Paketti tuli perille, kiitoksia! Olit sitten oikein maalannut sen kiinnityslevynkinmjo33400 kirjoitti:Veppen anturi korjattu ja lähtee tänään kotiin päin.
Sain vanhan anturin helposti pois putkesta ja valettua uuden tilalle. On muuten täsmälleen sama anturi kuin alkuperäinen. Teen asennusohjeet myöhemmin tänne, otin muutaman valokuvan.
Älkää hävittäkö risoja antureita koska niihin voi valaa uuden.
Mittariston ulkolämpötilamittarista
Hermetisoin sen volkswaakenin tuulilasiliimaan upottamalla.veppe kirjoitti:Hieno homma Milläs muuten teit anturin hermeettiseksi (niinkuin hieno sana kuuluu, aina oppii jotain uutta)?Ville S. kirjoitti:Anturi maksettu ja asennettu Toimii
Itsellähän tosiaan on jo kans mittari taas kunnossa, kun tuli otettua purkamolta kaupantekijäisinä 300TE:n anturi. No, kunhan tuo oma alkuperäinen saapuu, niin täytyy laittaa tilalle ja jättää toinen varaosaksi
Pitäis pysyä veten loitolla.
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Onko liiman lämpölaajentuma oikea, ettei katkaise anturin johtoja kuivuessaan.Ville S. kirjoitti:Hermetisoin sen volkswaakenin tuulilasiliimaan upottamalla.veppe kirjoitti:Hieno homma Milläs muuten teit anturin hermeettiseksi (niinkuin hieno sana kuuluu, aina oppii jotain uutta)?Ville S. kirjoitti:Anturi maksettu ja asennettu Toimii
Itsellähän tosiaan on jo kans mittari taas kunnossa, kun tuli otettua purkamolta kaupantekijäisinä 300TE:n anturi. No, kunhan tuo oma alkuperäinen saapuu, niin täytyy laittaa tilalle ja jättää toinen varaosaksi
Pitäis pysyä veten loitolla.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Pitihän se saada uuden veroiseksi. Itseasiassa rapsuttelin maalia pois koska halusin nähdä mitä metallia putki on ja lämmitin sitä kolvilla niin lähti ihan vetämällä anturi tupesta.veppe kirjoitti:Paketti tuli perille, kiitoksia! Olit sitten oikein maalannut sen kiinnityslevynkinmjo33400 kirjoitti:Veppen anturi korjattu ja lähtee tänään kotiin päin.
Sain vanhan anturin helposti pois putkesta ja valettua uuden tilalle. On muuten täsmälleen sama anturi kuin alkuperäinen. Teen asennusohjeet myöhemmin tänne, otin muutaman valokuvan.
Älkää hävittäkö risoja antureita koska niihin voi valaa uuden.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Uutta se ei paljon häpeäkään Iso kiitos vaivannäöstämjo33400 kirjoitti:Pitihän se saada uuden veroiseksi. Itseasiassa rapsuttelin maalia pois koska halusin nähdä mitä metallia putki on ja lämmitin sitä kolvilla niin lähti ihan vetämällä anturi tupesta.veppe kirjoitti:Paketti tuli perille, kiitoksia! Olit sitten oikein maalannut sen kiinnityslevynkinmjo33400 kirjoitti:Veppen anturi korjattu ja lähtee tänään kotiin päin.
Sain vanhan anturin helposti pois putkesta ja valettua uuden tilalle. On muuten täsmälleen sama anturi kuin alkuperäinen. Teen asennusohjeet myöhemmin tänne, otin muutaman valokuvan.
Älkää hävittäkö risoja antureita koska niihin voi valaa uuden.
Jep, jep. Olivat postilaatikossa, kun tulin yöllä kotio. Tänks. Onko se siinä toisessa anturissa oleva musta pötkö nyt sitä epoksia vai onko siinä joku putki päällä ja epoksi sen sisällä? Onko se tuon väristä alunperin vai onko siinä maali päällä? En ole koskaan moiseen tököttiin törmännyt.mjo33400 kirjoitti:Roiton anturit lähti tänään kotia kohti.
Ilmoittele, paljonko olen velkaa taikka jos voin jotain tehdä vastapalvelukseksi.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Siis vainko neljä nastaa? No tämä vielä menee mutta eikö numerointi mene 1-5? Myös vanhemmassa mallissa pitäisi numerointi olla noin vaikkei nelosnasta olisikaan käytössä.Julli kirjoitti:Täällähän tuntuu olevan asiantuntemusta näistä mittareista. Voiko näytön toimivuuden testata jotenkin? Liittimessä on neljä nastaa, jotka on numeroitu 1-4. Tuonhan saisi ilmeisesti toimintaan, kun hommaisi vielä anturin.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ei tosiaan ole kuin numerot 1,2,3,4. Sehän on siis tämmönen:Roisto kirjoitti: Siis vainko neljä nastaa? No tämä vielä menee mutta eikö numerointi mene 1-5? Myös vanhemmassa mallissa pitäisi numerointi olla noin vaikkei nelosnasta olisikaan käytössä.
t.
Risto
lampomittari1
lampomittari2
lampomittari3
lampomittari4
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
Just, just. Tuossa omassa on tosiaan viisi nastaa rivissä, joten tuo on ihan erilainen. Näyttää olevan ihan ensimmäistä versiota (klik).Julli kirjoitti:Ei tosiaan ole kuin numerot 1,2,3,4. Sehän on siis tämmönen:
Kytkentäkaavioissa on mainittu vain kaksi mallia ja molemmissa on viisi nastaa. Vanhemmassa on vaan jätetty nelonen kytkemättä (nopeustieto). Jotain osviittaa voisi tieten saada, jos murkulan avaisi. Näkisi ainakin, mikä johto menee valolle ja mikä maihin.
EDIT: Löytyihän se. ETM:ssä oli kuva tuosta nelinapaisesta (sivu 109 (76 MB)).
1. virta (sulake 6)
2. maa (W1 – siinä mittariston takana)
3. anturi
4. valaistus (X6 – radion takana)
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kiitoksia Roistolle poikkeuksellisen hyvistä ohjeista.
Näyttö ei herännyt henkiin. Syötin suoraan akusta navat 1 ja 2 sekä kokeilin laittaa maata napaan 3. Ainoa mikä toimi oli valaistus (napa 4).
Voisi aukaista vielä tuon kotelon ja katsoa näkyykö palaneita osia. Vika voi olla näytössäkin, koska siinä näkyy värivirhettä nurkissa. Voisihan tuota käydä paikallisessa elektroniikkapuljussakin kyselemässä josko vika siellä löytyisi.
Näyttö ei herännyt henkiin. Syötin suoraan akusta navat 1 ja 2 sekä kokeilin laittaa maata napaan 3. Ainoa mikä toimi oli valaistus (napa 4).
Voisi aukaista vielä tuon kotelon ja katsoa näkyykö palaneita osia. Vika voi olla näytössäkin, koska siinä näkyy värivirhettä nurkissa. Voisihan tuota käydä paikallisessa elektroniikkapuljussakin kyselemässä josko vika siellä löytyisi.
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
Tässä kuvia sisuskaluista. Palaneen näköistä ei ollut missään. Näyttö on ainoa, joka ei ole terveen näköinen. Onkohan tuo näyttö joku MB spesiaalimalli vai standardi?
http://personal.inet.fi/private/julli/l ... ri_006.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/l ... ri_008.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/l ... ri_009.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/l ... ri_010.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/l ... ri_012.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/l ... ri_015.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/l ... ri_016.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/l ... ri_011.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/l ... ri_006.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/l ... ri_008.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/l ... ri_009.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/l ... ri_010.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/l ... ri_012.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/l ... ri_015.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/l ... ri_016.JPG
http://personal.inet.fi/private/julli/l ... ri_011.JPG
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
Hiukan menee asian vierestä mutta minulla ulkolämpötilamittari teki ensimmäisen mittariston irroituksen jälkeen sitä että valot paloi koko ajan mutta lukema katoili hetkittäin. Lukema on aina näyttänyt oikein.
Olen tuon jälkeen irroitellut mittariston pariin otteeseen. Polttimoiden vaihtoa ja himmenninpotikan kolvausta. Molemmilla kerroilla pidin sytkävirran ja valot päällä samalla kun työnsin mittariston paikalleen. Mittarin lukema näkyy, ei näy, näkyy, ei näy, näkyy, ei näy, näkyy... Ja lopulta toimi taas satunnaisesti. Arvelin vian olevan mittariston takana olevassa 5-napaisessa lämpömittarin liittimessä.
Huomasin pari päivää sitten että toisinaan lukema myös näkyy / vilahtaa "puolitehoisena" näytöllä. Eli täytyy tiirailla tietystä kulmasta "silmä kovana" että lukema näkyy. Päätin että mittaristo on pian avattava, olisihan se mukava seurata syksyn ensimmäisiä pakkaslukemia auton mittarista.
Tänään sain aikaiseksi irroittaa mittariston ja purin johtosarjan liittimen ja kiristelin liitinholkit. Työnsin kaikkin mittariston johdot paikalleen ja kokeilin, suureksi hämmästyksekseni siinä paloi vain valot. En saanut millään minkään taivaallista lukemaa näyttöön. Käytin näytönkin auki ja heiluttelin kaikkia johtoja mittariston takana, tuloksetta...
Muilla ollut vastaavaa vaivaa tai olisiko hyviä veikkauksia mistä lähteä vikaa etsimään?? Voiko johtosarjan liittimistä mitata yleismittarilla anturin mahdollisen kunnon, vaikka järjen mukaan vika ei voi olla siinä koska välillä lukema näkyi himmeästi... Näyttö pashana? (kenelläkään tarjota uutta *wink wink*)
Olen tuon jälkeen irroitellut mittariston pariin otteeseen. Polttimoiden vaihtoa ja himmenninpotikan kolvausta. Molemmilla kerroilla pidin sytkävirran ja valot päällä samalla kun työnsin mittariston paikalleen. Mittarin lukema näkyy, ei näy, näkyy, ei näy, näkyy, ei näy, näkyy... Ja lopulta toimi taas satunnaisesti. Arvelin vian olevan mittariston takana olevassa 5-napaisessa lämpömittarin liittimessä.
Huomasin pari päivää sitten että toisinaan lukema myös näkyy / vilahtaa "puolitehoisena" näytöllä. Eli täytyy tiirailla tietystä kulmasta "silmä kovana" että lukema näkyy. Päätin että mittaristo on pian avattava, olisihan se mukava seurata syksyn ensimmäisiä pakkaslukemia auton mittarista.
Tänään sain aikaiseksi irroittaa mittariston ja purin johtosarjan liittimen ja kiristelin liitinholkit. Työnsin kaikkin mittariston johdot paikalleen ja kokeilin, suureksi hämmästyksekseni siinä paloi vain valot. En saanut millään minkään taivaallista lukemaa näyttöön. Käytin näytönkin auki ja heiluttelin kaikkia johtoja mittariston takana, tuloksetta...
Muilla ollut vastaavaa vaivaa tai olisiko hyviä veikkauksia mistä lähteä vikaa etsimään?? Voiko johtosarjan liittimistä mitata yleismittarilla anturin mahdollisen kunnon, vaikka järjen mukaan vika ei voi olla siinä koska välillä lukema näkyi himmeästi... Näyttö pashana? (kenelläkään tarjota uutta *wink wink*)
Nostetaas asia taas pöydälle!
Mitä ostan kaupasta jos ulkolämpömittari näyttää kaikkia maailman fontteja
Välistä (todella harvoin tai ei oikeastaan koskaan) näyttää oikein, mutta pääasiassa mittarissa vain välähtelee jotain lukemia tai vaihtoehtoisesti lukema pysyy samana (tänään näytti +12,5 vaikka ulkona +25) mutta lukemasta ei näy kuin osa tai näyttöön mönkii matoja (menee melkein mustaksi koko homma)
Mittari vai anturi?
ps. onko liitin sulakerasian pohjalla vai jossain sen ja puskurin välillä???
Mitä ostan kaupasta jos ulkolämpömittari näyttää kaikkia maailman fontteja
Välistä (todella harvoin tai ei oikeastaan koskaan) näyttää oikein, mutta pääasiassa mittarissa vain välähtelee jotain lukemia tai vaihtoehtoisesti lukema pysyy samana (tänään näytti +12,5 vaikka ulkona +25) mutta lukemasta ei näy kuin osa tai näyttöön mönkii matoja (menee melkein mustaksi koko homma)
Mittari vai anturi?
ps. onko liitin sulakerasian pohjalla vai jossain sen ja puskurin välillä???
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Kuulostaa hyvältä
Paljon oli ohjeita tässäkin topicissa kuinka todeta laitteen kunto, mutta saisko oikein rautalanka ohjeet tälläiselle perusjuntille joka just ymmärtää kumpipää on anturi ja kumpi se mikä näyttää tuloksen
Elikkä, mittariston tempaisin jo päivällä käteen, mutta ei siellä takana mitään erikoista näkynyt (liittimet oli hyvin paikoillaan) ja nyt jäi vaivaamaan että olisko sen mittarin & anturin voinut jotenkin helposti todeta mittaamalla tuosta liitoksesta (ettei tarvisi kaivaa sulakerasian pohjalta sitä virallista liitosta koska siellä on pari muutakin johtoa.....vai voisko se olla sen rasian ulkopuolella, koska kyljessä oli semmonen 2napainen liitin ja johto muistutti hieman sitä mikä menee anturille )
Paljon oli ohjeita tässäkin topicissa kuinka todeta laitteen kunto, mutta saisko oikein rautalanka ohjeet tälläiselle perusjuntille joka just ymmärtää kumpipää on anturi ja kumpi se mikä näyttää tuloksen
Elikkä, mittariston tempaisin jo päivällä käteen, mutta ei siellä takana mitään erikoista näkynyt (liittimet oli hyvin paikoillaan) ja nyt jäi vaivaamaan että olisko sen mittarin & anturin voinut jotenkin helposti todeta mittaamalla tuosta liitoksesta (ettei tarvisi kaivaa sulakerasian pohjalta sitä virallista liitosta koska siellä on pari muutakin johtoa.....vai voisko se olla sen rasian ulkopuolella, koska kyljessä oli semmonen 2napainen liitin ja johto muistutti hieman sitä mikä menee anturille )
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...