Mulukun -00 EMW 730dA, käyttöharraste.
Mulukun -00 EMW 730dA, käyttöharraste.
Kopsattu vanhasta pohjasta parsien vähän turhaakin välistä poies, lähinnä koittanu olennaisia juttuja jättää talteen.
Noniin, laitellaanpa tännekkin muiden murheeksi juttua tuosta minun murheenkryynistä. Lienee sopivaa aloittaa pienellä tarinan tynkäsellä.
Kaikki alkoi siitä että ensin oli mersu, sitten oli mersu, sitten oli taas tuo ensin mainittu mersu, sitten otti mersut päähän ja tuli skoda, 2008 syksyllä vihdoin ja viimein sitten toteutin haaveeni käyttöharrasteesta ja hankin aivan oman jatkeen. Joistain epäilyistä huolimatta tuossa ei ole kiinni kuin omat ja varastetut rahat.
Kiva käyttöauto ennenkaikkea mukavilla käyttökustannuksilla, kuten jostain on joskus saattanut lukea niin noissahan on välillä vikaa kun sille päälle sattuu.
Minulla jatkeen taival alkoi sillä että ensin vaihdatettiin laatikkoon öljyt, tuomio tuli että turbiini vetelee viimesiään. Siitäkin huolimatta vielä tuo tänäpäivänäkin liikkuu vaikka sama viimesiään vetelevä turbiini on paikallaan, tais powermaticin ukko koittaa hankkia ittelleen tienestiä. Ei pirulainen onnistunut kuitenkaan, päätin nimittäin ajaa laatikon loppuun ja sitten kun laukeaa vaihtolaatikko otetaan saksasta.
Seuraavaksi oli vuorossa normaalia ylläpitoremonttia, eteen tuli uusittua iskarit, yläpään laakerit ja koiranluut, kaikki tämä sen takia että tuli röykyissä ikävä helinä joka kuului ulos selvästi muttei sisään. Myöhemmin paljastui että jarrukilven väliin menee pikkukiviä jotka saa tuon kivan äänen aikaan.
Muutama kuva tähän väliin menneistä vaiheista.
EGR on tässä vaiheessa ottanut hatkat konehuoneesta. (nykyisellään korvattu happosesta tehdyllä laipalla ja koko egr systeemi on poies tuolta)
Aa, löytypä se sittenkin jostain jorpakosta. Tarpeen oli vielä ku ei ollu aineita mistä alkaa tekemään korvikeputkea.
Sitten osuus josta ei kuvia tullut, mutta kuten kuvasta saattaa nähdä niin tarpeeksi kun runnoo sorkkaraudalla lähtee imusarjakin pois. Läppämekanismikin oli tähän väliin kerennyt ottamaan jalat alle.
Tältä se sitten näytti, ei yhtään niin paha kuin olisi voinut luulla.
Tässä sitten läppien akselien paikoille lopputulema, 6mm jenga, nailonpultti ja kierrelukite väliin.
Siltä päivää kun lopettelin oli hommat tässä vaiheessa. Paljon siis tehtävää jäljellä.
Varsinaisesti seuraavalle päivälle ei muuta jäänytkään kuin lätkästä rosteriplätty tuohon putken päähän.
------------------------------------------------------------------------------------
Tästä sitten mentiinkin tuonne 2009 loppupuolelle että pääsi turborempan pariin, eli vakio GT2052V vaihtui GT2260V ja samalla vaihtui avarampaan downpipeen tuo kaksi esikatalysaattoria sisältävä putkenpätkä jossa joustot vuoti valmiiksi. Muuten onnistunut remontti mutta vuoden verran sitten ajeltiin kombolla jossa vetoalue oli 2500-4500, todella käytännöllistä. Talvella tosin helpompi ajaa liukkaalla kun ei tarjonnut liikaa vetoja alhaalta. Tätä kirjoittaessa sitten on jo tyhjennetty varsinaiset katalysaattorit ja lastutettukkin.
Muutama kuva siitä hommelista.
Alkuperäine putkihan otti jä lähti melko helposti taittelemalla.
Tältä näyttää työmaa alapuolelta, tilaa on vaikka muille jakaa ainoa vaan ettei siltikään mahdu mitään tekemään.
Tämänverran piti purkaa roipetta yläkerran puolelta pois että ylipäätään pääsi mihinkään käsiksi, joten helppoa ku heinänteko jos osaa. Minäpä en osaa joten työn ja tuskan takana tuo kaikki oli.
Siellähän se vanha työnsä tehnyt turbo on, vähän näkyy öljyäkin tirsuneen. Etualalla näkyykin vähän ylimääräistä osaa. Jälkimmäisessä kuvassa hieman paremmin. Eli solenoidi ja tuo paineakku vai mikä lie saa jäädä kokonaan pois uudesta kokoonpanosta.
Siellähän se uusi köllöttelee. hieman joutui työstämään tuota korvaketta tuosta moottorintyynystä ettei kompurakotelo makaa sitä vasten. Ja olihan taistelu saaha tuolla välissä paikalleen 50mm letku laippaan joka on suunniteltu 55mm letkulle. Meni sitten kuitenkin-
Huomenna jatkuu hommat, eli sitten otan solenoidin jalan käyttöön johon vedän johdot kiinni ja sitten vaan tekemään johtosysteemia tuohon. Sitten enää liitosten tarkastus ja putkenpätkä kiinni ja öölit vaihtoon.
Päivän saldo, niska jumissa, rystyset auki, naama kuin n***erillä ja yksi prikka hukku. Kaikin puolin hyvin meni siis.
Tuosta turbosta vielä, eli alipaineohjaus vaihtui servomalliin. Eli siellä on pieni muunnospiiri joka hoitaa signaalin vastaamaan tuon servolla ajetun vempeleen vakiosysteemiä.
Ylimääräisiä osia tässä kuvassa, eihän noilla mitään tee. Tämän auton kanssa elellessä on huomannut että tuollahan on melko paljon tungettu täysin turhia ja ylimääräisiä osia. Kuvassa siis paineakku tjsp. ja se turbon kelloa ohjaava solenoidi.
Tuossapa vanha putki ja uusi ilman ylimääräisiä osia oleva.
Siinäpä puhallin pakopuolelta, näkyyhän tuo servokin tuossa myös.
Jäipä juhlavasti tilaa kun lähti ne kaksi tyhmää pömpeliä poies välistä.
Ahdastahan tuolla konehuoneessa on sitten kun kaikki on taas paikallaan.
------------------------------------------------------------------------
Ylempänä olevien hommien jälkeen on käynyt vaikka mitä, listataan muutama olennainen asia matkanvarrelta:
-turbo GT2260V servolla
-2,5" DP ja poistettu alkuperäinen kateilla tukittu putki
-huohottimen suotimen rulla mallista vaihdettu vortex tyyppiseen öljynerottimeen
-läpät poistettu imusarjasta
-egr korvattu happosesta tehdyllä laipalla, egr termari purettu pois ja pakosarjan päästä tulpattu linja joka tulee pakopainemittaria varten vielä käyttöön jossain välissä.
-katalysaattorit tyhjennetty
-H&R cup kit 30/15
-2mm peltinen pohjapanssari moottorille ja vaihteistolle
Ajatuksena on ollut että josko vielä saisi rukattua 1600bar pumpun tuonne 1350bar tilalle ja 535d suuttimet, josko tuon koneen sitten sais rikottua. Voi hyvinkin jäädä ajatusasteelle, tai siis toivottavasti jääkin.
Luotettavaksi käyttöpeliksi tuo on osoittautunut, vaikka pätkäajoa on tullut paljon muttei kilsoja niinkään. Tosin moni muu taas on vähemmillä kilsoilla jäänyt useammin tienvarteen kuin mie.
Jaa, mitäkö tuohon autoon on sitten kaikkineen mennyt rahaa, no melko paljon. Niillä rahoilla ois saanu jo 270CDI väykyn, ei kaikki nyt välttämättä niin tarpeellista hankintaa mutta mitäpä tuota harrastuksia rajoittamaankaan tieten tahtoen.
Uusittujen listalla on seuraavat ainaki ollu(hintoja jaksa enään alkaa lunttaamaan kirjanpidosta):
-Alustan osat eteen x2, pikku moka asennuksessa ja sitten huonolaatuista tavaraa tullut ostettua. Menee varmaan vielä kertaalleen uusiksi, tai yhden varret ainakin.
-iskarit eteen
-akku 100Ah Exide
-jarrut x2, levyt kulunu ja palat ei :/ seuraavaksi koitetaan jotain parempilaatuista
-webaston kiertovesipumppu
-suuttimet 4kpl
-hehkut & rele
-pohjanssari
-etulokarin sisäosat
-alustasarja vakion tilalle
-kaikki pyöränlaakerit
-3x renkaat (contin 195/65/15 CVC5 kitkat, 225/55/16 premium contact 2 kesäkiekot ja tätä talvea varten nokia hkpl4 215/55/16 )
-vesipumppu & termari
Eli tämmöistä puuhaa on piisannu, kuvia oo enään aikoihin jaksanu ottaa mutta katotaan josko innostus taas.
Lähitulevaisuuden hommia ois coolerin virtausten parantaminen ja pakopainemittarin sorvaaminen paikalleen, sitten jarrutkin pitäs uusia jossain välissä taas.
Noniin, laitellaanpa tännekkin muiden murheeksi juttua tuosta minun murheenkryynistä. Lienee sopivaa aloittaa pienellä tarinan tynkäsellä.
Kaikki alkoi siitä että ensin oli mersu, sitten oli mersu, sitten oli taas tuo ensin mainittu mersu, sitten otti mersut päähän ja tuli skoda, 2008 syksyllä vihdoin ja viimein sitten toteutin haaveeni käyttöharrasteesta ja hankin aivan oman jatkeen. Joistain epäilyistä huolimatta tuossa ei ole kiinni kuin omat ja varastetut rahat.
Kiva käyttöauto ennenkaikkea mukavilla käyttökustannuksilla, kuten jostain on joskus saattanut lukea niin noissahan on välillä vikaa kun sille päälle sattuu.
Minulla jatkeen taival alkoi sillä että ensin vaihdatettiin laatikkoon öljyt, tuomio tuli että turbiini vetelee viimesiään. Siitäkin huolimatta vielä tuo tänäpäivänäkin liikkuu vaikka sama viimesiään vetelevä turbiini on paikallaan, tais powermaticin ukko koittaa hankkia ittelleen tienestiä. Ei pirulainen onnistunut kuitenkaan, päätin nimittäin ajaa laatikon loppuun ja sitten kun laukeaa vaihtolaatikko otetaan saksasta.
Seuraavaksi oli vuorossa normaalia ylläpitoremonttia, eteen tuli uusittua iskarit, yläpään laakerit ja koiranluut, kaikki tämä sen takia että tuli röykyissä ikävä helinä joka kuului ulos selvästi muttei sisään. Myöhemmin paljastui että jarrukilven väliin menee pikkukiviä jotka saa tuon kivan äänen aikaan.
Muutama kuva tähän väliin menneistä vaiheista.
EGR on tässä vaiheessa ottanut hatkat konehuoneesta. (nykyisellään korvattu happosesta tehdyllä laipalla ja koko egr systeemi on poies tuolta)
Aa, löytypä se sittenkin jostain jorpakosta. Tarpeen oli vielä ku ei ollu aineita mistä alkaa tekemään korvikeputkea.
Sitten osuus josta ei kuvia tullut, mutta kuten kuvasta saattaa nähdä niin tarpeeksi kun runnoo sorkkaraudalla lähtee imusarjakin pois. Läppämekanismikin oli tähän väliin kerennyt ottamaan jalat alle.
Tältä se sitten näytti, ei yhtään niin paha kuin olisi voinut luulla.
Tässä sitten läppien akselien paikoille lopputulema, 6mm jenga, nailonpultti ja kierrelukite väliin.
Siltä päivää kun lopettelin oli hommat tässä vaiheessa. Paljon siis tehtävää jäljellä.
Varsinaisesti seuraavalle päivälle ei muuta jäänytkään kuin lätkästä rosteriplätty tuohon putken päähän.
------------------------------------------------------------------------------------
Tästä sitten mentiinkin tuonne 2009 loppupuolelle että pääsi turborempan pariin, eli vakio GT2052V vaihtui GT2260V ja samalla vaihtui avarampaan downpipeen tuo kaksi esikatalysaattoria sisältävä putkenpätkä jossa joustot vuoti valmiiksi. Muuten onnistunut remontti mutta vuoden verran sitten ajeltiin kombolla jossa vetoalue oli 2500-4500, todella käytännöllistä. Talvella tosin helpompi ajaa liukkaalla kun ei tarjonnut liikaa vetoja alhaalta. Tätä kirjoittaessa sitten on jo tyhjennetty varsinaiset katalysaattorit ja lastutettukkin.
Muutama kuva siitä hommelista.
Alkuperäine putkihan otti jä lähti melko helposti taittelemalla.
Tältä näyttää työmaa alapuolelta, tilaa on vaikka muille jakaa ainoa vaan ettei siltikään mahdu mitään tekemään.
Tämänverran piti purkaa roipetta yläkerran puolelta pois että ylipäätään pääsi mihinkään käsiksi, joten helppoa ku heinänteko jos osaa. Minäpä en osaa joten työn ja tuskan takana tuo kaikki oli.
Siellähän se vanha työnsä tehnyt turbo on, vähän näkyy öljyäkin tirsuneen. Etualalla näkyykin vähän ylimääräistä osaa. Jälkimmäisessä kuvassa hieman paremmin. Eli solenoidi ja tuo paineakku vai mikä lie saa jäädä kokonaan pois uudesta kokoonpanosta.
Siellähän se uusi köllöttelee. hieman joutui työstämään tuota korvaketta tuosta moottorintyynystä ettei kompurakotelo makaa sitä vasten. Ja olihan taistelu saaha tuolla välissä paikalleen 50mm letku laippaan joka on suunniteltu 55mm letkulle. Meni sitten kuitenkin-
Huomenna jatkuu hommat, eli sitten otan solenoidin jalan käyttöön johon vedän johdot kiinni ja sitten vaan tekemään johtosysteemia tuohon. Sitten enää liitosten tarkastus ja putkenpätkä kiinni ja öölit vaihtoon.
Päivän saldo, niska jumissa, rystyset auki, naama kuin n***erillä ja yksi prikka hukku. Kaikin puolin hyvin meni siis.
Tuosta turbosta vielä, eli alipaineohjaus vaihtui servomalliin. Eli siellä on pieni muunnospiiri joka hoitaa signaalin vastaamaan tuon servolla ajetun vempeleen vakiosysteemiä.
Ylimääräisiä osia tässä kuvassa, eihän noilla mitään tee. Tämän auton kanssa elellessä on huomannut että tuollahan on melko paljon tungettu täysin turhia ja ylimääräisiä osia. Kuvassa siis paineakku tjsp. ja se turbon kelloa ohjaava solenoidi.
Tuossapa vanha putki ja uusi ilman ylimääräisiä osia oleva.
Siinäpä puhallin pakopuolelta, näkyyhän tuo servokin tuossa myös.
Jäipä juhlavasti tilaa kun lähti ne kaksi tyhmää pömpeliä poies välistä.
Ahdastahan tuolla konehuoneessa on sitten kun kaikki on taas paikallaan.
------------------------------------------------------------------------
Ylempänä olevien hommien jälkeen on käynyt vaikka mitä, listataan muutama olennainen asia matkanvarrelta:
-turbo GT2260V servolla
-2,5" DP ja poistettu alkuperäinen kateilla tukittu putki
-huohottimen suotimen rulla mallista vaihdettu vortex tyyppiseen öljynerottimeen
-läpät poistettu imusarjasta
-egr korvattu happosesta tehdyllä laipalla, egr termari purettu pois ja pakosarjan päästä tulpattu linja joka tulee pakopainemittaria varten vielä käyttöön jossain välissä.
-katalysaattorit tyhjennetty
-H&R cup kit 30/15
-2mm peltinen pohjapanssari moottorille ja vaihteistolle
Ajatuksena on ollut että josko vielä saisi rukattua 1600bar pumpun tuonne 1350bar tilalle ja 535d suuttimet, josko tuon koneen sitten sais rikottua. Voi hyvinkin jäädä ajatusasteelle, tai siis toivottavasti jääkin.
Luotettavaksi käyttöpeliksi tuo on osoittautunut, vaikka pätkäajoa on tullut paljon muttei kilsoja niinkään. Tosin moni muu taas on vähemmillä kilsoilla jäänyt useammin tienvarteen kuin mie.
Jaa, mitäkö tuohon autoon on sitten kaikkineen mennyt rahaa, no melko paljon. Niillä rahoilla ois saanu jo 270CDI väykyn, ei kaikki nyt välttämättä niin tarpeellista hankintaa mutta mitäpä tuota harrastuksia rajoittamaankaan tieten tahtoen.
Uusittujen listalla on seuraavat ainaki ollu(hintoja jaksa enään alkaa lunttaamaan kirjanpidosta):
-Alustan osat eteen x2, pikku moka asennuksessa ja sitten huonolaatuista tavaraa tullut ostettua. Menee varmaan vielä kertaalleen uusiksi, tai yhden varret ainakin.
-iskarit eteen
-akku 100Ah Exide
-jarrut x2, levyt kulunu ja palat ei :/ seuraavaksi koitetaan jotain parempilaatuista
-webaston kiertovesipumppu
-suuttimet 4kpl
-hehkut & rele
-pohjanssari
-etulokarin sisäosat
-alustasarja vakion tilalle
-kaikki pyöränlaakerit
-3x renkaat (contin 195/65/15 CVC5 kitkat, 225/55/16 premium contact 2 kesäkiekot ja tätä talvea varten nokia hkpl4 215/55/16 )
-vesipumppu & termari
Eli tämmöistä puuhaa on piisannu, kuvia oo enään aikoihin jaksanu ottaa mutta katotaan josko innostus taas.
Lähitulevaisuuden hommia ois coolerin virtausten parantaminen ja pakopainemittarin sorvaaminen paikalleen, sitten jarrutkin pitäs uusia jossain välissä taas.
Viimeksi muokannut Mulqvist, 20.2.2015 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Skoda oli ihan kiva, matka-ajojen takia se tuli poies vaihdettua. Meinasin kyllä tuossa syksyllä vaihtaa taas RS fabiaan takasin, ois voinu vähän enempi viritellä Sekä tuli katsottua läpi uusi RS fabia jossa DSG toimiikin jo paljon mukavemmin kuin vanhemmat 6-vaihteiset TSI:n jatkona.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
Arvoisa M. - arvostan suuresti niitä, joilla on rohkeutta mennä ottamaan auton moottorin osia ja muita auton oasia . Meillä oli 525 -vm 93! Vieressä oli Coupe 124 . Bimmeri söi huoltokustanniuksia ainakin 10 kertaa enemmän kuin 124:en. Ja sitten kun siihen tuli vikaa - ongelmat alkoivat siitä kun töihin piti ehtiä ja tankki tuli ajettua tyhjäksi. Sen jälkeen kukaan ei saanut sitä kuntoon seuraavina 4-5 vuoden aikana. 'Muutenkin Bimmereihin ei pitäisi koskea, ellei ole BMW: tehtaan kokoonpano-osastolta. Sillä ei sitä autoa voi itse korjata eikä Kuopion Hartikainenkaan. Ainoastaan Arto Toivanen Majalahden korjaamolta hallitsee jotensakin BMW:t. Ne on kuin - no - tietokoneohjelma tai joku microsoftin softa-ohjelma. Mutta tämä on vain oma kokemukseni. Bimmeristä muuten sitten katkesi jakoketju ajon aikana! Se oli sitten siinä
Melkoinen yksilö osunut teidän kohdalle. Tuttavapiirissä osuneet yksilöt kun pääasiassa tuntuu olevan melko pieniongelmaisia(M50 koneisia). 124 korisista taas kaikista ei voi sanoa samaa, eli eiköhän kaikki liene yksilöitä. Saman havainnon olen kyllä tehnyt että osaavan korjaajan löytäminen on hankalaa, aina löytyy niitä kyllä jotka haluaa vaihtaa jonkun 'halvan' osakokonaisuuden ihan vain vaikka kokeeksi.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
Jeps M 50 Vanos kone se oli. Autoahan oli aivan unelma ajaa - mutta siinä oli nyt sitten sen polttoaine jutun jälkeen sellainen, että välillä se ei vaan kiihdyttänyt tietyn nopeuden jälkeen - siis kuitenkin yli sallitun nopeuden jälkeen - mutta vika oli siis tekninen eikun ehkä elektroninen tai liittyi siihen ruiskujärjestelmään tai johonkin. Se jäi ratkaisematta. Nää lukijat eivät tunnistaneet vikaa.
Ilmaisin aikaisemmin itseni hieman tökerösti.
Halusin kertoa, että BMW:n järjestelmä kokonaisuudessaan on niin hieno, että se on suunniteltu kokonaisuudeksi. Koko järjestelmä toimii toistensa osien kanssa kokonaisuudessaan. Eli yhden asian muuttaminen vaikuttaa kaikkeen. Kaikenlaiset säädökset tai muutokset tai ns. vaikka tehojen lisääminen jollakin tempulla tekee sen, että kokonaisuus ei lue muutosta ja ilmoitta jossain olevan vikaa! En siis osaa korjata mitään - nykyisessä paketti Pökötissä jopa rekisterikilpi lamppujen vaihto aiheutttaa päänvaivaa (kun pelkää rikkovansa niitä muovisuojia tms. - mutta BMW ja isot loisto Meset esim. ovat tällaisia, jossa kaikenlaiset tietojärjestelmät lukevat ajotilannetta, josta ei välttämättä tiedä. Otetaan nyt vielä toi Bimmeri tuosta. Kun Saksan baanalla ajoi sen huipun 243 km/t - niin auto ymmärsi mennä matalammaksi ja koko polttoaineen ruiskujärjestelmä osasi syöttää bensaa just oikein. Ei se kuluttanut yli 10 l tolla menolla. Siis sinänsä aivan loistolaite - mutta ne murheet sitten - ne teki asiasta ikävän. Me korutimme ilmastoinnin, iskarit,koiranluut,kahteen kertaan nämä jarrusatulat ja levyt (jatkuva tärinä jarruttaessa) ja oli siinä muutakin. Oli pitänyt kirjaa siitä, mutta ollaan muutettu nyt kolmeen kertaan ja tollasia juttuja en löydä nyt sitten, ehkä on hävitetty. Paperiasiat ja lähes kaiken vaimo pakkasi tai heitti pois!
Ilmaisin aikaisemmin itseni hieman tökerösti.
Halusin kertoa, että BMW:n järjestelmä kokonaisuudessaan on niin hieno, että se on suunniteltu kokonaisuudeksi. Koko järjestelmä toimii toistensa osien kanssa kokonaisuudessaan. Eli yhden asian muuttaminen vaikuttaa kaikkeen. Kaikenlaiset säädökset tai muutokset tai ns. vaikka tehojen lisääminen jollakin tempulla tekee sen, että kokonaisuus ei lue muutosta ja ilmoitta jossain olevan vikaa! En siis osaa korjata mitään - nykyisessä paketti Pökötissä jopa rekisterikilpi lamppujen vaihto aiheutttaa päänvaivaa (kun pelkää rikkovansa niitä muovisuojia tms. - mutta BMW ja isot loisto Meset esim. ovat tällaisia, jossa kaikenlaiset tietojärjestelmät lukevat ajotilannetta, josta ei välttämättä tiedä. Otetaan nyt vielä toi Bimmeri tuosta. Kun Saksan baanalla ajoi sen huipun 243 km/t - niin auto ymmärsi mennä matalammaksi ja koko polttoaineen ruiskujärjestelmä osasi syöttää bensaa just oikein. Ei se kuluttanut yli 10 l tolla menolla. Siis sinänsä aivan loistolaite - mutta ne murheet sitten - ne teki asiasta ikävän. Me korutimme ilmastoinnin, iskarit,koiranluut,kahteen kertaan nämä jarrusatulat ja levyt (jatkuva tärinä jarruttaessa) ja oli siinä muutakin. Oli pitänyt kirjaa siitä, mutta ollaan muutettu nyt kolmeen kertaan ja tollasia juttuja en löydä nyt sitten, ehkä on hävitetty. Paperiasiat ja lähes kaiken vaimo pakkasi tai heitti pois!
On muuten erittäin hienosti muotoiltu kokonaisuus. Selkeetä poliittisen toimittajan tai kriitikon ainesta Mulla ainakin jää tuosta sellainen kuva, että 124:t on ongelmapesäkkeitä toisin kuin M50 koneisetMulqvist kirjoitti:Tuttavapiirissä osuneet yksilöt kun pääasiassa tuntuu olevan melko pieniongelmaisia(M50 koneisia). 124 korisista taas kaikista ei voi sanoa samaa, eli eiköhän kaikki liene yksilöitä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Siis sanojan kulkineen tuntien... juuri toisinpäin.XUX63 kirjoitti:On muuten erittäin hienosti muotoiltu kokonaisuus. Selkeetä poliittisen toimittajan tai kriitikon ainesta Mulla ainakin jää tuosta sellainen kuva, että 124:t on ongelmapesäkkeitä toisin kuin M50 koneisetMulqvist kirjoitti:Tuttavapiirissä osuneet yksilöt kun pääasiassa tuntuu olevan melko pieniongelmaisia(M50 koneisia). 124 korisista taas kaikista ei voi sanoa samaa, eli eiköhän kaikki liene yksilöitä.
näitä kuvia ku kattoo ni ei huvita ollenkaa ostaa tommosta ropposta... ja mitä jää jälelle? Mazda 6! Tuo imusarja todella herkisti mielen... ja samalla toi epätoivon siitä ettei ole enää kiikarissa mitään varteenotettavaa autoa tulevaisuuden hankintalistalla
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
XUX: Pointti oli osittain se että esim rassausmiittiä ei tartteis pitää jos homma olisi ruusuillatanssimista mersujen kanssa, kyllä on baijerilaisten kanssa liattu käsiä mutta niin on mersujenkin. Tuttavapiirissä olleet bensakoneiset baijerilaiset on melko hyvin pysyny nipussa, yllättävän vähillä ongelmilla kaikenkaikkiaan. Ei ole ollut perinteisiä vanos ongelmia eikä pierpurgin puolat ole halkeilleet ja alkaneet lyömään läpi. Tällä hetkellä on yksi uudempi E46 on jossa ilmeisesti sytkäongelmien takia sama tuomio kuin Mika T:n tuplamukisessa. On noita monella ollut murheenkryynejäkin, monesti ajellaan vaan niin pitkään että sitten joitain oikeasti hajoaa, toinen vakiojuttu on että ei vaivauduta ettimään edes vikaa vaan vaihellaan summanmutikassa osia ja ihmetellään loppulaskua.
Sergey: Mitäpä näissä, ihmisen tekeleitä nämä kaikki on ja korjattavissa jos vain vähänkään avaimet pysyy käsissä. Suuttimien vaihto sujuu 2:ssa tunnissa jos polttelee tupakkia ja hörppää limpparia välissä
Korostan samalla että kaikki minun vaihtamat osat ei suinkaan olleet aina rikki sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan se on tuo meikäläisen paranoidi luonne joka sen tekee. Mie kun en tykkää ajaa mitään rikki niinkuin likipitäen kaikki muut autoilijat tuntuu tekevän. Mersuun tuli paljon vaihdeltua kaikkea kun löytyi joku häiritsevä asia, skodan kanssa sama juttu. Luultavasti seuraavankin auton kanssa sama juttu, kaikki mikä alkaa häirihteen niin pitää sorkkia läpi ja ihmetellä.
btw, mistäkö keksin EMW:n merkiksi tuonne. No muistelisin että sellainen itäsaksalainen laatuongelmista kärsivä bmw valmistaja vuosina 1945-1951. Omassa kulkineessa selvästi on jotain mystistä perintöä tuolta ajalta :S
EDIT: Eli kaikki 45-51 väliin valmistetut autot on EMW:n tekeleitä, joskin BMW:n suunnittelemia. 340 mallia sieltä muistaakseni pukattiin pääasiassa pihalle.
Sergey: Mitäpä näissä, ihmisen tekeleitä nämä kaikki on ja korjattavissa jos vain vähänkään avaimet pysyy käsissä. Suuttimien vaihto sujuu 2:ssa tunnissa jos polttelee tupakkia ja hörppää limpparia välissä
Korostan samalla että kaikki minun vaihtamat osat ei suinkaan olleet aina rikki sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan se on tuo meikäläisen paranoidi luonne joka sen tekee. Mie kun en tykkää ajaa mitään rikki niinkuin likipitäen kaikki muut autoilijat tuntuu tekevän. Mersuun tuli paljon vaihdeltua kaikkea kun löytyi joku häiritsevä asia, skodan kanssa sama juttu. Luultavasti seuraavankin auton kanssa sama juttu, kaikki mikä alkaa häirihteen niin pitää sorkkia läpi ja ihmetellä.
btw, mistäkö keksin EMW:n merkiksi tuonne. No muistelisin että sellainen itäsaksalainen laatuongelmista kärsivä bmw valmistaja vuosina 1945-1951. Omassa kulkineessa selvästi on jotain mystistä perintöä tuolta ajalta :S
EDIT: Eli kaikki 45-51 väliin valmistetut autot on EMW:n tekeleitä, joskin BMW:n suunnittelemia. 340 mallia sieltä muistaakseni pukattiin pääasiassa pihalle.
Viimeksi muokannut Mulqvist, 10.2.2011 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- cupee
- Viestit: 500
- Liittynyt: 20.4.2006 12:38
- Paikkakunta: (Nilsinki, liitetty Skopjeen (Kuopio)) nyk.Esponski ja nyt Vantajasews tai Vandoo ki
EMW
Kyllä EMW on Eisenacher Motorenwerke - mielestäni tuo viimeinenkin e kuuluu nimeen - pitäisi tarkistaa - mutta asiantuntijat tietää.
Mullqvist voisi vaikka seuraavaksi hankia auton josta ei ihan heti tarvitse vaihdella ties mitä osia ei niin alustassa kuin moottoripuolellakaan - eikä tarkkaan ottaen ole myöskään liian kalliskaan. Omat kokemukset ovat osittaneet, että PORSCHElla voi aika huoleta ajella, on tehty hyvin ja harvoin nikottelee. Kokemukseen kuuluu bensa Cayenne ja Boxster. 2000 luvulta kumpainenkin. Eliikäs siitä seuraava ajettava auto.
Mullqvist voisi vaikka seuraavaksi hankia auton josta ei ihan heti tarvitse vaihdella ties mitä osia ei niin alustassa kuin moottoripuolellakaan - eikä tarkkaan ottaen ole myöskään liian kalliskaan. Omat kokemukset ovat osittaneet, että PORSCHElla voi aika huoleta ajella, on tehty hyvin ja harvoin nikottelee. Kokemukseen kuuluu bensa Cayenne ja Boxster. 2000 luvulta kumpainenkin. Eliikäs siitä seuraava ajettava auto.
no... niin... en minäkään tykkää. Iha turhaan viimekivuonna coupeen vaihtelin osia tuhannella eurolla Ja se o simppeli auto!Mulqvist kirjoitti:Mie kun en tykkää ajaa mitään rikki niinkuin likipitäen kaikki muut autoilijat tuntuu tekevän
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Cupee: Ei viitti, voi tulla vielä kalliimmaks jos pakottava tarve 'korjata' tai soveltaa sattuu iskemään heikolla hetkellä
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Nyt alkaa näyttää että juuri kun kaikki alkas olla hyvin niin joutunee asuntohommien tieltä väistymään tämä kulkine. Tilalle jotain halpaa jossa on ilmastointi, joka myös toimii.
Sääli sinänsä, rahaa on menny tuhottomasti vajaan kolmen vuoden aikana ja työtunteja aivan perskeleesti. Vasta viimeset ohjelmamuutoksetki tuli tehtyä että sai edes kevyesti tulemaan huntua perässä.
Noo, ehkäpä vielä joskus joku mese tai baijerilainen tulee. Kunhan vaan vaan pääsee vanhoista traumoista yli.
Sääli sinänsä, rahaa on menny tuhottomasti vajaan kolmen vuoden aikana ja työtunteja aivan perskeleesti. Vasta viimeset ohjelmamuutoksetki tuli tehtyä että sai edes kevyesti tulemaan huntua perässä.
Noo, ehkäpä vielä joskus joku mese tai baijerilainen tulee. Kunhan vaan vaan pääsee vanhoista traumoista yli.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Noniin, eli välissä on ollut Almera GTI, W126 300SE, Almera 1.6 tomaatti, 190E tomaatti ja sitikka xantia. Sitten palattiin takaisin harrastetyömaalle.
Tällä kertaa sitten '00 E38 730dA muodossa.
Perusvarusteinen vajaa 270tkm ajettu lousku.
Varusteista ainoat mainittemisen arvoset on sähköset comfort jakkarat edessä.
Mukava peli ajaa, vantaa-iisalmi-vantaa +50km kylmällä koneella nurkissa ajelua oli tankista mitaten 7,16L/100km. Ei kovin paha reilulle 2t massalle museotekniikalla.
Työlistaahan tuossa tietysti on hieman, mutta tehään kun jaksetaan.
-peilien lasit pitäisi vaihtaa, jääny tummennus päälle.
-*takapään parkkitutkan anturit vaihtaa oikeaan malliin
-termari+vesipumppu
-läppien poisto imusarjasta
-*uusi downpipe, kattien tyhjennys
-*GT2260V sähköservolla
-*softa
-ovien alareunat ehostaa listan alta
-laatikon öljyjen vaihtaminen (ZF 5HP24 aka "A5S 440Z")
-webaston ehjäys (kortti kypsä tai jotain muuta)
-*rautanen pohjapanssari
-*E60 syylarin asennus ja sen alle 550x140 välijäähy
Tähdellä merkatut ei kiireellisten listalla, lähinnä rahasta kiinni.
Tähän mennessä tehtynä jo EGR poisto, huohottimen vaihto ja viskon vaihto.
Täytyyhän ihmisellä harrastuksia olla, joten tuli sitten sellainen haettua.
Harrastaminen maksaa dieselikoneen takia sopivan 770e vuosi extraa.
Toinen harrastuksen varjopuoli on rengaskulut, kesäkiekot kokoa 255/45/18 joten halpaa lystiä tiedossa, tietysti vaihtoehtona vaihtaa pappamallin 235/60/16 alle joka sekin varmaan ajas asiansa ihan hyvin.
Kuvia pitää räpsiä joskus kun on auto vähän siivommassa kunnossa, ehkäpä remonteista jotain tarttuu.
Tällä kertaa sitten '00 E38 730dA muodossa.
Perusvarusteinen vajaa 270tkm ajettu lousku.
Varusteista ainoat mainittemisen arvoset on sähköset comfort jakkarat edessä.
Mukava peli ajaa, vantaa-iisalmi-vantaa +50km kylmällä koneella nurkissa ajelua oli tankista mitaten 7,16L/100km. Ei kovin paha reilulle 2t massalle museotekniikalla.
Työlistaahan tuossa tietysti on hieman, mutta tehään kun jaksetaan.
-peilien lasit pitäisi vaihtaa, jääny tummennus päälle.
-*takapään parkkitutkan anturit vaihtaa oikeaan malliin
-termari+vesipumppu
-läppien poisto imusarjasta
-*uusi downpipe, kattien tyhjennys
-*GT2260V sähköservolla
-*softa
-ovien alareunat ehostaa listan alta
-laatikon öljyjen vaihtaminen (ZF 5HP24 aka "A5S 440Z")
-webaston ehjäys (kortti kypsä tai jotain muuta)
-*rautanen pohjapanssari
-*E60 syylarin asennus ja sen alle 550x140 välijäähy
Tähdellä merkatut ei kiireellisten listalla, lähinnä rahasta kiinni.
Tähän mennessä tehtynä jo EGR poisto, huohottimen vaihto ja viskon vaihto.
Täytyyhän ihmisellä harrastuksia olla, joten tuli sitten sellainen haettua.
Harrastaminen maksaa dieselikoneen takia sopivan 770e vuosi extraa.
Toinen harrastuksen varjopuoli on rengaskulut, kesäkiekot kokoa 255/45/18 joten halpaa lystiä tiedossa, tietysti vaihtoehtona vaihtaa pappamallin 235/60/16 alle joka sekin varmaan ajas asiansa ihan hyvin.
Kuvia pitää räpsiä joskus kun on auto vähän siivommassa kunnossa, ehkäpä remonteista jotain tarttuu.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Tuo downpipe taitaa olla ihan jotain ostokamaa? Vois itelle aatella kans ostaa 530d:hen. Turbokin pitäis huollattaa varmaan, vihellys sitä luokkaa kylmänä (silloin ei kyllä poleta yhtään, vaan ajetaan vehkeet eka lämpösiksi ennenkö annetaan happea), ja sen verran öljyssä on ahtoputket sisältä...
770e extraa dieselkone???? Eihän mulla ole käyttövoimaveron osuus kuin jotain 500e tuossa 5-sarjan farkussa, painaako seiska muka niin pirusti enemmän? En usko.
770e extraa dieselkone???? Eihän mulla ole käyttövoimaveron osuus kuin jotain 500e tuossa 5-sarjan farkussa, painaako seiska muka niin pirusti enemmän? En usko.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Kokonaismassa on 2365kg, omamassa tuolla 1905kg.
Trafi saa tuolle summaksi 770e, kaverin 530d sedan 709e(kok.mas. 21xxkg puolella).
Viitoskoppaan löytyy helposti ja halvalla downpipeä, seiskaan joutuu tekeen itte. Eli AISI304 luultavasti tulee oleen materiaali, 316 saattaa ittekseen tappaa ittensä tärinän kans, perkele kun karkastuu lämmetessään.
Trafi saa tuolle summaksi 770e, kaverin 530d sedan 709e(kok.mas. 21xxkg puolella).
Viitoskoppaan löytyy helposti ja halvalla downpipeä, seiskaan joutuu tekeen itte. Eli AISI304 luultavasti tulee oleen materiaali, 316 saattaa ittekseen tappaa ittensä tärinän kans, perkele kun karkastuu lämmetessään.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Onhan tuollainen koko varmaan kallis, mutta kuitenkin nykyisin jotenkin järjellisissä hinnoissa kun vertaa 10-15 vuoden taakse jolloin jo maininta 18" nosti hinnan moninkertaiseksi pienempiin kokoihin verraten.Toinen harrastuksen varjopuoli on rengaskulut, kesäkiekot kokoa 255/45/18 joten halpaa lystiä tiedossa, tietysti vaihtoehtona vaihtaa pappamallin 235/60/16 alle joka sekin varmaan ajas asiansa ihan hyvin.
http://www.vannetukku.fi/greenmax-uhp-t ... 43966.html
Olen ollu aina vähän huono rengaskaupoilla, jotenkin mieli on sellainen ettei kestä tehä *huonoja kauppoja. Näin ollen testien perusteella katsonut yleensä kärkipään renkaista omiin mieltymyksiin soveltuvan noin numeroiden valossa.
Vaiva vanteelle laittamisen kanssa, painotuksen tuska ja pyöreys ajaa parempien merkkien puoleen. Sääli se ois myös pilata ajettavuus huonoilla renkailla.
* - Silti hommannut bemarin
EDIT:
Laitetaan tähän itselle muistiin, eli sisätilan puhaltimen vaihtoon ei kovin helpolla kannata ryhtyä. Ilonen purettava, eli kojelauta poies ennenko pääsee käsiksi. Tämä opittuna viitoskoppasesta jota olin vähän mukana ihmettelemässä, hyvin oli moottori kulahtanut. Se 2cm hiiliä oli kadonnut matkustajien hengitysteihin aikojen saatossa, loputhan tuli kopistelemalla. Tosin oli siinä vastapuolellakin lähteny halkaisijasta +5mm poies.
Vaiva vanteelle laittamisen kanssa, painotuksen tuska ja pyöreys ajaa parempien merkkien puoleen. Sääli se ois myös pilata ajettavuus huonoilla renkailla.
* - Silti hommannut bemarin
EDIT:
Laitetaan tähän itselle muistiin, eli sisätilan puhaltimen vaihtoon ei kovin helpolla kannata ryhtyä. Ilonen purettava, eli kojelauta poies ennenko pääsee käsiksi. Tämä opittuna viitoskoppasesta jota olin vähän mukana ihmettelemässä, hyvin oli moottori kulahtanut. Se 2cm hiiliä oli kadonnut matkustajien hengitysteihin aikojen saatossa, loputhan tuli kopistelemalla. Tosin oli siinä vastapuolellakin lähteny halkaisijasta +5mm poies.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Syksyllä hommasin samanlaisen 08/2000 valmistetun projektin talliin odottamaan vaihdelaatikkoremonttia. Milloinka Mulqvistin seiska on valmistettu? Kuvien perusteella pakoputki ja polttoainesuodattimen jalka ovat erilaisia kuin omassani.
Edit: Jaa taitaakin olla viitonen noissa kuvissa. Ilmankos ovat erilaisia osia.
Edit: Jaa taitaakin olla viitonen noissa kuvissa. Ilmankos ovat erilaisia osia.
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
Anteeksi juu, tämä thread oli alunperin aiemmasta -02 E39 525dA:sta.
On vaan niin laiska alottaan uutta ketjua että päätin väkertää vanhan pohjalle.
Tuossa vähän varustelistaa ja tietua
Modellbezeichnung: 730d
Ausführung: Europa
Typschlüssel: GE61
E-Code: E38
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: M57D30O0 - 3,00l (135kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: automatisch
Außenfarbe: Titansilber Metallic (354)
Innenraum: Stoff Rips Diagonal/grau (F4TT)
Produktionsdatum: 06.04.1999
Werk: Dingolfing
Code Standard Equipment
S202A Steptronic
S548A Kilometer-calibrated speedometer
Code Optional Equipment
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S235A Towing hitch, detachable
S261A Side airbags for rear passengers
S307A Sicherheitsverrieg. für Gepäckraum
S320A Deleted, model lettering
S354A Green windscreen, green shade band
S415A Sun-blind, rear
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S438A Fine wood trim
S456A Comfort seat with memory
S494A Seat heating driver/passenger
S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S549A Exklusiv-Uhr
S624A Freisprechanlage für C-Netz
S676A HiFi speaker system
S710A M leather steering wheel
L801A National Version Germany
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
Code Information
S431A Interior mirror with automatic-dip
S459A Seat adjuster, electric, with memory
S473A Armrest front
S488A Lumbar support, driver and passenger
Eli melko karvalakki, mutta onpa vähemmän hajoavia varusteitakin.
On vaan niin laiska alottaan uutta ketjua että päätin väkertää vanhan pohjalle.
Tuossa vähän varustelistaa ja tietua
Modellbezeichnung: 730d
Ausführung: Europa
Typschlüssel: GE61
E-Code: E38
Karosserie: Limousine
Lenkung: links
Türen: 4
Motor: M57D30O0 - 3,00l (135kW)
Antrieb: Heckantrieb
Getriebe: automatisch
Außenfarbe: Titansilber Metallic (354)
Innenraum: Stoff Rips Diagonal/grau (F4TT)
Produktionsdatum: 06.04.1999
Werk: Dingolfing
Code Standard Equipment
S202A Steptronic
S548A Kilometer-calibrated speedometer
Code Optional Equipment
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S235A Towing hitch, detachable
S261A Side airbags for rear passengers
S307A Sicherheitsverrieg. für Gepäckraum
S320A Deleted, model lettering
S354A Green windscreen, green shade band
S415A Sun-blind, rear
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S438A Fine wood trim
S456A Comfort seat with memory
S494A Seat heating driver/passenger
S500A Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S508A Park Distance Control (PDC)
S522A Xenon Light
S549A Exklusiv-Uhr
S624A Freisprechanlage für C-Netz
S676A HiFi speaker system
S710A M leather steering wheel
L801A National Version Germany
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
Code Information
S431A Interior mirror with automatic-dip
S459A Seat adjuster, electric, with memory
S473A Armrest front
S488A Lumbar support, driver and passenger
Eli melko karvalakki, mutta onpa vähemmän hajoavia varusteitakin.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Niin, asiat voi tehdä monella tapaa. Ensin softaa tappiin, särkee tietosesti vakion pakokaasujarrun ja rääkkää konetta turhalla lämpökuormalla ja sitten vasta aletaan tekemään tukevia toimenpiteitä. Turbon vaihtaminen tuohon GT2260V malliin ei tuo huonoa, muutama sata kiekkaa ylempänä herää vakiolla ohjelmalla. 525d kanssa hieman suurempi ero.
Ei se 300tonttua rääkätty 5L40-E hajonnut sekään kun ohjelmassa oli vähän käytetty ajatusta. 5HP24 ei oikeastaan ole juuri heikompi laatikko muutamaa juttua lukuunottamatta. Ei tuossa hommassa ole mitään mieltä että otetaan se kaikki irti sieltä alkupäästä(mikä ei kuiteknaan varsinaisesti ole käytettävissä), maltillinen lisäys ja sitten varsinainen vedon lisäys 2000 tai 2500rpm->>. Tietysti toiset tykkää siitä muulinpotkusta ja 3000rpm puutumisesta, minä taas arvostan enemmän sitä että saa pitkän vedon yhdellä vaihteella, mikä tässä tapauksessa tarkoitta 3/4 vaihteita.
Eikä tätä nyt tarkoitus ole tappiin asti rääkätä, käytettävämpään muotoon vain.
Ei se 300tonttua rääkätty 5L40-E hajonnut sekään kun ohjelmassa oli vähän käytetty ajatusta. 5HP24 ei oikeastaan ole juuri heikompi laatikko muutamaa juttua lukuunottamatta. Ei tuossa hommassa ole mitään mieltä että otetaan se kaikki irti sieltä alkupäästä(mikä ei kuiteknaan varsinaisesti ole käytettävissä), maltillinen lisäys ja sitten varsinainen vedon lisäys 2000 tai 2500rpm->>. Tietysti toiset tykkää siitä muulinpotkusta ja 3000rpm puutumisesta, minä taas arvostan enemmän sitä että saa pitkän vedon yhdellä vaihteella, mikä tässä tapauksessa tarkoitta 3/4 vaihteita.
Eikä tätä nyt tarkoitus ole tappiin asti rääkätä, käytettävämpään muotoon vain.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
E39 - GM 5L40-E aka A5S 390R, speksattu 390nm, siltikin kestää yli 500nm vaikka merkkejä turbiinin kuolemisesta oli jo nähtävissä 50tkm aikaisemmin öljynvaihdossa. Paljon mainettaan parempi aski, kestääkin jos järjellä tehty softa.
E38 - ZF 5HP24 aka A5S 440Z, speksattu 440nm ja kestää sen puolesta hyvin. Askeissa vaan ollu muutama suunnitteluvirhe, jotka voi aiheuttaa ongelmia. Oikein jos tahtoo varman päälle ottaa niin softa sitten niin ettei 440nm ylity missään kohti, jolloin saadaan kuitenkin vetoalue pitkäksi.
E38 - ZF 5HP24 aka A5S 440Z, speksattu 440nm ja kestää sen puolesta hyvin. Askeissa vaan ollu muutama suunnitteluvirhe, jotka voi aiheuttaa ongelmia. Oikein jos tahtoo varman päälle ottaa niin softa sitten niin ettei 440nm ylity missään kohti, jolloin saadaan kuitenkin vetoalue pitkäksi.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Liittyykö tuo suunnitteluvirhe siihen painesäätimeen jumittamiseen ja a-kytkimen laukeamiseen? En ole vielä saanut laatikkoa pöydälle, mutta oireet viittaisivat tuohon. Vaihteet 1-4 ei pidä ja vikatilassa 5-vaihteella saa auttavasti ryömittyä tasamaalla. Mitähän kaikkea ylimääräistä tuolle kannattaisi samalla tehdä? Kilometrejä oli kerenny tulla karvan alle 330tkm.
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
En tuohon ZF askiin ole paljoa vielä kerinnyt perehtymään, mutta nuo ne taisi yleisimmät vaivat mitä noissa tulee eteen. Monestihan nuokin askit kuolee öljyyn.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
No taitaa mulla olla kokonaismassa tuossa toukassa 2300kg, tai joitain kymmeniä yli. Samassa veneessä siis. omamassa tais olla 1830kg.Mulqvist kirjoitti:Kokonaismassa on 2365kg, omamassa tuolla 1905kg.
Trafi saa tuolle summaksi 770e, kaverin 530d sedan 709e(kok.mas. 21xxkg puolella).
Viitoskoppaan löytyy helposti ja halvalla downpipeä, seiskaan joutuu tekeen itte. Eli AISI304 luultavasti tulee oleen materiaali, 316 saattaa ittekseen tappaa ittensä tärinän kans, perkele kun karkastuu lämmetessään.
onhan tuosta jo perusveroa reilu 200, eli ei se dieselin osuus ole kuin reilu 500e
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
No se kun tulee yhdellä laskulla niin en ala erittelemään tuota, se vaan tosiaan että tällä haavaa tuo kuuluu tavallaan harrasteluun kun ei tarvetta todellisuudessa dieselille ole, vaikkakin onhan se kiva matka-ajoa tehä 7 kulutuksella. Tosin 740 nyt maantiellä juuri enempää vie, ja kulkiskin paremmin.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
500 sarjassa taitaa olla kahdenlaisia, se GM valmiste ei sovellu virityskäyttöön kun ei voi vahvistaa.dealer kirjoitti:Onko 700-sarjalaisessa kestävämpi laatikko kuin E39:ssä ?
En tiedä mikä noissa 730 mallien laatikoissa ei kestä,kuulemma mihin voimaa lisätty,parin viikon sisään palautettu vakioksi.
440 nm.tämän kokoluokan autossa kuullostaa vikatilalta
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----