Kokemuksia ML mersusta (w164)
Kokemuksia ML mersusta (w164)
Kaikki kokemukset maasturista kiinnostavat: huollon ja varaosien hinnat jne.
Täällä ei taida monellakaan olla w164 mölliä. Edellisestä mallista sanoisin, että ylläpito on henkilömalleja kalliimpaa, varsinkin alusta ja voimasiirto ovat erilaisia ja osat siis kalliimpia ja vaikeampia saada. Monesta paikasta loppuu myös osaaminen ja työkalut.
Sanoisin kuitenkin yleisellä tasolla, että jos käyttökulut huolestuttaa, ei pidä maastomersua ostaa. Edullista autoilua saa jollain muilla vehkeillä. Samanlaista ei sitten saa halvalla mistään.
Sanoisin kuitenkin yleisellä tasolla, että jos käyttökulut huolestuttaa, ei pidä maastomersua ostaa. Edullista autoilua saa jollain muilla vehkeillä. Samanlaista ei sitten saa halvalla mistään.
Vuosi ja 20 000 kilometriä takana W164 korimallin ML:llä. Hyvä, huoleton ja mukava auto. W164 on kaikessa mahdollisessa paljon paljon paljon W163 mallia parempi auto. Huollot maksavat 300 - 800 euroa, riippuen siitä, onko kyseessä A,B vai C -huolto.
Säästäväiset ja saidat, kuten minä huollattavat autonsa Virossa Silberautossa 1/3 Vehon hinnoista. Paremmalla asiakaspalvelulla ja työn jäljellä.
En pysty nimeämään ainuttakaan alle 40 tuhannella eurolla ostettavissa olevaa autoa, joka olisi W164 ML:ää parempi käyttöauto Suomessa. Toki polttoainetta kuluu, vakuutukset ja käyttöverot ovat kalliimmat, mutta hinta/laatu suhde on silti aivan uskomaton.
Itse etsin vuosi sitten edullista GLK:ta, koska tarvitsen nelivetoa. Halvimmat 100t ajetut maksoivat tuolloin yli 40t. ML löytyi lähes 10t euroa halvemmalla. Toki kolme vuotta vanhempana, mutta mittarissa samat kilometrimäärät. Uskomatonta, mutta totta. Enää en GLK:ta ottaisi.
Säästäväiset ja saidat, kuten minä huollattavat autonsa Virossa Silberautossa 1/3 Vehon hinnoista. Paremmalla asiakaspalvelulla ja työn jäljellä.
En pysty nimeämään ainuttakaan alle 40 tuhannella eurolla ostettavissa olevaa autoa, joka olisi W164 ML:ää parempi käyttöauto Suomessa. Toki polttoainetta kuluu, vakuutukset ja käyttöverot ovat kalliimmat, mutta hinta/laatu suhde on silti aivan uskomaton.
Itse etsin vuosi sitten edullista GLK:ta, koska tarvitsen nelivetoa. Halvimmat 100t ajetut maksoivat tuolloin yli 40t. ML löytyi lähes 10t euroa halvemmalla. Toki kolme vuotta vanhempana, mutta mittarissa samat kilometrimäärät. Uskomatonta, mutta totta. Enää en GLK:ta ottaisi.
SLK 320 2004 Final Edition
Jatkuva neliveto. Ei vakiona alennusvaihteita, kuten W163:ssa.
Lisävarusteena W164:ään on saanut offroad -paketin, jossa alennusvaihteita vastaava nelivetosysteemi, en tiedä tarkemmin minkälainen, koska omassani on vain optical offroad -paketti, joka pitää sisällään kromilistat etu- ja takapuskureissa... varmaan jonkun mielestä ihan kivat maastossa, mutta itse olisin mieluummin valinnut sen oikean offroad -paketin.
Lisävarusteena W164:ään on saanut offroad -paketin, jossa alennusvaihteita vastaava nelivetosysteemi, en tiedä tarkemmin minkälainen, koska omassani on vain optical offroad -paketti, joka pitää sisällään kromilistat etu- ja takapuskureissa... varmaan jonkun mielestä ihan kivat maastossa, mutta itse olisin mieluummin valinnut sen oikean offroad -paketin.
SLK 320 2004 Final Edition
W164:sta himoitaan täälläkin. Alkas hinnat kohta olla mahdollisuuksien rajoissa. Onko kellään tuolla offipaketilla. Se ois muuten ehoton, mutta tulee ilmajousilla ja niiden kesto Suomen talvessa tiedetään 

ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Ja mitähän kustantaa noiden pussien vaihto? ja meneeköne vain ne pussit vai pitääkö muuta vaihtaa?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Vertailuksi S211 pussien hintoja
Kun ei kukaan vastaa, niin heitän tuon S211 (airmatic) pussien hinnat: taakse n. 1100 e /pyörä, eteen n. 1700 e/pyörä, Veholla. Jenkeistä saanee n. 30% halvemmalla. Tuossa S211:ssä takapussien vaihto onnistunee vain takakelkka irroittamalla, eli siinä menee työpäivä.
Mikä h*lvetti noissa noin paljon maksaaKun ei kukaan vastaa, niin heitän tuon S211 (airmatic) pussien hinnat: taakse n. 1100 e /pyörä, eteen n. 1700 e/pyörä, Veholla. Jenkeistä saanee n. 30% halvemmalla. Tuossa S211:ssä takapussien vaihto onnistunee vain takakelkka irroittamalla, eli siinä menee työpäivä.

ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Nyt on vähän matkaa ajettu. Kylläpä tuntuu hyvältä ajaa ja airmatic-alustaa en vaihtaisi mihinkään. Ajoin aiemmin vakioalustaisella ML:llä ja se keinui (roll) kuin ruotsinlaiva aallokossa eli pitkittäissuuntainen keinuminen oli todella epämiellyttävää. Pientä fiksattavaa on myös eli parkkitutka pimeni heti (anturi rikki) ja hehkuboksi oli pimeänä. Autoliikkeen pikkiin nuo korjasi.
Autolla on ajettu 124tkm, joten pikkuhäikkää on aina odotettavissa. Hommasin auto huoltohistorian ja sen mukaan aika pienillä korjauksilla on menty 5 vuotta. Tuohon km määrään mennessä on bemarin maastureihin vaihdettu kertaalleen jo alusta ja itse asiassa henkilöautoihin myös tai ainakin itse vaihdoin.
Nyt pitäisi löytää koiraverkko autoon. Löytyykö sellaista mallia tehtaalta, jossa koiraverkkonon integroitu siihen takaluukun rullapeitteeseen.
Autolla on ajettu 124tkm, joten pikkuhäikkää on aina odotettavissa. Hommasin auto huoltohistorian ja sen mukaan aika pienillä korjauksilla on menty 5 vuotta. Tuohon km määrään mennessä on bemarin maastureihin vaihdettu kertaalleen jo alusta ja itse asiassa henkilöautoihin myös tai ainakin itse vaihdoin.
Nyt pitäisi löytää koiraverkko autoon. Löytyykö sellaista mallia tehtaalta, jossa koiraverkkonon integroitu siihen takaluukun rullapeitteeseen.
[quote="Nevaste]
Nyt pitäisi löytää koiraverkko autoon. Löytyykö sellaista mallia tehtaalta, jossa koiraverkkonon integroitu siihen takaluukun rullapeitteeseen.[/quote]
Siis mitä hä, eikö nuissa ole sitä dubbelverhoa.. tjsp.. museoajoneuvossakin on tuo..
Nyt pitäisi löytää koiraverkko autoon. Löytyykö sellaista mallia tehtaalta, jossa koiraverkkonon integroitu siihen takaluukun rullapeitteeseen.[/quote]
Siis mitä hä, eikö nuissa ole sitä dubbelverhoa.. tjsp.. museoajoneuvossakin on tuo..
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Tässä näitä möllejä ihmetellässä molempia on tullut vastaan.Vesqju kirjoitti:
Siis mitä hä, eikö nuissa ole sitä dubbelverhoa.. tjsp.. museoajoneuvossakin on tuo..
Saman tyyppinen kulkine hakusessa kuin Nevaste on hankkinut. Ilmavieterit ovat vaan pelästyttäneet. Kalliitta korjata ja suomen oloissa epäluotettavampia (?) kuten tässäkin ketjussa jo ilmi tulee. Kenties kyse on vähän mielikuvasta. Siitä ei kyllä mihinkään pääse, että ilma-alustalla kyyti on todella hyvä.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Foorumit ovat luotettavuuden ja kattavuuden kannalta oma lukunsa, eikä niiden perusteella kannata tehdä lopullisia päätöksiä. Lähipiiriin sattuu kuulumaan muutama ML, joissa on ollut W164 airmatic-paketilla kovassa käytössä ja ei ole ollut mitään ongelmaa. Vasta lähempänä 200tkm kohdilla on tullut alustaan (airmaticiin) liittyvää jumppaa vastaan. Silloinkaan ei ole vaihdettu kaikkia osia kerralla, vaan iskari tai siihen liittyvä osa kerrallaan.Generig kirjoitti:Tässä näitä möllejä ihmetellässä molempia on tullut vastaan.Vesqju kirjoitti:
Siis mitä hä, eikö nuissa ole sitä dubbelverhoa.. tjsp.. museoajoneuvossakin on tuo..
Saman tyyppinen kulkine hakusessa kuin Nevaste on hankkinut. Ilmavieterit ovat vaan pelästyttäneet. Kalliitta korjata ja suomen oloissa epäluotettavampia (?) kuten tässäkin ketjussa jo ilmi tulee. Kenties kyse on vähän mielikuvasta. Siitä ei kyllä mihinkään pääse, että ilma-alustalla kyyti on todella hyvä.
Näillä näkymin autoon tulee n. 30tkm vuodessa ja pidän sitä sen kolme vuotta. Ajattelin kirjoitella tähän avoimesti hyvistä ja huonoista puolista.
Hyvänä puolena voi jälleen kerran todeta, että 4-veto toimii


Auto on muutenkin todella hyvä ajaa maantiellä ja hiljainen. Selväti hiljaisempi kuin uusi E-mersu.
Siis mitä hä, eikö nuissa ole sitä dubbelverhoa.. tjsp.. museoajoneuvossakin on tuo..[/quote][/quote]Vesqju kirjoitti:[quote="Nevaste]
Nyt pitäisi löytää koiraverkko autoon. Löytyykö sellaista mallia tehtaalta, jossa koiraverkkonon integroitu siihen takaluukun rullapeitteeseen.
Niinpä, en ainakaan löytänyt mistään sellaista tuplaverhoa. Kaikki aftermarket osat on tehty jostain metalliputkista ja ne on pirun rumia ja vaivalloisia käyttää, jos niitä joutuu edestakaisin ottamaan pois
Tuli vähä kateltua nettiautoo, ja W163:n polttelee pikkusen liikaa taasen..
Parempi vaa kattoa tiliä, justiinsa tulleita laskuja (vähä toista tonnia), ja todeta et pysytään näissä vanhoissa miinoissa...
Ei riitä rahkeet sijoittaa jotain 8-10ke autoon, just ku on ostanu muijan kanssa kämpän, ja kotitaloonkin on 22ke lainaa...
Lottovoitto ois poikaa...! Aimut pitäis vissii veikata ensin...


Parempi vaa kattoa tiliä, justiinsa tulleita laskuja (vähä toista tonnia), ja todeta et pysytään näissä vanhoissa miinoissa...

Ei riitä rahkeet sijoittaa jotain 8-10ke autoon, just ku on ostanu muijan kanssa kämpän, ja kotitaloonkin on 22ke lainaa...

Lottovoitto ois poikaa...! Aimut pitäis vissii veikata ensin...

Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Niinpä, en ainakaan löytänyt mistään sellaista tuplaverhoa. Kaikki aftermarket osat on tehty jostain metalliputkista ja ne on pirun rumia ja vaivalloisia käyttää, jos niitä joutuu edestakaisin ottamaan pois[/quote][/quote][/quote]Nevaste kirjoitti:Siis mitä hä, eikö nuissa ole sitä dubbelverhoa.. tjsp.. museoajoneuvossakin on tuo..Vesqju kirjoitti:[quote="Nevaste]
Nyt pitäisi löytää koiraverkko autoon. Löytyykö sellaista mallia tehtaalta, jossa koiraverkkonon integroitu siihen takaluukun rullapeitteeseen.
Eipä näytä olevan dubbelverhoa, mikä on puute. Tilasin metallisen häkkyrän, katsotaan kuinka vaikea se on ottaa tarvittaessa pois
Nyt on pari vuotta ajettu ja mittarissa 180tkm (alunp. 124tkm). Vikoja ollut takalasin valojen "palaminen". Vika olikin lampun pohjalevyssä ja siihen löytyy korjaussarja Veholta muutamalla kympillä. Nyt ei valot "pala" eli kyse oli kosketushäiriöstä joka fiksattiin korjaussarjalla.
Vaihteistoöljyn vaihto paransi laatikon toimintaa eli se kannatti. Ei siinä mitään vikaa ollut mutta nyt toimii pehmeämmin.
Vaihteistoöljyn vaihto paransi laatikon toimintaa eli se kannatti. Ei siinä mitään vikaa ollut mutta nyt toimii pehmeämmin.
Onkos kukaan asentanut jo tällästä w164?
https://kotisivukone.fi/files/tt-thermo ... 000kld.pdf
Defalla on ilmeisesti letkulämmitin tarjolla, mutta siitä puuttuu pumppu.
Hyövääkö tuollasta laittaa vai onko sama ruuvata webasto/eeberi paikoilleen?
https://kotisivukone.fi/files/tt-thermo ... 000kld.pdf
Defalla on ilmeisesti letkulämmitin tarjolla, mutta siitä puuttuu pumppu.
Hyövääkö tuollasta laittaa vai onko sama ruuvata webasto/eeberi paikoilleen?
Asentelin sen letkulämppärin, mahdollisesti helpoin paikka mihin voi mitenkään asentaa:
viewtopic.php?p=627090&highlight=lis%E4 ... nti#627090
Kyllä tuosta selkeä hyöty on pakkasilla.
viewtopic.php?p=627090&highlight=lis%E4 ... nti#627090
Kyllä tuosta selkeä hyöty on pakkasilla.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.
/Change is only constant
/Change is only constant
Lisää tyhmiä kysymyksiä.
Jos autossa on OEM astinlaudat, niin käykö roiskeläpät näiden kanssa? Vai ovatko toisensa pois sulkevat vaihtoehdot?
Tiedän että läpät on rumat, mutta koitan suojella helmoja edes suurimmalta osalta kivisateita... Vai suojaako nuo astinlaudat kylkiä niin paljon ettei läppiä tarvitse kuin taakse? Tällä hetkellä autossa ei ole kumpiakaan.
Vasta ~700km takana.
Jos autossa on OEM astinlaudat, niin käykö roiskeläpät näiden kanssa? Vai ovatko toisensa pois sulkevat vaihtoehdot?
Tiedän että läpät on rumat, mutta koitan suojella helmoja edes suurimmalta osalta kivisateita... Vai suojaako nuo astinlaudat kylkiä niin paljon ettei läppiä tarvitse kuin taakse? Tällä hetkellä autossa ei ole kumpiakaan.
Vasta ~700km takana.

AMG-tyyliset astinlaudat liittyvät lokarin alareunaan ja tulevat vakio helmaa paljon alemmaksi. Suojaavat kyllä altapäin, mutta lokarin alareunan ja astimen päälliosan väliin jää iso rako, josta lentää astinlaudan päälle tavaraa, etenkin jos on vanteet pienellä ET:llä. Kaarilevikkeet hieman auttavat, mutta rako säilyy silti. Olen itsekin harkinnut kumiläppien ruuvaamista, ettei astinlaudoilla olisi sentin kurakerrosta. Talvella keräävät vielä molemminpuolin lunta, ja hankaloittavat autoon kulkemista, mutta tekevät kieltämättä ihmeitä auton ulkoasulle. Alkuperäiset läpät eivät enään sovi.
Tämä nyt ei varsinainen kokemus ole tästä mallista mutta lainaan tätä topikkia. Mikäs vois olla vikana kun ensin heitti sisävalot syttymästä kun avaa kuskin oven ja nyt sitten sama vika ilmeni vänkärin ovea avatessa. Takaovista kyllä valo syttyy. Mielestäni kaikki namikat on ihan oikein ja pimeällä testailin. Sittenpä vielä semmoinen että takaluukku ei lähde aukeamaan eikä sulkeutumaan. Luukun kyllä saa auki kun rivasta painaa ja itse nostaa ylös. Kaukosäätimestä/avaimesta kun painaa niin luukku loksahtaa auki ja pimputus kuuluu mutta luukku ei vaan lähde nousemaan. Sitten kun käsin laskee luukun alas niin osaa kyllä imasta sen nätisti kiinni.