W203 facelift dieselin osto
W203 facelift dieselin osto
Tällaista vaihtoehtoa on suunniteltu rouvalle käyttöautoksi. Mitä vikakohteita kannattaisi erityisesti tarkkailla?
Todennäköisesti farmarimalli ja 4 syl koneella ja automaatilla.
Facelift ilmeisesti on ruostesuojaukselta selvästi vanhempaa parempi?
Todennäköisesti farmarimalli ja 4 syl koneella ja automaatilla.
Facelift ilmeisesti on ruostesuojaukselta selvästi vanhempaa parempi?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Moottorin suojamuovi taisi olla torxeilla kiinni. Eikös sen alta näe suoraan jos on joku suutin vuotanut? Vai pitääkö purkaa enemmän?
Entäs vaihdelaatikon toiminta? Vaihtaa normaalisti eikä nyi tasakaasulla?
Millaista hintaa aadolf on tuosta ajatellut ja missäpäin sijaitsee?
Entäs vaihdelaatikon toiminta? Vaihtaa normaalisti eikä nyi tasakaasulla?
Millaista hintaa aadolf on tuosta ajatellut ja missäpäin sijaitsee?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Oisi sedan myynnissä ja hyvä auto ota yv:llä yhteyttä jos kiinnostaa,on hyvä ja halpa.
karsaka@gmail.com
karsaka@gmail.com
Tää on nyt jo kuudetta vuotta kestotestissä, joku 130 tkm ollut itselläni ajossa. Sen tarkemmin osaa mitään erityisiä vikakohteita osoittaa, mutta nyt kun tuossa yllä on jotain mainittu, niin taitavat suunnilleen pitää paikkansa.
Faceliftikään ei ole aivan immuuni ruosteelle, mutta erittäin paljon paremmin pistää hanttiin, kuin moni muu verrokki.
Hankkiessa kannattaa erityisesti tarkkailla, että väri on brilliantsilber, kilometrejä on alle 300 tkm ja että on siisti muutenkin.
Ohoh, sellainenhan tuo oma onkin.
Jokohan tuo joutaisi eteenpäin? 
Edit: pitäähän minunkin yrittää etsiä pari kuvaa koneelta. Sen verran mieluinen kampe on ollut, että löytyy kuvia ainoastaan ratin takaa. Lämmintä on näköjään kesällä ollut:

Auto näyttää ulkoa kuitenkin suunnilleen tältä, paitsi että on farmari:

Faceliftikään ei ole aivan immuuni ruosteelle, mutta erittäin paljon paremmin pistää hanttiin, kuin moni muu verrokki.
Suojamuovi on painamalla kiinni, ylöspäin nykäisemällä nousee pois. Siitä näkee suoraan vuotopaikat, jos sellaisia on.Samuli H kirjoitti:Moottorin suojamuovi taisi olla torxeilla kiinni. Eikös sen alta näe suoraan jos on joku suutin vuotanut? Vai pitääkö purkaa enemmän
Hankkiessa kannattaa erityisesti tarkkailla, että väri on brilliantsilber, kilometrejä on alle 300 tkm ja että on siisti muutenkin.
Ohoh, sellainenhan tuo oma onkin.


Edit: pitäähän minunkin yrittää etsiä pari kuvaa koneelta. Sen verran mieluinen kampe on ollut, että löytyy kuvia ainoastaan ratin takaa. Lämmintä on näköjään kesällä ollut:

Auto näyttää ulkoa kuitenkin suunnilleen tältä, paitsi että on farmari:

Pitää olla farmari, siitä ei kuulemma tingitä.204 kirjoitti:Oisi sedan myynnissä ja hyvä auto ota yv:llä yhteyttä jos kiinnostaa,on hyvä ja halpa.
karsaka@gmail.com
Käytiin tänään kahta katsomassa. Toinen oli 200 ja toinen 220. Onko noissa 200 ja 220 eroja esim äänieristyksessä? Tuntui että 220 on selvästi hiljaisempi moottoriääniltään, aiemminkin olen tämän suuntaista ollut havaitsevinani.
Muutenkin tuo 220 tuntui selvästi jämäkämmältä mutta yli 300000 ajetuissa taitaa yksilöt jo erottua toisistaan. Molemmat kuitenkin erittäin siistejä autoja.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Hei Samuli, tässä jotain mietteitä w203 facelift 220cdi farkusta.
Olen omalla ajanut nyt reilu vuoden aikana 147tkm--->170tkm.
Varustelutaso on omassa avantgarde, siihen en ota kantaa, että onko se hyvä asia, mutta yksittäisistä lisävarusteista bi-xenon valot ovat ehdoton vaatimus, ortopedipenkit ovat myös todella hyvät isollekkin miehelle.
Eroa 200cdi ja 220cdi malleissa on kytkimessä (jos manuaali) ja moottorissa. Kytkin on pienempi ja moottorista puuttuu tasapainotusakseli 220 on se akseli.
En itse usko, että äänieristyksessä olisi eroja.
Vaimosi on fiksu jos sanoo, että farmari pitää olla, onhan se paljon hienomman näköinenkin ja monikäyttöisempi.
Omani ei ole myynnissä, koska todettu idioottivarmaksi laitteeksi ja se on manuaalivaihteinen. Alustan kovuus kyllä ärsyttää välillä rajusti. Citikka seuraavaksi, c6 malli kiinnostaa....
Olen omalla ajanut nyt reilu vuoden aikana 147tkm--->170tkm.
Varustelutaso on omassa avantgarde, siihen en ota kantaa, että onko se hyvä asia, mutta yksittäisistä lisävarusteista bi-xenon valot ovat ehdoton vaatimus, ortopedipenkit ovat myös todella hyvät isollekkin miehelle.
Eroa 200cdi ja 220cdi malleissa on kytkimessä (jos manuaali) ja moottorissa. Kytkin on pienempi ja moottorista puuttuu tasapainotusakseli 220 on se akseli.
En itse usko, että äänieristyksessä olisi eroja.
Vaimosi on fiksu jos sanoo, että farmari pitää olla, onhan se paljon hienomman näköinenkin ja monikäyttöisempi.
Omani ei ole myynnissä, koska todettu idioottivarmaksi laitteeksi ja se on manuaalivaihteinen. Alustan kovuus kyllä ärsyttää välillä rajusti. Citikka seuraavaksi, c6 malli kiinnostaa....
No on. Mutta on on vedotkin ihan eri luokkaa. Aikanaan kun väykkyä ostin, olin ensin ajanut noita kaksatasia, kun koitin tota 270:stä totesin että paluuta ei ole, pakko saada vitonen (tai kutonen). Kulutus nousee puolesta litrasta litraan satsella per muki. Kuluissa ei liene voi sanoa eroa, yks sylinteri ruiskuineen enempi vikaantumassa (ja joskus kuulemma nimenomaan joku tietty sylinteri mikä urvahtaa jostain hämrästä syystä).Samuli H kirjoitti:
Mitenkä tuo 270 kone? Yhtä sellaista mennään huomenna katsomaan mutta onko siinä kulut tai kulutus paljon suurempi kuin neloskoneissa?
Ja edelliseen farkkuihannointiin oma kommentti; jos v*ttu PIENTÄ lisätilaa ei tartte (oletetaan että löytyy kaatuvat penkit, ne on kyllä oikeesti harvinaisia sedaneissa), miks hankkia ruumisauto, siks rumia ne on omaan silmään



W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 30.11.2014 8:51
Laitoin tommosen 255tkm ajetun 270CDI (-03, ei facelift) syksyllä, kun ei ollut varaa tojotaan
Nyt 15000 ajetun kilometrin jälkeen havaintoina:
-Kone lämpeää hitaaaaasti (Termostaattien vaihto, ensi viikolla)
-Vänkärin puolen sähköpenkki polttaa sulaketta (Vissiin joku tyyppivika)
-Turvavyön ja peruutustutkan piippaukset ns. hajottaa. Saakohan nuita pois?
Lisäksi katsastukseen laitettavaa jarrupalat eteen + joku kolisee keulassa (Edellinen omistaja "kehui" ettei ollut tarvinnut ikinä vaihtaa mitään alustan osia
)
+Avantgarde: Xenonit, Bose, siisti myös sisältä, "yhden pyyhkäisyn mahdollisuus (En tiennyt että se on mersussa lisävaruste
)
+Mukava ajaa, mahtava ohituskiihtyvyys 80-120
Keskikulutus nyt 1200km kaupunkiajoa 7,3l/100km, kesällä meni maantiellä oikein höröstellen 5,5l/100km ja seka-ajossa 6,5l/100km.

Eihän tätä 2,7 litran vaihtoehtoa silti järjellä voi perustella, se on se tunne
Järkevä laittaisi hyväkuntoisen 200CDI ja käyttäs lastulla, kun se on hyvinkin pitkälle sama kuin 220CDI. Eli kulutus on pienempi ja voimaa varmasti rouvan tarpeisiin sen mitä tarvitsee


Nyt 15000 ajetun kilometrin jälkeen havaintoina:
-Kone lämpeää hitaaaaasti (Termostaattien vaihto, ensi viikolla)
-Vänkärin puolen sähköpenkki polttaa sulaketta (Vissiin joku tyyppivika)
-Turvavyön ja peruutustutkan piippaukset ns. hajottaa. Saakohan nuita pois?
Lisäksi katsastukseen laitettavaa jarrupalat eteen + joku kolisee keulassa (Edellinen omistaja "kehui" ettei ollut tarvinnut ikinä vaihtaa mitään alustan osia

+Avantgarde: Xenonit, Bose, siisti myös sisältä, "yhden pyyhkäisyn mahdollisuus (En tiennyt että se on mersussa lisävaruste

+Mukava ajaa, mahtava ohituskiihtyvyys 80-120
Keskikulutus nyt 1200km kaupunkiajoa 7,3l/100km, kesällä meni maantiellä oikein höröstellen 5,5l/100km ja seka-ajossa 6,5l/100km.

Eihän tätä 2,7 litran vaihtoehtoa silti järjellä voi perustella, se on se tunne

Järkevä laittaisi hyväkuntoisen 200CDI ja käyttäs lastulla, kun se on hyvinkin pitkälle sama kuin 220CDI. Eli kulutus on pienempi ja voimaa varmasti rouvan tarpeisiin sen mitä tarvitsee

- Oikosulkumies
- Viestit: 45
- Liittynyt: 16.9.2014 19:33
- Paikkakunta: Oulu
Mää laitoin loppukesästä -02 200CDI:n
Siinä oon huomannu että ei piippaa turvavyöt eikä peruutustutka. Tosin peruutustutkaa siinä ei ole, tähtösellä sitä kuulemma saa pois ohjelmoitua.. Mua se nyt ei erityisesti haittais vaikka oiski se turvavyöpiippaus päällä, eikä kyllä haittaa sitä vähääkään ku ei oo..
Kaveri osas kertoa, että jos sähköpenkki meinaa sulakkeita viiä niin auttaa ku pikkunytkäyksissä sitä kerrallaan liikuttaa, se auttaa kuulemma.
Tietokoneen mukaan oon matka-ajossa selvinny reilulla neljällä välillä, tosin se valehtelu lisääntyy aina kylmien starttien myötä. Kesällä ku ajo kahella startilla tankin tyhjäksi niin valehteli vaan pari desiä, nyt talvella viime tankkauksella sano yhdistetyssä ajossa (200 matkaa ja vajaa 500 täyttä kaupunkiajoa) keskikulutuksesksi 6,1. Todellisuus oli tasan 7. Kuulemma laskee kulutuksen ruiskutuspaineesta ja ruiskutusajasta.
Mutta nää on taas näitä. Ai niin, millanen on hidas lämpiäminen? Eipä tuo mullakaan lämpiä nollakelilläkään alle 10km ajolla 80 asti, jos silläkään. monestikki siinä 5-7km ajon jälkeen lämmöt on 60-70 pinnassa.
Siinä oon huomannu että ei piippaa turvavyöt eikä peruutustutka. Tosin peruutustutkaa siinä ei ole, tähtösellä sitä kuulemma saa pois ohjelmoitua.. Mua se nyt ei erityisesti haittais vaikka oiski se turvavyöpiippaus päällä, eikä kyllä haittaa sitä vähääkään ku ei oo..
Kaveri osas kertoa, että jos sähköpenkki meinaa sulakkeita viiä niin auttaa ku pikkunytkäyksissä sitä kerrallaan liikuttaa, se auttaa kuulemma.
Tietokoneen mukaan oon matka-ajossa selvinny reilulla neljällä välillä, tosin se valehtelu lisääntyy aina kylmien starttien myötä. Kesällä ku ajo kahella startilla tankin tyhjäksi niin valehteli vaan pari desiä, nyt talvella viime tankkauksella sano yhdistetyssä ajossa (200 matkaa ja vajaa 500 täyttä kaupunkiajoa) keskikulutuksesksi 6,1. Todellisuus oli tasan 7. Kuulemma laskee kulutuksen ruiskutuspaineesta ja ruiskutusajasta.
Mutta nää on taas näitä. Ai niin, millanen on hidas lämpiäminen? Eipä tuo mullakaan lämpiä nollakelilläkään alle 10km ajolla 80 asti, jos silläkään. monestikki siinä 5-7km ajon jälkeen lämmöt on 60-70 pinnassa.
W203 200CDI
Väri väriin ja loput yhteen.
Väri väriin ja loput yhteen.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 30.11.2014 8:51
Eilen käytiin taas paria farkkua katsomassa.
Toinen oli 220 classic ja toinen 270 avantgarde sport. Aika erilaiset toteutukset samasta kopasta. Molemmat automaatteja, 220 perusvarusteinen ja 270:ssä ruksittu myös jotakin lisiä.
Autojen tutkimisen jälkeen tultiin tulokseen että toisesta tehdään kaupat. Tässä vaiheessa oli vaihtoehtona ns järki vs. tunteet ja lopulta päädyttiin tuohon 270:iin kun siitä saatiin hintakin tingittyä molempia tyydyttäväksi
Kotimatkalla ei tarvinnut valintaa katua, niin leppoisasti tuo 270 kuljettaa c-koppaa
Pientä fiksiä tarvitsee tuohonkin tehdä. Katsotaan miten tämä tulevaisuudessa toimii rouvan käyttiksenä. Isäntä ainakin tykkää kovasti

Toinen oli 220 classic ja toinen 270 avantgarde sport. Aika erilaiset toteutukset samasta kopasta. Molemmat automaatteja, 220 perusvarusteinen ja 270:ssä ruksittu myös jotakin lisiä.
Autojen tutkimisen jälkeen tultiin tulokseen että toisesta tehdään kaupat. Tässä vaiheessa oli vaihtoehtona ns järki vs. tunteet ja lopulta päädyttiin tuohon 270:iin kun siitä saatiin hintakin tingittyä molempia tyydyttäväksi

Kotimatkalla ei tarvinnut valintaa katua, niin leppoisasti tuo 270 kuljettaa c-koppaa

Pientä fiksiä tarvitsee tuohonkin tehdä. Katsotaan miten tämä tulevaisuudessa toimii rouvan käyttiksenä. Isäntä ainakin tykkää kovasti


Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Varustelista
WDB2032161F686673
SA Description
055 YEAR MODIFICATION 14/2
110A ARTS. LEATHER
202B HANDS IN GENERAL.AND SERV.BOOK ON GERMAN
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
244 SPORTS FRONT SEATS
250B MOBILO-LIFE / SERVICE PACK FOR EUROPE
260 CANCEL DESIGNATION ON the TRUNK LID
260B INFORM. PLATE ON CUSHIONS OF SAFETY. - ./ENG.
287 OPENING FOR LOADING LONG ITEMS
2XXL Germany
345 RAIN SENSOR
354 ANTENNA FOR TELEPHONE, NETWORK D/E
386 FUNCTIONS. TO SET. MOB. TEL. WITH THE UNI.INTERF. (MTUS)
423 ACP 5-STUPAS.
486 SPORTS SUSPENSION
525 RADIO AUDIO 50 APS
543 SUN VISOR WITH APPR.FUNCTION
580 CLIMATE
600 headlight washer system
614 BI-XENON HEADLIGHTS RIGHT MOTION
619 LIGHTING PERFORMED ROTATE
639 LEGASPI. DISK - DESIGN 5 SPOKE 17" WITH DIFFERENT. TIRES
673 battery WITH INCREASED CAPACITY
691 TALOS.SYN.A STACK.IN LANE.,ASS.1-SLAIN.Safety.GLASS
739 DECOR. ALUMINIUM pieces
805 AEJ 04/1
873 HEATED DRIVER's SEAT, LEFT AND RIGHT
949 SPORT PACKAGE
954 PACKAGE CONFIGURATION AVANTGARDE
988 data sheet AND CERTIFICATE. "COC" / HEAD. PLATE (MACH.)
M002 ENGINES TURBOKOMPRES. AND WILL COOL.The BOOST.AIR
M27 WORKING VOLUME of 2.7 L
M612 DIZ.ENGINE R5 OM612
NE7 STEUERCODE WERK BREMEN
P80 PACKAGE FOR a LARGE FLEET
WDB2032161F686673
SA Description
055 YEAR MODIFICATION 14/2
110A ARTS. LEATHER
202B HANDS IN GENERAL.AND SERV.BOOK ON GERMAN
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
244 SPORTS FRONT SEATS
250B MOBILO-LIFE / SERVICE PACK FOR EUROPE
260 CANCEL DESIGNATION ON the TRUNK LID
260B INFORM. PLATE ON CUSHIONS OF SAFETY. - ./ENG.
287 OPENING FOR LOADING LONG ITEMS
2XXL Germany
345 RAIN SENSOR
354 ANTENNA FOR TELEPHONE, NETWORK D/E
386 FUNCTIONS. TO SET. MOB. TEL. WITH THE UNI.INTERF. (MTUS)
423 ACP 5-STUPAS.
486 SPORTS SUSPENSION
525 RADIO AUDIO 50 APS
543 SUN VISOR WITH APPR.FUNCTION
580 CLIMATE
600 headlight washer system
614 BI-XENON HEADLIGHTS RIGHT MOTION
619 LIGHTING PERFORMED ROTATE
639 LEGASPI. DISK - DESIGN 5 SPOKE 17" WITH DIFFERENT. TIRES
673 battery WITH INCREASED CAPACITY
691 TALOS.SYN.A STACK.IN LANE.,ASS.1-SLAIN.Safety.GLASS
739 DECOR. ALUMINIUM pieces
805 AEJ 04/1
873 HEATED DRIVER's SEAT, LEFT AND RIGHT
949 SPORT PACKAGE
954 PACKAGE CONFIGURATION AVANTGARDE
988 data sheet AND CERTIFICATE. "COC" / HEAD. PLATE (MACH.)
M002 ENGINES TURBOKOMPRES. AND WILL COOL.The BOOST.AIR
M27 WORKING VOLUME of 2.7 L
M612 DIZ.ENGINE R5 OM612
NE7 STEUERCODE WERK BREMEN
P80 PACKAGE FOR a LARGE FLEET
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 30.11.2014 8:51
Tämä on 260 ajettu. Juuri katsastettu joten saa ajella 2/2016 asti.
Katsottiin muovin alle ja suuttimet oli kaikki kuivia. Yksi oli kuulemma vaihdettu noin 100tkm sitten. Kuskinpuolelta edestä oli moottori hieman kostea mutta korkeapainepumppu oli ainakin aivan kuiva.
Kuvia on vielä huonosti kun vaimoke lähti tuolla nyt taas viikoksi omille teilleen.




Katsottiin muovin alle ja suuttimet oli kaikki kuivia. Yksi oli kuulemma vaihdettu noin 100tkm sitten. Kuskinpuolelta edestä oli moottori hieman kostea mutta korkeapainepumppu oli ainakin aivan kuiva.
Kuvia on vielä huonosti kun vaimoke lähti tuolla nyt taas viikoksi omille teilleen.




Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 30.11.2014 8:51
Noniin nyt on puolivuotta / 30tkm takana autolla, pieniä hommia mitä on autoon pitäny tehä:
Tyypilliset hommat:
-Vuotavat suuttimet (edellinen omistaja)
-Vuotava vaihdelaatikko / Öljyä TCU:ssa
-Imusarjan läpät jumissa / egr venttiili paskassa
-Löyhät termostaatit
-Katkeavat jouset
-Vänkärin penkin sulakkeen poltto
-Ilmamassamittari vika
Näistä suuri kiitos foorumilaisille, paljon löytyi asiallista tietoa.
Perushuoltoa / kuluvaa osaa
-Öljyt ja suodattimet (öljy-, pa-,raitisilma- ja ilmansuodatin)
-Koiranluut
-Alatukivarsi etuoikea
-Jarrupalat ja uusi jarrusatula
Tulevaa remontia:
-Mankka sammuilee, Can-väylän vikakoodeja pukkaa
-EPC valo, auto sammui täydestä laukasta. Ehkä sähkövika, suutinhuollon yhteydessä näkynyt särkyvän ainakin yksi liitin joka oli nippusiteellä kiinni.
-Toinen avain sanoo: Replace key, visit workshop ja lukitsee ovet. Vähän kiusallista esim. prisman parkkipaikalla tyhjäkäynnillä ollessa
Muutenhan autolla onkin ollut kiva ajella
Mitähän kohteita tuohon facelift malliin on korjattu, ilmeisesti ainakin suuttimet kränää myös niissä. Ruostetta ei nimeksikään, vaihteistoöljyn vaihto kesällä kun alkaa olla 60tkm edellisestä vaihdosta.
Mitähän muuta tämän kanssa on odotettavissa? Mukava kun on jotai tähellistä hommaa aina viikonloppuisin
Tyypilliset hommat:
-Vuotavat suuttimet (edellinen omistaja)
-Vuotava vaihdelaatikko / Öljyä TCU:ssa
-Imusarjan läpät jumissa / egr venttiili paskassa
-Löyhät termostaatit
-Katkeavat jouset
-Vänkärin penkin sulakkeen poltto
-Ilmamassamittari vika
Näistä suuri kiitos foorumilaisille, paljon löytyi asiallista tietoa.
Perushuoltoa / kuluvaa osaa
-Öljyt ja suodattimet (öljy-, pa-,raitisilma- ja ilmansuodatin)
-Koiranluut
-Alatukivarsi etuoikea
-Jarrupalat ja uusi jarrusatula
Tulevaa remontia:
-Mankka sammuilee, Can-väylän vikakoodeja pukkaa
-EPC valo, auto sammui täydestä laukasta. Ehkä sähkövika, suutinhuollon yhteydessä näkynyt särkyvän ainakin yksi liitin joka oli nippusiteellä kiinni.
-Toinen avain sanoo: Replace key, visit workshop ja lukitsee ovet. Vähän kiusallista esim. prisman parkkipaikalla tyhjäkäynnillä ollessa

Muutenhan autolla onkin ollut kiva ajella

Mitähän muuta tämän kanssa on odotettavissa? Mukava kun on jotai tähellistä hommaa aina viikonloppuisin
