W124 täyttää 30 vuotta
W124 täyttää 30 vuotta
http://www.germancarforum.com/threads/m ... ost-716337
Kukapa uskoisi, ikinuoren W124 korimallin ensiesittelystä tulee ensi kuussa kuluneeksi 30 vuotta. Tämä lienee ikuisen debatin aihe, olikos tämä nyt se viimeinen "oikea mersu". Ainakin voitaneen olla melko varmoja että viimeinen joka suunniteltiin ja valmistettiin ilman myöhempien aikojen "penninvenytystä".
Kukapa uskoisi, ikinuoren W124 korimallin ensiesittelystä tulee ensi kuussa kuluneeksi 30 vuotta. Tämä lienee ikuisen debatin aihe, olikos tämä nyt se viimeinen "oikea mersu". Ainakin voitaneen olla melko varmoja että viimeinen joka suunniteltiin ja valmistettiin ilman myöhempien aikojen "penninvenytystä".
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ja syntyihän pari klassiokkoakin, avo & coupe, väheksymättä muita
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Just eilen juttelin kollegan kanssa, että ihan koht sellasen sais museokilpiin ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
1980-luvulla suunniteltiin ja etenkin sen loppupuolella varmaan tehtiin ehkä kestävimmät autot ikinä. Lankku on monella tavalla legendaarinen vehjes, mutta se on kuitenkin menneisyyden vehjes.
On näitä saman aikakauden vehkeitä toki muitakin kovassa maineessa. Mainitaan nyt vaikka kasipätkä Volvo ja saman merkin vähän aikaisempi 700-sarjan laatikko. Molempien versioita on ollut ilo omistaa. Letukan G20 vani on monelle ikoni vailla vertaa. Kaikilla noilla ajetaan ja on ajettu koviä kilometrimääriä suhteellisen vähän korjaamisella.
DX Korollaa ei moni pidä ikiliikkujana, mutta niitäkin näkee vielä liikenteessä. Sellainenkin oli pihassa 1990-luvulla. En tykännyt, mutta täytyy myöntää, että kestäviä nekin on. Tällä viikolla ajelin sellaisen perässä töistä kotiin. Saman aikakauden tekeleitä sekin.
Saman ikäiset naiset on tällä hetkellä melkeinpä parhaimmillaan. Pahimmat unelmahötöt on nähty ja kehykset on kuitenkin kunnossa.
Pet Shop Boyskin on vielä voimissaan, vai mitä sanotte tästä
http://www.youtube.com/watch?v=6oKz5YB4028
Lankun syntymän aikoihin ei sitten netistä ollut mitään tietoa. Kännykkä oli utopiaa ja mikroaaltouuni elintasoa. Televisio oli hirveä laatikko huonolla kuvalla ja toimistoissa suurin ammattiryhmä olivat piirtäjät ja konekirjoittajat. Mersuilla ajelivat Suomessa vain herrat.
Hieno ja pitkää kaari automallille, mutta ei ole pitkää aikaa, kun Eldo aloittaa vastaavan ketjun Väyrysestä.
On näitä saman aikakauden vehkeitä toki muitakin kovassa maineessa. Mainitaan nyt vaikka kasipätkä Volvo ja saman merkin vähän aikaisempi 700-sarjan laatikko. Molempien versioita on ollut ilo omistaa. Letukan G20 vani on monelle ikoni vailla vertaa. Kaikilla noilla ajetaan ja on ajettu koviä kilometrimääriä suhteellisen vähän korjaamisella.
DX Korollaa ei moni pidä ikiliikkujana, mutta niitäkin näkee vielä liikenteessä. Sellainenkin oli pihassa 1990-luvulla. En tykännyt, mutta täytyy myöntää, että kestäviä nekin on. Tällä viikolla ajelin sellaisen perässä töistä kotiin. Saman aikakauden tekeleitä sekin.
Saman ikäiset naiset on tällä hetkellä melkeinpä parhaimmillaan. Pahimmat unelmahötöt on nähty ja kehykset on kuitenkin kunnossa.
Pet Shop Boyskin on vielä voimissaan, vai mitä sanotte tästä
http://www.youtube.com/watch?v=6oKz5YB4028
Lankun syntymän aikoihin ei sitten netistä ollut mitään tietoa. Kännykkä oli utopiaa ja mikroaaltouuni elintasoa. Televisio oli hirveä laatikko huonolla kuvalla ja toimistoissa suurin ammattiryhmä olivat piirtäjät ja konekirjoittajat. Mersuilla ajelivat Suomessa vain herrat.
Hieno ja pitkää kaari automallille, mutta ei ole pitkää aikaa, kun Eldo aloittaa vastaavan ketjun Väyrysestä.
Jaa missä? lankkuja tullee joka päivä vastaan sata ja e7 korollaa saati e8 korollaa kerran kesässä. Ei noissa oo muuta vikkaa ko pellit. Muuten tosiaa yksinkertanen ja varma tekniikka joka vie pitkälle ja halvalla. Tallissa vaa näkkee noitaki ko omistaa muutaman.Höömy kirjoitti: DX Korollaa ei moni pidä ikiliikkujana, mutta niitäkin näkee vielä liikenteessä. Sellainenkin oli pihassa 1990-luvulla. En tykännyt, mutta täytyy myöntää, että kestäviä nekin on. Tällä viikolla ajelin sellaisen perässä töistä kotiin. Saman aikakauden tekeleitä sekin.
E46 330D & E46 328i
- Arto N
- Betonileipuri <br> Miele-mies
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 14.10.2005 8:25
- Paikkakunta: Kangasala
Lankkuja tulee ainoastaan pohjoispohjanmaalla vastaan satoja päivässä Täällä ruuhkasuomessa ne alkaa jo olemaan harvinaisuuksia ja Tampereelta kun heittää reissun Helsinkiin ja takaisin niin ehkä kymmenen lankkua tulee vastaan - Van ja kasipätkävolvo tulee vasta seuraavalla reissulla
® Mesen linttaklubi
Täällä kun ajelee Haapavesi-Ylivieska - seudulla niin välillä tuntuu että joka toinen auto on 124, vaikka ei laskisi oman jälkikasvun lankkuja mukaan
Ylivieskassa on ollut parikin autoliikettä jotka ovat tuoneet käytettyjä mersuja Saksasta jo pitkään, ja erityisesti paljon myyty silloin kun 124 oli ykkös-tuontiartikkeli.
Niitä on liikenteessä sekä ehtoopuolen (EI ! Kyllä ne ajossa pysyy, vähän vaan jo sanomista päällepäin ) vehkeitä että vielä erityisen hienokuntoisia yksilöitä.
Ylivieskassa on ollut parikin autoliikettä jotka ovat tuoneet käytettyjä mersuja Saksasta jo pitkään, ja erityisesti paljon myyty silloin kun 124 oli ykkös-tuontiartikkeli.
Niitä on liikenteessä sekä ehtoopuolen (EI ! Kyllä ne ajossa pysyy, vähän vaan jo sanomista päällepäin ) vehkeitä että vielä erityisen hienokuntoisia yksilöitä.
wiimax.fi
Maantiellä juuri näin, mutta paikallisemmassa ajelussa näkee paljon enemmän tämän ikäisiä autoja. Ehkäpä Jäkessä on tavallista köyhempää porukkaa, mutta näkee täällä jatkuvasti näitä vanhuksia liikenteessä.Arto N kirjoitti:Lankkuja tulee ainoastaan pohjoispohjanmaalla vastaan satoja päivässä Täällä ruuhkasuomessa ne alkaa jo olemaan harvinaisuuksia ja Tampereelta kun heittää reissun Helsinkiin ja takaisin niin ehkä kymmenen lankkua tulee vastaan - Van ja kasipätkävolvo tulee vasta seuraavalla reissulla
Taitaa myös Suomessa olla köyhiä huomattavasti enemmän kuin rikkaita, kuten maailmassa yleensä kautta aikojen tupannut olemaan ... Useampi ajaa vanhalla kuin uudella mersulla...vaikka monenlaista näkeekin...Höömy kirjoitti:Maantiellä juuri näin, mutta paikallisemmassa ajelussa näkee paljon enemmän tämän ikäisiä autoja. Ehkäpä Jäkessä on tavallista köyhempää porukkaa, mutta näkee täällä jatkuvasti näitä vanhuksia liikenteessä.Arto N kirjoitti:Lankkuja tulee ainoastaan pohjoispohjanmaalla vastaan satoja päivässä Täällä ruuhkasuomessa ne alkaa jo olemaan harvinaisuuksia ja Tampereelta kun heittää reissun Helsinkiin ja takaisin niin ehkä kymmenen lankkua tulee vastaan - Van ja kasipätkävolvo tulee vasta seuraavalla reissulla
123 malliin just kirppiksellä törmäsin..
Kyllähän nuo takatuupparit Volvot ym. Pidempi ikäisiä lienee kuin yksikään 2014 tuotannon laitteista joilla kiertoaika huomattavasti nopeutunut.
Toki nykypelit on hienoja laitteita saa vikojakin kalliimpaan hintaan tuplasti enemmän huomattavasti kalliimmalla korjauskustannuksilla vakuutuksilla jne...tuumii köyhä ja kateellinen jolle velkaa ei auton ostoonkaan pankki anna.
Turvallisuus lienee edelleenkin myös kuljettajan kyvyistä kiinni vaikka elektroniikka kauppiaat harhakuvitelmia hienosti markkinoikin.
Unohtamatta rakenteissa myös oikeasti turvallisuuteen parannuksia tuovia ratkaisuja joissa kehitys on huimaa 124 tasoon verraten jos nyt mitään tolkkua onkaan verrata?
Omalla kohdalla tuo -88 740 diesel volvo oli hyvä matka ajo kulkine ja suurin pettymys taas bensamallin -96 kasipätkä kalliin huollon ja ylläpidon suhteen, tämä heikoin 124 (300 D turbo)huomattavasti edullisempi kasipätkään verraten myös kääntyy ei kaarra ja 200D -88 kuten 700 Volvokin ajomukavuus puolella ok. mutta huonompia kuin tuo 300D turbo minun makuuni. Kasipätkä oli mulla noista heikoin lenkki, tosin bensapeleissä onkin erilainen kilometrikestävyys hokasin.
Aika monta kymppitonnin ajokkia tuli autokuumeessa ajeltua, mutta ei noissa saa muuta kuin enemmän moniongelmaisia vikoja ostettua tuohon parin tonnin lankkuun verraten jota voi korjata kotioloissakin.
-päästöongelmainen
-elektroniikkaongelmat yleensä
-vikakoodiongelmat
- turvallisuusjärjestelmän ongelmat
-ajonestosysteemi ongelmat
-EGR ongelmat
-hiukkas suodin tukossa
-läppäongelma imusarjassa
-suutinongelmaa kallis korjata jne...
-vanhemmat väyläohjatut vaikeampi vikakoodata ymv...
Ei vaan nappaa vielä, täytyypi olla toimintatonneja hiukan enemmän
Harmi ettei nykyisin haluta tehdä autoja jotka kestää vuosia ja kilometrejä kuten 90 luvun kahta puolta tapana mersullakin vielä tais olla.
Hienoja laitteita nuo 123 ja 124 ,vieläkin ajan mieluummin noilla kuin anopin 2005 vuosimallin 206 pikkupösöllä ,vaikka söpö päällepäin olisikin niin ainakin melutaso hytissä riittävä ilman radiookin. Kiva kauppakassi nyt kumminkin jos ei moottoritien kautta kurvaa......
Kyllä iloisessa ItäSuomessa(mistähän tuokin nimi on tullut?)liikkuu satalankkuja tosi paljon.Muistan armaan 70-luvun Ilomantsissa..silloin oli 1200 Ladoja kiusaksi asti liikenteessä,nykyisin Latukat on vaihtuneet uitettuihin Mersuihin.
Itsekin ajan uitetulla -91 300,lla eikä ole viimeiseen seitsemään vuoteen pahaa sanottavaa.Kallein remppa oli kytkinpaketin vaihto viime vuonna,muuten rempat liittyy normaaliin kunnossapitoon.
nojoo...tuo ASD-rele meinaa koetella tänä(kin)syksynä,onneksi meseläisiltä löytyy ehjiä/kunnostettuja releitä.Uutena käsittämättömän kallis rele 640 €!!!!?Mikä velehetti siinä maksaa?
Pellit on ehjät,ensimmäinen hitsaus tehtiin kesällä,kuskinpuolen lokarin muovin alta oli aika syönyt pellin.Ajomukavuuskin kohdallaan,ainakin näin pienempituloiselle..Olishan se kiva ajella uudella mesetillä(sigh)mutta kun ei o rahhoo,enkä lainaa hae mihinkään tarpeeseen,(tuli otettua 90-luvun valuuttakoreilla turpiinsa),niin pitää tyytyä nykyiseen.Täysin riittävä peli,kulkee mukavasti ja normihuolloilla näkyy kestävän paremmin kuin moni muu merkki.
Tulipas juttua..enemmänkin olis ollu,mutta jätetään muillekin tilaa.
Naapurin poika muuten antoi uuden nimen meselle..SIHTARI!johtuu kuulemma keulan tähdestä..ja tottapa tuo on
Itsekin ajan uitetulla -91 300,lla eikä ole viimeiseen seitsemään vuoteen pahaa sanottavaa.Kallein remppa oli kytkinpaketin vaihto viime vuonna,muuten rempat liittyy normaaliin kunnossapitoon.
nojoo...tuo ASD-rele meinaa koetella tänä(kin)syksynä,onneksi meseläisiltä löytyy ehjiä/kunnostettuja releitä.Uutena käsittämättömän kallis rele 640 €!!!!?Mikä velehetti siinä maksaa?
Pellit on ehjät,ensimmäinen hitsaus tehtiin kesällä,kuskinpuolen lokarin muovin alta oli aika syönyt pellin.Ajomukavuuskin kohdallaan,ainakin näin pienempituloiselle..Olishan se kiva ajella uudella mesetillä(sigh)mutta kun ei o rahhoo,enkä lainaa hae mihinkään tarpeeseen,(tuli otettua 90-luvun valuuttakoreilla turpiinsa),niin pitää tyytyä nykyiseen.Täysin riittävä peli,kulkee mukavasti ja normihuolloilla näkyy kestävän paremmin kuin moni muu merkki.
Tulipas juttua..enemmänkin olis ollu,mutta jätetään muillekin tilaa.
Naapurin poika muuten antoi uuden nimen meselle..SIHTARI!johtuu kuulemma keulan tähdestä..ja tottapa tuo on
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
W124 on mielestäni edelleenkin kaikkien aikojen paras E-kokoluokan Mersu, vaikka ottaisi huomioon näiden nykymallien modernit tekniset hienoudetkin. 124:n klassinen tyylikäs muotoilu on kestänyt ajan hammasta paremmin kun taas vaikkapa 212 on mielestäni vanhentunut jo nyt vaikka on edelleen tuotannossa. Teknisesti 124 on ollut suhteellisen luotettavan maineessa, ja ruostuminenkin kohtuullista ainakin jos seuraajamalliin vertaa. Työn laatu ja materiaalit ovat myös kestäneet aikaa ja laadullisesti 124 hakkaakin kaikki jälkeentulleet E-sukupolvet mennen tullen.
Toivottavasti MB palaisi vanhaan hyvään reseptiin tulevan W213:n kohdalla ja tuotannon ja laatutason esikuvaksi otettaisiin 124. Mutta taitaa olla valitettavasti turha toive...
Toivottavasti MB palaisi vanhaan hyvään reseptiin tulevan W213:n kohdalla ja tuotannon ja laatutason esikuvaksi otettaisiin 124. Mutta taitaa olla valitettavasti turha toive...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Olen täysin samaa mieltä, orkkiskuntoinen avo pitää vielä joskus hommata tuon e30:n tilalle!Eldorado kirjoitti:W124 on mielestäni edelleenkin kaikkien aikojen paras E-kokoluokan Mersu, vaikka ottaisi huomioon näiden nykymallien modernit tekniset hienoudetkin. 124:n klassinen tyylikäs muotoilu on kestänyt ajan hammasta paremmin kun taas vaikkapa 212 on mielestäni vanhentunut jo nyt vaikka on edelleen tuotannossa. Teknisesti 124 on ollut suhteellisen luotettavan maineessa, ja ruostuminenkin kohtuullista ainakin jos seuraajamalliin vertaa. Työn laatu ja materiaalit ovat myös kestäneet aikaa ja laadullisesti 124 hakkaakin kaikki jälkeentulleet E-sukupolvet mennen tullen.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
On W124 kyllä kestävä malli kun miettii, mitä muita 80-90 -lukujen alun autoja enää näkee. Omaa ajokokemusta ei oo, mutta kyydissä oon pari kertaa ollu. 400 tkm ajetusta 200 D:stä ei kuulunut vielä mitään kitinää tai pauketta . Ylinopeussakon saaminen sillä on kans hankalaa. Korimalli on yllättävän ahdas matkustamoltaan.
E 500:ssa on kyllä tyyliä harrastemielessä. Avomallienkin hinnat varmaan nousevat kun ne alkavat olla tarpeeksi vanhoja.
Aina haikaillaan vanhaa kunnon rautatekniikkaa, mutta kuinkahan menis kaupaksi 50 t€ 200 D veivilasi-Mersu?
E 500:ssa on kyllä tyyliä harrastemielessä. Avomallienkin hinnat varmaan nousevat kun ne alkavat olla tarpeeksi vanhoja.
Aina haikaillaan vanhaa kunnon rautatekniikkaa, mutta kuinkahan menis kaupaksi 50 t€ 200 D veivilasi-Mersu?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Vito W639 109 CDI
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 19.10.2010 22:54
- Paikkakunta: Tukholma
Niin no tässä ois yks muttei ihan niin "tyyris" eli rahaa jäis jemmaan sen verran auton huoltoon että auto pysyy likenteessä paljon kauemmin kuin nyky autot.C-Klasse kirjoitti: Aina haikaillaan vanhaa kunnon rautatekniikkaa, mutta kuinkahan menis kaupaksi 50 t€ 200 D veivilasi-Mersu?
Kenelle tästä auto?
http://www.klaasdepoel.com/verkoop/w124 ... Ic792eKXW4
onpa makee yksilö mitä valutaa tuo hintaturbocompound kirjoitti:Niin no tässä ois yks muttei ihan niin "tyyris" eli rahaa jäis jemmaan sen verran auton huoltoon että auto pysyy likenteessä paljon kauemmin kuin nyky autot.C-Klasse kirjoitti: Aina haikaillaan vanhaa kunnon rautatekniikkaa, mutta kuinkahan menis kaupaksi 50 t€ 200 D veivilasi-Mersu?
Kenelle tästä auto?
http://www.klaasdepoel.com/verkoop/w124 ... Ic792eKXW4
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Hollantilaiset puhuu hollantia. Tuli yhteen aikaan kulettua vajaa vuosi aika tiivisti hommissa siellä. Se kieli on aika lähellä saksaa, mutta murre on kuin jotakin tanskalaista ääntämistä laitettu sekaan. Ihmeesti sitä oppi vuoden aikana puhetta ymmärtämään kun on jonkilainen saksankielen taito pohjalla.
Oliko W124:n ensimmäinen rekisteröintivuosi -85?
Oliko W124:n ensimmäinen rekisteröintivuosi -85?