tuo on hyvä mesta ja onnistuu tuollaisen vaurion korjaus.
Roiston Cinquecento – Polttoainepula osa 2
Ohhoh Onneksi sulle ei tullut kun korkeintaan henkisiä hiertymiäRoisto kirjoitti:Jaaha, tulipa kokeiltua, kumpi on kovempi: hirven takakinttu vai Mersun keula. Tulos jäi epäselväksi, kun toinen osapuoli nilkutti tiehensä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Jos et oo jo päättänyt korjauspaikkaa käyppä kysäsemässä Autofix1:ltä Voudintieltä kustannusarvio maalauksista ja korjauksista
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Ahaa. Halapa tikki. Pitää katsoa, josko tuohon tottuisi. Irtolinssejähän saa eri puljuista. Tieten jos on se heijastin palanut, niin sitten menee puljaamiseksi. Tuonne kun ei kovin hyvin näe, missä kunnossa se on. Pitäisi olla joku endoskooppi. Hmm–työkaverilla semmoinen oisi.tapio89 kirjoitti:Ei helepotu polttimon vaihdolla. Uusissa umpioissa on vissiin paremmin tehty linssi.
Tuossa kuvassa on nyt kuskin lokasuoja ja puskuri vaihdettu. Mulla on niin huono värisilmä, etten osaa siitä sanoa, onko ne eriväriset. Ei ainakaan itelle paista silimään kovin pahasti.tapio89 kirjoitti:Veholla ei tähän mennessä ole osanneet korjata hopeaa autoa sävyeroitta, josko tälläkertaa? Vai joko hyppii silmille?
t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, 03.10.2014 9:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Minä oon ihan paranoidinen noiden värierojen suhteen, jos minä en huomaa niin sitten eroa ei voi olla.... Käydäänkö työpäivän jälkeen jossain kahvilla ja saan samalla arvioida.... Tapsa&XUX mukaan myös....?Roisto kirjoitti:Tuossa kuvassa on nyt kuskin lokasuoja ja puskuri vaihdettu. Mulla on niin huono värisilmä, etten osaa siitä sanoa, onko ne eriväriset. Ei ainakaan itelle paista silimään kovin pahasti.tapio89 kirjoitti:Veholla ei tähän mennessä ole osanneet korjata hopeaa autoa sävyeroitta, josko tälläkertaa? Vai joko hyppii silmille?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Tilasin omaan autoon DEPO:n umpiot saksasta, 170e/kpl ja vanhoista lampuista ohjainlaitteet ja nyt autossa on paremmat valot mitä hellan umpioilla voi uutenakaan olla.Roisto kirjoitti:Ahaa. Halapa tikki. Pitää katsoa, josko tuohon tottuisi. Irtolinssejähän saa eri puljuista. Tieten jos on se heijastin palanut, niin sitten menee puljaamiseksi. Tuonne kun ei kovin hyvin näe, missä kunnossa se on. Pitäisi olla joku endoskooppi. Hmm–työkaverilla semmoinen oisi.tapio89 kirjoitti:Ei helepotu polttimon vaihdolla. Uusissa umpioissa on vissiin paremmin tehty linssi.
t.
Risto
Tähdellisen parantola
Millonkas DEPO:n laatu on mennyt Hellan ohi vai onko tuo ihan autenttista vertailutietoatapio89 kirjoitti:Tilasin omaan autoon DEPO:n umpiot saksasta, 170e/kpl ja vanhoista lampuista ohjainlaitteet ja nyt autossa on paremmat valot mitä hellan umpioilla voi uutenakaan olla.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Juu ei sen tänään tarvihe välttämättä toteutua, voidaan haeskella soppelia aikaa myöhemmin josko Peetterillekin sopisi...Roisto kirjoitti:Moro,
Periaatteessa kahvi passaa. Pitää illalla varmaan vaihtaa talvinakit alle – meno pohjoiseen ja takasuvikumit alkaa olla finaalissa. Yöpakkasiakin jo pukkaa.
Petellä vissiin oli menoja...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Just Oulunsaloon lähdössä. Aamulla ennen sianpieremää Tornioon ja illaksi kotiin sano finnairi. Sunnuntaina oli synttäriä ja reeniä mutta en muista miten... Nyt menox->Eldorado kirjoitti:Juu ei sen tänään tarvihe välttämättä toteutua, voidaan haeskella soppelia aikaa myöhemmin josko Peetterillekin sopisi...Roisto kirjoitti:Petellä vissiin oli menoja...
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Moro,
Koetin vähän herkistellä takajarruja. Vähän on tuntunut täristystä jonkinlaisessa jarrutuksessa. Mikä lie melkein uudet levyt vääntänyt. Ei ole edes reunusta ehtinyt tulla. Noissa ei kyllä ole minkään firman leimoja, ettei tiedä minkä merkkiset ovat.
Kuskin puolella oli heittoa 0,16 mm.
Vänkärin puolella oli kaksi huippua: 0,19 mm ja 0,11 mm.
124:ssahan sallittu heitto oli 0,3 millin luokkaa – 211 vissiin krantumpi.
Putsasin kuitenkin palojen paikat satuloista ja pistin hitusen kuumaa kestävää lubrikanttia. Liu'utkin tuntuivan suht liukkailta. Pitää tunnustella – ehkä ravistus vähän väheni, kun ajelin taas Ouluun päin.
t.
Risto
Koetin vähän herkistellä takajarruja. Vähän on tuntunut täristystä jonkinlaisessa jarrutuksessa. Mikä lie melkein uudet levyt vääntänyt. Ei ole edes reunusta ehtinyt tulla. Noissa ei kyllä ole minkään firman leimoja, ettei tiedä minkä merkkiset ovat.
Kuskin puolella oli heittoa 0,16 mm.
Vänkärin puolella oli kaksi huippua: 0,19 mm ja 0,11 mm.
124:ssahan sallittu heitto oli 0,3 millin luokkaa – 211 vissiin krantumpi.
Putsasin kuitenkin palojen paikat satuloista ja pistin hitusen kuumaa kestävää lubrikanttia. Liu'utkin tuntuivan suht liukkailta. Pitää tunnustella – ehkä ravistus vähän väheni, kun ajelin taas Ouluun päin.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
ei kannata rueta ihmetteleen nuiden levyjen kanssa
tarvikelevyt on viikon ajon jälkeen kierot
kolmannella kerralla kävin ostamassa alkuperäiset levyt nii pysyi kiekot suorassa
tarvikelevyt on viikon ajon jälkeen kierot
kolmannella kerralla kävin ostamassa alkuperäiset levyt nii pysyi kiekot suorassa
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Moro,
Hommasin talavigummeille alakuperäiset vanteet. Jotenkin ne 5-puolaiset Avantgardet on niin yleiset, että jotain muuta piti saada. Sitten löytyi tämmöiset:
Pariin vanteeseen pitää pistää pikku tippa maalia ja kiillottaa vähän kulumaa mutta muuten ihan suht hyväkuntoisen oloiset.
Tuli tässä turattua muutama ilta eri merkkisen kapineen kans. Kaverilla on (pitkäaikaisena) projektina VW 411 LE eli viimeisiä henkilöpahnapuhaltimia. Saatettiin valot toimintaan ja moottori jälleen käyntiin. Bensansuodatin vaihdettiin, kun sisällä oli aikalailla möhnää. Myös pumppu tarvitsi suostuttelua, että alkoi pumppaamaan elämännestettä – lopuksi pörähti. Takki meni parvekkeelle ja loput vaatteet pesukoneeseen bensan ja pakokaasun katkun johdosta. Vehke oli ensimmäinen D-Jetti, jota on tullut käpäiltyä. Kuvia ei siinä tohinassa älynnyt räpsiä.
t.
Risto
Hommasin talavigummeille alakuperäiset vanteet. Jotenkin ne 5-puolaiset Avantgardet on niin yleiset, että jotain muuta piti saada. Sitten löytyi tämmöiset:
Pariin vanteeseen pitää pistää pikku tippa maalia ja kiillottaa vähän kulumaa mutta muuten ihan suht hyväkuntoisen oloiset.
Tuli tässä turattua muutama ilta eri merkkisen kapineen kans. Kaverilla on (pitkäaikaisena) projektina VW 411 LE eli viimeisiä henkilöpahnapuhaltimia. Saatettiin valot toimintaan ja moottori jälleen käyntiin. Bensansuodatin vaihdettiin, kun sisällä oli aikalailla möhnää. Myös pumppu tarvitsi suostuttelua, että alkoi pumppaamaan elämännestettä – lopuksi pörähti. Takki meni parvekkeelle ja loput vaatteet pesukoneeseen bensan ja pakokaasun katkun johdosta. Vehke oli ensimmäinen D-Jetti, jota on tullut käpäiltyä. Kuvia ei siinä tohinassa älynnyt räpsiä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Minulla on jarruleveyistä samanlaiset kokemukset kuin skibellä. Väykkyyn sai vaihdella levyjä alavariinsa. Muuta vikaa ei löytynyt, kuin että tuli aina laitettua tarvikelevyjä.
Myöhemmissä mersuissa on vissiin ollut sitten alkuperäislevyt kun ei ole enää levyjen kanssa tarvinnut jumpata.
Volkkarista pitäisi saada kuvia.
Myöhemmissä mersuissa on vissiin ollut sitten alkuperäislevyt kun ei ole enää levyjen kanssa tarvinnut jumpata.
Volkkarista pitäisi saada kuvia.
Skibe kirjoitti:ei kannata rueta ihmetteleen nuiden levyjen kanssa
+1 jäsen tähän kerhoon.Meissenkeri kirjoitti:Minulla on jarruleveyistä samanlaiset kokemukset kuin skibellä. Väykkyyn sai vaihdella levyjä alavariinsa. Muuta vikaa ei löytynyt, kuin että tuli aina laitettua tarvikelevyjä.
Myöhemmissä mersuissa on vissiin ollut sitten alkuperäislevyt kun ei ole enää levyjen kanssa tarvinnut jumpata.
Mersuista ei ole vielä paljoa kokemusta, mutta Ceestä heitettiin roskiin yhdet Motonetin levyt alle puolen vuoden käytön jälkeen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Terve,
Paljon on tullut kommenttia alkuperäisten jarrulevyjen puolesta, kiitos niistä. Ihan vaan keskustelua jatkaeksemme, onko ihmisillä tietoa, kenen tekemiä nuo alkuperäiset ovat olleet? Itsellä toimivat edellisessä Zimmermannit hyvin. Lienevätkö vielä olleet alla, kun Sami kävi Nürreä kiertämässä?
t.
Risto
Paljon on tullut kommenttia alkuperäisten jarrulevyjen puolesta, kiitos niistä. Ihan vaan keskustelua jatkaeksemme, onko ihmisillä tietoa, kenen tekemiä nuo alkuperäiset ovat olleet? Itsellä toimivat edellisessä Zimmermannit hyvin. Lienevätkö vielä olleet alla, kun Sami kävi Nürreä kiertämässä?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ei kyllä mullakaan ole ravistellu tarvikkeet, muutenko siks, ku edellisestä autosta jäi satula laahaamaan ja sit levy punahehkuun jA rapakkoon...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Minulla on näköjään aivan samanlaiset vanteet talvirenkailla.Roisto kirjoitti:Moro,
Hommasin talavigummeille alakuperäiset vanteet. Jotenkin ne 5-puolaiset Avantgardet on niin yleiset, että jotain muuta piti saada. Sitten löytyi tämmöiset:
Pariin vanteeseen pitää pistää pikku tippa maalia ja kiillottaa vähän kulumaa mutta muuten ihan suht hyväkuntoisen oloiset.
Vanne taitaa olla nimeltään Tarazed, 8x17. Ainakin minun mielestäni sopii harmaaseen W211:n oikein hyvin.