Ou:n Pökötti 307 HDi -> vaihtui Toledoon
Tähän on jääny 2014 rempat päivittämättä
1. Heinäkuussa lomaillessa flekti jäi pyörimään kun auton sammutti. Googlesta selvisi että flektin etuvastus ilmoittaa tällä kyrvähtämisestään. No uusi tilaukseen ebaysta 45€ Ja piuha irti ettei flekti huutele ollenkaan. 30 helteessä ajellessa kyllä ilmeni ettei lämmöt nouse yli 90 asteen millään joten tyhjän panttina koko ropelli.
Vaihdoin kuitenkin etuvastuksen, paikka oli hankala mutta nippa nappa sormet riitti.
2. Saman loman aikana päätin ex- tempore poiketa tarjoushintaisella suikkalakille joka vihjeeni perusteella löysikin oikenpuolen alapallosta välyksen. Vaihto oli useemman tunnin projekti sorapihalla, samalla rikoin raidepään suojakumin joten sai senkin vaihtaa.
Osat 50€ + 9€ Bilteman 41 mm kiintoavaimeen joka hommassa tarvittiin. Ja epämääräinen kolina täyskäännöksessä vasemalla monttujen yli loppui joten pallosta se sitten tuli.
Eli 2014 huollot kävi hihnan ansiosta lompakolle mutta remonteissa selvisi vähällä. Kohta 60 tkm tullut ajeltua tällä.
1. Heinäkuussa lomaillessa flekti jäi pyörimään kun auton sammutti. Googlesta selvisi että flektin etuvastus ilmoittaa tällä kyrvähtämisestään. No uusi tilaukseen ebaysta 45€ Ja piuha irti ettei flekti huutele ollenkaan. 30 helteessä ajellessa kyllä ilmeni ettei lämmöt nouse yli 90 asteen millään joten tyhjän panttina koko ropelli.
Vaihdoin kuitenkin etuvastuksen, paikka oli hankala mutta nippa nappa sormet riitti.
2. Saman loman aikana päätin ex- tempore poiketa tarjoushintaisella suikkalakille joka vihjeeni perusteella löysikin oikenpuolen alapallosta välyksen. Vaihto oli useemman tunnin projekti sorapihalla, samalla rikoin raidepään suojakumin joten sai senkin vaihtaa.
Osat 50€ + 9€ Bilteman 41 mm kiintoavaimeen joka hommassa tarvittiin. Ja epämääräinen kolina täyskäännöksessä vasemalla monttujen yli loppui joten pallosta se sitten tuli.
Eli 2014 huollot kävi hihnan ansiosta lompakolle mutta remonteissa selvisi vähällä. Kohta 60 tkm tullut ajeltua tällä.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Ainahan pitää itte ensin yrittää Sitten kun toisen puolen pallo porsii niin varmasti tuun, voi olla iso hylsy ja pulttipyssy pikkusen helpommat tuohon kun leka ja lenkkiavain.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Löpösuodatinko meinais jäätää kun eilen temppuili:
Pakkasta 15, autolla ajettu 7 tuntia aiemmin ilman ongelmia. Lähtee normaalisti käyntiin, ajoa noin 500 metriä ja sammuu + depollution system faulty napsahtaa tauluun.
Uudelleen startti, käynnistyy ja moottorin vikavalo palaa. Jos tarjoaa kaasua niin sammuu heti. Puolen tuntia tyhjäkäyntiä ja pakkasessa ihmettelyä mutta sitten toimiikin taas aivan normaalisti.
OBD- lukija antaa myöhemmin vikakoodiksi P0192 - Fuel Rail Pressure.
Olisiko tosiaan löpösuodatimeen kertynyt vettä ja jäätynyt vai mikä? Suodatin vaihdettu 30 000 km sitten (ohjekirjan vaihtoväli 60 tkm), ehkä olis vaan pitänyt vaihtaa aina syksyisin kuten vanhat ja viisaat kehoittaa...
Pakkasta 15, autolla ajettu 7 tuntia aiemmin ilman ongelmia. Lähtee normaalisti käyntiin, ajoa noin 500 metriä ja sammuu + depollution system faulty napsahtaa tauluun.
Uudelleen startti, käynnistyy ja moottorin vikavalo palaa. Jos tarjoaa kaasua niin sammuu heti. Puolen tuntia tyhjäkäyntiä ja pakkasessa ihmettelyä mutta sitten toimiikin taas aivan normaalisti.
OBD- lukija antaa myöhemmin vikakoodiksi P0192 - Fuel Rail Pressure.
Olisiko tosiaan löpösuodatimeen kertynyt vettä ja jäätynyt vai mikä? Suodatin vaihdettu 30 000 km sitten (ohjekirjan vaihtoväli 60 tkm), ehkä olis vaan pitänyt vaihtaa aina syksyisin kuten vanhat ja viisaat kehoittaa...
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Itselläni ollut hyvää tuuria nuitten naftafilttereiden kanssa, vaihtanut millon muistanutkin. Tänä talvena jäätyi ensimmäisen kerran ja sekin traktorista; pakkasta alkuun -25, mutta lokilämmittimeltä lähtevä letku lämmitti suodattimia, pakkanenkin alkoi hellittämään ja traktori hyytyi keskelle pihaa (pakkasta enää -10). Kerran on 240TD:stä ruvennut jäätämään -15 pakkasella, mutta sekin johtui siitä että auto oli vasta tullut Helsingistä ja tankissa kesälaatua
Ei muuta kuin suodatinta vaihtamaan vaikka käsittääkseni se ei tässä helpoin homma ole.
Ei muuta kuin suodatinta vaihtamaan vaikka käsittääkseni se ei tässä helpoin homma ole.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Nyt onkin railipaine-anturi tilauksessa, temputti taas samalla tavalla viikonloppuna. Ihmetyttää kun vika ilmenee noin harvoin eli kone kylmästä käyntiin ja käy ehkä minuutin, sitten sammuu + vikailmoitus ruutuun eikä meinaa käydä sen jälkeen. Jos anturi olisi viallinen niin luulisi vian olevan päällä koko ajan?
No kuitenkin anturi tilattu ja sen vaihdosta tulee mielenkintonen homma, tuossa linkki jossa sivun puolivälistä näkee mistä löytyy. Anturin johdon irrotin ja putsasin liittimen viikonloppuna, oli vielä hankalampi ylettyä kuin mitä kuvista tai videosta voisi päätellä.
http://www.bluesparkautomotive.com/16td ... ning-guide
Muutakin pajotusta tehty, pääsiäisenä vaihdoin öljylauhduttimen joka tiputteli glykolia. Samalla heitin helvettiin turbon ja katin lämpösuojat jotka piti ottaa pois em. homman edestä, 3/4 kiinnikkeistä oli murtuneet niin en viittinyt risoja pistää takasin. Ei ainkaan vielä alkanut konepellistä maalit palaamaan irti Rahaakin taas paloi 70€ lauhdutin ja 60€ railianturi.
No kuitenkin anturi tilattu ja sen vaihdosta tulee mielenkintonen homma, tuossa linkki jossa sivun puolivälistä näkee mistä löytyy. Anturin johdon irrotin ja putsasin liittimen viikonloppuna, oli vielä hankalampi ylettyä kuin mitä kuvista tai videosta voisi päätellä.
http://www.bluesparkautomotive.com/16td ... ning-guide
Muutakin pajotusta tehty, pääsiäisenä vaihdoin öljylauhduttimen joka tiputteli glykolia. Samalla heitin helvettiin turbon ja katin lämpösuojat jotka piti ottaa pois em. homman edestä, 3/4 kiinnikkeistä oli murtuneet niin en viittinyt risoja pistää takasin. Ei ainkaan vielä alkanut konepellistä maalit palaamaan irti Rahaakin taas paloi 70€ lauhdutin ja 60€ railianturi.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Mielenkiintoinen on kyllä tuosta hommasta kaukana. Yhden olen vaihtanut: voi vitt...perk... saatan...mitä on patongin purija taas miettinyt.ou812 kirjoitti:
No kuitenkin anturi tilattu ja sen vaihdosta tulee mielenkintonen homma, tuossa linkki jossa sivun puolivälistä näkee mistä löytyy. Anturin johdon irrotin ja putsasin liittimen viikonloppuna, oli vielä hankalampi ylettyä kuin mitä kuvista tai videosta voisi päätellä.
http://www.bluesparkautomotive.com/16td ... ning-guide
Ja pikku vinkki: uuden anturin mukana tulee uusi tiivisteprikka jos niitä jostain saa erikseen hommaa pari varalle. Ai miksi? Voipi olla että anteroa vaihtaessasi huomaat, varsinkin jos työtilat eivat ole leikkaussali puhtaat ja valaistut.
(löyty se runkopalkin päältä kun vähän katteli, minusta vaikea saada oikein paikoilleen ja putoaa sekä hukkuu helposti)
ou812 kirjoitti:Nyt onkin railipaine-anturi tilauksessa, temputti taas samalla tavalla viikonloppuna. Ihmetyttää kun vika ilmenee noin harvoin eli kone kylmästä käyntiin ja käy ehkä minuutin, sitten sammuu + vikailmoitus ruutuun eikä meinaa käydä sen jälkeen. Jos anturi olisi viallinen niin luulisi vian olevan päällä koko ajan?
vai olis kos CDI koneisen vikaa eli putkistossa ilmaa herjaa sen raili paineen alentumisena
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Vallan mahdollinen vaiva tämäkin kun boschin commonraili on tekniikkana. Milläs tuonkin toteaisi, ei ole kirkasta letkua pätkääkään konehuoneessa että näkis onko löpössä kupliahotari kirjoitti:vai olis kos CDI koneisen vikaa eli putkistossa ilmaa herjaa sen raili paineen alentumisena
Enshätään ajttelin kuitenkin tuota anturia yrittää vaihdella vaikkei hommaan tarvittavaa gynekologin koulutusta olekkaan
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Vaihtelin tänään paineanturin, usko meinas loppua kun uusi ei meinnanut mennä paikalleen millään mutta pitkällisen sovittelun jälkeen onnistui. Käyntiin lähti ainakin asennuksen jälkeen ettei mennyt hirveesti homma pieleen mutta aika näyttää onko mitään vaikutusta.
Seuraava kulkine on kyllä semmoinen missä moottorin ympärillä tilaa kunnolla joka suuntaan
Seuraava kulkine on kyllä semmoinen missä moottorin ympärillä tilaa kunnolla joka suuntaan
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Ahtaaksi on mennyt uusien autojen konetilat merkillä kuin merkillä, mersulla oli vielä vajaa 10 vuotta sitten (esim. W204 OM646) kohtuullisesti tilaa korjaillakin mutta ei ole enää OM651 myötä. Toki A ja B mallit yms. on olleet alusta saakka työläitä korjailla moottorin paikkeilta.
Pösöllä ja muutamalla muulla ei kyllä ole ajateltu myöskään huoltoystävällisyyttä, suodattimet hankalissa paikoissa.
Pösöllä ja muutamalla muulla ei kyllä ole ajateltu myöskään huoltoystävällisyyttä, suodattimet hankalissa paikoissa.
wiimax.fi
Pökö tuli katsastettua Konalan A-katsastajilla. Asema oli pienin missä koskaan käynyt, henkilökuntana kaksi suikkalakkia ei edes vastaanottotiskiä...
Hyväksytty mutta korjauskehotus halkemasta tuulilasissa. Renkaista maininta että etuset sakkorajaa hipovat.
Pökötti täyttää tänään 7-v, ollut alla nyt reilut 3 vuotta ja 70 tkm, kun jaksan niin teen yhteenvedon kulungeista jossain vaiheessa.
Renkaista vielä se että Goodyearin Efficientgripit on kestäneet kolmen kesän ajot ja muutoinkin loppupeleissä ihan ok rinkulat, seuraavat lienee samanlaiset.
Hyväksytty mutta korjauskehotus halkemasta tuulilasissa. Renkaista maininta että etuset sakkorajaa hipovat.
Pökötti täyttää tänään 7-v, ollut alla nyt reilut 3 vuotta ja 70 tkm, kun jaksan niin teen yhteenvedon kulungeista jossain vaiheessa.
Renkaista vielä se että Goodyearin Efficientgripit on kestäneet kolmen kesän ajot ja muutoinkin loppupeleissä ihan ok rinkulat, seuraavat lienee samanlaiset.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Tähän ketjuun tulee jyrkkä käänne koska pösö meni viikko sitten vaihtoon. Ensin oli tarkoitus pistää emännän auto vaihdokiksi mutta pähkäilyjen jälkeen kävi näin.
Lopunpelein aivan positiivinen kokemus tuo ensimmäinen omistamani ranskis oli. 3,5 vuotta ja 74 tkm jäi yhteisen taipaleen mitaksi.
Viat ja vaivat on ketjussa lueteltu, tienpäälle ei jättänyt, hinausta tai työntöapuja ei tarvittu kertaakaan. Ajon estäneet vaivat tuli siis onneksi omassa pihassa lähtöä tehdessä
Erityismaininta siitä että vastoin mainetta tämä oli talviautona aivan käypäinen. Lämpeni riittävästi, ajettavuus ja etenemiskyky oli huonoillakin keleillä ok, ovien, luukkujen, lasien, jarrujen tai ylipäätään minkään jäätymisen/lumeentumisen kanssa ei ollut ongelmia kertaakaan. Toki eipä kohdalle osuneet talvet mitään ankaria olleetkaan. Jossain kohtaa kun kerkiän teen laskelman kaikista kuluista mitä tähän upposi.
Ja tilalle tuli kulkineeksi Seat Toledo 1.2 Tsi manuaali.
Lopunpelein aivan positiivinen kokemus tuo ensimmäinen omistamani ranskis oli. 3,5 vuotta ja 74 tkm jäi yhteisen taipaleen mitaksi.
Viat ja vaivat on ketjussa lueteltu, tienpäälle ei jättänyt, hinausta tai työntöapuja ei tarvittu kertaakaan. Ajon estäneet vaivat tuli siis onneksi omassa pihassa lähtöä tehdessä
Erityismaininta siitä että vastoin mainetta tämä oli talviautona aivan käypäinen. Lämpeni riittävästi, ajettavuus ja etenemiskyky oli huonoillakin keleillä ok, ovien, luukkujen, lasien, jarrujen tai ylipäätään minkään jäätymisen/lumeentumisen kanssa ei ollut ongelmia kertaakaan. Toki eipä kohdalle osuneet talvet mitään ankaria olleetkaan. Jossain kohtaa kun kerkiän teen laskelman kaikista kuluista mitä tähän upposi.
Ja tilalle tuli kulkineeksi Seat Toledo 1.2 Tsi manuaali.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi