320 cdi ei starttaa

Vastaa Viestiin
ceedeeii
Viestit: 30
Liittynyt: 23.9.2014 13:13
Paikkakunta: kanta häme

320 cdi ei starttaa

Viesti Kirjoittaja ceedeeii »

Miljoona kirosanaa alkuun

Joo Mersu seisoi viikon parkis ja kun töistä tulin ei yritäkään startata. Apuvirtaa olen yrittänyt antaa, toista akkua koitin. Akun jännite lepo 12.5 ja kun hehkuttaa 11 ja risat ja siitä ei laske vaikkaa koittaa startata. Kun piti avainta pitkää start asennos 2 kertaa Se vähän kuin yritti nyt käyttää konetta mutta siinä Se ja sen jälkee ei mitään. Sulakkeita tarkistelin, virtalukko tuntuu pelaavan. Ääntääkö naftapumppu yhtään ? Mikä mitä, että on kylmä ja näpit jäässä
nalle05
Viestit: 151
Liittynyt: 21.6.2014 20:00

Viesti Kirjoittaja nalle05 »

olisko hiilet loppu
ceedeeii
Viestit: 30
Liittynyt: 23.9.2014 13:13
Paikkakunta: kanta häme

Viesti Kirjoittaja ceedeeii »

voiko hiiliä vaihtaa, vai meneekö laturi uusiksi? onko helppo homma? auto on parkkipaikalla..
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Yllättävän usein näissä laukee startit ihan puun takaa... koita kopauttaa starttia pitkällä avaimella tms. samalla kun toinen starttaa. Jos näkee niin katsoo onko herätepiuha kii startilla, ja maadoituskaapeli moottorin ja rungon välillä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
nalle05
Viestit: 151
Liittynyt: 21.6.2014 20:00

Viesti Kirjoittaja nalle05 »

aika paha parkkipaiklla vaihtaa startin hiiliä.yleensä altapäin otetava irti
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MHe kirjoitti:Yllättävän usein näissä laukee startit ihan puun takaa... koita kopauttaa starttia pitkällä avaimella tms. samalla kun toinen starttaa. Jos näkee niin katsoo onko herätepiuha kii startilla, ja maadoituskaapeli moottorin ja rungon välillä.
Tuohon vielää lisää tarkisteltavaa, että vettä ei ole kertynyt niihin kolihin joissa sulake boksti on
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ceedeeii
Viestit: 30
Liittynyt: 23.9.2014 13:13
Paikkakunta: kanta häme

Viesti Kirjoittaja ceedeeii »

niin joo ei se niin yksinkertainen ollutkaan.. eilen piti hinata korjaamolle. tänään tuli tieto että vikakoodia virtalukosta ja vaihdekaaviosta myös. välillä lähtee käyntiin.. ja sitten taas ei. startti, akku, maadoitukset kunnossa
tais tulla kallis keikka, 3 vuoteen en olekaan tarvinnu korjaamon palveluita
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

ceedeeii kirjoitti:niin joo ei se niin yksinkertainen ollutkaan.. eilen piti hinata korjaamolle. tänään tuli tieto että vikakoodia virtalukosta ja vaihdekaaviosta myös. välillä lähtee käyntiin.. ja sitten taas ei. startti, akku, maadoitukset kunnossa
tais tulla kallis keikka, 3 vuoteen en olekaan tarvinnu korjaamon palveluita
`

Muistissa olleta vanhoja vikakoodeja vai nykyisellään päällä olevia?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ceedeeii kirjoitti:niin joo ei se niin yksinkertainen ollutkaan.. eilen piti hinata korjaamolle. tänään tuli tieto että vikakoodia virtalukosta ja vaihdekaaviosta myös. välillä lähtee käyntiin.. ja sitten taas ei. startti, akku, maadoitukset kunnossa
tais tulla kallis keikka, 3 vuoteen en olekaan tarvinnu korjaamon palveluita
Mitkä on koodit mitkä tulevat nollauksen jälkeen uudestaan
(eli koodin numerot ja niiden selitys texti minkä *:ri antaa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ceedeeii
Viestit: 30
Liittynyt: 23.9.2014 13:13
Paikkakunta: kanta häme

Viesti Kirjoittaja ceedeeii »

en tiedä mitä koodeja, puhuin vain puhelimessa asentajankanssa pikaisesti että vika ei ole startissa ja koodeja antaa virtalukkoon tai vaihde mekanismiin. ja huomenna jatkavat tutkimista.

se teki mullakin pari kertaa sillai toi auto että startti yritti pyörittää niin kuin tsup tsup mutta muuten täysin mykkä. virtaa pitäis olla toista akkua kokeilleet, mutta silti jännä kun sähkö ikkunat ei jaksanut nousta vaikka aikaisemmin ne on kylllä pelanneet..
nalle05
Viestit: 151
Liittynyt: 21.6.2014 20:00

Viesti Kirjoittaja nalle05 »

oliskohan maadotus vika
ceedeeii
Viestit: 30
Liittynyt: 23.9.2014 13:13
Paikkakunta: kanta häme

Viesti Kirjoittaja ceedeeii »

olivat putsanneet vaihteen siirto mekanismin ja nyt on toiminut. saa nyt nähdä aika ikävä jos tuolla pakkasessa alkaa temppuilemaan vielä niin voi tulla hätä.
varmahan siitä tulis jos vaihtais uuden osa, liekkö kalliskin osa?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ceedeeii kirjoitti:olivat putsanneet vaihteen siirto mekanismin ja nyt on toiminut. saa nyt nähdä aika ikävä jos tuolla pakkasessa alkaa temppuilemaan vielä niin voi tulla hätä.
varmahan siitä tulis jos vaihtais uuden osa, liekkö kalliskin osa?
Ei se vipu kyllä mikiskään muutu vaikka olisi likainen
Vai minkä vaihteen siirtomekanismin putsaukseta mahtoi
Olla kyse,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ceedeeii
Viestit: 30
Liittynyt: 23.9.2014 13:13
Paikkakunta: kanta häme

Viesti Kirjoittaja ceedeeii »

no väärin muotoilin sanan. mutta eikös siellä vivustossa ole jotain sähkö osaa mikä estää käyntiinlähdön jos vaihde on joku muu kuin d tai n.
ceedeeii
Viestit: 30
Liittynyt: 23.9.2014 13:13
Paikkakunta: kanta häme

Viesti Kirjoittaja ceedeeii »

niin vika koodeja oli anatanut egs: 116
ja sit B1119 b1010
ceedeeii
Viestit: 30
Liittynyt: 23.9.2014 13:13
Paikkakunta: kanta häme

Viesti Kirjoittaja ceedeeii »

no niin jee jee. mersun omistamisen iloisuutta..
toimihan se uudella käytetyllä vaihdemoduulilla 3 viikkoa, sitten alkoi tää uus moduuli temppuilee ensin lukitsi 1 vaihteen päälle ja liikku vain n ja d lle. auto sammuksiin pelasi sitten taas vähän aikaa ja lukitsi 2 vaihteenpäälle. että kiva huomasin vaan että kun laittaa kepin d-lle niin se nojaa koko ajan plus asentoon moduulista että kai sieltä sisältä on joku mekanisesti mennyt rikki. aikahuonosti purettavissa noi moduulit ilmeisesti on. nyt vaan sitten taas ei käynnisty kummallakaan moduulilla. :cry:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ceedeeii kirjoitti:no niin jee jee. mersun omistamisen iloisuutta..
toimihan se uudella käytetyllä vaihdemoduulilla 3 viikkoa, sitten alkoi tää uus moduuli temppuilee ensin lukitsi 1 vaihteen päälle ja liikku vain n ja d lle. auto sammuksiin pelasi sitten taas vähän aikaa ja lukitsi 2 vaihteenpäälle. että kiva huomasin vaan että kun laittaa kepin d-lle niin se nojaa koko ajan plus asentoon moduulista että kai sieltä sisältä on joku mekanisesti mennyt rikki. aikahuonosti purettavissa noi moduulit ilmeisesti on. nyt vaan sitten taas ei käynnisty kummallakaan moduulilla. :cry:
vaihde modulilla... ilmesesti keppiyksiköllä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

CDI203 kirjoitti:
ceedeeii kirjoitti:olivat putsanneet vaihteen siirto mekanismin ja nyt on toiminut. saa nyt nähdä aika ikävä jos tuolla pakkasessa alkaa temppuilemaan vielä niin voi tulla hätä.
varmahan siitä tulis jos vaihtais uuden osa, liekkö kalliskin osa?
Ei se vipu kyllä mikiskään muutu vaikka olisi likainen
Vai minkä vaihteen siirtomekanismin putsaukseta mahtoi
Olla kyse,
odotaa yhä vastausta
ceedeeii kirjoitti:no väärin muotoilin sanan. mutta eikös siellä vivustossa ole jotain sähkö osaa mikä estää käyntiinlähdön jos vaihde on joku muu kuin d tai n.


ei jatko kysymystä...

helpotaa vain autelemista jos ei tarvitse koittaa arvata mistä
osista/moduleista on kyse :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ceedeeii
Viestit: 30
Liittynyt: 23.9.2014 13:13
Paikkakunta: kanta häme

Viesti Kirjoittaja ceedeeii »

joo vaihde sifteristä kyse. nyt meni siis tuo uusi sifterikin rikki
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4283
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ceedeeii kirjoitti:joo vaihde sifteristä kyse. nyt meni siis tuo uusi sifterikin rikki
Enne seuravan asenusta
Kannattaa selvitää mikä niitä rikoo
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”