihaseen sai katella haalaria ja lakkia päähän. Lakkia ja Kuningasideaa lainaten "Pohjolan lempeät (kylmät) tuulet vastaa uuaauaa"
Ja illasta ku käväsi saunasta jäähyllä ni voi prkl..
Saa voivotella.
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Omistin aikoinaan tuollaisen rimeran. ”pienillä” huolloilla meni 3vuotta, ainoastaan vetarin suojakumi ja jarrut eteen. Lisäksi murheenryyninä oli pakoputki joka vuoti takarenkaan kohdalta koko ajan enemmän ja vähemmän, uusimalla olisi korjaantunut mutta oli muutakin rahan menoa tärkeämpiin kuten Weitecin alustasarjaan ja stereoihin..
Oli muuten hyvä ajettava tuolla alustalla!
Ruosteongelmat oli myös myös tuttuja, tuonne piti uusia käytännössä takaa sisälokasuoja kokonaan kun oli aika syövyttänyt bensan täyttöputken kohdalta pellin pois. Sitten vaihdelaatikosta meni vitonen, hampaat sileäksi ja jokin laakeri jotka uusittiin mutta ei ihan täysin kuntoon tullut ja auto meni vaihtoon jonka jälkeen seuraava omistaja ajoi viikonsisällä tuon mehtään. Nyt auto löytyy erään navetan takaa jota kävin katsomassa tieltäkäsin kun pihaan ei viittinyt mennä. Oli punaisesta autosta tullut vaaleanpunainen kymmenessä vuodessa..
Oli muuten hyvä ajettava tuolla alustalla!
Ruosteongelmat oli myös myös tuttuja, tuonne piti uusia käytännössä takaa sisälokasuoja kokonaan kun oli aika syövyttänyt bensan täyttöputken kohdalta pellin pois. Sitten vaihdelaatikosta meni vitonen, hampaat sileäksi ja jokin laakeri jotka uusittiin mutta ei ihan täysin kuntoon tullut ja auto meni vaihtoon jonka jälkeen seuraava omistaja ajoi viikonsisällä tuon mehtään. Nyt auto löytyy erään navetan takaa jota kävin katsomassa tieltäkäsin kun pihaan ei viittinyt mennä. Oli punaisesta autosta tullut vaaleanpunainen kymmenessä vuodessa..
Tähänki räpättimeen on nuo vitoset rattaat joskus vaiheltu. Kuulin semmosta huhua, että alle kaheksaakymppiä ei kannattais vitosella ajaa. Minä oon ajellu tovin aikaa ja onhan tuo kestäny. Säästääpähän bensaaki.
Eihän tuossa tuo vakio päämahtuurenkaanjakaarenväliin alusta oo mitenkään pehmyt ja huono. Melkosta höykkyytystä tahtoo olla ku tuolla monttusilla sorateillä ja routaheittosilla tiellä ajelee. Hiasteisiinki saa ajella niinku madalletulla autolla ellei halua hyppiä penkissä niinku rattorissa konsanaan. Sitte ku on tasanen tie ni mennee ku juna.
Tässä meinaa hätä kohta tulla ku ei löyvy talvirenkaita.. Tai löytyyhän niitä mutta ovat sitten jossain kaaaaukana..
Eihän tuossa tuo vakio päämahtuurenkaanjakaarenväliin alusta oo mitenkään pehmyt ja huono. Melkosta höykkyytystä tahtoo olla ku tuolla monttusilla sorateillä ja routaheittosilla tiellä ajelee. Hiasteisiinki saa ajella niinku madalletulla autolla ellei halua hyppiä penkissä niinku rattorissa konsanaan. Sitte ku on tasanen tie ni mennee ku juna.
Tässä meinaa hätä kohta tulla ku ei löyvy talvirenkaita.. Tai löytyyhän niitä mutta ovat sitten jossain kaaaaukana..
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ite ajelen tuota viittäkymppiä nelosella. Kuuenkympin jälestä pukkaan vitosta pesään. Kiihytykset sitten paria pykälää pienemmällä.
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Nissaneissa kautta aikojen vitonen on ollut sivuakselilla ja "ohittaa" laatikon yläkautta.. Voitelu tapahtuu alempien rattaiden nostaman roiskeöljyn voimin. Vitonen pesässä ja 1100 rp/m ei paljo öljyä heittele eli TAATUSTI särkee sen vitosen tuollalailla ajamalla
Min 80 km/h ja sitten vasta vitosta pesään, asiaa auttaa myös pieni ylitäyttö laatikkoöljyssä Vaihdelootan rattaat ei ole mitenkään alimitoitettu eli ongelma ei ole varsinaisesti mekaaninen vaan puhdas öljyn puute..
No ai mistäkö tiiän
Min 80 km/h ja sitten vasta vitosta pesään, asiaa auttaa myös pieni ylitäyttö laatikkoöljyssä Vaihdelootan rattaat ei ole mitenkään alimitoitettu eli ongelma ei ole varsinaisesti mekaaninen vaan puhdas öljyn puute..
No ai mistäkö tiiän
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Muistan ajanjakson kun mulla oli 2 litranen farkkubluuböödi ja siitä käytettiin aski auki. Oli vitonen, joka kyllä toimi mutta viimein laittaa kuminauhalla kiinni keskikonsoliin että pysyi päällä eli pienestä oli kiinnidealer kirjoitti:Muistan aikaa edellisessä työpaikassani, oli pluupöörtiä laatikkoremontissa vähän väliä...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Täältähän muuten irtoais varaosahoppa sulle jos kaipaat. Sedani, samalla 1.6 twincam tekniikalla, abseilla eli levyt takana, jätetty leimaamatta kun takaa irtosi jarrupaineensäätimen ilmeisesti alempi kiinnityspiste. Toinen takakulma ei pure käyttöjarrulla. Muuten ajokuntoinen, ei vaan ole tuon takajarrun takia leimattu pariin vuoteen.
Jonkunlainen ajonestohärdellikin siinä on, parit mustat suht pyöreät renkaat löytynee vanteilla. Vaalean sininen ja suht ruosteeton.
Pitää saaha pihalle tilaa, tuo irtonee halvalla. Lahden ja Mäntsälän välimaastossa.
Jonkunlainen ajonestohärdellikin siinä on, parit mustat suht pyöreät renkaat löytynee vanteilla. Vaalean sininen ja suht ruosteeton.
Pitää saaha pihalle tilaa, tuo irtonee halvalla. Lahden ja Mäntsälän välimaastossa.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Nii, ajonesto. Olihan se.. Tai siis on. Suojaväri.
Varaosa autoa saattasi tarvita tai ainaki paria osasia siitä. Päiväajovaloreleen tartteisi. Oli niin mustunu koko piirilevy ku käytin auki. Piruako pietät siellä sitä raatoa, tuo vaikka Kajjaanin korkeuvelle nyt enshättään ni sitte voisin hakiakki. Väriki on vielä väärä, ei ego ennää kestä orkkisväreillä ajella. :pyh:
Varaosa autoa saattasi tarvita tai ainaki paria osasia siitä. Päiväajovaloreleen tartteisi. Oli niin mustunu koko piirilevy ku käytin auki. Piruako pietät siellä sitä raatoa, tuo vaikka Kajjaanin korkeuvelle nyt enshättään ni sitte voisin hakiakki. Väriki on vielä väärä, ei ego ennää kestä orkkisväreillä ajella. :pyh:
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Se on nyt tullu se aika, kun rimera laitetaan kierrätykseen.
Tuossa yks päivä ropasin auton ylös ja ryömin alle ihmettelemään että mitä sieltä löytyy. Sieltähän nyt löyty sitä sun tätä ja kaikkea siltä väliltä. Vitutuspäissään en ees kuvia hoksinnu ottaa, mutta sieltähän löytyy takapenkkien alta paikattavaa ihan urakalla.
Sitten kun tuossa katteli muutaki vikaa ihan tosisaan ja ynnäili yhteen, niin työttöömyyskorvaus ei riittäsi alkuunkaan. Vaatisi aikalailla nelinumeroisen tasaluvun, että saisi oikeasti käyttökuntoon. Ihan pelkästään jakopään hilppeisiin menisi jo liki puolet tuosta summasta ja se puolet tarkoittaa kuukauden pvärahoja. Jää tekemättä jos mielii jotain syödäkkin.
Tietenki siitä joku saisi välttävän peltoautonki. Käsijarrua ei kannata käyttää, vetää näköjään jo nollakelissä jumiin.
Vielä viikon päivät ajaa pöristeleisi tuolla ja alkasi lyömään lihoiksi, ellei mene ennen sitä kaupan. Tehään vaikka näin, että ens perjantaihin mennessä jos ei minkäänlaista hekumaa aiheuta kenellekkään niin naps ja kops, tilaan utaconin ja nappaan varaosaa irti niin prkleesti. Nii ja perkule, ne talavirenkaatki häätyis olla jos mielii ajella. Nekään ku ei ilimasia taho olla.
Kesällähän sitä oli hyvä laitella ku sai työharjottelustakin korotettua pvärahaa ja vielä tuplana kun työharjottelu oli nykyisen kotikunnan työssäkäyntialueen ulkopuolella. Buahah.
Tuossa yks päivä ropasin auton ylös ja ryömin alle ihmettelemään että mitä sieltä löytyy. Sieltähän nyt löyty sitä sun tätä ja kaikkea siltä väliltä. Vitutuspäissään en ees kuvia hoksinnu ottaa, mutta sieltähän löytyy takapenkkien alta paikattavaa ihan urakalla.
Sitten kun tuossa katteli muutaki vikaa ihan tosisaan ja ynnäili yhteen, niin työttöömyyskorvaus ei riittäsi alkuunkaan. Vaatisi aikalailla nelinumeroisen tasaluvun, että saisi oikeasti käyttökuntoon. Ihan pelkästään jakopään hilppeisiin menisi jo liki puolet tuosta summasta ja se puolet tarkoittaa kuukauden pvärahoja. Jää tekemättä jos mielii jotain syödäkkin.
Tietenki siitä joku saisi välttävän peltoautonki. Käsijarrua ei kannata käyttää, vetää näköjään jo nollakelissä jumiin.
Vielä viikon päivät ajaa pöristeleisi tuolla ja alkasi lyömään lihoiksi, ellei mene ennen sitä kaupan. Tehään vaikka näin, että ens perjantaihin mennessä jos ei minkäänlaista hekumaa aiheuta kenellekkään niin naps ja kops, tilaan utaconin ja nappaan varaosaa irti niin prkleesti. Nii ja perkule, ne talavirenkaatki häätyis olla jos mielii ajella. Nekään ku ei ilimasia taho olla.
Kesällähän sitä oli hyvä laitella ku sai työharjottelustakin korotettua pvärahaa ja vielä tuplana kun työharjottelu oli nykyisen kotikunnan työssäkäyntialueen ulkopuolella. Buahah.
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi