722.4 ei vaihda 2 isommalle
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 20.10.2010 17:47
- Paikkakunta: Leppävirta
722.4 ei vaihda 2 isommalle
Juu eli 722.4 laatikko 300 dee perästä.
Tuli tehtyä pakin männän tiivisteitten vaihto. Kaikki meni mielestäni ok. Laatikko paikalleen. Öljyt laatikkoon Pakki toimii ja 1 ja 2 mikähän tuo osaisi olla vikana.
Isommalle ei vaihda vaikka kd vaijeri otettu irti.
Ilmoitelkaa jos tiedossa mahdolliset vika paikat.
Kummiksi neljäs kerta kun teen saman remontin ja koskaan ei ole käynyt mitään tämmöistä
[/code]
Tuli tehtyä pakin männän tiivisteitten vaihto. Kaikki meni mielestäni ok. Laatikko paikalleen. Öljyt laatikkoon Pakki toimii ja 1 ja 2 mikähän tuo osaisi olla vikana.
Isommalle ei vaihda vaikka kd vaijeri otettu irti.
Ilmoitelkaa jos tiedossa mahdolliset vika paikat.
Kummiksi neljäs kerta kun teen saman remontin ja koskaan ei ole käynyt mitään tämmöistä
[/code]
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 20.10.2010 17:47
- Paikkakunta: Leppävirta
Tuossa yhdessä tobicissa viitattiin "paine ei riitä kytkemään 3 ja Nelosen vaihdetta.
Kun jouduttiin apparin puolen banjo pultti korjaamaan m12 pultilla mistä tein banjo pultin. Tässä minun tekemässä pultilla on selvästi pienempi reikä kun alku peräisessä.
Rajoittaako se nyt ratkaisevasti öljyn painetta josta johtuu 3 ja 4 ei kytkeytyminen.
Kun jouduttiin apparin puolen banjo pultti korjaamaan m12 pultilla mistä tein banjo pultin. Tässä minun tekemässä pultilla on selvästi pienempi reikä kun alku peräisessä.
Rajoittaako se nyt ratkaisevasti öljyn painetta josta johtuu 3 ja 4 ei kytkeytyminen.
Mulla oli joskus entisessä elämässä tuommoinen aski ja sama oire, silloin oli takimmaisen visco-kytkimen muoviratas menny päreiksi.
Eli vaihdelaatikon ulostuloakseli pyörittää sitä ja se kytkee kolmosen ja nelosen päälle sitten kun keskipakovoima tarpeeksi repii painoja ulospäin.
Se on se iso pyöreä luukku askin takaosassa. Sen kun käyttää auki ja kokeilee että se kytkin pyörii kardaanin mukana. Ja myöskään käsin se ei saisi pyöriä vapaasti.
Siinä on yksi vika halvimmasta ja helpoimmasta päästä.
Eli vaihdelaatikon ulostuloakseli pyörittää sitä ja se kytkee kolmosen ja nelosen päälle sitten kun keskipakovoima tarpeeksi repii painoja ulospäin.
Se on se iso pyöreä luukku askin takaosassa. Sen kun käyttää auki ja kokeilee että se kytkin pyörii kardaanin mukana. Ja myöskään käsin se ei saisi pyöriä vapaasti.
Siinä on yksi vika halvimmasta ja helpoimmasta päästä.
Tähdellisen parantola
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 20.10.2010 17:47
- Paikkakunta: Leppävirta
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 20.10.2010 17:47
- Paikkakunta: Leppävirta
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Siinä etummaisessa palikassahan on se kiinteä akselin pätkä, jossa on kaksi teflon rengasta.
Jos vaikka etummainen pikkusen pystyssä, ei mene pohjaan.
Pikkusen kopautat, niin menee ja se telfon tiivitse poikki
Jos vaikka etummainen pikkusen pystyssä, ei mene pohjaan.
Pikkusen kopautat, niin menee ja se telfon tiivitse poikki

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
en tarkottanu öljypumpun akselin tivareita vaan jarrupannan sylinterin tiivisteitä,sen saa kyljestä auki minä tosin räpläsin sitä pakki remonttia tehdessä koska vaihdoin kitkalevytkin,sieltä hajosi tosi pieni o-renkaan tapainen tiiviste,hirtti jarrupannan kiinni.en tosin ole vielä kasannut lootaa kun ei osat ole tulleet,ehkä huomena olen viisaampi jos korjaus sarjat tulee 

- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Vastasin tähän kommenttiinKuningassorvari kirjoitti:Eli semmonen tiiviste on voinut mennä rikki kun öljy pumppu laitettiin takaisin paikalleen .
Se meni kyllä takaisin laitteessa melkeen pohjaan niin 2 mm rako vain jäi.. Pikku napautus kumi vasaralla se lupsahti pohjaan ja pultit kiinni.
Tuota tiivistettä ei vaihda varmaan laatikko paikallaan.....?

They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
joo vohan noi pumpun akselin tiivisteetkin helposti katkoa,ite laitoin tiiviste uraan vähän rasvaa ,silleen pysy tiivisteet uran pohjassa pumpun asennuksen ajan.on siellä kyllä paljon muitakin vikapaikkoja, esimerkiksi nopeuden tunnistimen muovihilut, ne tietääkseni menee taka pumppuun hajotessaan ja estää sen toiminnan,ite olen joutunut opiskelemaan kantapään kautta ,onneksi aina joku tietävämpi on autellut maalaistolloa,siis minua 

-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 20.10.2010 17:47
- Paikkakunta: Leppävirta