GLE:n W212
Joudun myöntämään, että yksi asia jäi ottamatta huomioon farkusta sedaniin vaihtaessa. Kattokaiteille tipauttaa veivitaljassa tallin katossa roikkuvan suksilaatikon valmiiksi kohdilleen säädettyine taakkatelineineen hetkessä. Yhtään osaa ei tarvi etsiä, vaan ainoastaan rusauttaa telineiden kiinnityspultit akkuruuvarilla momenttiin.
Mersun alkuperäinen ovaalitankoteline ei sovi Thulen kanootin kuljetustelineisiin lainkaan, ja suksilaatikkokin huonosti. Thulen mallikohtainen teline vaatii 16 irto-osan kiinnittämisen ja sittenkin kannakkeiden jänneväli jää retkikanootille vähän lyhyehköksi.
Kanoottitelineillä siirto mökiltä Ouluun, että päästiin QStockiin vesitse osoitti saman, minkä jo V70 ja Ceen katolla oli huomattu. Kiinnitysliinojen ulvonta tuulessa rajoittaa nopeuden noin 80 km/h, jos paatti on oikein päin. Samaa tosin ehdottaa telineen käyttöohje silloin kun telineissä on siipenä toimiva kappale:
Ajomukavuus kärsii ja kulutuskin nousee alentuneesta nopeudesta huolimatta vähintään litran, joten seuraavaksi kokeillaan improvisoida taakkatelineesen joku kitkapinta banduilla kiinni ja paatti väärin päin. Tämä on vasta sovitettu, mutta vielä kokeilematta:
Kanootti katolla varjostaa niin paljon valotunnistinta, että Mersu haluaa ajaa veneen kanssa täydet valot päällä
Mersun alkuperäinen ovaalitankoteline ei sovi Thulen kanootin kuljetustelineisiin lainkaan, ja suksilaatikkokin huonosti. Thulen mallikohtainen teline vaatii 16 irto-osan kiinnittämisen ja sittenkin kannakkeiden jänneväli jää retkikanootille vähän lyhyehköksi.
Kanoottitelineillä siirto mökiltä Ouluun, että päästiin QStockiin vesitse osoitti saman, minkä jo V70 ja Ceen katolla oli huomattu. Kiinnitysliinojen ulvonta tuulessa rajoittaa nopeuden noin 80 km/h, jos paatti on oikein päin. Samaa tosin ehdottaa telineen käyttöohje silloin kun telineissä on siipenä toimiva kappale:
Ajomukavuus kärsii ja kulutuskin nousee alentuneesta nopeudesta huolimatta vähintään litran, joten seuraavaksi kokeillaan improvisoida taakkatelineesen joku kitkapinta banduilla kiinni ja paatti väärin päin. Tämä on vasta sovitettu, mutta vielä kokeilematta:
Kanootti katolla varjostaa niin paljon valotunnistinta, että Mersu haluaa ajaa veneen kanssa täydet valot päällä
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Mallikohtaiset roiskeläpät, eBay, nelisenkymppiä. Takaset istuivat paikalleen heittämällä. Etummaisissa en raskinut vaihtaa auton omia muovineppareita tarjottuihin peltiruuveihin, vaan avarsin läpän kiinnitysreikiä sen verran, että sisälokasuojan neppareihin osuvat reijät sai napsauttaa kiinni alkuperäisin muovitulppakiinnikkein.
Eihän nuo mitkään koristeet ole, mutta Cee hakkasi kynnyksensä niin rumaksi jo yhden talven aikana, että laitoin tähän jo valmiiksi.
Eihän nuo mitkään koristeet ole, mutta Cee hakkasi kynnyksensä niin rumaksi jo yhden talven aikana, että laitoin tähän jo valmiiksi.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Ei olleet alkuperäiset, vaikka tuohon korimalliin onkin tehty.
En ehkä osannut katsoa oikeasta paikasta, mutta löysin vain mielestäni kovin kalliita parin sadan luokkaa olevia alkuperäisiä, joten päätin riskeerata ja tilata yhden satsin noita halpoja ($60) ja elleivät sovi, niin sitten perään toisen parin kunnollisia. Ainakin itse päätin laittaa nuo halvat kiinni.
Se huono puoli noissa jäykissä läpissä on, että jos jonkun nurkan ajaa roiskeläpän varaan karille, niin sitten voi olla vähän tuurissaan, että mikä paikka antaa periksi? Mutta jäykät ne Ceehen asentamani alkuperäisetkin olivat ja kuvan perusteella minusta nuo ovat aika samannäköiset, mutta en tiedä sitten, ovatko "vastaavat" vai ei?
Talven jälkeen sen näkee, tuliko säästettyä väärässä paikassa?
En ehkä osannut katsoa oikeasta paikasta, mutta löysin vain mielestäni kovin kalliita parin sadan luokkaa olevia alkuperäisiä, joten päätin riskeerata ja tilata yhden satsin noita halpoja ($60) ja elleivät sovi, niin sitten perään toisen parin kunnollisia. Ainakin itse päätin laittaa nuo halvat kiinni.
Se huono puoli noissa jäykissä läpissä on, että jos jonkun nurkan ajaa roiskeläpän varaan karille, niin sitten voi olla vähän tuurissaan, että mikä paikka antaa periksi? Mutta jäykät ne Ceehen asentamani alkuperäisetkin olivat ja kuvan perusteella minusta nuo ovat aika samannäköiset, mutta en tiedä sitten, ovatko "vastaavat" vai ei?
Talven jälkeen sen näkee, tuliko säästettyä väärässä paikassa?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ite olen ottanut nuo takaläpät pois ensimmäisen vahingon jälkeen mikä sattui väykyn kanssa: Jääpolanteiselle sivutielle oli kevätauringossa kertynyt ajouralle reippaammin sohjoa, siis sen verran syvästi että hitaammassa vauhdissa auto meinasi jäädä kiinni ja piti vähän heijata edestakaisin. Siinä pakitellessa toisenpuolen takaläppä otti kiinni jäähän, nosti puskurimuovia ylöspäin ja teki kivan vekin takalokasuojan loppupäähän, siihen puskurisauman yläpuolelle.
Nyt tästä W212:sta otin varotoimena takaläpät pois heti hankinnan jälkeen. Puskuri oli karussa kunnossa läppien kohdalta. Läppien taskuihin ja läpän sekä puskurin väliin oli varmasti kilo kummallakin puolella kertynyt hiekkaista savea: Maalit entiset siltä kohdin ja puskurin muovi taipunut aivan rupelille. Nyttemmin tuokin puskuri on vaihdettu semmoiseen että sitä kehtaa katsella.
Nyt tästä W212:sta otin varotoimena takaläpät pois heti hankinnan jälkeen. Puskuri oli karussa kunnossa läppien kohdalta. Läppien taskuihin ja läpän sekä puskurin väliin oli varmasti kilo kummallakin puolella kertynyt hiekkaista savea: Maalit entiset siltä kohdin ja puskurin muovi taipunut aivan rupelille. Nyttemmin tuokin puskuri on vaihdettu semmoiseen että sitä kehtaa katsella.
Jotkut ovat sanoneet että kyseisessä korimallissa orkkis roiskeläpät pyörittää ilmaa sen verran että kyljet likaantuu ikkunoita myöten herkemmin. Varsinkin kurakeleillä huomaa tuon ilmiön
En tiedä onko enemmän urbaania legendaa mutta kohtahan se selviää.
Yksi vaihtoehto on tietysti viedä teippifirmaan ja teipata helmat ja takapuskurin alalaita. Mustassa autossa tuskin kukaan huomaisikaan.
En tiedä onko enemmän urbaania legendaa mutta kohtahan se selviää.
Yksi vaihtoehto on tietysti viedä teippifirmaan ja teipata helmat ja takapuskurin alalaita. Mustassa autossa tuskin kukaan huomaisikaan.
Ensimmäiset pimeänäkökokeilut on nyt tehty. ILS automatiikka ei toimi täydellisesti, mutta sentään aiempia malleja paremmin.
Lisää valoa on haussa, toivottavasti joku osaa auttaa tässä:
viewtopic.php?p=661306#661306
Lisää valoa on haussa, toivottavasti joku osaa auttaa tässä:
viewtopic.php?p=661306#661306
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Viittaatko lähinnä tuohon ongelmaan (esim.) liikennemerkeistä heijastuvasta valosta? Meillä uudemmassa LED-valot ja ne kun säätyy leveyssuunnassa jaettuina "viipaleina" niin auto osaa sammuttaa "pitkät" sieltä tien reunasta tarvittaessa.740 GLE kirjoitti:Ensimmäiset pimeänäkökokeilut on nyt tehty. ILS automatiikka ei toimi täydellisesti, mutta sentään aiempia malleja paremmin.
Vanhemmassa 212:ssa minusta pitkät syttyy ensinnäkin vasta turhan korkeassa vauhdissa (oliko jotain 50 km/h) ja on aika herkät erilaisille ympäristön valoille. Viittaatko itse siihen edelliseen C-koriseen vaiko vanhempaan E-koriseen?
Tuo kokonaisvaloteho ei juuri ILS-automatiikasta parane paitsi ehkä vähän siitä moottoritiemoodista joka sekin kytkeytyy uudemmissa jo vähän alemmilla nopeuksilla mutta ei mutkateillä. Pitkille pimeille taipaleille porojen ja hirvien seurassa ne jälkiasenteiset lisäpitkät on varmaan paikallaan ja ainoa vaihtoehto.
Aiemmien koeajamassani kaverin facelift S204:ssa minua häiritsi kohtuuttoman aikainen lähivaloille vaihto kohdattaessa, hidas vaihto takaisin kaukovaloille vastaantulijan kohtaamisen jälkeen ja kohtuuttoman pitkään lähivaloilla ajaminen etääntyvän minut jo ohittaneen perässä. Tässä ei varmaan ole kyse korimallien vaan vuosimallien eroista?
Omani seuraa etääntyvää ohittajaa hienosti, ja lähi- ja kaukovalojen vaihtokin tuntuu paremmin ajoitetulta.
Mutta liikennemerkeistä aiheutuvat heijastukset vaihtelevat välillä lähivaloja aivan turhaankin. Näistähän on varmaan monia mielipiteitä, ja vaikka muut automatiikat jätinkin päälle, lähi- ja kaukovalot kerroin autolleni vaihtavani mieluummin itse.
Omani seuraa etääntyvää ohittajaa hienosti, ja lähi- ja kaukovalojen vaihtokin tuntuu paremmin ajoitetulta.
Mutta liikennemerkeistä aiheutuvat heijastukset vaihtelevat välillä lähivaloja aivan turhaankin. Näistähän on varmaan monia mielipiteitä, ja vaikka muut automatiikat jätinkin päälle, lähi- ja kaukovalot kerroin autolleni vaihtavani mieluummin itse.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Ja vielä yksi valojuttu. Olisi tuokin kärpänen saanut mennä tekemään harakirinsä jonnekin muualle kuin peruutusvalon sisälle:
Taitaa vaatia takaluukun sisäverhoilun pois, että pääsee lampun kantaan käsiksi ja saa raadon sitä kautta ulos?
Taitaa vaatia takaluukun sisäverhoilun pois, että pääsee lampun kantaan käsiksi ja saa raadon sitä kautta ulos?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Ei taida olla eroa noissa ILS-systeemeissä -11 ja -12 vuosilla. En tiedä ovatko nyt saaneet noita paremmaksi. Periaattessa toimii hyvin, mutta lyhyelle vaihto tulee usein liian helposti, jos on vain jotakin valokaikuakin edessä. Lisäksi palautus pitkille on liian hidas ohituksen jälkeen. En tiedä onko uusimmissa malleissa tälle tehty mitään, luulen että johtuu osittain ainakin umpion moottoreiden hitaudesta. Mutta siis ideana ILS ihan sika hyvä, kunhan vain kehitetään loppuun.Omani seuraa etääntyvää ohittajaa hienosti, ja lähi- ja kaukovalojen vaihtokin tuntuu paremmin ajoitetulta.
Tosin vanhaa tekniikkaahan tuo jo, led- ja laservalot tulossa.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Minä olisin jo ihan tyytyväinen, jos pääsisin kaukovalojen osalta takaisin vuoteen 1982, jolloin asensin ensimmäiset Bosch Touringit äidin autoon. Silloin uuteen 80-luvun autoon ei enää saanutkaan kahdentaa ajovaloja ja aiemman vakiosetin Hella 186 H4 valojen sijasta piti etsiä jotain nykyaikaisempaacmeli kirjoitti:Tosin vanhaa tekniikkaahan tuo jo, led- ja laservalot tulossa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Seuraava versio "roiskeläpästä" näyttää tämmöiseltä. Kynnykset ja takapuskurin alareuna teipattu värittömällä läpinäkyvällä kolhunsuojateippauksella. Yllättäen teipin kiilto ainakin uutena peittää armeliaasti maalipinnassa jo näkyvät kiveniskemät aika nätisti. Ennen teippausta etenkin takalokasuojan etureunan maalipinnassa näkyi käytön jälki jo aivan selvästi. Mustakin olisi ollut saatavana, mutta teippifirmassa suositeltiin väritöntä, joka on taipuisampaa ja paksumpaa kuin värikalvo. Lopputuloksen toimivuuden näkee sitten vuosien kuluessa, mutta värittömän kalvon pitäisi kaiken järjen mukaan sopia myös muun värisille autoille?
Kiitos Karvine tästä vinkistä!
Teippauksia saa monestakin paikasta ja voi ostaa tarvikkeetkin tehdäkseen itse. Tämän teki Teippauksia.com. Tuo valkoinen Corvette oli muutama viikko sitten vielä musta.
https://fi-fi.facebook.com/teippauksia
Kuka ostaa nuo aiemmassa kuvassa näkyvät eturoiskeläpät kympillä kappale + postikulut? Ne ovat sen verran matalat, että saattavat jopa seilata eteen tulevien ryppyjen ylitse ilman osumia. Takaset saa kaupan päälle, mutta niitä en uskaltaisi laittaa talveksi paikalleen.
Kiitos Karvine tästä vinkistä!
Teippauksia saa monestakin paikasta ja voi ostaa tarvikkeetkin tehdäkseen itse. Tämän teki Teippauksia.com. Tuo valkoinen Corvette oli muutama viikko sitten vielä musta.
https://fi-fi.facebook.com/teippauksia
Kuka ostaa nuo aiemmassa kuvassa näkyvät eturoiskeläpät kympillä kappale + postikulut? Ne ovat sen verran matalat, että saattavat jopa seilata eteen tulevien ryppyjen ylitse ilman osumia. Takaset saa kaupan päälle, mutta niitä en uskaltaisi laittaa talveksi paikalleen.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Lapsi on terve, kun se leikkii
Minusta sairaan hieno maavalo, mutta saa olla muutakin mieltä:
W212:ssa ei tarvita lisää reikiä minnekään, vaan vaihdetaan alkuperäisen ovivalon tilalle.
W212:ssa ei tarvita lisää reikiä minnekään, vaan vaihdetaan alkuperäisen ovivalon tilalle.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Palataas vielä rengasasiaan, josta on nyt hyviä uutisia ja huonoja uutisia.Meissenkeri kirjoitti:Minulla on ollut kaksi viimeisintä sarjaa kesärenkaita Nokian Hakkapeliitta Greenejä. Erittäin hyvä rengas: Jämäkkä, taloudellinen (pieni polttoaineen kulutus ja sarja kestää normaalikäytöllä 50 tkm). Lievänä haittapuolena voin mainita että melun osalta Hakka Green ei yllä aivan huipputasolle.
Nyt on W212:n alla Hakka Bluet 225/55r16. Näissä on myös hyvä ajettavuus, mutta ovat myös hiljaiset. Kulutuskestävyys jää vielä nähtäväksi.
Hyvät uutiset ovat, että auto on kunnossa! Michelin Primacyn sopimattomuutta tuohon autoon kuvaa parhaiten se, että ajettavuus paranee nastarenkaisiin vaihtamalla. Uraherkkyys ja ohjauksen muljahtelu puolelta toiselle loppui. Tilalle tuli Mersumainen rauhallinen keskiasennossaan tunnoton ohjaus, joka ei häiritse kuljettajaa epäolennaisella tiedolla. Loivaa valtatien kaarretta kääntymään asetettu auto pitää kaartosäteensä ja suoraan tähdätty menee suoraan vaikka kädet irti ratista.
Huono uutinen on melu. TM talvirengastestin mukaan Michelin X-Ice North on hiljainen nastarengas, mutta E-sarjassa ei nastan ääni kuulu muutenkaan, joten renkaan ääni ratkaisee. X-Ice on selvästi nappula- ja lamellirengas ja ulvoo sen mukaisesti. Ei se minusta sietämätön ole, mutta mielikuva Ceen alla pyörineestä ContiIcesta on hillitympi. Renkaan toiminnasta talvikelissä ei ole vielä mitään käsitystä?
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Ainakin nykyasetuksillaan E on valitettavasti kesäauto. Hyvin lämmin tosin.
Kulutus nousi syksyn tullen yli 10%, hyvä kun 6 sadalle riittää, eikä lyhyillä matkoilla aiokaan riittää. Valot ovat bi-xenonien parhaasta päästä, eli sarvipäiden seassa riittämättömät ja nyt se vielä istui kiinni sangen tavalliseen lumikeliin
Kertokaapa W212:lla talvellakin ajaneet, onko tuo oikeasti noin avuton lumessa, vai onko mulla vain huonot renkaat? Täältä mökin pihasta joutuu lähtemään vähän rotkon pohjalta, mutta ainoa kerta kun mitään on työnnetty ylös oli 740 GLE yhden kerran viimeistä talveaan talviajossa ja varmaan 7 - 8 vuotta vanhoilla viime vuosituhannen talvirenkailla, jotka menivät sen kevään jälkeen romuksi. Keskimäärin ei edes etuvetoisen raskaasti nokkapainoisella Seiskalla ollut ongelmia nousta tielle.
Cee oli suorastaan loistava, jopa niin, että mökkinaapurin lapsilla jäi pääsiäisenä lähtemättä mäkeen, kun en aamulla meidän perheen lähtiessä edes tajunnut mennä auttamaan. Heidän etuvetoinen autonsa ei suostunut nousemaan pihasta koko päivänä. Olisi tietenkin voitu auttaa, mutta ei lähtiessä tajuttu, että on liukasta!
Lunta on tullut kerralla aika paljon, mutta ihan normaalia tämä silti Syötteen ja Taivalkosken alueella on:
Etuspoileri ei vielä rullaa lumipalloa edellään, mutta alustan matalimmat osat alkavat jo raapia lumen pintaa. ContiIcella rengastettu Cee olisi tuosta vain ajettu ylös, mutta tähän on jo kauhottu kiitorata ensimmäiselle töyssylle saakka
Onko W212 oikeasti noin huono etenemään lumessa, vai onko siitä vain tehty sellainen asentamalla alle Michelin X-Ice 3 nastarenkaat?
Kuinka C- ja E-mallia talvella ajaneet vertaisivat niiden kykyä edetä lumessa? Manuaalivaihteinen C-farkku on 50/50 tasapainossa ja tuo automaattisedan on 55/45 nokkapainoinen, mutta yllättävän heikosti liikkui ainakin tänä aamuna?
Olihan minulla nelivetokin harkinnassa, mutta kun 740 ei koskaan ollut mikään ongelma ja Cee oli aivan loistava talviauto, niin en tajunnut, että saattaisin tarvita nelivetoa mihinkään?
Kulutus nousi syksyn tullen yli 10%, hyvä kun 6 sadalle riittää, eikä lyhyillä matkoilla aiokaan riittää. Valot ovat bi-xenonien parhaasta päästä, eli sarvipäiden seassa riittämättömät ja nyt se vielä istui kiinni sangen tavalliseen lumikeliin
Kertokaapa W212:lla talvellakin ajaneet, onko tuo oikeasti noin avuton lumessa, vai onko mulla vain huonot renkaat? Täältä mökin pihasta joutuu lähtemään vähän rotkon pohjalta, mutta ainoa kerta kun mitään on työnnetty ylös oli 740 GLE yhden kerran viimeistä talveaan talviajossa ja varmaan 7 - 8 vuotta vanhoilla viime vuosituhannen talvirenkailla, jotka menivät sen kevään jälkeen romuksi. Keskimäärin ei edes etuvetoisen raskaasti nokkapainoisella Seiskalla ollut ongelmia nousta tielle.
Cee oli suorastaan loistava, jopa niin, että mökkinaapurin lapsilla jäi pääsiäisenä lähtemättä mäkeen, kun en aamulla meidän perheen lähtiessä edes tajunnut mennä auttamaan. Heidän etuvetoinen autonsa ei suostunut nousemaan pihasta koko päivänä. Olisi tietenkin voitu auttaa, mutta ei lähtiessä tajuttu, että on liukasta!
Lunta on tullut kerralla aika paljon, mutta ihan normaalia tämä silti Syötteen ja Taivalkosken alueella on:
Etuspoileri ei vielä rullaa lumipalloa edellään, mutta alustan matalimmat osat alkavat jo raapia lumen pintaa. ContiIcella rengastettu Cee olisi tuosta vain ajettu ylös, mutta tähän on jo kauhottu kiitorata ensimmäiselle töyssylle saakka
Onko W212 oikeasti noin huono etenemään lumessa, vai onko siitä vain tehty sellainen asentamalla alle Michelin X-Ice 3 nastarenkaat?
Kuinka C- ja E-mallia talvella ajaneet vertaisivat niiden kykyä edetä lumessa? Manuaalivaihteinen C-farkku on 50/50 tasapainossa ja tuo automaattisedan on 55/45 nokkapainoinen, mutta yllättävän heikosti liikkui ainakin tänä aamuna?
Olihan minulla nelivetokin harkinnassa, mutta kun 740 ei koskaan ollut mikään ongelma ja Cee oli aivan loistava talviauto, niin en tajunnut, että saattaisin tarvita nelivetoa mihinkään?
Viimeksi muokannut 740 GLE, 25.10.2014 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tuossa on ilmeisesti alustana neitseellinen tamppaamaton lumi ja sen alla soraa? ESP oli varmaankin pois päältä ja paljonko sitä lunta sentteinä suurin piirtein oli?
Mä vaan siksi kyselen, kun omalla automaatti C:llä olen hyvin menestynyt kohtuullisissa lumioloissa, mutta mitään kahlausta en oo joutunu kokeilemaan. Mäkilähdössäkin tuntuu jostain aina löytyvän pitoa loskalla/lumella. Jospa se manuaalivaihteisuus olis auttanu 204:sta?
Mä vaan siksi kyselen, kun omalla automaatti C:llä olen hyvin menestynyt kohtuullisissa lumioloissa, mutta mitään kahlausta en oo joutunu kokeilemaan. Mäkilähdössäkin tuntuu jostain aina löytyvän pitoa loskalla/lumella. Jospa se manuaalivaihteisuus olis auttanu 204:sta?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
Auto on ajettu toisen kuvan urista ylös ja kun sain sen hiihtoreissulaisia varten tielle, näytti koko puolen km matkan mökille takaisin tallustellessa alusta raapineen lumen pintaa hyvin kevyesti. Eli aika lailla W212 vakiojousituksen maavaran verran sitä uutta lunta on. En tiedä, paljonko tuo on, mutta jotain 10+ senttiä kai, kun joustoliikkeissä raapaisee jäljen kinokseen, muuten ei.
Ajonhallinnan siirtäminen sallivampaan asentoon tosiaan auttoi etenemistä.
Automaatti sinänsä vetää pehmeästi ja kaasun annostelu on hyvin selkeää, mutta liikkuminen vain tuntuu siltä, kuin höyhenellä työntäisi peräluukusta.
Ajonhallinnan siirtäminen sallivampaan asentoon tosiaan auttoi etenemistä.
Automaatti sinänsä vetää pehmeästi ja kaasun annostelu on hyvin selkeää, mutta liikkuminen vain tuntuu siltä, kuin höyhenellä työntäisi peräluukusta.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Minulla ei ole vertailukohtaa C- ja E-mallin väliltä, mutta sen sijaa on paljon vertailukokemusta mallien W210, W211, ja W212 väliltä.
Näistä edellä mainituista W212 tuntuu kevytperäisemmältä. Akselipainoja en ole tarkastanut. Ero ei ole suuri, mutta tuntuu kuitenkin, varsinkin kun siinä on 100Nm enempi väätöä vanhempiin malleihin verrattunam, niin vilkuttaa aika herkästi kolmiovaloa vähänkään reilummalla kaasun käytöllä esimerkiksi risteysalueilla.
Varsinaisia etenemisharjoituksia syvässä lumessa en ole tällä W212:lla tehnyt, mutta kiinnikään en viime talvena mihinkään jäänyt. Tulee kyllä ajettua työnpuolesta jonkin verran haasteellisemmissakin ympäristöissä ja peräkärry on joskus mukana. Sanoisin että ei tuo aivan onneton ole, mutta jonkinlainen ero vanhempiin malleihin verrattuna saattaa olla.
Näistä edellä mainituista W212 tuntuu kevytperäisemmältä. Akselipainoja en ole tarkastanut. Ero ei ole suuri, mutta tuntuu kuitenkin, varsinkin kun siinä on 100Nm enempi väätöä vanhempiin malleihin verrattunam, niin vilkuttaa aika herkästi kolmiovaloa vähänkään reilummalla kaasun käytöllä esimerkiksi risteysalueilla.
Varsinaisia etenemisharjoituksia syvässä lumessa en ole tällä W212:lla tehnyt, mutta kiinnikään en viime talvena mihinkään jäänyt. Tulee kyllä ajettua työnpuolesta jonkin verran haasteellisemmissakin ympäristöissä ja peräkärry on joskus mukana. Sanoisin että ei tuo aivan onneton ole, mutta jonkinlainen ero vanhempiin malleihin verrattuna saattaa olla.
Päivitys aamulla vallinneeseen keliin, johon reagoin ehkä vähän hätäisesti: Naapurin Mazda CX-5 hinattiin maasturilla pois pihasta, kun ei pystynyt edes seuraamaan hiihtoreissulle poistuneen Mersun jälkiä. Samassa paikassa oli siis korkeammillakin autoilla ongelmia. Kai se vajaavetoiselle riittää, kun koko kahlaussyvyyden pohja kinosta raapien voi käyttää myös ylämäessä?
Semmoinen ero tuossa on Ceehen, että jos Cee istuu täysautomatiikalla, silloin en pysty jatkamaan etenemistä edes Kimi-näppäimen avulla. Eemelissä "ESP off" antaa selvästi lisää työntövoimaa kinosten penkomiseen.
Uudet talvirenkaat silti harkinnassa. Joko Nokian tai ContiIce.
Lisävalokytkentään pälkähti päähän ihan villi idea. Ensi viikolla tarvikkeiden ostoon ja eksperimentoimaan...
Semmoinen ero tuossa on Ceehen, että jos Cee istuu täysautomatiikalla, silloin en pysty jatkamaan etenemistä edes Kimi-näppäimen avulla. Eemelissä "ESP off" antaa selvästi lisää työntövoimaa kinosten penkomiseen.
Uudet talvirenkaat silti harkinnassa. Joko Nokian tai ContiIce.
Lisävalokytkentään pälkähti päähän ihan villi idea. Ensi viikolla tarvikkeiden ostoon ja eksperimentoimaan...
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
TM vertailu 1/2010 "Tiukan talouden businessluokka" kertoo 220 CDI sedan automaatin painojakaumaksi 55/45. Sen perusteella ei vielä pitäisi tuntua pahasti nokkapainoiselta.Meissenkeri kirjoitti:Akselipainoja en ole tarkastanut.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Re: Lapsi on terve, kun se leikkii
Mistä näitä saa ostaa? En ole tälläisten perään yleensä, mutta tämä on jo törkeänhieno!740 GLE kirjoitti:Minusta sairaan hieno maavalo, mutta saa olla muutakin mieltä:
W212:ssa ei tarvita lisää reikiä minnekään, vaan vaihdetaan alkuperäisen ovivalon tilalle.
Re: Lapsi on terve, kun se leikkii
eBay, aitoja kiinalaisia. Vikalokiin tulee neljä roskaa puuttuvista ovivaloista, mutta muita sivuvaikutuksia en ole huomannut.ärkoo kirjoitti:Mistä näitä saa ostaa? En ole tälläisten perään yleensä, mutta tämä on jo törkeänhieno!
Niitä on tarjolla sekä pareittain että neljän sarjana tuolta:
http://www.ebay.com/itm/2-x-Laser-LED-D ... 22&vxp=mtr
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
RE: kärpänen peruutusvalossa.
Kärpänen johtaa nyt jo 2 - 0
Käytin takavalon kärpäsineen irti, mutta eihän siihen päässyt sisäkauttakaan käsiksi. Kaksikuorinen muovi on ympäri asti umpiona, eli siellä se on mausoleumissaan ainakin toistaiseksi. En raski porata satasen maksavaa osaa auki sillä riskillä etten ehkä saakaan sitä enää siististi kiinni, joten odotellaan varaosan halpenemista.
Kärpänen johtaa nyt jo 2 - 0
Käytin takavalon kärpäsineen irti, mutta eihän siihen päässyt sisäkauttakaan käsiksi. Kaksikuorinen muovi on ympäri asti umpiona, eli siellä se on mausoleumissaan ainakin toistaiseksi. En raski porata satasen maksavaa osaa auki sillä riskillä etten ehkä saakaan sitä enää siististi kiinni, joten odotellaan varaosan halpenemista.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.