Juu, tehtaan tarjoama Incenio Tarazed -niminen vanne ja on ollut saatavissa 211 koppaiseen tarvikevanteena.JL kirjoitti:Vanne taitaa olla nimeltään Tarazed, 8x17. Ainakin minun mielestäni sopii harmaaseen W211:n oikein hyvin.
Roiston Cinquecento – Polttoainepula osa 2
Zimmermannia on palat ja levyt. Palojen kohallakkaa ei ennää lukenu oem laatu tjs mikä aiemmin luki verkkokaupassa. Noh, näillä mennään.Dixon kirjoitti:Mulle tullee kl-osista uuet levyt ja palat lankkuun kohta. Eiköne orkkista pitäs olla? Ainaki palat on.
Tarvike levyjä oon laittanu kahteen japanilaiseen autoon ja ei *umalauta mitä kuraa.
E46 330D & E46 328i
Ainakin minä putsasin navat levyjä vaihtaessani. Ne toimivat oikein hyvin jonkin aikaa, mutta vetivät itsensä kieroksi.laineracing kirjoitti:Onhan se napa hiottu esim epäkeskolla täysin metallille eli ruosteet kokonaan POIS!
Muuten täristää on minkä merkkiset levyt vain. Ite oon laittanu kaikkia merkkejä eikä yhtää menny kieroks, varmaa hyvä tuuri
Varmaan hyviäkin tarvikekiekkoja on, ja on itsellenikin Volvoon sattunut useammat. Ceehen ei vaan sattunut.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Edellisessä oli Zimmermannia ja Red Stuffia. Ihan hyvin toimi. Eipä tuota täristystä välttämättä enää huomaa, jos ei tiedä sitä olleen. Ajellaan ja katsellaan.XUX63 kirjoitti:Levyiksi Zimmermania tai Black Diamondia ja paloiksi Fedoroa tai Green Stuffia niin hyvin menee
Ensimmäinen rapsakka pakkasaamu tälle syssylle: -17 °C (Koillismaalla, ei Oulussa). Vajaan parin tunnin letkulämppärin pöhötyksellä moottorin lämpö oli noussut 18 °C:een. Tyhjää parempi siis.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Väyväyn lämpö nousi noin 50°C suihkussakäynnin aikana tyhjäkäynnillä ja weba päällä ts noin +/-8minuuttia Eipä se ajossa juur enempää nousekaanRoisto kirjoitti:Ensimmäinen rapsakka pakkasaamu tälle syssylle: -17 °C (Koillismaalla, ei Oulussa). Vajaan parin tunnin letkulämppärin pöhötyksellä moottorin lämpö oli noussut 18 °C:een. Tyhjää parempi siis.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Terve,
Lopulta rallatuksen kyllästymispiste osui yhteen vapaan viikonlopun kanssa. Lauantaina keula ylös ja purkamaan. Paljon tuonne tulee tilaa, kun ottaa sen tuulettimen rupelin pois. Enemmän oli rystyset ruvella M104:n kanssa.
Laturi on tympeä irrotella ja asentaa. Jotenkin ne korvakot ovat niin s**t*n*n tiukat – etenkin alempi. En irrottanut laturia kokonaan – pukkasin sitä vain sen verran taakse päin, että pääsin kiristimeen käsiksi.
Puolien ja tulpan johtojen irrottelu on heleppoa, kun oikea työkalu.
Väsäsin sitten 3mm levystä ohjaimen, ettei ketju pomppaa.
Nokka-akselin pultti piti käyttää irti, että sai työkalut väliin. Akselilla on muutama asento, joihin se haluaa mennä. Katkaistessa ja liitettäessä akseli pomppasi vähän eri asentoon. Moottoria varovasti pyöräyttämällä saatiin hahlot taas kohdalleen.
Uusi ketju niitattuna.
Tulpat ovat yllättävän törsteiset posliinipuolelta. Liekö päässyt vettä hattuihin. Harjasin tulpat puhtaiksi ja suihkuttelin kontaktien puhdistusainetta hattuihin. Sitten sipaisin vähäsen Berun sytytystulpparasvaa hattujen kumiosiin. Pitää katsoa, täytyykö johdot jossain välissä uusata.
Jäähdyttäjä on Valeon tekemä. Onkohan tuo päivämäärä 2.4.2008?
Se ihmeellinen ääni tuntui hävinneen. Pitää ajella ja kuulostella, lähtiko se lopullisesti. Reilu päivähän tuossa minun tahdilla tehden meni. Hyvät työkalut kyllä auttavat. Sillä isolla Milwaukeella lähti se nokka-akselin pultti kettuilematta. Melko lujassa se on, kun se pitää kiristää 50 Nm + 90°. Samoin hommasin Stahlwillen E-torx-avaimia. Minulla oli jo AmPron hylsyjä mutta niillä tuntui saavan vain kannat pyöreiksi.
t.
Risto
Lopulta rallatuksen kyllästymispiste osui yhteen vapaan viikonlopun kanssa. Lauantaina keula ylös ja purkamaan. Paljon tuonne tulee tilaa, kun ottaa sen tuulettimen rupelin pois. Enemmän oli rystyset ruvella M104:n kanssa.
Laturi on tympeä irrotella ja asentaa. Jotenkin ne korvakot ovat niin s**t*n*n tiukat – etenkin alempi. En irrottanut laturia kokonaan – pukkasin sitä vain sen verran taakse päin, että pääsin kiristimeen käsiksi.
Puolien ja tulpan johtojen irrottelu on heleppoa, kun oikea työkalu.
Väsäsin sitten 3mm levystä ohjaimen, ettei ketju pomppaa.
Nokka-akselin pultti piti käyttää irti, että sai työkalut väliin. Akselilla on muutama asento, joihin se haluaa mennä. Katkaistessa ja liitettäessä akseli pomppasi vähän eri asentoon. Moottoria varovasti pyöräyttämällä saatiin hahlot taas kohdalleen.
Uusi ketju niitattuna.
Tulpat ovat yllättävän törsteiset posliinipuolelta. Liekö päässyt vettä hattuihin. Harjasin tulpat puhtaiksi ja suihkuttelin kontaktien puhdistusainetta hattuihin. Sitten sipaisin vähäsen Berun sytytystulpparasvaa hattujen kumiosiin. Pitää katsoa, täytyykö johdot jossain välissä uusata.
Jäähdyttäjä on Valeon tekemä. Onkohan tuo päivämäärä 2.4.2008?
Se ihmeellinen ääni tuntui hävinneen. Pitää ajella ja kuulostella, lähtiko se lopullisesti. Reilu päivähän tuossa minun tahdilla tehden meni. Hyvät työkalut kyllä auttavat. Sillä isolla Milwaukeella lähti se nokka-akselin pultti kettuilematta. Melko lujassa se on, kun se pitää kiristää 50 Nm + 90°. Samoin hommasin Stahlwillen E-torx-avaimia. Minulla oli jo AmPron hylsyjä mutta niillä tuntui saavan vain kannat pyöreiksi.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Äkkiä WIS:stä katsoen pitäisi myös 642:een käydä nuo hilppeet. Joutaa kait tuo vehke, kun se on jo omat tiedossa olevat puristelut puristellut. Myös taustapiruiluun voin ottaa osaa, jos aikataulut passaa yhteen.tapio89 kirjoitti:Eikö tuo sama ketjutyökalu käy myös cdin kaksiriviseen ketjuun? Saisko työkalua ja asentajaa vuokrattua joku viikonloppu?
Nimim. Kylmäkäynnistyksessä rumaääninen om642
Nokka-akselille joutunee väsäämään jonkun palikan, että pysyvät paikoillaan, kun uutta riimua kieputtaa rattaille – tuossahan taisi venttilikoppa toimia toisena laakeripuoliskona. Lattaraudasta tai jostain sitten lipsahtamisenestoluisti.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
KANNATETAANshrteam kirjoitti:Ja sitten kun tapio tekee tuon ketjun vaihdon niin jos sais paljon kuvia ja tekstiä, pitäs itekkin jossain vaiheessa tehdä ketjun vaihto 642:seen.
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Noin 255 tkm ja palttiarallaa 5 milliä.Mou kirjoitti:Paljonko ajettu ja paljonko oli venymä? Näistä ois hyvä saada koostetta tuonne M113 jakoketju säikeeseen.
Tässä se hassu ääni kuului jostain moottorin keskivaiheilta – stetoskoopilla höristellessä isoimmin se kuului ilmapumpun korvakkeen tienoilta. Liekö se ahdistanut siinä vapaapyörällä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Joo'o... Ihan sopii ajomäärältään kuvioon. Itsellä oli 6mm / 187tkm ja kaverilla 12mm / 225tkm.
Mikä tämä vahvistettu ketju on? Mersun oma vai joku aftermarket? Siniset keskilenkit?
Mikä tämä vahvistettu ketju on? Mersun oma vai joku aftermarket? Siniset keskilenkit?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Ei niitä ole tainnut olla kuin dieseleissä eikä niissäkään kaikissa. Noissa on se liitoskohtaan tuleva keskilevy myös yhtä tiukka sovitukseltaan kuin päätylevyt (sinistetty kuten se päätylevykin). Pitää puristaa tuolla työkalulla se keskimmäinen levy paikoilleen. Näissähän se keskilevy sujahtaa tappeihin kuin sormi sieraimeen.Mou kirjoitti:Mikä tämä vahvistettu ketju on? Mersun oma vai joku aftermarket? Siniset keskilenkit?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Jep, ainakin sprinterin 602 koneeseen se tuli jossain 96 vuoden aikana.Roisto kirjoitti:Ei niitä ole tainnut olla kuin dieseleissä eikä niissäkään kaikissa. Noissa on se liitoskohtaan tuleva keskilevy myös yhtä tiukka sovitukseltaan kuin päätylevyt (sinistetty kuten se päätylevykin). Pitää puristaa tuolla työkalulla se keskimmäinen levy paikoilleen. Näissähän se keskilevy sujahtaa tappeihin kuin sormi sieraimeen.Mou kirjoitti:Mikä tämä vahvistettu ketju on? Mersun oma vai joku aftermarket? Siniset keskilenkit?
t.
Risto
Vahvistetussa ketjussa tosiaan keskimmäinen levykin on prässätty paikalleen eli vaatii omanlaisensa työkalun ja siihen sopivat palikat.
Autoissa joissa on tuo vahvistettu ketju ovat ketjupyörät leveämmät kuin autoissa joissa ei ole vahvistettua ketjua.
Näkyy se tavallinenkin 2 rivinen pyörivän noilla leveämmillä rattailla, toisin päin toimii oikeinkin hyvin. Tehtaalla ymmärtääkseni tarkoitettukin niin että vahvistettu ketju korvaisi perus 2 rivisen...
Moro,
Käväisin konttorilla. Leima tuli, että heilahti.
Ajattelin jatkaa tuolla Airmaticin iskaritopikissa aloitettua juttua täällä. Iskaritestissä saatiin vasemmalle puolelle 57% tulos ja oikealle 71%. Eroa siis palttiarallaa 20% (14%-yksikköä). Etupäässä tulokset asettuivat 4% sisään (48% & 50%). Jotain jännää takapäässä siis voisi olla.
Muuta ihmeempää ei löytynyt. Kuskin puolen etupyörän laakerista sanoi, että vähän tuntuu välystä. Pitää tarkastella.
t.
Risto
Käväisin konttorilla. Leima tuli, että heilahti.
Ajattelin jatkaa tuolla Airmaticin iskaritopikissa aloitettua juttua täällä. Iskaritestissä saatiin vasemmalle puolelle 57% tulos ja oikealle 71%. Eroa siis palttiarallaa 20% (14%-yksikköä). Etupäässä tulokset asettuivat 4% sisään (48% & 50%). Jotain jännää takapäässä siis voisi olla.
Muuta ihmeempää ei löytynyt. Kuskin puolen etupyörän laakerista sanoi, että vähän tuntuu välystä. Pitää tarkastella.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Moro,
Asentelin kokeeksi ksenonit lisäpitkiin H7:n paikalle. Ballastilaatikoille löytyi suht kätevät paikat mutta se ballastin syöttöliitin pisti kiroiluttamaan. Sehän näyttää siltä, että siihen passaisi alkuperäinen liitin heittämällä. Eipä passaakkaan, oli pari milliä liian leveä. Piti sitten askarrella alkuperäisistä H7-adaptereista, mukana tuleesta välijohdosta sekä polkupyörän sisäkumista tuolle sovitejohto.
Kyllähän se vähän tuntui maisema kirkastuvan, kun suljetulla alueella tuota testasin. Pikkuisen piti säätää kuskin puolen valoa ylöspäin.
t.
Risto
Asentelin kokeeksi ksenonit lisäpitkiin H7:n paikalle. Ballastilaatikoille löytyi suht kätevät paikat mutta se ballastin syöttöliitin pisti kiroiluttamaan. Sehän näyttää siltä, että siihen passaisi alkuperäinen liitin heittämällä. Eipä passaakkaan, oli pari milliä liian leveä. Piti sitten askarrella alkuperäisistä H7-adaptereista, mukana tuleesta välijohdosta sekä polkupyörän sisäkumista tuolle sovitejohto.
Kyllähän se vähän tuntui maisema kirkastuvan, kun suljetulla alueella tuota testasin. Pikkuisen piti säätää kuskin puolen valoa ylöspäin.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Jaa vähän? Ainakin omassa CLK:ssa mailma kirkastui täysin. Millasta settiä käytit? Itsellä FastBright F3 55W ballastit ja normi 35W 5000K polttimot.
Tarvisi varmaan tohon talvi-Audiin tehdä sama päivitys...
Tarvisi varmaan tohon talvi-Audiin tehdä sama päivitys...
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Sanotaan nyt niin, että parani huomattavasti. Melkein kainuulaisena ei ole noita ylisanoja osannut koskaan käyttää. Ei vaan ollut kunnollista pimeää tien pätkää täällä puoliurbaanissa ympäristössä, missä kokeilla. Seuraavalla Koillismaan keikalla selvinnee. Jotkut 35 watin X3 "Canbus" ballastit ja 35 watin 4300 K "hehkut" siellä on.Mou kirjoitti:Jaa vähän? Ainakin omassa CLK:ssa mailma kirkastui täysin. Millasta settiä käytit? Itsellä FastBright F3 55W ballastit ja normi 35W 5000K polttimot.
Oikean umpion vaihtamista harkitaan uudempaan... Sen puolen projektori on jo aikansa elänyt.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 20.1.2007 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Roisto kirjoitti:Jaaha, tulipa kokeiltua, kumpi on kovempi: hirven takakinttu vai Mersun keula. Tulos jäi epäselväksi, kun toinen osapuoli nilkutti tiehensä.
Puskuri rikki, lokasuoja lommolla ja nyljähtänyt, umpiosta kiinnikkeet ja vilkun varjostin p*skana. Lokasuojan yläpuolen kiinnikkeet vähän mutkalla.
t.
Risto
Muistan myös aikoinaan, kun hirven kanssa otin yhteen. Siinä taisi mennä aski savukkeita kun odottelin poliisia tapahtumapaikalle.
tästä on useampi vuosi 07-> ja nykyään vältän pimeällä ajoa maantiellä...
Ihmettelen vieläkin miksi olen tässä. Nopeuttakin taisi olla enemmän mitä laki salli.
Muistan vain että mielessäni kävi että perkl nyt lähti henki, mitään muuta ei kerinnyt miettimään kun seuraavaksi jo räsähti.
Kuitenkin tässä sitä vielä ollaan..
220.128 Black devil
Moro,
Onkohan kellään tietoa, millainen rakenne on lampun pesurissa? Kuskin puolen pesuri lorottelee välillä nestettä pohjamuovien päälle. Liekö siellä joku tiiviste, joka käytön puutteessa kuivuu ja sitten päästä läpi, koska tuntuu, että jos silloin tällöin muistaa suhauttaa liukastetta lampuille, ei tuota niin tapahdu. Pystynekö korjaamaan vai meneekö vaan vaihtoon?
Ostinpa tässä kerran Motorcraftin pyyhkijät, kun alkoi vanhoista SWF:stä puhdistusteho loppua. Älkää te ostako. Jättävät rantua ja vikisevät jo uusina. Tuossa on joku typerä sovitepala ja jotenkin sulka jää kampeuksiin, että paine lasia vasten ei ole tasainen.
t.
Risto
Onkohan kellään tietoa, millainen rakenne on lampun pesurissa? Kuskin puolen pesuri lorottelee välillä nestettä pohjamuovien päälle. Liekö siellä joku tiiviste, joka käytön puutteessa kuivuu ja sitten päästä läpi, koska tuntuu, että jos silloin tällöin muistaa suhauttaa liukastetta lampuille, ei tuota niin tapahdu. Pystynekö korjaamaan vai meneekö vaan vaihtoon?
Ostinpa tässä kerran Motorcraftin pyyhkijät, kun alkoi vanhoista SWF:stä puhdistusteho loppua. Älkää te ostako. Jättävät rantua ja vikisevät jo uusina. Tuossa on joku typerä sovitepala ja jotenkin sulka jää kampeuksiin, että paine lasia vasten ei ole tasainen.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Terve,
Kesällä vaihdoin lämppärin venttiilin ja nyt siivousvimmassa (kyllä se kohta menee ohi) tarttui käteen vanha venttiili. Uteliaisuus iski, joten piti katsoa, miltä se näyttää sisältä päin:
Oli näköjään päässyt kosteus sisälle vaikka kannen ympäri joku tiiviste kiertääkin. Vai lienekö päässyt nestettä venttiilin akselilta. Ei kai sen pitäisi noi kuitenkaan ruostuttaa. Moottori oli sen verran jumissa, ettei sormin pyörinyt. Tuon hammaspyörän toisessa päässä on pienempi pyörä, joka liikuttaa pitkittäin jotain venttiiliä.
t.
Risto
Kesällä vaihdoin lämppärin venttiilin ja nyt siivousvimmassa (kyllä se kohta menee ohi) tarttui käteen vanha venttiili. Uteliaisuus iski, joten piti katsoa, miltä se näyttää sisältä päin:
Oli näköjään päässyt kosteus sisälle vaikka kannen ympäri joku tiiviste kiertääkin. Vai lienekö päässyt nestettä venttiilin akselilta. Ei kai sen pitäisi noi kuitenkaan ruostuttaa. Moottori oli sen verran jumissa, ettei sormin pyörinyt. Tuon hammaspyörän toisessa päässä on pienempi pyörä, joka liikuttaa pitkittäin jotain venttiiliä.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Morjens,
Vaihdoin Motorcraftin sulkien tilalle Valeot, kun alkoi v*tuttaa raidat ja vikinä. Samalla käytin pirssiä ensimmäistä kertaa pesukoneessa, kun näin pakkaskelillä oli itsekäsinpesupaikalle aina jonoa.
Voisi tosissaan miettiä sitä kova(vaha?)pinnoitusta, kun tuossa on maalipinta kuitenkin muuten hyvässä kunnossa. Saisi sitten vaikka painepesurilla helepommin p*skat pois. Missähän ne Oulussa tuota tekevät?
Pistin myös keulille Philipsin X-treme-xenonit. Tuntui maailma kirkkaammalta, kun ensimmäistä kertaa lähdin hallista liikenteeseen. Se vänkärin puolen umpio pitänee tosiaan vaihtaa – hoksin, että projektori ei ole kunnolla paikoillaan vaan ojan puolella on pieni väljä. Kuvio liikkuu vähän oikealle ja vasemmalle, kun höskää heiluttelee (tai siis liikeradasta päättelin näin. En viitsinyt näppejäni tunkea tuonne valot päällä).
Iltapäivällä vaihtuvat myös vanhojen Hakkapeliittojen tilalle Contin nastat – niille 9-puolavanteille. Kelpaa ajella vaikka Joulupukkia morjestamaan.
t.
Risto
Vaihdoin Motorcraftin sulkien tilalle Valeot, kun alkoi v*tuttaa raidat ja vikinä. Samalla käytin pirssiä ensimmäistä kertaa pesukoneessa, kun näin pakkaskelillä oli itsekäsinpesupaikalle aina jonoa.
Voisi tosissaan miettiä sitä kova(vaha?)pinnoitusta, kun tuossa on maalipinta kuitenkin muuten hyvässä kunnossa. Saisi sitten vaikka painepesurilla helepommin p*skat pois. Missähän ne Oulussa tuota tekevät?
Pistin myös keulille Philipsin X-treme-xenonit. Tuntui maailma kirkkaammalta, kun ensimmäistä kertaa lähdin hallista liikenteeseen. Se vänkärin puolen umpio pitänee tosiaan vaihtaa – hoksin, että projektori ei ole kunnolla paikoillaan vaan ojan puolella on pieni väljä. Kuvio liikkuu vähän oikealle ja vasemmalle, kun höskää heiluttelee (tai siis liikeradasta päättelin näin. En viitsinyt näppejäni tunkea tuonne valot päällä).
Iltapäivällä vaihtuvat myös vanhojen Hakkapeliittojen tilalle Contin nastat – niille 9-puolavanteille. Kelpaa ajella vaikka Joulupukkia morjestamaan.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Huippufiksi ja Autofix1 ainakin tekee Limingantullissa, jos tarkkaa jälkeä haluaa niin KiiltoStudio. Eikö Mäcciz käyttänyt saksantuonti väykkyään juuri KiiltoStudiolla ja tuli hyvää jälkeä, ainakin näin muistelisinRoisto kirjoitti:Voisi tosissaan miettiä sitä kova(vaha?)pinnoitusta, kun tuossa on maalipinta kuitenkin muuten hyvässä kunnossa. Saisi sitten vaikka painepesurilla helepommin p*skat pois. Missähän ne Oulussa tuota tekevät?
hoksin, että projektori ei ole kunnolla paikoillaan vaan ojan puolella on pieni väljä. Kuvio liikkuu vähän oikealle ja vasemmalle, kun höskää heiluttelee (tai siis liikeradasta päättelin näin. En viitsinyt näppejäni tunkea tuonne valot päällä).
Itsellä on vähän samaa ongelmaa projektorin kanssa vasemmassa umpiossa, jos ottaa sytyttimestä kiinni projektoria pystyy pyöritteleen umpiossa mielin määrin miten tahtoo, ajossa kuitenkin toimii korkeudensäätö, tosin osoittaa hieman ojaan kun projektoria ei saa täysin suoraan. mikähän tuolta löystyy että projektori on käytännössä kokonaan irti umpiosta?
niin joo ja varaosasivuilta selailin itselle uutta umpiota ja joku oudompi Johns merkkinen löytyisi suht edullisesti: *klik*, jäin vain miettimään että onkohan noissa erimerkkisissä tarvikeumpioissa paljon näkyviä eroja kuten lasin rihlaus/heijastinpinnat. reilu vuosi sitten on nimittäin vänkärin puolelle veholla uusittu alkup. umpio niin tulee ruma jos tarvike onkin erilainen näkyvältä osalta
anteeksi tungettelu
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Tungettele pois vaan. Kiitoksia vinkeistä.Shatter kirjoitti:anteeksi tungettelu
Jostain syystä oikean puolen umpio maksaisi melkein satasen enemmän. Depo maksaisi Saksan maalla sen n. 165 €. Hella sitten n. 550. Jännä, että TE-Taxiteilstä saisi Hellan faceliftin xenonumpioita reiluun kolmeen hunttiin. Mikä näistä vanhoista tekee niin kalliita?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)