ilmastoinnin huolto
ilmastoinnin huolto
Terve taas! Kysyn nyt tyhmänä jälleen kerran missä kannattaa huoltaa 124/1988:n ilmastointilaite Eivätkö freonit ole vieläkin kiellettyjen listalla?En tiedä mitä putkissa on sisällä(vai onko siellä mitään?) mutta ei siellä ainakaan palele! Löytyisikö joku kohtuuhintainen paikka läheltä Keravaa? Toi auto on kesäkäytössä ja olen aika noviisi näissä hommissa.mutta eiköhän se siitä selviä?Auto on muuten loistava kunhan saan nämä pikku puutteet korjattua.
Täällä päin maksaa täyttö suunnilleen 50e. Tämä uudempi aine ei ilmastoitisepän mukaan kestä sisällä näissä vanhoissa kumiletkullisissa ilmastoinneissa, systeemi tyhjenee noin kahteen vuoteen. Omien havaintojen mukaan pitää paikkansa, toissa kesänä täytetty systeemi on taas tyhjä ja kukaan ei ennätä sitä tähän hätään täyttämään.
Litku tulee kuulemma ajanoloon läpi letkuista ja letkujen päiden liitoksista. Pitäisi vaihtaa muoviletkut, mutta mistä niitä saa?
Litku tulee kuulemma ajanoloon läpi letkuista ja letkujen päiden liitoksista. Pitäisi vaihtaa muoviletkut, mutta mistä niitä saa?
Parhaiten selviää kun vie vaikkapa sinne Pellen pajalle,enpä ole kuullut kuin hyvää kyseisestä paikasta.
Noin vanhassa autossa taitaa tosiaan olla alunperin R12 aineet sisällä(lukee lukkopellissä,punainen lätkä),siihen on korvaavia aineita esim.IC49.Parastahan tuo orkkis aine olisi pysymään/teholtaan mutta kiellettyä jo kauan aikaa...Tuota uudempien vehkeitten R134a tököttiä ei kai pitäisi mennä laittamaan,sen lisäksi ettei pysy sisällä,jotkut ovat sanoneet etteivät vanhat ja uudet öljyt kylmäaineen seassa sovi keskenään En muista miten käyttäytyivät mutteivat kuitenkaan hyvin
Siihen kannattaa myös varautua ettei korjaannu ihan vaan täyttämällä Tahtoo vanhemmiten tulla kaikenlaista,vuotoa/kompuran jumiutumista jne.Kuivainkin kannattaa vaihtaa jos kauan ollut tyhjillään.Mutta kylläpähän tuolla korjaamolla tietävät,eikun vaan aikaa varaamaan...
Noin vanhassa autossa taitaa tosiaan olla alunperin R12 aineet sisällä(lukee lukkopellissä,punainen lätkä),siihen on korvaavia aineita esim.IC49.Parastahan tuo orkkis aine olisi pysymään/teholtaan mutta kiellettyä jo kauan aikaa...Tuota uudempien vehkeitten R134a tököttiä ei kai pitäisi mennä laittamaan,sen lisäksi ettei pysy sisällä,jotkut ovat sanoneet etteivät vanhat ja uudet öljyt kylmäaineen seassa sovi keskenään En muista miten käyttäytyivät mutteivat kuitenkaan hyvin
Siihen kannattaa myös varautua ettei korjaannu ihan vaan täyttämällä Tahtoo vanhemmiten tulla kaikenlaista,vuotoa/kompuran jumiutumista jne.Kuivainkin kannattaa vaihtaa jos kauan ollut tyhjillään.Mutta kylläpähän tuolla korjaamolla tietävät,eikun vaan aikaa varaamaan...
Oli mennyt tuo pitkä topikki kokonaan ohidealer kirjoitti:Viisarit kohalleen
Nyt näyttää tiuku oikein
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
http://www.autotekniikka.net/
Täällä huollatin alkuviikosta, vaihdettiin puhkisyöpynyt lauhdutin ja kuivain ja täytettiin.
Täällä huollatin alkuviikosta, vaihdettiin puhkisyöpynyt lauhdutin ja kuivain ja täytettiin.