w220 imuovista
Huomasitko rengasäänissä mitään radikaaleja muutoksia kun otit nuo äänieristeet pois? ilmeisesti et oo laittanu niitä takasin vai kuinka?ram kirjoitti:Onnittelut noin ruosteettomasta ässävanhuksesta. Nyt vaan kunnon kotelosuojaus ja nuo sisälokarien kourut erikoiskäsittelyyn, niin ei tarvii ruosteen kanssa vähään aikaan pulata.
Tuolta mun euroopan halvin W220 topikista näkee aika hyvin paikat, joihin kannattaa suojauksessa panostaa.
Siellä koteloiden sisällä on vaikka minkälaisia äänen etenemistä estäviä vaahtomuovi ja kumivaloksia. Siksi kannattaa kaikista reijistä suihkia kotelosuojaa sisään ja aina niin pitkälle ja eri suuntiin kuin onnistuu. Esim helmakotelo on B-pilarin kohdalta suljettu ja takalokarin kaari on sisältä tukossa about sen kylkilistan yläpuolelta. Takakaarien sisällä on kumi/vaahtomuovivalos, jonka saa pois kun takakontin verhoilut poistaa. Muutoin sieltä sisälokareiden tulpista ei saa oikeen mitään menemään sisään.
Ovien alareunoissa olevien listojen reunoista kannattaa kotelosuojaa imeyttää listan ja pellin väliin. Niin ruosteeton autosi näyttää olevan, ettei niitä varmaan kannata irrottaa, kun tuppaavat irrottaessa menemään mutkalle.
Niin ja etulokareiden takana on sellaiset muoviin käärityt äänieristeet, jotka suomen olosuhteissa aiheuttavat aikamoista ruostumista. Ne saa pois kun irrottaa muoviset sisäloksut.
Mistä päin maailmaa autosi on?
Minunkin on ihan ulkomailta, mutta mutta...
Ovappa virallisen näkösiä varaosanumeroineen päivineen.
Joo takapään suojat kyllä jätin pois kun kasasin jo sen. Massaa pistin kyllä taakse melekosesti en tiiä eliminoiko se sitten miten paljoa. Tietysti nuo ovat eessä meleko paksut että ääntä imevät mutta ei tekis mieli laittaa takasin jos tuon pussin rikkoo laittaessa niin siihen varmaan imeytyy litratolokulla vettä ajan saatossa ja lokari sisästä aina märkä ei hyvä.
Tuon näkönen oli pesun jäläkeen etulokarin sisus.
Tuon näkönen oli pesun jäläkeen etulokarin sisus.
No, kyllä itse pistäisin äänieristeet joko uudet tai hyväksi tarkastetut entiset sinne paikalleen jos uusien hankinta on hankalaa. Ässän kun nyt vaan kuuluu olla hiljainen.V-M kirjoitti:Joo takapään suojat kyllä jätin pois kun kasasin jo sen. Massaa pistin kyllä taakse melekosesti en tiiä eliminoiko se sitten miten paljoa. Tietysti nuo ovat eessä meleko paksut että ääntä imevät mutta ei tekis mieli laittaa takasin jos tuon pussin rikkoo laittaessa niin siihen varmaan imeytyy litratolokulla vettä ajan saatossa ja lokari sisästä aina märkä ei hyvä.
Tuon näkönen oli pesun jäläkeen etulokarin sisus.
Missäpäin maailmaa nuin vähäruosteinen ässä on kuljeksinut ja kuinka paljon kertynyt kilometrejä?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Saksastahan tämä on tuotu 2010 tänne Lappiin, kyllä se on minun mielestä pelastanu tämän yksilön korin suolakylvyt on jääny saamatta.
205 tuhatta on rullattu. Ei tällä ollu ainakaan näillä näkymin tarkotusta ajella talvella.
On ne etupään pussit näköjään aika haprastunu ne muovit eihän niissä mitään muuta vikaa ole kun jo pois ottaessa repeili tarttu vissiin nuihin lokarin listan kiinnikkeisiin ei kyllä ole korkiat ne kiinnikkeet mutta muovi on haprasta aivan kuivat kuiten olivat.
Eihän nuihin muuta tarvi ku uuven pussin jos laitan takasin onhan se tietenki ääntäeristävä vaikutus melekonen ku tuo koko lokarin sisäosa oveen päin on tukittu pehmiällä toppauksella onhan ässä hilijanen auto ja ei kovin mielellään metakkaa ainakaan lisää taho.
Voihan tuohon tietenki jotain paksumpaa muovia laittaa tuon eristeen päälle niin saa ehjänä takasin lokarin sisään.
205 tuhatta on rullattu. Ei tällä ollu ainakaan näillä näkymin tarkotusta ajella talvella.
On ne etupään pussit näköjään aika haprastunu ne muovit eihän niissä mitään muuta vikaa ole kun jo pois ottaessa repeili tarttu vissiin nuihin lokarin listan kiinnikkeisiin ei kyllä ole korkiat ne kiinnikkeet mutta muovi on haprasta aivan kuivat kuiten olivat.
Eihän nuihin muuta tarvi ku uuven pussin jos laitan takasin onhan se tietenki ääntäeristävä vaikutus melekonen ku tuo koko lokarin sisäosa oveen päin on tukittu pehmiällä toppauksella onhan ässä hilijanen auto ja ei kovin mielellään metakkaa ainakaan lisää taho.
Voihan tuohon tietenki jotain paksumpaa muovia laittaa tuon eristeen päälle niin saa ehjänä takasin lokarin sisään.
Tämmösen ilimavaivan löysin kun jousituksen kompuran yläpuolella on se jakotukki mihin tulee nuo muoviletkut ilmapusseista yhen tyvestä näky tihkuvan ilimaa pihalle. En vielä aukassu letkua, millä ootte tuommoset vaivat korjannu? onko myytävänä jotain korjaus-sarjaa nuihin letkujen tyviin? olisko niissä oo renkaat tai jotain tiivisteenä? joku ässämies näitä varmaan on aukonu ja samoja vaivoja korijannu.
Löyty näppärä konsti nuihin etupään äänieristeiden muovien entisöintiin vanha pussi pois ja vakuumikone esille vähän vaan ilimaa pois ja sauma kiini ja varmuuveksi kaks pussia päällekkäin niinku nuissa oli alunperinki ja eiku paikalleen pitäs pysyä kuivana ja on vielä paksumpi muovisuoja päällä ku alakuperäsessä.
Niissä ilmaliittimissä on kolme O-rengasta. Kaksi tiivistää letkun liittimeen ja yksi liittimen venttiiliblokkiin. O-renkaiden kumi kuivettuu ihan vain ajan vaikutuksesta, joten ne vaihtamalla voi vuotoa pienentää.
Sisempien, letkun tiivistävien O-renkaiden (kaksi peräkkäin, omissa poteroissaan), vaihtaminen on kyllä aika mahdoton (ainakin minulle) temppu, joten liitoksen hukuttaminen sopivaan tiivisteliimaan voi olla käytännöllisin vaihtoehto.
Uloin on luonnollisesti helppo rasti. Taitaa olla 7x1mm kooltaan tms.
Sisempien, letkun tiivistävien O-renkaiden (kaksi peräkkäin, omissa poteroissaan), vaihtaminen on kyllä aika mahdoton (ainakin minulle) temppu, joten liitoksen hukuttaminen sopivaan tiivisteliimaan voi olla käytännöllisin vaihtoehto.
Uloin on luonnollisesti helppo rasti. Taitaa olla 7x1mm kooltaan tms.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Joo niin arvelinkin että tuossa on jotain oo rengasta. Tiiätkö myydäänkö nuita oo renkaita jossain tuohon paikkaan?. Olisko sulla tietoa mikä on nuijen värien merkitys tuossa tukissa? onko joku väri mihin se menee esim. takapää vasen jne. Tässä takapää laskee ko se on vaikka kaks viikkoa iliman moottorin käynnistämistä, toinen takapussi uusittiin ennen ku tämän ostin ja ilmajousituksen kompura. Kompura ei ennen jaksanu pumpata ku noin puolet tarvittavasta määrästä testerin mukaan ja takapää oli kentässä vuorokauvessa sitten uus kompura paikalleen ja toinen takapussi niin pysyy sen pari viikkoa ennen kuin laskee. Etupää ei hievahakaan kahessa viikossa.
Liikehän tämän remontin teki ite jos oisin teheny niin olisin laittanu molemmat taakse mutta oli heijän mielestä selevä vika toisessa takapussissa.
Tuli vaan mieleen että kuiten takapää laskee tasaseen niin voiskohan olla tuossa tukkivuodossa tämä vika.
Liikehän tämän remontin teki ite jos oisin teheny niin olisin laittanu molemmat taakse mutta oli heijän mielestä selevä vika toisessa takapussissa.
Tuli vaan mieleen että kuiten takapää laskee tasaseen niin voiskohan olla tuossa tukkivuodossa tämä vika.
No ihan varmasti, jos siellä oikein suhina käy.
Helpoin tapa on varmaan vaihtaa kokonaan tuo letkun päässä oleva muju tiivisteineen. Kaipa niitä veholta saa, tai nehän voi olla ihan yleisiä paineilmaliittimiä.
Kuva löytyi netistä, eli jollain muullakin on varmaan tuossa kohtaa vuotoa ollut.
Noi nurkkiin menevät letkut on värikoodattu. Letkussa ja tukissa pitäisi värit passata toisiinsa.
Helpoin tapa on varmaan vaihtaa kokonaan tuo letkun päässä oleva muju tiivisteineen. Kaipa niitä veholta saa, tai nehän voi olla ihan yleisiä paineilmaliittimiä.
Kuva löytyi netistä, eli jollain muullakin on varmaan tuossa kohtaa vuotoa ollut.
Noi nurkkiin menevät letkut on värikoodattu. Letkussa ja tukissa pitäisi värit passata toisiinsa.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
No niin nämä liittimet nyt lopulta vaihettu ja ilimavaivat saatu kuriin, ei kuplinu enään liitimistä.ram kirjoitti:No ihan varmasti, jos siellä oikein suhina käy.
Helpoin tapa on varmaan vaihtaa kokonaan tuo letkun päässä oleva muju tiivisteineen. Kaipa niitä veholta saa, tai nehän voi olla ihan yleisiä paineilmaliittimiä.
Kuva löytyi netistä, eli jollain muullakin on varmaan tuossa kohtaa vuotoa ollut.
Noi nurkkiin menevät letkut on värikoodattu. Letkussa ja tukissa pitäisi värit passata toisiinsa.
Löytyvät ainakin kl varaosista hintaan 4,5 euroa kpl. sisälsivät kaikki oo renkaat ja sen kuparihelmen siihen muoviputken ympärille.Ei toki ollu hyllytavarana eli piti tilata saksasta tulivat kuitenki noin viikossa.
Ovi topparin vaihtoki on eessä onko kellään tuon ovipahvin irrotuksesta tietoa? onko se muutaku vetasta pois vai onko siinä jotain jippoja? ei kuitenkaan viittis särkiä niitä lukkonippeleitä. Kyseessä kuskin ovi.
No niin nämä liittimet nyt lopulta vaihettu ja ilimavaivat saatu kuriin, ei kuplinu enään liitimistä.ram kirjoitti:No ihan varmasti, jos siellä oikein suhina käy.
Helpoin tapa on varmaan vaihtaa kokonaan tuo letkun päässä oleva muju tiivisteineen. Kaipa niitä veholta saa, tai nehän voi olla ihan yleisiä paineilmaliittimiä.
Kuva löytyi netistä, eli jollain muullakin on varmaan tuossa kohtaa vuotoa ollut.
Noi nurkkiin menevät letkut on värikoodattu. Letkussa ja tukissa pitäisi värit passata toisiinsa.
Löytyvät ainakin kl varaosista hintaan 4,5 euroa kpl. sisälsivät kaikki oo renkaat ja sen kuparihelmen siihen muoviputken ympärille.Ei toki ollu hyllytavarana eli piti tilata saksasta tulivat kuitenki noin viikossa.
Ovi topparin vaihtoki on eessä onko kellään tuon ovipahvin irrotuksesta tietoa? onko se muutaku vetasta pois vai onko siinä jotain jippoja? ei kuitenkaan viittis särkiä niitä lukkonippeleitä. Kyseessä kuskin ovi.
Ovipahvin irroitus: https://www.youtube.com/watch?v=UepxCXwGitY
no niin tuli tämmönen tuossa mieleen ku tallilla olin värkkäilemässä tuota ässää kesäkuntoon, mimmonen mahtaa olla jakoketjun vaihtoväli näissä bensa vee kaseissa? mahtaa olla kuitenki kohtuu pitkä tuo ketju.
Iän tuoma patina nuissa nahkapenkeissä on kans kaihertanu mieltä ja päätin tehä asialle jotaki ei missään oo kuitenkaan reikiä eikä viiltoja vaan sitä pientä kulumaa mitä nahkajakkaraan nyt tuleeki.
Aika työläs homma ja aikaa vievä mutta lopputulos on kyllä aivan mukiin menevä.
Iän tuoma patina nuissa nahkapenkeissä on kans kaihertanu mieltä ja päätin tehä asialle jotaki ei missään oo kuitenkaan reikiä eikä viiltoja vaan sitä pientä kulumaa mitä nahkajakkaraan nyt tuleeki.
Aika työläs homma ja aikaa vievä mutta lopputulos on kyllä aivan mukiin menevä.
viewtopic.php?t=48478&highlight=V-M kirjoitti:Näyttäis olevan että jakoketjun vaihtoja ei näihin kasikoneisiin ole liiemmin tehty, päättelin vain tuosta vastausten määrästä. Täytynee vaihtaa sitten ku alakaa ääntelemään.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
http://www.furnitureclinic.co.uk/Aston_Martin_Video.php
Näin tein penkeille. Voin sanoa että lopputulos oli yllätys, penkit on todella hienot. Tuo kynäruisku ja kompura on kyllä tarpeen tuossa hommassa.
Tuo värien matkassa tuleva painepurkki ei ole toimiva ratkaisu.
Näin tein penkeille. Voin sanoa että lopputulos oli yllätys, penkit on todella hienot. Tuo kynäruisku ja kompura on kyllä tarpeen tuossa hommassa.
Tuo värien matkassa tuleva painepurkki ei ole toimiva ratkaisu.
Tuossa selevällä suomen kielellä tuo penkkien kunnostus.
http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=36&t=810
http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=36&t=810
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37