TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
No niin, kävin nykäsee 2000 mallin yariksen käyntiin parkkihallissa juuri.
Solenoidi naksahtaa vaan ei starttaa, koitettiin tuolla apuvirrallakin, 100ah akku mesessä ja kone käynnissä muutaman minuutin latailtiinkin...
Ei vaikutusta, lieneekö startti??
Juuri tuo em. kalakaverin Ajokki kyseessä, onkos kellään tietoo startin ongelman syistä noissa yariksissa? 170 000 km ajettu... Voiko olla jo loppu? Hangata ei ole kuulemma koskaan tarvinnu ja käynnistyny tähän asti normaalisti. Liitokset vai joku muu tyyppiongelma mahdollisesti???
Hmm.. Täytynee päivän valolla ainakin liitoksia tutkailla ennen kuin uutta starttia alkaa etsimään.
Eipä tuo välille jättäny nytkään , mutta kaupan parkkipaikalta ei suostunu käynnistymään näemmä. Vetämällä käynnistyi ja muilta osin toimii.
Solenoidi naksahtaa vaan ei starttaa, koitettiin tuolla apuvirrallakin, 100ah akku mesessä ja kone käynnissä muutaman minuutin latailtiinkin...
Ei vaikutusta, lieneekö startti??
Juuri tuo em. kalakaverin Ajokki kyseessä, onkos kellään tietoo startin ongelman syistä noissa yariksissa? 170 000 km ajettu... Voiko olla jo loppu? Hangata ei ole kuulemma koskaan tarvinnu ja käynnistyny tähän asti normaalisti. Liitokset vai joku muu tyyppiongelma mahdollisesti???
Hmm.. Täytynee päivän valolla ainakin liitoksia tutkailla ennen kuin uutta starttia alkaa etsimään.
Eipä tuo välille jättäny nytkään , mutta kaupan parkkipaikalta ei suostunu käynnistymään näemmä. Vetämällä käynnistyi ja muilta osin toimii.
Kiitos!puuhapena kirjoitti:Niistä kuluu kupariset osat, kynnet kuulemma nimeltään erään varaosamyyjän mukaan. Pariin oon tuollaiset vaihtanut.markoala kirjoitti:Startti monen vanhan toitsun vika.
Solenoidi tuntuupi jumittavan, äänestä päätellen tuossakin, joten siksipä se kontakti puuttuu ja navoista suoraan yhdistellen starttaa....
150-300e näytti uusi startti merkistä riippuen maksavan.
Saakohan solenoidia varaosana esim. Tarvike tai merkkiliike?
Täytyypi purkaa ja tutkia !
Kaveri päätti ulkoistaa homman monimerkkikorjaamolle 220e ja samalla kausihuolto noin 400e yhteishintaan ja mulle lava karhua! No kirpasee varmaan työttömän budjettia melekosesti, käynnistän maanantaina samaan hintaan , jotta korjaamolle pääsee.... Ei mulla vaan vara moiseen tuhlailuun olis vaikka töissäkin vielä käyn .
Vaan nytpä on sitte noilta osin soipa peli!
Viimeksi muokannut Köster, 21.11.2014 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uusittu, tuo mesen 100ah akku vahvoilla kaapeleilla 5 minuuttia paikallaan ja mese käynnissä poistaa tuon akkuteorian. Pari vuotta on akulla ikää ja toyotan merkkiliikkeestä haettu, edellinen muuten huikeat kuus vuotta ennen ensilumia kerkesi pelittääkkin!korhora kirjoitti:Ettei vaan olis se alkuperäinen akku antautunut? Ikä sopis siihen et akku kömö? Noilla kilometreillä startti hajoa! Onko akku mitattu?
Oli solenoidi jumissa ja parin päivän päästä voi noutaa, kausihuollon kanssa noin 500e siis ölpät suotimet jne.
Väitän , jotta olisin tuon saanu menemään hiukan edullisemminkin, joskus solenoidinkin saa laitettua kuntoon mekaanisesti ja putsailemalla ei tartte koko starttia ostella. (Ja takuunkin työlle annan)
Harrastajan tuntiliksa ,kun ei ole 70e tai enemmän ,olutkori tietääkseni 12-30e paikkeilla riippuen merkistä ja ostopaikasta!
Mutta, ei kai ny meseharrastaja moiseen kelpaa, suostu tai ryhdy sentään!!
Köster kirjoitti:Uusittu, tuo mesen 100ah akku vahvoilla kaapeleilla 5 minuuttia paikallaan ja mese käynnissä poistaa tuon akkuteorian. Pari vuotta on akulla ikää ja toyotan merkkiliikkeestä haettu, edellinen muuten huikeat kuus vuotta ennen ensilumia kerkesi pelittääkkin!korhora kirjoitti:Ettei vaan olis se alkuperäinen akku antautunut? Ikä sopis siihen et akku kömö? Noilla kilometreillä startti hajoa! Onko akku mitattu?
Oli solenoidi jumissa ja parin päivän päästä voi noutaa, kausihuollon kanssa nyt noin 500e siis ölpät suotimet jne.
Väitän , jotta olisin tuon saanu menemään hiukan edullisemminkin, joskus solenoidinkin saa laitettua kuntoon mekaanisesti ja putsailemalla ei tartte koko starttia ostella. (Ja takuunkin työlle annan)
Harrastajan tuntiliksa ,kun ei ole 70e tai enemmän ,olutkori tietääkseni 12-30e paikkeilla riippuen merkistä ja ostopaikasta!
Mutta, ei kai ny meseharrastaja moiseen kelpaa, suostu tai ryhdy sentään!!
Noita tyyppiominaisuuksia muutamia tuossa bongailin....,corolla 97
VVT-i moottori saattaa kuluttaa runsaasti öljyä
-vesipumppua vuotaa
-käynnistinmoottorivikoja solenoidi vikoja
-sytysjohdinvikoja
-virtalukkovika 2002 mallissa
-jäähdytinvikoja
-automaattivaihteistoa vikoja
-jarruputket ruostuvat
-käsijarrun vaijeri jumissa
-ohjausakselin nivel kulunut
-jarruvalovikoja
-äänimerkki ei toimi
-tuulilasinpyyhkijät jumiutuu
-istuimen lämmityksen vikoja
-polttoainesäiliön täyttöputken puhki ruostuminen
-polttoainemittari näyttää väärin
Ja anjovis MK 2
-massavauhtipyörä hajoaa joskus ennemmin toisinaan myöhemmin
-diesel ruiskusuuttimet
-kannentiiviste ja muita moottorivikoja MK 2 diesel
-polttoaineen täyttöputki
-penkinlämmitin
-vesipumppua vuotaa
-polttoainepumpun rikki
-iskunvaimennin vikoja
Rav 4
-moottorin ohjausyksikköön vikoja
-jäähdytin vikoja
-ajonestolaitteen vikoja
-virtalukkoon vikoja
-vaihteisto ongelmia, kulumisesta johtuen 5 ei pysy päällä
-synkronirenkaat kuluneet
-ohjauslaitteiden ja pyörän ripustusten viat
-ohjaustehostimen nestevuotoa
-rattilukko juuttuu
-akku rikki
-takaluukun lukko reistailee
-pakoputkistosta
-katalysaattorina tuenta
-pakokaasujen korkea CO pitoisuus
-pakoputki ruostuu joskus yllättävän nopeasti
Land cruiser
-Dieseleissä ylikuumenemista ja kannentiivisteen palamisia
-ruiskuvikoja
-kytkinvikoja
2005-2006 takaisinkutsujen
-takavetarin laippa voi murtua
-jarrujen pääsylinteri vuotaa
-alapallonivelet vialliset
Hilux D-4D moottoreissa turbovikoja korjattu takuuseenkin huomattava määrä
Eli jopa toyotaakin korjataan ja mitä uudempi sitä enemmän kuten muissakin merkeissä suuntana näyttää olevan.
Ei Toyotallakaan tai millään muullakaan vain ajeta sitä miljoonaa, kyllä pitää huoltaa ja korjatakin välillä. Nykypeleissä ei rahat riittäne moisien kilometrilukemien keräilyyn, fiksumpaa ostaa uusi mukavampi, turvallisempi, kauniimpi, kalliimpi ja ennenkaikkea vielä moniongelmaisempi ajopeli!
Pahoittelen Applen rasittavia kirjoitusvikoja ja pakkosyöttö häiriöitä tekstissä!
VVT-i moottori saattaa kuluttaa runsaasti öljyä
-vesipumppua vuotaa
-käynnistinmoottorivikoja solenoidi vikoja
-sytysjohdinvikoja
-virtalukkovika 2002 mallissa
-jäähdytinvikoja
-automaattivaihteistoa vikoja
-jarruputket ruostuvat
-käsijarrun vaijeri jumissa
-ohjausakselin nivel kulunut
-jarruvalovikoja
-äänimerkki ei toimi
-tuulilasinpyyhkijät jumiutuu
-istuimen lämmityksen vikoja
-polttoainesäiliön täyttöputken puhki ruostuminen
-polttoainemittari näyttää väärin
Ja anjovis MK 2
-massavauhtipyörä hajoaa joskus ennemmin toisinaan myöhemmin
-diesel ruiskusuuttimet
-kannentiiviste ja muita moottorivikoja MK 2 diesel
-polttoaineen täyttöputki
-penkinlämmitin
-vesipumppua vuotaa
-polttoainepumpun rikki
-iskunvaimennin vikoja
Rav 4
-moottorin ohjausyksikköön vikoja
-jäähdytin vikoja
-ajonestolaitteen vikoja
-virtalukkoon vikoja
-vaihteisto ongelmia, kulumisesta johtuen 5 ei pysy päällä
-synkronirenkaat kuluneet
-ohjauslaitteiden ja pyörän ripustusten viat
-ohjaustehostimen nestevuotoa
-rattilukko juuttuu
-akku rikki
-takaluukun lukko reistailee
-pakoputkistosta
-katalysaattorina tuenta
-pakokaasujen korkea CO pitoisuus
-pakoputki ruostuu joskus yllättävän nopeasti
Land cruiser
-Dieseleissä ylikuumenemista ja kannentiivisteen palamisia
-ruiskuvikoja
-kytkinvikoja
2005-2006 takaisinkutsujen
-takavetarin laippa voi murtua
-jarrujen pääsylinteri vuotaa
-alapallonivelet vialliset
Hilux D-4D moottoreissa turbovikoja korjattu takuuseenkin huomattava määrä
Eli jopa toyotaakin korjataan ja mitä uudempi sitä enemmän kuten muissakin merkeissä suuntana näyttää olevan.
Ei Toyotallakaan tai millään muullakaan vain ajeta sitä miljoonaa, kyllä pitää huoltaa ja korjatakin välillä. Nykypeleissä ei rahat riittäne moisien kilometrilukemien keräilyyn, fiksumpaa ostaa uusi mukavampi, turvallisempi, kauniimpi, kalliimpi ja ennenkaikkea vielä moniongelmaisempi ajopeli!
Pahoittelen Applen rasittavia kirjoitusvikoja ja pakkosyöttö häiriöitä tekstissä!
En sillä etteikö tuossa listalla paljon asiaa ollut, mutta olisi kiva tietää, mistä nämä tiedot on kaivettu. Nähtävästi http://www.autotie.fi/tyyppivika ainakin toiminut lähteenä?
366 666 tkm pyörähti '00 Corollan mittariin. Still going strong, mutta kuten jo mainittu, ei tässä juuri ajonautinnosta puhuta, mutta sitä varten onkin muut autot.
366 666 tkm pyörähti '00 Corollan mittariin. Still going strong, mutta kuten jo mainittu, ei tässä juuri ajonautinnosta puhuta, mutta sitä varten onkin muut autot.
Jep, tyyppiviat .com tjsp. Googleltin huvikseni ,
noissa tietenkin myös käyttäjien tuomia vikoja jolloin siis tojotankin turbo tulee ehkäpä käyttäjän tietämättömyyden tai välinpitämättömyyden seurauksena tiensä päähän.
Katsastustilastothan puhuu vähemmän ajettujen tojotien puolesta paljon ajettujen painavien mersujen ym.nivelien hylkyperusteita vastaan, painavat dieselithän tuppaa etupään niveliä syömään kilometrien karttuessa ja mersuilla usein ajomukavuuden ,statuksen? takia jne.. "Tykätään "ajella.
Kovin on samanoloista ongelmaa monella muidenkin merkkien saitilla , sähköviat ei vähäisin ongelmista.
Suutinogelmat
Moottoriohjaukseen liittyvät jne.... Melkeinpä kaikissa merkeissä toistuu sama laulu.
Ps. Nyt kalakaverin yaris taas vedossa, noin 500e kuulemma kustansi kausihuollon ja startin korjaus tällä kertaa.
Saas nähdä kummalla ensikesän kalareissulle mennään , mustalla mersulla vai maranellon punaisella toyotalla!
Molemmat tuntus nyt pelaavan.
noissa tietenkin myös käyttäjien tuomia vikoja jolloin siis tojotankin turbo tulee ehkäpä käyttäjän tietämättömyyden tai välinpitämättömyyden seurauksena tiensä päähän.
Katsastustilastothan puhuu vähemmän ajettujen tojotien puolesta paljon ajettujen painavien mersujen ym.nivelien hylkyperusteita vastaan, painavat dieselithän tuppaa etupään niveliä syömään kilometrien karttuessa ja mersuilla usein ajomukavuuden ,statuksen? takia jne.. "Tykätään "ajella.
Kovin on samanoloista ongelmaa monella muidenkin merkkien saitilla , sähköviat ei vähäisin ongelmista.
Suutinogelmat
Moottoriohjaukseen liittyvät jne.... Melkeinpä kaikissa merkeissä toistuu sama laulu.
Ps. Nyt kalakaverin yaris taas vedossa, noin 500e kuulemma kustansi kausihuollon ja startin korjaus tällä kertaa.
Saas nähdä kummalla ensikesän kalareissulle mennään , mustalla mersulla vai maranellon punaisella toyotalla!
Molemmat tuntus nyt pelaavan.
Nojoo, kaikis on vikansa mutta AINAKIN VIELÄ "kop kop" nykyset tojot on pelannu suht. ongelmitta. Rouvalla kakkoskoppaane avensis 1.8 n170tkm ajettuna ja itellä tuo riisseli E Carina ja MITTARIS pian 470tkm... Suurinpiirtee ongelmitta menty tähän asti *kopkop* paitsi että carinasta on täyttöputki hapannu puhki.... Jostan aika alkupäästä hapan kun tankkaa täytee nii tiputtaa. Itteasias se on kahestakin kohtaa puhki mutta toisee kohtaan tein jonku asteese pikapaikkaukse kemiallisella metallilla kun mäntysuopa ei toiminu Aveen tuli takaisin kutsu jostai ohjaukse nivelestä ja sen vaihtoovat kesällä huollon yhteydes, niin ja taakse piti vaihtaa jarrupalat.
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
Oman kokemuksen mukaan kehnoin perheeseen uutena tullut auto oli äidin VW Golf diesel 1979. Ihmediesel oli nimensä mukainen ja kulutti todellakin alle 6 sadalle ajoipa miten tahansa. Se, mitä mainos ei sanonut kulutuksesta oli litra öljyä tonnille, litra jäähdytysnestettä kymppitonnille ja uusi vesipumppu kerran vuodessa.
Ensimmäinen puhelinsoitto huoltoon tuli juuri 1000 km kohdalla. Mitä öljyä tähän pitää lisätä? Kehnoin oman huushollin auto oli Rouvan 1989 Jetta, joka rikkoi molempien hermot puolessa vuodessa.
Golfia seurannut uusi Corolla vaati parin tuhannen km jälkeen varovasti hiiviskelleen ajon takuuhuoltoon takaiskunvaimentimen jäädyttyä aivan tönköksi pakkasessa. On muuten hirveä ajaa autoa, jossa yhden nurkan jousitus on jäätynyt ihan jumiin. Vialliset iskarit vaihdettiin, ja kantti-Corolla (ei ollut DX, vaan saman korin halvempi varusteluversio) toimi sen jälkeen aivan mainiosti. Itse asiassa sen vaihto 3 vuotta myöhemmin uuteen etuveto-Corollaan oli ihan turha veto. Vanha Corolla oli myös mukavan lämmin, luotettava ja kulki hieman vireämmin ja hieman vähemmällä polttoaineella.
Paras koskaan on ollut äidin Saab 900 1989. Ensimmäinen käytetty auto, johon sain äidin puhuttua ympäri. Silloin kuulemma pelotti ostaa "epävarma käytetty", eli siisti ja ehjä merkkihuollettu vuoden ikäinen 18.000 km ajettu Saab. Siihen saakka olivat autot vaihtuneet aina 3 vuoden välein ja aina kunkin ajankohdan muotipikkuautoon. Yli vuosikymmentä myöhemmin yhä toimiva, mutta koriltaan nopeasti raunioituva Saab piti puoliväkisin laittaa vaihtoon lähes 400.000 km myöhemmin. Silloin tilalle tuli pari vuotta uudempi alle 200.000 ajettu 900i, jonka merkittävimmät meriitit olivat pakkasessakin hienosti toimiva ruiskukone ja ohjaustehostin.
Toinen vahvasti perheen teknisesti parhaan auton tittelissä kiinni oleva on Rouvan S80, jonka vikaväli on hämmästyttävän pitkä nykyautoksi. Tuollaisen kun saisi takavetoisena ja edes muutaman litran pienemmällä kulutuksella, niin kelpaisi ajella. Ja tietenkin kunnon istuimilla. Volvossa tosin odotukset ovat oikeutetustikin aika korkealla, mutta juuri tuo S80 facelift ei ole ihan parhaiten onnistuneita.
Ensimmäinen puhelinsoitto huoltoon tuli juuri 1000 km kohdalla. Mitä öljyä tähän pitää lisätä? Kehnoin oman huushollin auto oli Rouvan 1989 Jetta, joka rikkoi molempien hermot puolessa vuodessa.
Golfia seurannut uusi Corolla vaati parin tuhannen km jälkeen varovasti hiiviskelleen ajon takuuhuoltoon takaiskunvaimentimen jäädyttyä aivan tönköksi pakkasessa. On muuten hirveä ajaa autoa, jossa yhden nurkan jousitus on jäätynyt ihan jumiin. Vialliset iskarit vaihdettiin, ja kantti-Corolla (ei ollut DX, vaan saman korin halvempi varusteluversio) toimi sen jälkeen aivan mainiosti. Itse asiassa sen vaihto 3 vuotta myöhemmin uuteen etuveto-Corollaan oli ihan turha veto. Vanha Corolla oli myös mukavan lämmin, luotettava ja kulki hieman vireämmin ja hieman vähemmällä polttoaineella.
Paras koskaan on ollut äidin Saab 900 1989. Ensimmäinen käytetty auto, johon sain äidin puhuttua ympäri. Silloin kuulemma pelotti ostaa "epävarma käytetty", eli siisti ja ehjä merkkihuollettu vuoden ikäinen 18.000 km ajettu Saab. Siihen saakka olivat autot vaihtuneet aina 3 vuoden välein ja aina kunkin ajankohdan muotipikkuautoon. Yli vuosikymmentä myöhemmin yhä toimiva, mutta koriltaan nopeasti raunioituva Saab piti puoliväkisin laittaa vaihtoon lähes 400.000 km myöhemmin. Silloin tilalle tuli pari vuotta uudempi alle 200.000 ajettu 900i, jonka merkittävimmät meriitit olivat pakkasessakin hienosti toimiva ruiskukone ja ohjaustehostin.
Toinen vahvasti perheen teknisesti parhaan auton tittelissä kiinni oleva on Rouvan S80, jonka vikaväli on hämmästyttävän pitkä nykyautoksi. Tuollaisen kun saisi takavetoisena ja edes muutaman litran pienemmällä kulutuksella, niin kelpaisi ajella. Ja tietenkin kunnon istuimilla. Volvossa tosin odotukset ovat oikeutetustikin aika korkealla, mutta juuri tuo S80 facelift ei ole ihan parhaiten onnistuneita.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Juu, myytti viattomasta autosta tojotienkin osalla murrettu, myönnettävä vähävikaiseksi kulkineeksi kuitenkin.
Itsekkin ostin 470 000km ajetun 200d lankun vm-88 aikoinaan ja onhan tuokin kuulemma hurjilla kilometreillä liikenteessä vieläkin, kannen vaihoin suotta puolen millin huollossa (nostin vika) ja nyt lienee milli melkolailla lähellä.
Onhan siinäkin suutinkärjet, vesipumppua, nostimet, lokasuojat ,iskarit,jouset ym. Ja vaikka mitä Kuluvaa laiteltu matkan varrella. Euroa kilometriä kohti oli minun edullisin värkki, silloin, kun kilsoja vielä tuli 70 000 vuoteen tai enempi.
Hankintahinta, kulutus, kilometrikestävyys, varaosat hinnaltaan ja niiden saatavuus, oli eduksi verrattuna uudempiin saman hintaluokan kulkupeleihin.
Ja arvo pysyi hyvin 2800 markkaa maksoin ja 500e vielä lähes 800 000km ajettuna väkisin kouraan puolisukulainen lykkäs ku pojalleen laitto käyttiksen
.
Jos vaan sielu sietäis nykyaikaan siirtyä vois tuommonen penikkamallin D5 volvo olla työmatkalle nelivetona passeli, haldeksista huolimatta vai liekö moisia saatavillakaan .. Toisaalta 124 turbodieseleitäkin löytyy nelipelinä ! Saa 10 yhden uuden vollen hinnalla.... Ja kaikki pyörät vetää...
Itsekkin ostin 470 000km ajetun 200d lankun vm-88 aikoinaan ja onhan tuokin kuulemma hurjilla kilometreillä liikenteessä vieläkin, kannen vaihoin suotta puolen millin huollossa (nostin vika) ja nyt lienee milli melkolailla lähellä.
Onhan siinäkin suutinkärjet, vesipumppua, nostimet, lokasuojat ,iskarit,jouset ym. Ja vaikka mitä Kuluvaa laiteltu matkan varrella. Euroa kilometriä kohti oli minun edullisin värkki, silloin, kun kilsoja vielä tuli 70 000 vuoteen tai enempi.
Hankintahinta, kulutus, kilometrikestävyys, varaosat hinnaltaan ja niiden saatavuus, oli eduksi verrattuna uudempiin saman hintaluokan kulkupeleihin.
Ja arvo pysyi hyvin 2800 markkaa maksoin ja 500e vielä lähes 800 000km ajettuna väkisin kouraan puolisukulainen lykkäs ku pojalleen laitto käyttiksen
.
Jos vaan sielu sietäis nykyaikaan siirtyä vois tuommonen penikkamallin D5 volvo olla työmatkalle nelivetona passeli, haldeksista huolimatta vai liekö moisia saatavillakaan .. Toisaalta 124 turbodieseleitäkin löytyy nelipelinä ! Saa 10 yhden uuden vollen hinnalla.... Ja kaikki pyörät vetää...
Murtamaton paikka mitä vanhemmaksi mennään se selvemmin laatu erottuu. Heikot sortuu ja TOYOTA mallit senkun lisääntyy TOP 10.. Flopeissa Saksalaiset, Ranskalaiset ja Amerikkalaiset kisaa peränpitäjän paikasta...
http://www.iltalehti.fi/autot/2015012719091178_au.shtml
http://www.iltalehti.fi/autot/2015012719091178_au.shtml
Saiko Köster sillon aikoinaan 2800 markalla oikeasti hyvän reilun 10- vuotiaan E- mersun? Tänä päivänä tuommoiset on nettiautossa paljonkin kovemman hintaisia vehkeitä. Eipä kyllä tuossa pahemmin pääomakulut painaneet :lol
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Akkujen sulfatoitumisista olen joskus lukenut, mutta lienee vakavampaa jos tuo syöpä leviää jo polttoainepumppuun asti, semminkin kun kauppaavat rikittömiä menovesiä tätä nykyä kautta linjan.Köster kirjoitti: -polttoainepumpun rikki
Pahoittelen Applen rasittavia kirjoitusvikoja ja pakkosyöttö häiriöitä tekstissä!
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Ihan samaa naureskelin. Hyvä otsikko - ei varmaan monikaan tuu vilkaisseeksi taitettua matkaakorhora kirjoitti:Murtamaton paikka mitä vanhemmaksi mennään se selvemmin laatu erottuu. Heikot sortuu ja TOYOTA mallit senkun lisääntyy TOP 10.. Flopeissa Saksalaiset, Ranskalaiset ja Amerikkalaiset kisaa peränpitäjän paikasta...
http://www.iltalehti.fi/autot/2015012719091178_au.shtml
Jos täällä on joku, joka ei ole vilkaissut niin tuolta löytyy
EDIT:Linkkiä muokattu.
Viimeksi muokannut XUX63, 30.1.2015 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Ei ollut ei - ei oo osakkeita Pitäiskö pyytää provikkaa kun taitavat saada jonkun killingin murto-osan tuostakin lisää kassaansaRoisto kirjoitti:Onko linkin tarkoituskin mennä Facebookin kautta?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Nuohan on Hesarin vikalistoja, tuntuu olevan sitä pidempiä mitä yleisempi auto markkinoilla? Tässä E-mersun lista samasta paikasta vertailun vuoksi:Köster kirjoitti:Noita tyyppiominaisuuksia muutamia tuossa bongailin....,corolla 97...
Katsastuksessa havaittuja vikoja
—Iskunvaimennus (2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003) AKatsastus
—Etuakselisto (2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 1999, 1996) AKatsastus
—Ohjauslaitteet (2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
—Käyttöjarru (2009, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
—Takaakselisto (2008, 2003) AKatsastus
—Renkaat (2009) AKatsastus
—Jousitus (2001, 2000) AKatsastus
—Seisontajarru (2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
—W 210 (19952002):
—Ruostevaurioita korissa, ovissa, luukuissa ja ikkunankehyksissä TÜV
—Ongelmallinen etuakselisto, väljät ohjausnivelet TÜV
—Öljyvuodot TÜV
—Ruostuneet jarruputket ja haperot jarruletkut TÜV
—Ruostevauri
—Kuluttaa polttimoita (1999 asti) TÜV
—W 211 (2002 2009):
—Ohjauslaitteiston nivelet, alapallonivelet, raidetangon päät DEKRA, GTÜ, TÜV
—Katalysaattorijärjestelmän lambda –tunnistimessa häiriöitä bensiinimalleissa TÜV
—Takaakselisto TÜV, GTÜ
—Katkenneita jousia GTÜ
—Välys pyöränlaakereissa GTÜ
—SBCjarrujärjestelmän häiriöt DEKRA
—W 212 (2009 >)
—Vähän vikoja, edeltäjiään parempi TÜV
—Kuluneet jarrut GTÜ, DEKRA
Takaisinkutsuja
—Ohjaustehostimen pumpun putken liitoskappale (2010) Trafi
—Jarrujen teho voi heikentyä, sähköhydraulinen SBCjarrujärjestelmä (20042005) ADAC, KBA, VOSA
—Mahdollisuus turvatyynyn tarpeettomaan laukeamiseen (2001) ADAC, VOSA
—Sähköisesti tehostettu ohjausvaihde (2011) Trafi
—Dieselpolttonestesuodatin (2012) Trafi
—Korkeustason säätimen tanko (2012) Trafi
Tielle pysäyttäviä vikoja
—Akku purkautunut tyhjäksi (erittäin usein kolmannesta käyttövuodesta alkaen)
—Suutin rikki (Diesel, erityisesti 2009 2010)
—Polttonestepumppu rikki (Bensiini 2009 asti)
—Käynnistysmoottori rikki (erityisesti Diesel 2010 asti)
—Valonheittimet rikki (2011 asti)
—Laturi rikki (eriyisesti Diesel 2010 asti)
—Virtalukko jumittaa (2010 asti)
—Kampiakselin tunnistin rikki (2006 asti)
—Vesipumpun vuoto (Diesel 2010 asti)
—Hiukkassuodatin tukkeutunut (2007 asti)
—Automaattivaihteisto rikki (2009 asti)
—Moottori rikki, sivuääniä (Diesel 2010 asti)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
—W 210:
—Ruostevauriot: Ovien, luukkujen, jousituksen kannakkeiden ja moottorin kiinnikkeiden ruostuminen ADAC, Autobild
—Laturi rikki ADAC
—Moottoriongelmia ADAC
—Automaattivaihteiston vikoja Autobild
—Ilmastointilaitteen vuodot Autobild
—Jumittava virtalukko (vm 1997 asti) Autobild
—Polttimot kuluivat nopeasti (vm 1999 asti) Autobild
—W 211:
—Moottoriongelmia, dieselin suuttimet ADAC
—Sähköhydraulinen SBC –jarrujärjestelmä oikutteli (vaihdettiin tavalliseen 6 / 2006 alkaen) Autobild
—Oikutteleva Comandviihdejärjestelmä Autobild
—Kattoluukun toimintahäiriöt Autobild
—Akkuongelmat Autobild
—W212:
—Dieseleistä, lukuun ottamatta 200 CDImallia, suuttimet usein rikki Autobild
—Sisustus aluksi vaatimaton, sittemmin kohennettu Autobild
—Navigointi ja audiojärjestelmät oikuttelevat Autobild
Viimeksi muokannut ou812, 30.1.2015 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Ja perään Rover 45 vikalista joka on ilmeisesti tosi vähävikainen tai tosi harvinainen peli
Moottoriviat
—Dieseleissä jakohihnavikoja.
—Dieseleissä ruiskutuspumppuvikoja.
—Moottorinohjausjärjestelmän vikoja.
—Ajonestolaitteen vikoja.
Moottoriviat
—Dieseleissä jakohihnavikoja.
—Dieseleissä ruiskutuspumppuvikoja.
—Moottorinohjausjärjestelmän vikoja.
—Ajonestolaitteen vikoja.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Ferrari- ja Bentley-merkkisten autojenkin vikalista lie aika lyhyt sekin.
Tietty eipä noita tuolla sohjossa tänäänkään vastaan yhtään kyntänyt.
Suorastaan ihmettelen Vag-tuotteiden noinkin hyvää sijoittumista, sen perusteella mitä kaikkia 'ominaisuuksia' lähipiirin kulkineissa on riittänyt.
Tietty eipä noita tuolla sohjossa tänäänkään vastaan yhtään kyntänyt.
Suorastaan ihmettelen Vag-tuotteiden noinkin hyvää sijoittumista, sen perusteella mitä kaikkia 'ominaisuuksia' lähipiirin kulkineissa on riittänyt.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1112
- Liittynyt: 26.10.2010 16:17
- Paikkakunta: sonkajärvi
Vuosi ja 3kk ollut meillä tuo d4d corolla, kilometrejä tullut noin 50000. Heti oston jälkeen laturin hiilet piti vaihtaa, silloin mittarissa 351tkm, vähän sen jälkeen vaihdettiin vahvistetut jouset taakse kun emäntä joutuu milloin mitäkin kampetta kuskaamaan. Keväällä alkoi polttoainetankin täyttöputki vuotamaan (375tkm) vaihdoin uuden ja samalla vaihdoin takajarrulevyt sekä palat. Kesällä ennen katsastusta huomasin että kallistuksen vakaajan helat olivat aavistuksen väljät edessä, vaihdoin ja puhtain paperein katsastuksesta läpi. Nyt pyörähti pari viikkoa sitten 400tkm mittariin, jakopää laitatettiin liikkeessä ja taas saa ajella huoletta seuraavat 100tkm... noin pari vuotta ja taas jakopää auki.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
No , ajoitus ostohetkellä lähes 20 eykk. Konevikaisena ostin tutulta kauppiaalta..... Siis aivan paalitavaraahan koneen pit olla kunnes tutkittiin ,eli paukku ja sauhusi, kunnes ajoitusta rukattiin 13-14 jykk ja taas mentiin nätisti ja pienellä vaivalla. Muuan seppä oli näemmä katellu vääriä opuksia /merkkejä pumppurempassa!ou812 kirjoitti:Saiko Köster sillon aikoinaan 2800 markalla oikeasti hyvän reilun 10- vuotiaan E- mersun? Tänä päivänä tuommoiset on nettiautossa paljonkin kovemman hintaisia vehkeitä. Eipä kyllä tuossa pahemmin pääomakulut painaneet :lol
Ja totta tuo hinta , nykyisestä maksoin2500e eestiläiselle suomiduunarille kotiin tuotuna ja verot+katsastukset päälle. Noin 3200e kokonaissumma 300D turbo -92 vai oliko lähes 93 12/-92 315000km mittarissa ja kohtuu nätisti tuntuu kone käyvän ja korikin ok. Nahkasisusta siisti lähes kuulumaton ja sähkönamikat myös toimii ,tosin ilmastointia kaipaa kesäkuumalla varmaankin. Kattoikkuna sentään riesaksi löytyy.... Ajoltaan huimasti edellistä parempi, saattaa olla alle 100 000 ruuvattu malli ja tuurilla ei ollenkaan. Olihan huoltokirjakin.... No joo
Ei Suomesta noilla kilometreillä vastaavaa löytynyt tähän hätään....
No aika näyttää oliko virhe. Nyt vasta 10 000km ajellut ja kesäksi bilsteinin etuiskareita jo suunnittelin. Pitäähän nyt jotain säätää vaikka menee noilla monroen pumpuillakin ihan ok. Siviilikyydillä , pumppuakin olis hyvä optimoida jossain vaiheessa......katotaan jos löytyy joku sopiva kuvakin niin voi katella muutkin halutessaan.
Katoppas , DEBUG MODE Joten se kuvasta ja sen lähettämisestä näemmä....
Hiljattain kurkkasin jonkun 6 vuotiaan tojotan pohjaa, samalla kun korjasin siitä rämisevän lämpöpellin, niin täytyy sanoa, että jos se väykyn ikään joskus paalaamatta pääsee, ei pojasta ole paljoa jäljellä, tai sitten on pohjapellit kertaalleen vaihdettu.
Ainakin itselle tuli silloin mieleen, ettei mersu nyt oikeasti tuossa suhteessa niin huono ole.
Pösö vaikuttaa omien kokemusteni mukaan paljon laadukkaammalta kuin tojota.
Ainakin itselle tuli silloin mieleen, ettei mersu nyt oikeasti tuossa suhteessa niin huono ole.
Pösö vaikuttaa omien kokemusteni mukaan paljon laadukkaammalta kuin tojota.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Juu, mukavuus ja ajo omituisuudet myöskään ei pahemmin katsastustilastoissa huomioita saa. No eihän ne vikoja olekaan vaan ominaisuuksia.
Tosiaan meni tuon aiemmin mainitun 2000 millenium mallin yariksenkin helmapellit ja kuskin puolen lattia paikkaukseen, lattia takuuseen helmat omalla rahalla. Kori ja ajotuntuma taitaa olla Toyotan heikompi lenkki rotufolkkareihin ja citikoihinkin ym. Eurooppalaisiin verraten? Ei toki 3v katsastustilastoissa ruostevaurioissa millään merkillä suurta eroa liene.
Kilsat taksi tai yksityiskäytössä huomattavasti erilaiset kolmessa vuodessa kuitenkin.
Vertailun olisi hyvä kohdistua samalla tavalla käytettyihin yksilöihin jos peliä halutaan reiluksi noteerata. 20 ja 200 000 km ajettu 2014 mallin yksilö ei ole vertailukelpoisia keskenään.
kyllähän tojota kestää ja on kukkaro ystävällinen. Ei vielä mulle riitä sorry off toppiikki sinänsä, kestävyyttään tässä aprikoimaan piti kai ruveta ja Mukavuudet muihin verraten unohtaa.
Ruostuu se tojotakin ja vähemmän ruostuvia kilpailijoitakin on olemassa.
Tosiaan meni tuon aiemmin mainitun 2000 millenium mallin yariksenkin helmapellit ja kuskin puolen lattia paikkaukseen, lattia takuuseen helmat omalla rahalla. Kori ja ajotuntuma taitaa olla Toyotan heikompi lenkki rotufolkkareihin ja citikoihinkin ym. Eurooppalaisiin verraten? Ei toki 3v katsastustilastoissa ruostevaurioissa millään merkillä suurta eroa liene.
Kilsat taksi tai yksityiskäytössä huomattavasti erilaiset kolmessa vuodessa kuitenkin.
Vertailun olisi hyvä kohdistua samalla tavalla käytettyihin yksilöihin jos peliä halutaan reiluksi noteerata. 20 ja 200 000 km ajettu 2014 mallin yksilö ei ole vertailukelpoisia keskenään.
kyllähän tojota kestää ja on kukkaro ystävällinen. Ei vielä mulle riitä sorry off toppiikki sinänsä, kestävyyttään tässä aprikoimaan piti kai ruveta ja Mukavuudet muihin verraten unohtaa.
Ruostuu se tojotakin ja vähemmän ruostuvia kilpailijoitakin on olemassa.
Muijan Avensikseen tuli tänään ensimmäinen vika. Auton takuu päättyi 3vko sitten ja Toyon insinöörit olivat laskeneet ainakin lähivalojen polttimoiden keston tarkasti, sillä vasen sammui eilen.
Kävin tänään hakemassa uudet tuikut kummallekin puolelle, oli pakko mennä marmorille, kun ei löytynyt marketista H11 polttimoita. No, LongLifet á 22 e kpl on nyt vaihdettu keulille. Jos kestävät sen 3v ja 75 tkm kuten alkuperäiset, en ala valittamaan. Tosi näppärä keksintö muuten nuo H11, kun on liitin integroitu polttimoon, erittäin näppärä vaihtaa ja fiksu rakenne.
Tästä se Avensiksen ruuvaus alkoi, eka kuluerä normihuoltojen lisäksi kolmen vuoden aikana. Toistaiseksi myytti Toyon kestävyydestä elää meidän perheessä hyvinkin vahvana, tästä takaiskusta huolimatta
Kävin tänään hakemassa uudet tuikut kummallekin puolelle, oli pakko mennä marmorille, kun ei löytynyt marketista H11 polttimoita. No, LongLifet á 22 e kpl on nyt vaihdettu keulille. Jos kestävät sen 3v ja 75 tkm kuten alkuperäiset, en ala valittamaan. Tosi näppärä keksintö muuten nuo H11, kun on liitin integroitu polttimoon, erittäin näppärä vaihtaa ja fiksu rakenne.
Tästä se Avensiksen ruuvaus alkoi, eka kuluerä normihuoltojen lisäksi kolmen vuoden aikana. Toistaiseksi myytti Toyon kestävyydestä elää meidän perheessä hyvinkin vahvana, tästä takaiskusta huolimatta