320cdi vm.00 takapäästä
320cdi vm.00 takapäästä
hei, ongelma on että auto tuntuu epä vakaalta +100 nopeuksissa mersuksi.
tuntuu että takapäässä on pehmeää jossain, voi osakseen toiki loppuun ajetuista renkaistakin johtua mutta..
no auto on aika kovasti madallettu farmari malli, perä ja keula samalla tasolla. luulo oli että autossa on tavalliset iskarit kun myyjä niin sanoi mut tasonsäätö iskarithan siellä on.
miten noi tasonsäätöiskarit oireilee? vuotoja ei vielä näkynyt
onko noissa korkeudensäätöä? miten
voiko nohin vaihtaa tilalle tavallisen iskarin ja jousen? onko edes saatavilla ja meneekö leimasta läpi.
mistä muusta peräpään vellominen voi johtua tod näk. ?
tuntuu että takapäässä on pehmeää jossain, voi osakseen toiki loppuun ajetuista renkaistakin johtua mutta..
no auto on aika kovasti madallettu farmari malli, perä ja keula samalla tasolla. luulo oli että autossa on tavalliset iskarit kun myyjä niin sanoi mut tasonsäätö iskarithan siellä on.
miten noi tasonsäätöiskarit oireilee? vuotoja ei vielä näkynyt
onko noissa korkeudensäätöä? miten
voiko nohin vaihtaa tilalle tavallisen iskarin ja jousen? onko edes saatavilla ja meneekö leimasta läpi.
mistä muusta peräpään vellominen voi johtua tod näk. ?
joo kyllä siellä on iskarit tai pallot tai säiliöt paskana. oli tänään renkaita kontissa ja kyllä laahas mersun perä maata. tankatessa joutu oikein kumartumaan..
niin pääsisköhän sitä helpommalla tai halvemmalla jos laittas tavalliset iskarit ja jouset, meneekö bolt on? talvi tulossa ni ei enään hirveästi huvita vitkutella kun se lumihangessa auton alla ei ole kovin nastaa..
niin pääsisköhän sitä helpommalla tai halvemmalla jos laittas tavalliset iskarit ja jouset, meneekö bolt on? talvi tulossa ni ei enään hirveästi huvita vitkutella kun se lumihangessa auton alla ei ole kovin nastaa..
elikkä ymmärisinkö oikein, käyttää ohjaustehostimen öljyä?
jos iskarit vuotaa, pitäisi myös ohjaustehostimen öljyn vajota?
katselin että iskarien hydräli putket on päällepäin karmeassa kunnossa ja tehostin säiliö on ylärajassa, mietin että onkohan sitten tulpattu ne iskarien putket että ei vuotaisi. vai minkälainen systeemi siinä on?
ja niiden pallukoiden toiminta periaatette en vielä ymmärrä
jos iskarit vuotaa, pitäisi myös ohjaustehostimen öljyn vajota?
katselin että iskarien hydräli putket on päällepäin karmeassa kunnossa ja tehostin säiliö on ylärajassa, mietin että onkohan sitten tulpattu ne iskarien putket että ei vuotaisi. vai minkälainen systeemi siinä on?
ja niiden pallukoiden toiminta periaatette en vielä ymmärrä
Eli keskushydrauliöljy, samassa säiliössä siellä nokalla.
Käsittääkseni ite iskareissa, tai siis hydraulipumpuissa ei mitään joustoa, pallo jaettu sisältä jonkinmoisella kumikalvolla ja joustot tapahtuu sinne. Eli ku ajaa monttuun ja iskari painuu kasaan -> öljy painuu pumpusta palloon jossa kalvo antaa myöten sen verran että tulee joustoa. Näin olen sen ymmärtänyt. Eli periaattees kait jos pallo hajalla, takapää ei jousta juuri mitään.
Käsittääkseni ite iskareissa, tai siis hydraulipumpuissa ei mitään joustoa, pallo jaettu sisältä jonkinmoisella kumikalvolla ja joustot tapahtuu sinne. Eli ku ajaa monttuun ja iskari painuu kasaan -> öljy painuu pumpusta palloon jossa kalvo antaa myöten sen verran että tulee joustoa. Näin olen sen ymmärtänyt. Eli periaattees kait jos pallo hajalla, takapää ei jousta juuri mitään.
Rosvoan topiccia ihan vaan pikkusen...sv22 kirjoitti:Eli keskushydrauliöljy, samassa säiliössä siellä nokalla.
Käsittääkseni ite iskareissa, tai siis hydraulipumpuissa ei mitään joustoa, pallo jaettu sisältä jonkinmoisella kumikalvolla ja joustot tapahtuu sinne. Eli ku ajaa monttuun ja iskari painuu kasaan -> öljy painuu pumpusta palloon jossa kalvo antaa myöten sen verran että tulee joustoa. Näin olen sen ymmärtänyt. Eli periaattees kait jos pallo hajalla, takapää ei jousta juuri mitään.
W210 -00 270CDI, takapää ihan kivee... Tasonsäätöiskarit ei vuoda eikä muutakaan ihmeellistä näkyny...?
Missä noi pallot on ja kummonen on vaihtaa? Kalliskin operaatio?
Neuvoista kiitollisena
Iskarin takana, takaapäin kurkkaa nii näkyy. Eipä oo paha vaihtaa jos putket ehjät. Muistaa varautua pari päivää ennakkoon aloittaa irrotusöljyn ruiskumisen liitoskohtiin niin voipi ehjänä irrota helpommin. Letkut irti ja pallo kolmella mutterilla. Karvan alle 100€/puoli pallo, motonetistä ite sain febit. Öljyä pari litraa voinee varata. Alle tunti per puoli meni ekaa kertaa tehdessä.
Ajan kanssa itekseen, kait tosiaan auttaa jos perälle tunkee mahdollisimman paljo painoa, taitaa siihen hienompiakin tapoja olla kuten tasonsäätövivun kääntely tms, ite on tosin tehny muutaku annoin vartin olla käynnissä ja sit vaan ajoa. Muistaakseni jossain kunnon ohjeet vaihtoon, mutta aika selkeehän tuo on kunhan malttaa rauhassa ne putket irrottaa ja putsata ennen kasaamista.
Juu siellä kalvon takana on sitten kaasu xx paineessa ja näin pelaa sitten kun kaasu karkaa ja tai kalvo puhkee niin ei ole joustoo kun pallo öljyy täynnäsv22 kirjoitti:Eli keskushydrauliöljy, samassa säiliössä siellä nokalla.
Käsittääkseni ite iskareissa, tai siis hydraulipumpuissa ei mitään joustoa, pallo jaettu sisältä jonkinmoisella kumikalvolla ja joustot tapahtuu sinne. Eli ku ajaa monttuun ja iskari painuu kasaan -> öljy painuu pumpusta palloon jossa kalvo antaa myöten sen verran että tulee joustoa. Näin olen sen ymmärtänyt. Eli periaattees kait jos pallo hajalla, takapää ei jousta juuri mitään.