Öljyvuotoa V6 CDI, kaikenlaista keskustelua om642:sta
tähtikuljettaja kirjoitti:Parissa ns 300 ajetussa tuo öljyreikä näkynyt![]()
Kumma homma miten tuo vaihtelee, kun 400 ajetussa, pitkällä huoltovälillä,
raskaalla jalalla ja ei mitään ongelmia
Asiakas sano et oli kerran jo viron vehos vaihettu 100-200 välis
Kävi mielessä että voisko mittarinruuvaajat pudottaa välillä eri määrän metrejä mutta hetken päästä hoksasin että eihän kukaan nyt sillä tavalla toisia huijaisi.

Varmaan öljynvaihtojen lisäksi vaikuttaa käynnistysten määrä. Nytkin oli viikolla 5ootkm ajettu ja ihan normi venyny oli että öljyreikä näky+ vähä yli.
Mikäpä näistä tietää

Ens viikolla saadaan tilastoihin 4ootkm ajettu 218 sprinteri jonka ostin projektiksi.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Eikös se ole 250tkm se insinöörin laskema uuden auton elinikä nykyjään? Vehkeet tehdään sillä mielellä, että sen kestää ja sitten paaliin. Saksassa autoinssi ihmettelee, kun Suomessa ajetaan hammasta purren se puolmiljoonaa ja manataan, kun ei nää uudet vehkeet kestä mitään.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
En ketjun voiteluvaatimuksista mitään tiedä mutta en oikein jaksa uskoa että pitkä (FSS:n sallimissa rajoissa) öljynvaihto erityisesti nokkaketjua rasittaisi (ainakaan näissä missä kiristimet ei löysty parkissa) mutta käynnistysmäärät on varmasti ainakin yksi merkittävä tekijä (ja voi vaihdella tosi paljon ajokilometriä kohti).Aki P kirjoitti: Varmaan öljynvaihtojen lisäksi vaikuttaa käynnistysten määrä. Nytkin oli viikolla 5ootkm ajettu ja ihan normi venyny oli että öljyreikä näky+ vähä yli.
Mikäpä näistä tietää![]()
Ens viikolla saadaan tilastoihin 4ootkm ajettu 218 sprinteri jonka ostin projektiksi.
Ostele vaan noita autoja reipasta tahtia niin saadaan lisää tilastotietoa.

Täytyy sanoa että vaikka näistä nettijutuista voi herkästi päätellä että nämä 642 koneet on ihan susia niin mielestäni viat rajoituu aika suppealle alalle. Eikä välille jättäviä tyyppivikoja tuu hetikään mieleen...
Lauhdutinsavotta on kallis ja työläs yksityiskohta, mutta samalla kun käyttää hehkut ylhäällä (jos katkiaa niin saa poraustyökalut samoilla töillä kiinni), poistaa läpät imusarjasta, siirtää läppämoottorin kuivempaan paikkaan jne. niin eipä näissä sitten hirveesti muuta oo tarvinnu jumpata. Ketjujen kanssakin enempi seurantaa menossa kuin vaihtojumppaa
Vähän sama homma kun keat cdi:t tuli "näillä ei tee mitään, kammiokone pitää olla", nyt joka kotitalliseppä rassailee cdi väykkyä kun se on se "viimenen kunnon mersu"
"OM642 on se viimenen kunnon moottori" tällä hetkellä kunhan uudemmat koneet tulevat tutuiksi kaikkine konsteineen ja niistä alkaa saamaan voimaa ulos
Kyllä itelläki uusien veromuutosten myötä taitaa uudemman ML:n laitto olla lähempänä kuin koskaan...... ja GL:n hinnatkin tippuneet
Yhtä 420cdi:tä piti jo kahtua oikeen tuijottamalla
Lauhdutinsavotta on kallis ja työläs yksityiskohta, mutta samalla kun käyttää hehkut ylhäällä (jos katkiaa niin saa poraustyökalut samoilla töillä kiinni), poistaa läpät imusarjasta, siirtää läppämoottorin kuivempaan paikkaan jne. niin eipä näissä sitten hirveesti muuta oo tarvinnu jumpata. Ketjujen kanssakin enempi seurantaa menossa kuin vaihtojumppaa

Vähän sama homma kun keat cdi:t tuli "näillä ei tee mitään, kammiokone pitää olla", nyt joka kotitalliseppä rassailee cdi väykkyä kun se on se "viimenen kunnon mersu"
"OM642 on se viimenen kunnon moottori" tällä hetkellä kunhan uudemmat koneet tulevat tutuiksi kaikkine konsteineen ja niistä alkaa saamaan voimaa ulos

Kyllä itelläki uusien veromuutosten myötä taitaa uudemman ML:n laitto olla lähempänä kuin koskaan...... ja GL:n hinnatkin tippuneet


Yhtä 420cdi:tä piti jo kahtua oikeen tuijottamalla

Katsokaapa tuo linkki.
Mulla meinas käydä sama. Oli menny öljyn suodattimen kannen o-rengastiiviste kieroon ja sieltä alkoi noin 10.000 kilometrin jälkeen tulemaan öljyä ulos. Oli knecht merkkinen saksalais suodatin ja se o-rengas oli kova ja muovisen oloinen. Piti kuitenkin melkein koko minun öljynvaihtovälin.
https://www.avk.fi/Shop/Vehicle/Vehicle ... -automatic
Kuvaus vauriosta:
TIEDOT KÄYNNISTYKSESTÄ: - Lyhytaikainen käynnistys (5 sek.) suoritettu, moottori kolisee ja savuttaa runsaasti vaikka moottorissa oli käynnistyshetkellä normaali määrä öljyä -> moottorivaurio ! VAURIOKUVAUKSEN TARKENNUKSET: -öljynvaihdon yhteydessä jäänyt suodatin löysälle ja öljyt tulleet ulos.
Mulla meinas käydä sama. Oli menny öljyn suodattimen kannen o-rengastiiviste kieroon ja sieltä alkoi noin 10.000 kilometrin jälkeen tulemaan öljyä ulos. Oli knecht merkkinen saksalais suodatin ja se o-rengas oli kova ja muovisen oloinen. Piti kuitenkin melkein koko minun öljynvaihtovälin.
https://www.avk.fi/Shop/Vehicle/Vehicle ... -automatic
Kuvaus vauriosta:
TIEDOT KÄYNNISTYKSESTÄ: - Lyhytaikainen käynnistys (5 sek.) suoritettu, moottori kolisee ja savuttaa runsaasti vaikka moottorissa oli käynnistyshetkellä normaali määrä öljyä -> moottorivaurio ! VAURIOKUVAUKSEN TARKENNUKSET: -öljynvaihdon yhteydessä jäänyt suodatin löysälle ja öljyt tulleet ulos.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
[quote="HannuS"]Katsokaapa tuo linkki.
Mulla meinas käydä sama. Oli menny öljyn suodattimen kannen o-rengastiiviste kieroon ja sieltä alkoi noin 10.000 kilometrin jälkeen tulemaan öljyä ulos. Oli knecht merkkinen saksalais suodatin ja se o-rengas oli kova ja muovisen oloinen. Piti kuitenkin melkein koko minun öljynvaihtovälin.
https://www.avk.fi/Shop/Vehicle/Vehicle ... -automatic
Kuvaus vauriosta:
TIEDOT KÄYNNISTYKSESTÄ: - Lyhytaikainen käynnistys (5 sek.) suoritettu, moottori kolisee ja savuttaa runsaasti vaikka moottorissa oli käynnistyshetkellä normaali määrä öljyä -> moottorivaurio ! VAURIOKUVAUKSEN TARKENNUKSET: -öljynvai
Samaa kahtelin. Eräs kampe oli kans ihan kovalla O-renkaalla liikenteessä> ei varmaan aikaisemmat öljynvaihtajan olleet sen vertaa viihtineet että yksi ylimääräinen ranneliike ja pakkauksesta uus tilalle.
Tuo linkin auto kyllä herättää kysymyksiä:
Jos hiljalleen vuotanut> öljymäärän valo kyllä ehtii huomauttaa?
3-kilvet, Tuontimaa Italia jne jne...
Ettei ois tekastu juttu ja pistetty vahinko kiertoon
Mulla meinas käydä sama. Oli menny öljyn suodattimen kannen o-rengastiiviste kieroon ja sieltä alkoi noin 10.000 kilometrin jälkeen tulemaan öljyä ulos. Oli knecht merkkinen saksalais suodatin ja se o-rengas oli kova ja muovisen oloinen. Piti kuitenkin melkein koko minun öljynvaihtovälin.
https://www.avk.fi/Shop/Vehicle/Vehicle ... -automatic
Kuvaus vauriosta:
TIEDOT KÄYNNISTYKSESTÄ: - Lyhytaikainen käynnistys (5 sek.) suoritettu, moottori kolisee ja savuttaa runsaasti vaikka moottorissa oli käynnistyshetkellä normaali määrä öljyä -> moottorivaurio ! VAURIOKUVAUKSEN TARKENNUKSET: -öljynvai
Samaa kahtelin. Eräs kampe oli kans ihan kovalla O-renkaalla liikenteessä> ei varmaan aikaisemmat öljynvaihtajan olleet sen vertaa viihtineet että yksi ylimääräinen ranneliike ja pakkauksesta uus tilalle.
Tuo linkin auto kyllä herättää kysymyksiä:
Jos hiljalleen vuotanut> öljymäärän valo kyllä ehtii huomauttaa?
3-kilvet, Tuontimaa Italia jne jne...
Ettei ois tekastu juttu ja pistetty vahinko kiertoon

Eli kertaalleen vaihdetut suuttimet, pultti hapettunut, kuivana vedetään kanteen momenttiin +asteet ja sitten ollaan kiristyksessä aika paljon jäljessä siitä missä pitäisi olla. Eli vanhoilla kiristimillä/pulteilla kasattaessa +90 astetta vielä perään.

Italiantuonnit
Eräs marjaliisa oli italiassa saanut tietokoneen mukaan 270CDI koneeseen 2-3L öljynvaihtoja sen muutaman mitä se historian puolelta auto itte näyttää, kylläkin oikialla vaihtovälillä. Kuitenkin virallinen huoltokirja, viralliselta liikkeeltä ja kaikkea.

Italiantuonnit

Eräs marjaliisa oli italiassa saanut tietokoneen mukaan 270CDI koneeseen 2-3L öljynvaihtoja sen muutaman mitä se historian puolelta auto itte näyttää, kylläkin oikialla vaihtovälillä. Kuitenkin virallinen huoltokirja, viralliselta liikkeeltä ja kaikkea.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tuallaanen vähä-ajettu Saksasta.




They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Ei ollu tästä ollu koskaan suuttimet irti suomiauto ja historia tiedossa, oli toki lanssi mutta ei niilläkään kokoajan lämä tiskis ajeta kun ajavat aika paljon noita siirtoja niillä.Mulqvist kirjoitti:Eli kertaalleen vaihdetut suuttimet, pultti hapettunut, kuivana vedetään kanteen momenttiin +asteet ja sitten ollaan kiristyksessä aika paljon jäljessä siitä missä pitäisi olla. Eli vanhoilla kiristimillä/pulteilla kasattaessa +90 astetta vielä perään.
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
No sitten ei paljon muuta jää jäljelle kuin että täysin lapsellinen systeemi tai riittämätön momentti uutuuttaan. Todellisuudessa taitaa olla vähän molempaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Mitään kuluttajalle tarkoitettua tekniikkaa ei enää suunnitella tekniikan tai kuluttajan ehdoilla. Kunhan raha löytää rahan luo, kaikki sonta kelpaa myyntiin. Eli juuri näin.Mulqvist kirjoitti:No sitten ei paljon muuta jää jäljelle kuin että täysin lapsellinen systeemi tai riittämätön momentti uutuuttaan. Todellisuudessa taitaa olla vähän molempaa.

Sata vuotta sitten ei tunnettu näitä hätäseen kyhäiltyjä "betaversioita", jos ei tuotetut vehkeet pelannu, piti putiikki hyvin äkkiä sulkea.

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Oho. Tuo Italia tieto ei minust alunperin ollut tuolla sivulla. Tai sitten en vain huomannut. Samoin mittarilukeman viitteellisyys vaikuttaa jälkeenpäin päivitetyltä. Onkohan oikeasti joku muka tarjonnut tuosta 8500€. Tuossahan voi olla jo vaikka kuinka paljon oikeita kilsoja. Saksasta uusi moottori maksaa ehkä 4000€. Jos ei Suomesta löydy. Menee jo töineen toiselle kympille. Ja jos Italiasta tuotu niin voi olla Saksasta varastettu ja Saksan polliisi laiittanut etsintään. Ja Saksan Mersu laittanu auton varastettujen listalle, niin miten koodata siihen uusia osia.....Aki P kirjoitti:HannuS kirjoitti:Katsokaapa tuo linkki.
Mulla meinas käydä sama. Oli menny öljyn suodattimen kannen o-rengastiiviste kieroon ja sieltä alkoi noin 10.000 kilometrin jälkeen tulemaan öljyä ulos. Oli knecht merkkinen saksalais suodatin ja se o-rengas oli kova ja muovisen oloinen. Piti kuitenkin melkein koko minun öljynvaihtovälin.
https://www.avk.fi/Shop/Vehicle/Vehicle ... -automatic
Kuvaus vauriosta:
TIEDOT KÄYNNISTYKSESTÄ: - Lyhytaikainen käynnistys (5 sek.) suoritettu, moottori kolisee ja savuttaa runsaasti vaikka moottorissa oli käynnistyshetkellä normaali määrä öljyä -> moottorivaurio ! VAURIOKUVAUKSEN TARKENNUKSET: -öljynvai
Samaa kahtelin. Eräs kampe oli kans ihan kovalla O-renkaalla liikenteessä> ei varmaan aikaisemmat öljynvaihtajan olleet sen vertaa viihtineet että yksi ylimääräinen ranneliike ja pakkauksesta uus tilalle.
Tuo linkin auto kyllä herättää kysymyksiä:
Jos hiljalleen vuotanut> öljymäärän valo kyllä ehtii huomauttaa?
3-kilvet, Tuontimaa Italia jne jne...
Ettei ois tekastu juttu ja pistetty vahinko kiertoon
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Tutkiskelin omasta Vm.08 ML 320 cdi nyt tuon jakoketjun kiristimen kun tuli 300tkm täyteen. Eipä tuosta ota selvää kun joka kerta melkeen eri pituudella tuo kiristäjän "mäntä. Riippuu vissiin ihan mihin kohtaan sammuttaa. Välillä näkyy sentti ohuempaa vartta ja välillä näyttää että tulee ulos koko tappi sieltä. Missään asennossa ei kuitenkaan tuollaista reikää näy. Tyhjäkäynnillä ei ylimääräisiä ääniä. Sitten kun ryntäyttää konetta niin vähän ralisee kaasua löysätessä. Kertokaas nyt ihan rehellisesti mitä tuo ketjun vaihto remontti kustantaa? Osat ja työ jos ei mitään muuta tarvi tehdä?