Lohkolämmitin vai eberi/webasto 2008 200CDI
Lohkolämmitin vai eberi/webasto 2008 200CDI
Hep,
Lohkolämmitin vai webasto/eberi?
Tarjouksia oon kysellyt vasta eberistä 5,0kW (paremmalla kaukokapulalla) hinnat asennettuna 1700€ - 2550€
Lohkolämmitintä aloin nyt selvittelemään että saako vielä lohkoon sijoitettavan vastuksen ja mitähän lysti maksaa?
Lohkolämmitin vai webasto/eberi?
Tarjouksia oon kysellyt vasta eberistä 5,0kW (paremmalla kaukokapulalla) hinnat asennettuna 1700€ - 2550€
Lohkolämmitintä aloin nyt selvittelemään että saako vielä lohkoon sijoitettavan vastuksen ja mitähän lysti maksaa?
Laita letkulämppäri jos ei saa lohkoon laitettavaa.
"lohko"lämppäri on paras vaihtoehto pitkällä juoksulla, jos mahdollista käyttää vaan aina tarvittaessa.
Ei rasita auton sähköjärjestelmää. Oikein kovilla pakkasilla se webasto syö akun ja eihän siitä sitten mitää hyötyä ollutkaan, vaikka kone on lämmin, niin ei käynnisty. Ellei oo ylikokonen akku sitte. Onneksi nyt niin kovia pakkasia ei useasti ole.
"lohko"lämppäri on paras vaihtoehto pitkällä juoksulla, jos mahdollista käyttää vaan aina tarvittaessa.
Ei rasita auton sähköjärjestelmää. Oikein kovilla pakkasilla se webasto syö akun ja eihän siitä sitten mitää hyötyä ollutkaan, vaikka kone on lämmin, niin ei käynnisty. Ellei oo ylikokonen akku sitte. Onneksi nyt niin kovia pakkasia ei useasti ole.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Täältä ääni Webastolle. Tällä hetkellä 4 mersua pihassa joissa 3 webasto ja yhdessä vissiin lohkolämppäri.
Webastolla 30 min lämmitystä ennen starttia niin on auto on sisältä lämmin ja moottori on joku 60 asteinen. Lohkolämppäri on niin hidas ettei sellasta kerkee odotella Tai ainakaan minä en kerkee
Webastolla 30 min lämmitystä ennen starttia niin on auto on sisältä lämmin ja moottori on joku 60 asteinen. Lohkolämppäri on niin hidas ettei sellasta kerkee odotella Tai ainakaan minä en kerkee
jeh webasto itsessään imee tunnissa max 45W. mutta ne muut heebelit. niin ja löpö kulutus weballa on manuaalin mukaan max 0,48l/h.
silti laittaisin molemmat...
silti laittaisin molemmat...
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mulla W123:sessa molemmat. Webaston puolesta liputan. Omasssa käytössä on kätevämpi, sillä auton voi jättää minne vain ja aina saa nopeasti koneen lämpimäksi.
Tosiaan se vajaa puoli tuntia riittää näilläkin pakkasilla (-24) eikä täällä etelässä sen kylmempää juuri olekaan. Lohkolämmitintä on pidettävä se pari tuntia ennen kuin kone on kohtuullisesti lämmin eikä se ole sittenkään niin lämmin joka puolelta kuin webastolla. Webaston vesikierto hoitaa asian täydellisesti, niin on kansikin lämmin. Minulla on kytketty sisätilanpuhallin siten, että se puhaltaa, isllä nopeudella, joka on jätetty puhallinnappulaan. Itse pidän sisäilmapuhaltimen aina pois päältä, jotta se ei vie turhaa akkua. Minulle merkitsee enemmän se, että saan käynnistää lämpimän koneen-lasin raapimista en pelkää, enkä kylmää kabiinia, sillä sehän lämpiää kuitenkin nopeasti, kun kone on heti lämmin käynnistyksen jälkeen.
Eli nopeus, tehokkuus ja vaivattomuus ovat se minulle merkitsevä juttu. Silloin, jos ei ole kiire, niin laitan lohkolämmittimen päälle.
Tosiaan se vajaa puoli tuntia riittää näilläkin pakkasilla (-24) eikä täällä etelässä sen kylmempää juuri olekaan. Lohkolämmitintä on pidettävä se pari tuntia ennen kuin kone on kohtuullisesti lämmin eikä se ole sittenkään niin lämmin joka puolelta kuin webastolla. Webaston vesikierto hoitaa asian täydellisesti, niin on kansikin lämmin. Minulla on kytketty sisätilanpuhallin siten, että se puhaltaa, isllä nopeudella, joka on jätetty puhallinnappulaan. Itse pidän sisäilmapuhaltimen aina pois päältä, jotta se ei vie turhaa akkua. Minulle merkitsee enemmän se, että saan käynnistää lämpimän koneen-lasin raapimista en pelkää, enkä kylmää kabiinia, sillä sehän lämpiää kuitenkin nopeasti, kun kone on heti lämmin käynnistyksen jälkeen.
Eli nopeus, tehokkuus ja vaivattomuus ovat se minulle merkitsevä juttu. Silloin, jos ei ole kiire, niin laitan lohkolämmittimen päälle.
Jos mallivuosi on 2008, niin silloinhan moottori on vielä vanha OM646, johon vielä saa oikean vanhan ajan uppokuumentimen.
Polttoainelämmitin ja sähkökäyttöinen moottorinlämmitin ovat tietenkin kaksi eri palvelua, joten käyttötilanne ratkaisee kumpi sopii paremmin.
Wanhanajan lohkolämmittimen teho oli positiivinen yllätys. Työpäivän roikan nokassa makoilleen nokilekan lämpömittari poukkaa pikkupakkasella yli 60 asteen heti käynnistettäessä
Tuohon toki pitää valmiiksi lämmin auto olla päivän lämmityksessä. Eikä koko vesitila ole noin lämmin, lämmityslaitteen kennosta puhumattakaan, vaan mittari valahtaa alaspäin heti kun nestekierto alkaa. Tai viisari ainakin. Mittarin
Polttoainelämmitin ja sähkökäyttöinen moottorinlämmitin ovat tietenkin kaksi eri palvelua, joten käyttötilanne ratkaisee kumpi sopii paremmin.
Wanhanajan lohkolämmittimen teho oli positiivinen yllätys. Työpäivän roikan nokassa makoilleen nokilekan lämpömittari poukkaa pikkupakkasella yli 60 asteen heti käynnistettäessä
Tuohon toki pitää valmiiksi lämmin auto olla päivän lämmityksessä. Eikä koko vesitila ole noin lämmin, lämmityslaitteen kennosta puhumattakaan, vaan mittari valahtaa alaspäin heti kun nestekierto alkaa. Tai viisari ainakin. Mittarin
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Webasto tai eberi.
Ja jos pelkää akkua, auton käydessä kun sammuttaa automaatti-ilmastoinnin puhalluksen ja sammuttaa auton, ei sisäpuhallus ole päällä webaston käydessä.
Ainakin wäyrysessä voi valita tuon toiminnon...
Eli pelkän moottorin lämmityksen...ja se onkin sitten todella lämmin 30min jälkeen
.
Ja jos pelkää akkua, auton käydessä kun sammuttaa automaatti-ilmastoinnin puhalluksen ja sammuttaa auton, ei sisäpuhallus ole päällä webaston käydessä.
Ainakin wäyrysessä voi valita tuon toiminnon...
Eli pelkän moottorin lämmityksen...ja se onkin sitten todella lämmin 30min jälkeen
.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Syksyllä tulee eteen joko letku-/lohkolämmittimen tai pa-käyttöisen lämmittimen asennus. Jotta tätäkin ehtii vatuloimaan niin kysytään asiasta jo nyt. Pa-käyttöinen lämmitin on kiva kun siihen ehti edellisessä autossa tottua, joten aloitetaan vatulointi sen ympärillä:
- mitä eroa on käytännössä webastolla / eberillä, eikös noi oo tuotemerkkejä ja molemmat hoitaa homman samalla tavalla? kumpaa laatua on MB:n alkuperäiset lämmittimet?
- osaako sen asentaa tuohon joku muukin putiikki kuin Veho niin että se toimii kuten alkuperäinenkin? Eli jos menen ammattimaiseen putiikkiin nimeltä X ja sanon, että asentakaa pihalla olevaan autoon pa-käyttöinen lämmitin, niin urakan jälkeen autossani on toimiva sellainen? Tämä kysymys siis sen takia, että muistan joskus lukeneeni jostain, että joihin Mersuihin ei saa jälkikäteen sellaista lämmitintä, joka lämmittäisi myös sisätilat. Korjatkaa, jos on p*skapuhetta.
- missä asentaisitte Hämeenlinna-Tampere -akselilla pa-käyttöisen lämmittimen?
Pitääkö tuossa ottaa jotain erityistä huomioon ts.
- lämmittäähän se aina moottorin lisäksi myös sisätilat?
- saahan sen kaukosäätimellä? Kaukosäädin vs. tekstiviesti, saako molempia ja kumpi parempi/halvempi?
- saahan tuohon akun ylläpitolaturin?
Auto MB C204 220cdi A, vm. -10
- mitä eroa on käytännössä webastolla / eberillä, eikös noi oo tuotemerkkejä ja molemmat hoitaa homman samalla tavalla? kumpaa laatua on MB:n alkuperäiset lämmittimet?
- osaako sen asentaa tuohon joku muukin putiikki kuin Veho niin että se toimii kuten alkuperäinenkin? Eli jos menen ammattimaiseen putiikkiin nimeltä X ja sanon, että asentakaa pihalla olevaan autoon pa-käyttöinen lämmitin, niin urakan jälkeen autossani on toimiva sellainen? Tämä kysymys siis sen takia, että muistan joskus lukeneeni jostain, että joihin Mersuihin ei saa jälkikäteen sellaista lämmitintä, joka lämmittäisi myös sisätilat. Korjatkaa, jos on p*skapuhetta.
- missä asentaisitte Hämeenlinna-Tampere -akselilla pa-käyttöisen lämmittimen?
Pitääkö tuossa ottaa jotain erityistä huomioon ts.
- lämmittäähän se aina moottorin lisäksi myös sisätilat?
- saahan sen kaukosäätimellä? Kaukosäädin vs. tekstiviesti, saako molempia ja kumpi parempi/halvempi?
- saahan tuohon akun ylläpitolaturin?
Auto MB C204 220cdi A, vm. -10
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
E/W kummasta tykkää, Minut on Kaha aivopessyt W-mieheksi (Webaa on nuo orkkislämittimet mersuissa olleet mitä on saanut huoltaa/ tai korjata.)bercedes menz kirjoitti: - mitä eroa on käytännössä webastolla / eberillä, eikös noi oo tuotemerkkejä ja molemmat hoitaa homman samalla tavalla? kumpaa laatua on MB:n alkuperäiset lämmittimet?
- osaako sen asentaa tuohon joku muukin putiikki kuin Veho niin että se toimii kuten alkuperäinenkin? Eli jos menen ammattimaiseen putiikkiin nimeltä X ja sanon, että asentakaa pihalla olevaan autoon pa-käyttöinen lämmitin, niin urakan jälkeen autossani on toimiva sellainen? Tämä kysymys siis sen takia, että muistan joskus lukeneeni jostain, että joihin Mersuihin ei saa jälkikäteen sellaista lämmitintä, joka lämmittäisi myös sisätilat. Korjatkaa, jos on p*skapuhetta.
- missä asentaisitte Hämeenlinna-Tampere -akselilla pa-käyttöisen lämmittimen?
Pitääkö tuossa ottaa jotain erityistä huomioon ts.
- lämmittäähän se aina moottorin lisäksi myös sisätilat?
- saahan sen kaukosäätimellä? Kaukosäädin vs. tekstiviesti, saako molempia ja kumpi parempi/halvempi?
- saahan tuohon akun ylläpitolaturin?
Auto MB C204 220cdi A, vm. -10
Kaken/ Tekstiviestin saa molempiin.
Se ylläpitolaturi on sitten Defa (huomaa aivopesu) tai Calix (eivat saatanat syötä ja juota)
Sisätilat saa lämpimäksi, no jos omaan olisin Weban ohjeen mukaan laittanut nestekierron olisi kone enempi poppa mutta kyllä sisäänkin jotain haikua olisi tullut. (voi sen tehdä toisinkin, 7 vuotta toiminut ok.)
Asennuspaikkaan vastatkoon joku joka tuntee paikallset sepät.
Mulle älkää ainakaan tuoko mitään särjettäväksi.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Kummassakin vikapaikkansa, kummatkin OK, mersuissa löytyy sekä että.- mitä eroa on käytännössä webastolla / eberillä, eikös noi oo tuotemerkkejä ja molemmat hoitaa homman samalla tavalla? kumpaa laatua on MB:n alkuperäiset lämmittimet?
Kyllä saa sisätilat lämimiksi ja parhaiten osaa asentaa paikka jossa noita myydään ja asennellaan.- osaako sen asentaa tuohon joku muukin putiikki kuin Veho niin että se toimii kuten alkuperäinenkin? Eli jos menen ammattimaiseen putiikkiin nimeltä X ja sanon, että asentakaa pihalla olevaan autoon pa-käyttöinen lämmitin, niin urakan jälkeen autossani on toimiva sellainen? Tämä kysymys siis sen takia, että muistan joskus lukeneeni jostain, että joihin Mersuihin ei saa jälkikäteen sellaista lämmitintä, joka lämmittäisi myös sisätilat. Korjatkaa, jos on p*skapuhetta.
No, ainakin se kannattaa asentaa noin jos vaihtoehtoja on.- lämmittäähän se aina moottorin lisäksi myös sisätilat?
Saa- saahan sen kaukosäätimellä? Kaukosäädin vs. tekstiviesti, saako molempia ja kumpi parempi/halvempi?
Saa- saahan tuohon akun ylläpitolaturin?
Alkuperäinen webasto tuossa 204 korisessa on ihan susi, termo toppi V mallia en laittais omaan autoon vaikka ilmaiseksi saisin
Toimivuuden kannalta minusta on paras jälkiasennettuna termo toppi C tai evo niin että webasto kytketään vain letkujen väliin. Näin moottori lämpeää nopeasti ja sisätilatkin siinä samalla.
Toimivuuden kannalta minusta on paras jälkiasennettuna termo toppi C tai evo niin että webasto kytketään vain letkujen väliin. Näin moottori lämpeää nopeasti ja sisätilatkin siinä samalla.
Mitenkäs tällainen 4-sylinteriseen 204:seen, jossa ei ole lohkoon mahdollista laittaa: http://www.nettivaraosa.com/autotarvikk ... et/1724085
Ja mihin kohtaan tuollaisen laittaisi?
Ja mihin kohtaan tuollaisen laittaisi?
Ämmänrämän w204 on laitettu Defan letkulämppäri moottorin päässä olevaan letkuun,siinä moniura hihnan takana.
Se auto saattaa olla taloudessa pitkään niin alkanu webasto kiinostaan... kohta viikon ollu -25°c tai kylmempi... Keulaan olen sen Vehon maskin taakse laitettavan syylärin peittäjän jo laittanukki.
Se auto saattaa olla taloudessa pitkään niin alkanu webasto kiinostaan... kohta viikon ollu -25°c tai kylmempi... Keulaan olen sen Vehon maskin taakse laitettavan syylärin peittäjän jo laittanukki.
Mersu.
Hei
Onnistuuko 204:een 2012 malliin asentaa jälkiasennus webasto, mikä oli edellisessä octaviassani?
Veho sanoi että ei onnistuisi, koska jtn väyläongelmia tulee ja silloin ei akun jännitteen haistelu toimisi. Toinen asennuspaikka sanoo että onnistuu ilman ongelmia.
Vähän houkuttelisi ottaa vanha webasto käyttöön, se kun on vasta 2 vuotta vanha ja toiminut hyvin. Kaukosäätimellä sitä käyttäisin, että auton valikosta sitä ei tarvitsisi saada toimimaan.
Onnistuuko 204:een 2012 malliin asentaa jälkiasennus webasto, mikä oli edellisessä octaviassani?
Veho sanoi että ei onnistuisi, koska jtn väyläongelmia tulee ja silloin ei akun jännitteen haistelu toimisi. Toinen asennuspaikka sanoo että onnistuu ilman ongelmia.
Vähän houkuttelisi ottaa vanha webasto käyttöön, se kun on vasta 2 vuotta vanha ja toiminut hyvin. Kaukosäätimellä sitä käyttäisin, että auton valikosta sitä ei tarvitsisi saada toimimaan.
Tuo kuulostaa samalta kuin omassa W212 paikallaan oleva?Jackpot kirjoitti:Ämmänrämän w204 on laitettu Defan letkulämppäri moottorin päässä olevaan letkuun,siinä moniura hihnan takana.
Se auto saattaa olla taloudessa pitkään niin alkanu webasto kiinostaan... kohta viikon ollu -25°c tai kylmempi... Keulaan olen sen Vehon maskin taakse laitettavan syylärin peittäjän jo laittanukki.
Huvikseni mittasin noin viiden asteen pakkasella ja yllätyin positiivisesti letkulämmittimen tehon siirtymistä moottoriin. Kysyin auton OBD-portin kautta moottorin lämpötilaa ja lähtötilanne oli -5 ja tunnin kuluttua +24.
Seuraavana päivänä varttitunti Webastointia ja moottorin lämpö nousi +35 asteeseen, sisätilojen lämpötilaa en mitannut, mutta lämmintä oli.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Ei sillä,pidän letkulämmitintä hyvänä. Hyvä teho ja auto kyllä syttyy. Tapanin ajelulla oli n -26°c pakkasta 60 km matkan ja moottorin lämpö ei noussu mittarin mukaan 80 asteeseen kertaakaan. Keskimäärin oli pikkusen yli 60 ast. Maski tosiaan peitetty. Voisko termostaatti olla jo kaput ? Autolla ajettu 52tkm. En tykkää ajatuksesta että moottori olis vajaa lämpönen.
Paremmin minun w211 pitää lämmöt mutta dieseliäki palaa enemmän
Paremmin minun w211 pitää lämmöt mutta dieseliäki palaa enemmän
Mersu.
Mulla on se ELM 327 BT palikka, ja maksullinen Torque Samsung Galaxy S5:ssa .740 GLE kirjoitti:@Vesqju: Onko lämpömittarikuvasi näyttöpaneli Torquen maksullinen applikaatio, vai mikä?
ELMilläkö kysyit tiedot autolta, vai millä?
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Om 646 moottori ja -5 riitti ettei lämmöt nousseet kuin 60 asteeseen.Jackpot kirjoitti:Ei sillä,pidän letkulämmitintä hyvänä. Hyvä teho ja auto kyllä syttyy. Tapanin ajelulla oli n -26°c pakkasta 60 km matkan ja moottorin lämpö ei noussu mittarin mukaan 80 asteeseen kertaakaan. Keskimäärin oli pikkusen yli 60 ast. Maski tosiaan peitetty. Voisko termostaatti olla jo kaput ? Autolla ajettu 52tkm. En tykkää ajatuksesta että moottori olis vajaa lämpönen.
Paremmin minun w211 pitää lämmöt mutta dieseliäki palaa enemmän
Uusi termostaatti ja -22 kelissä nousi lämmöt siihen 92 asteeseen,jo viiden kilometrin ajolla,tosin johdon perästä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
@Vesqju: Kiitos, sama ELMi itsellänikin, mutta kun on puhelin menossa vaihtoon, niin olen TYÖSUHDEPUHELIMEN TOIVOSSA pantannut tuon muutaman lantin maksavan applikaation ostoa. Juuri nuo öljyn lämpötilat olivat kiinnostava seurannan kohde. Lähinnä haluaisin ymmärtää, onko mitään mieltä tukkia esim. alempaa ilmanottoa vaihteiston nopeamman lämpenemisen toivossa?
Oletko uskaltanut pitää ELM 327 palikan jatkuvasti paikallaan? Itsellä tulee nypättyä mittausten jälkeen autoa pysäköidessä se pois, kun ei pääse mittaamaan kuinka paljon se ELMi kuluttaa virtaa?
@Jackpot: W211 nelosdieselit ovat tuota 2148 cc kokoista OM646 mallia korimallin loppuun saakka W212 aloitti sitä seuranneella 2143 cc kokoisella OM651 dieselillä, joka sai tuo "BlueEfficiency" kauppanimen.
Ja S/W204 mallisarja alkoi ensimmäisenä vuotenaan vanhalla OM646 moottorilla, kunnes 2009 tuli OM651 BE diesel.
Eli teidän vanhemmassa W211:ssa pitäisi minusta olla OM646 ja uudessa W204:ssa OM651.
EDIT: asiaton termostaattikommentti poistettu. Kommentoin vahingossa väärää moottoria.
Oletko uskaltanut pitää ELM 327 palikan jatkuvasti paikallaan? Itsellä tulee nypättyä mittausten jälkeen autoa pysäköidessä se pois, kun ei pääse mittaamaan kuinka paljon se ELMi kuluttaa virtaa?
@Jackpot: W211 nelosdieselit ovat tuota 2148 cc kokoista OM646 mallia korimallin loppuun saakka W212 aloitti sitä seuranneella 2143 cc kokoisella OM651 dieselillä, joka sai tuo "BlueEfficiency" kauppanimen.
Ja S/W204 mallisarja alkoi ensimmäisenä vuotenaan vanhalla OM646 moottorilla, kunnes 2009 tuli OM651 BE diesel.
Eli teidän vanhemmassa W211:ssa pitäisi minusta olla OM646 ja uudessa W204:ssa OM651.
EDIT: asiaton termostaattikommentti poistettu. Kommentoin vahingossa väärää moottoria.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.